Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gappie

aarde voeding.

Recommended Posts

Goedenmiddag luitjes..

 

Ik had een vraagje, wat is het verschil tussen 1 compo en a+b voeding?

heeft de een voordelen ten opzichte van de andere? Dan bedoel ik niet alleen het mengen.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 componentenvoeding is completer, de reden dat ze apert verpakt zitten is dat bepaalde elementen mekaar afbreken na verloop van tijd

 

 

gr ernie ;)

 

 

2 compo bevat een breder spectrum aan elementen en mineralen en is dus beter

 

als je 1 compo geeft krijg je toch bepaalde tekorten magnesium en kalium en moet je weer aan de gang met toevoegingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 componenten breekt elkaar niet af!

Er zitten calciumnitraat en magnesiumsulfaat in.

Als deze geconcentreerd samen gevoegd worden ontstaat er gips.

Daarom worden ze apart verkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok top, helder en duidelijk....

 

Dan is de keus snel gemaakt. Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je 1 compo geeft krijg je toch bepaalde tekorten magnesium en kalium en moet je weer aan de gang met toevoegingen

 

Dat verschild per merk!

Tis maar waar je je voeding koopt/zoekt :D

IN de gs zal je nooit/zelden merken tegen komen die al een jaar of 30/35 bestaan ;)

 

Als je een voeding gebruikt die zelfs voor Hydro en aero (aero » hangen de wortels tussen lucht en water. Dit is de methode waarbij de zuurstoftoevoer naar de wortelzone optimaal verloopt.)is ontwikkeld zit er alles genoeg in.....en dat met een ruimere ph marge en in een betere opneembare voorm als die jij gebruikt ;)

Dat kan zelfs 100% bio en dat heet dan weer bioponie.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A is voor de groei en B is voor de bloei.

 

In B zit er vrijwel altijd minder stikstof en dat voorkomt dat je plant te hoog wordt en het voorkomt uitschieters in je toppen.

 

Een wietplant heeft in de bloei minder stikstof nodig en door a en b te gebruiken bouw je dus onder andere automatisch je stikstof af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A is voor de groei en B is voor de bloei.

 

Deze mag in het sticky ".. opmerkingen" wink.gif

 

Hoe krijg je je micro elementjes en de rest dan bij je plantje?

 

A&B gebruik je ALTIJD samen, je kunt vanuit aparte bakken het geven (dus een bak a en een bak b ) en dit eventueel ook nog om de dag wisselen (dus ene dag a dag erna ;) maar om de plant het beste voor te schotelen geef je A&B in GELIJKE hoeveelheden mee in het water wat je aan je plant geeft zodat alles wat ze nodig heeft aanwezig is.

 

Bij A&B zit in de ene fles altijd het gedeelte calcium en in de andere fles het magnesium gedeelte: meng je deze zonder water of in ongelijke verhouding dan krijg je het beroemde gipsen of kristalliseren van de zouten en een gigantische onbalans in je voeding.

 

1 compo voeding kan alles hebben wat je wilt, moet je wel de goede kiezen

vooral wegblijven van merken met heel veel losse supplementen in hun assortiment want dit betekent dat er in hun basis iets niet goed zit en je dus lekker alles aan mag vullen via de dure flesjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A is voor de groei en B is voor de bloei.

 

In B zit er vrijwel altijd minder stikstof en dat voorkomt dat je plant te hoog wordt en het voorkomt uitschieters in je toppen.

 

Een wietplant heeft in de bloei minder stikstof nodig en door a en b te gebruiken bouw je dus onder andere automatisch je stikstof af.

 

Dit is een heerlijk begin van de dag zeg.Jij mag mij 3 componenten voeding gaan verklaren als A voor groei is en B voor bloei.Dan is de C voor het drogen zeker??

 

 

Nee het beste is een 2-componenten minerale voeding.Organisch kan gewoon in 1 fles,maar een volledige complete basis voeding bestaat uit 2 of 3 componenten of droge meststof.Droog kan het in 1 pot,vloeibaar niet.

 

Waarom is hierboven al goed uitgelegd.

 

Daarnaast wil ik je er meteen op wijzen dat de basisvoeding van Advanced Nutrients geschikt is voor elk medium,dus aeroponics,maar ook op aarde,cocos of mapito.Dit is niet bij elk merk het geval dus let hierop.Vaak worden er a+b voedingen gemaakt,maar zit er weinig verschil tussen de kwaliteit.Kijk je in hun assortiment zie je dat er een speciale aqua voeding is.Hmmm waarom daarvoor een aparte duurdere voeding maken als je ook gewoon 1 basisvoeding voor alle systemen kan maken.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee het beste is een 2-componenten minerale voeding.Organisch kan gewoon in 1 fles,maar een volledige complete basis voeding bestaat uit 2 of 3 componenten of droge meststof.Droog kan het in 1 pot,vloeibaar niet.Waarom is hierboven al goed uitgelegd.

