Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boyofwax

home made one hitter

Recommended Posts

De werking van een wietpijp berust erop dat de werkzame stof van de wiet verliegt bij het verhitten hiervan. De wiet hoeft dus niet te branden, dit in tegenstelling tot wat vaak gedacht word. Veel blowers roken een joint omdat het puur niet brand. Ik vind een pijpje daarom ideaal.

 

p2.jpg

 

Dit home made pijpje gebruik ik al 3 jaar en bevalt mij prima in tegenstelling tot commercieele varianten. De pijpkop moet groot genoeg zijn om bij het verbranden van de wiet het gewenste effect in 1 hijs te behalen, vandaar de naam one hitter.

Lucifers gebruik je om je wiet te verhitten, met het stokje word de gebruikte wiet weer verwijderd.

Het pijpje kan gemakkelijk gereinigd worden door de boren waarmee het is gemaakt. Onlangs werd het pijpje verlengd.

 

Gebruik je fantasie als je er zelf een gaat maken, grote bouten en deurscharnieren kunnen als pijpkop dienst doen, en afstandsbussen als steel. Wat je wel nodig hebt is wat handgereedschap een boorkolom + borenset. Mijn pijp is opgebouwd uit een M8 hoge zeskant bout 10x10 en 2x4 geboord en voor de steel een 6mm gat in de zijkant. Na het boren werd het deel met draad afgezaagd. De steel is een messing afstandsbus met aan de uiteinden een M4 getapt gat. De afstandbussen heb ik wel moeten doorboren, gebruik een boor van 3mm of 4mm hiervoor.

 

p1.jpg

 

De pijp werd onlangs verlengd voor een koelere rook bij een diepe hijs. Een M4 schroef kan je doorboren met 2mm. Gebruik een kruiskopschroef om de boor te centreren. De schroefkop werd afgezaagd en de afstandsbusjes werden in elkaar gedraaid om vervolgens de kop te vullen met een stevig zelfgekweekt buitenwietje.

 

p3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Kan je er niet 1 voor mij maken... ziet er heel mooi uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou helemaal niet van pijpjes... alhoewel deze er erg strak uitziet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie weet de site van BOB DE BOUWER

 

die is goed in t maken van zo's sjit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu is een schone pijp en ik ben eigenlijk van plan om ook zo een te maken.

 

Het is dan nog is super handig om mee te nemen denkek.

 

Hoe ben je nu op het idee gekomen om er zo één in mekaar te steken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalig pijpje en gemakkelijk om mee teneme

 

+ wie verdenkt er nu zoiet (als je ze uitelkaar haalt allesins ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim
+ wie verdenkt er nu zoiet (als je ze uitelkaar haalt allesins :blink:)

Dat ruik je hoor! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit pijpje heb ik ooit gemaakt omdat ik een pijpje wilde proberen. Wat Exclaim zegt klopt, een pijpje stinkt, bovendien zien de onderdelen er voor een leek verdacht uit, meestal omdat ze ze niet kunnen thuisbrengen. :blink:

 

De steel van dit pijpje is inmiddels weer veranderd, bij de Gamma (?) verkopen ze 6mm aluminiumpijp (waarschijnlijk 1m lang). Gebruik een stuk van 10 tot 12 cm als steel, een langere steel maakt de pijp minder efficient. Met een ijzerzaag of pijpsnijder (voorkeur) kan je de aluminiumpijp makkelijk inkorten. Wel afbramen, je wilt immer geen aluminiumgruis in je bek. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Hoe kan je die geur van die pijp afkrijgen op een makkelijke en snelle manier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kan je die geur van die pijp afkrijgen op een makkelijke en snelle manier?

afwasmachine werkt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook zo'n pijpje, maar dan nie zelf gemaakt.

is erg handig, als je maten nog een jointje aan het draaien zijn, ben je al lekker gaar ;)

 

de smaak is wel scherper als een jointje, van het weekend maar eens met hasj proberen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een domme vraag :D: Hoe zit het nou precies met dat kopstuk dat je monteert aan het pijpje? Hoe groot moet het gat zijn op de plek waar je de wiet opflikkert? (Dus zeg maar het gaatje onder wiet :))

Dat kan toch niet te groot zijn anders flikkert toch je wiet direct in je pijp?

 

Ennuh hoe zit het met dat verwarmen? je gooit d'r wiet in en je stopt een lucifer in dat kopstuk? Dan fikt het toch gelijk?

 

Kweet niet of iemand dat kopstuk kan 'ontleden' en de rest uitleggen, want ik volg het niet :whistling

 

Gegroet,

een leek op het gebied van pijpjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok antwoorde op je vrage,

 

eerst en voral het gat moet helemaal niet groot maar dit mag wel redelijk zijn natuurlijk (niet echt duidelijk, srry :P ) maar het maakt niet zoveel uit omdat je tog met een pipescreen moet roken (zoek ier maar info op de forum) B)

 

en het verwarmen gaat met een lucifer/aansteker of het beste is een highlighter

 

en nog veel SMOKE plezier :) :) :D :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn pijpje zit de steel klem in de pijpkop als je deze erin steekt. Gat en steel zijn beiden 6 mm. Het gaatje onder de wiet naar de steel is 2 mm. 2 mm Is hiervoor de perfecte maat, niet te snel verstopt en er komt geen wiet doorheen. Er word geen lucifer in het pijpje gestopt, maar je zuigt de vlam door de wiet heen met de actieve rook in een hijs naar binnen, vandaar de naam one hitter. Dit is ontdanks wat velen vermoeden genoeg om flink knetter te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de vlam erboven houden (zonder aanraking met de wiet) is al voldoende om goed te kunnen hijsen?

Maaruh als dat gaatje bijv. 2 milimeter is dan moet de wiet toch niet te fijn worden verkruimeld? want dan valt het er alsnog doorheen en zuig je het meteen je bek in. Of zie ik het nu (weer) verkeerd? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vlam kan je tegen je wiet aanhouden, dan zuig je de vlam er doorheen. Een deel van de wiet zal verbranden. Een pipescreen gebruik ik niet, en mijn wiet verkruimel ik ook niet. Gewoon een stukje van een topje afbreken en in de pijpkop duwen, vlammetje erbij en hijsen. Rook diep inhaleren, 10 seconden binnenhouden. Paar minuten wachten en je bent knetter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al iets creatiefs in elkaar geknutseld, kop is vrijwel op dezelfde manier als bij jou gedaan :) alleen pijpje is van plastic omdat ik zogauw niks had liggen. Vanvavond maar eens testen als ik tenminsste wiet heb :whistling

 

Jullie horen wel of het geslaagd is of niet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kop is wel van ijzer/metaal?

 

anders denk ik dat je binnen de kortste keren plastic zit te roken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft niet, als je aluminiumfolie over het plasticen kopje doet en er een paar gaatjes inprikt, heb je meteen bescherming tegen het plastic en een gaasje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou wel kunnen met alu-folie, maar dan moet je de vlam er nog niet te lang bijhouden anders word het folie heet en zo ook het plastic.

 

metaal lijkt me een stuk relaxter roken (nog nooit met plastic pijpje gerookt), hoeft nergens bang voor te zijn dat evt. de kop gaat smelten oid. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook een metale kop :D vrijwel dezelfde als boyofwax heeft gebruikt. Alleen het pijpje was van plastic omdat ik niks anders had liggen.

 

Ik kan trouwens bevestigen dat het heel goed werkt en dat je er echt superknetter van wordt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...