Grtz twin

 

Er zijn toch echt wel zeer goede 1comp voedings merken Twin :P

Ik weet dat je aandelen hebt bij AN en tis goed spul ik werk er ook mee al zijn het allen maar de wortel stimu's piranja/tarantula/voodoojus.

 

Nogmaal zoals LC aangaf je moet wel de goede kiezen

gallery_22925_8436_91172.jpg

Dit is vloeibaar ( 9.46 ml) en weegt 1.4Kg hier zit alles in en ik ben er zeer over te spreken.

 

Onbekend maakt onbemind!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron heeft toch ook a en b?

Terra bloom en terra grow. Deze mix je ook niet doorelkaar heen.

 

Zie ik iets over het hoofd? Zo ja vertel me dan wat dan leer ik weer wat vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PH Donner

 

Over de kwaliteit van hun voeding zal ik me niet uitlaten.Maar probeer eens een keer een 2-component.Ik denk dat je er erg leuke resultaten mee zal halen.

 

@Ramiz

 

Je heb het over 2 totaal verschillende producten.Hun hebben inderdaad een 1 component voeding maar ook 2 componenten.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding die maar uit 1 deel bestaat is nooit zo goed als 2 componenten.

Je kunt nl nooit alle 10 of 12 hoofdelementen geconcentreerd bij elkaar voegen.

Er zullen dus altijd een of meerdere elementen ontbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@PH Donner

Over de kwaliteit van hun voeding zal ik me niet uitlaten.Maar probeer eens een keer een 2-component.Ik denk dat je er erg leuke resultaten mee zal halen.

 

Nou ik wil niet meer met een 2comp werken........ik rook amnees weetje :D

En wat dit merk mij brengd heb ik nog bij geen ander merk geproefd en gewogen ;) .....en geloof mij ik heb wat voedings merken gehad.

Gemak dient de mens ....zeker als die stoned is :D

 

Beste No Know als het niet alles bevad zou de NASA dit merk toch niet hoog in de hemel gebruiken.. :D

 

Onderzoek op het gebied van meststoffen

Het onderzoek op het gebied van meststoffen is ons meest dynamische departement. We genieten van een dergelijke reputatie in de wetenschappelijke gemeenschap dat de onderzoekers van NASA onze meststoffen gebruiken omwille van hun “betrouwbaarheid, aanpasbaarheid en hun stabiele pH waarden ”. Flora Series wordt gebruikt in hun culturen tijdens reizen in de ruimte.

 

KLIK

 

ps.vergeet niet dat de TS aarde als medium inzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen op hun website schrijven wat ze willen, het nou eenmaal chemisch niet mogelijk.

Ook nasa kan het niet mengen in 1fles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FloraNova betekent een belangrijke ontdekking op het gebied van de bemestingstechnologie

 

Jij denkt zeker ook dat er alleen ronde bierviltjes bestaan ;)

 

En ehhh de NASA gebruikt het alleen ....en zullen zij dat dan zo maar nemen dat GHE hun naam gebruikt?

 

Anyway ik gebruik het graag en me amnees smaakt heerlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voeding die maar uit 1 deel bestaat is nooit zo goed als 2 componenten.

Je kunt nl nooit alle 10 of 12 hoofdelementen geconcentreerd bij elkaar voegen.

Er zullen dus altijd een of meerdere elementen ontbreken.

 

En jij zit in de tuinbouw dagelijks zelf te mengen............ :D

Nou ik zou maar wat schoolgeld trug halen :D

10 of 12........... ;)

 

1. Stikstof (N): Stikstof is het basis element voor alle levende dingen. Het begeeft zich

alleen in het bovenste deel van de plant, stam en bladeren. Stikstof is een noodzakelijk

onderdeel voor alle proteïnen, enzymen en stofwisselingsprocessen die te maken

hebben met de synthese en transport van energie. Voor een deel is chlorofyl

verantwoordelijk voor de fotosynthese. Het zorgt voor snelle groei, en toenemen in

productie van zaden en vruchten.

2. Fosfor (P): net als stikstof is het een essentieel deel van het fotosynthese proces. Het

heeft te maken de vorming van oliën, suikers, zetmeel, etc. Het helpt bij het omzetten

van zonne-energie in chemische energie, juiste rijping en het uithouden bij stress. Het

bevordert snelle groei, bloei en wortelgroei.

3. Kalium (K): Kalium wordt door de plant opgenomen in grotere hoeveelheden dan elke

ander minerale element, behalve stikstof en soms calcium. Het helpt bij het opbouwen

van proteïne, fotosynthese, vruchtkwaliteit en vermindering van ziekten.

De Secundaire

4. Calcium (Ca): een essentieel deel van de structuur van de celwand van de plant. Het

helpt normaal transport en de verblijfsduur van andere elementen, alsook stevigheid

van de plant. Men denkt dat het effect van alkali zouten en organische zuren

geneutraliseerd kan worden.

5. Magnesium (Mg): is onderdeel van het bladgroen in alle groene planten en essentieel

bij fotosynthese. Het helpt ook het activeren van vele plantenenzymen die nodig zijn

voor de groei.

6. Zwavel (S): is essentieel voor de productie van proteïne. Het helpt bij de ontwikkeling

van enzymen en vitaminen. Het helpt het vormen van chlorofyl, verbeterd wortelgroei

en weerstand tegen kou.

Micro- elementen

7. Borium (Bo): helpt bij de productie van suikers en koolhydraten. Het is essentieel

voor de zaadproductie.

8. Koper (Cu): is belangrijk voor de reproductieve groei. Het helpt bij de

stofwisseling van de wortels en helpt bij het gebruikt van proteïne

9. Chloride (Cl): helpt de stofwisseling van de plant.

10. IJzer (Fe): Is essentieel voor het vormen van chlorofyl.

11. Mangaan (Mn): Werkt met het enzym systeem samen en heeft te maken met de

afbraak van koolstofdioxide en stikstof.

12. Molybdeen (Mo): helpt in het verbruik van stikstof.

13. Zink (Zn): Essentieel voor het omzetten van koolstofdioxide.

 

Dit is de lijst van basis elementen die herkend worden als gezond planten dieet. Maar er is meer

dan dat. Het is net als een recept voor cake, je kunt de basis ingrediënten nemen en een goede

cake bakken, of je kan een paar extra’s toevoegen en een fijnproevers cake maken. Voor een

goede voeding is het noodzakelijk om deze 13 zouten toe te voegen. Maar een hightech voeding

bevat meer dan dat, omdat ze ook andere elementen toevoegen (veel van deze in minutieuze

hoeveelheden), maar maken het verschil.

 

Gratis update

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is een heerlijk begin van de dag zeg.

Jij mag mij 3 componenten voeding gaan verklaren als A voor groei is

en B voor bloei.Dan is de

C voor het drogen zeker??

Grtz twin

 

1 is voor de groei

2is voor de bloei

3 is micro.

 

ADVANCED NUTRIENT 3 componeten voeding

 

Ook wat geleerd :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

ghe heeft een advanced nutrient lijn

 

niks AN aan verderswink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
ghe heeft een advanced nutrient lijn

 

Achhh dat hebben ze pas 25 jaar :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
@PH DonnerOver de kwaliteit van hun voeding zal ik me niet uitlaten.

 

Dat ik me steeds uitlaat over deze shit weten jullie ondertussen!

Dat ik schoon 8ons en meer trek onder een 600watter geloofd niet iedereen :o

 

Kreeg gister feedback van een goosert die ook een draaitje er mee heeft gemaakt en wil dit ff kwijd!

 

Ik citeer een PM ;

 

hey peehabagrassa de postduif killer

 

nou dan eindelijk eens een keertje een rondje amnees met de complete ghe floranova lijn toeters en bellen schema en meters gedraaid............. hahaha de kwaliteit en kwantiteit is echt super

had 5 planten onder een 600adjw in een 1.20/1.20 tentje 4x 65liter cocokuipjes... jammergenoeg 2 jh erbij , 3amnees allemaal 200gr+ jh beide 100gr+

ik wordt al high als ik in een topje knijp en dan er aan ruik de geur heeft zich naar mijn idee verdubbeld

met canna,ecolizer,hesi,meestal rondes van 500/600gr..... en dat vond ik ok

 

nu kijken hoe men buiten plantjes het gaan doen met je tip

 

ik heb nog een duif....??

_______________________

 

Ik bedoel maar............. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor die komt nu net pas uit genaamd Jungle Juice.Identiek als de GH 3-component alleen 40% goedkoper.

 

En 800 gram onder een 600 watter kijk ik niet raar van op.Heb al gekkere resultaten gezien,maar niemand gelooft je.Ze denken gewoon weg dat gram de watt niet mogelijk is.Klimaar is waar het in eerste instantie om draait.Als dat op orde is kan er met de juiste middelen erg leuke resultaten behaald worden.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze kunnen op hun website schrijven wat ze willen, het nou eenmaal chemisch niet mogelijk.

Ook nasa kan het niet mengen in 1fles.

 

We leven in 2011 :D

 

De definitie van ASTM International-A-380 stelt dat (vrije vertaling) "chelaten chemische stoffen zijn die oplosbare, complexe moleculen vormen met bepaalde metaalionen, waarbij die metaalionen zodanig geïnactiveerd worden dat zij niet op normale wijze kunnen reageren met andere elementen of ionen om een neerslag of een aanslag te vormen." BRON

 

@Twindaddy,Zijn ze dat vergeten in dat weedlabje van jullie :lol:

Ze hebber 3flesjes gemaakt maar (mits zelfde chelate??) kunnen ze in 1 ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat helemaal om de metalen.

Als je calcium en sulfaat bij elkaar voegt in geconsentreerde vorm, dan krijg jeCaSo4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep Knokkel hard!

 

Daar lijken me toppen idd op :)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...