Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MarkZ

Dieselryders en ADH47 onder 150W TNeon in Dark Propagator90

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Na lang, lang, lang wachten kan ik eindelijk beginnen met de binnenkweek.

Ik heb bij de WF-Shop het volgende gekocht:

 

Dark Propagator 90, met de maten 60x90 en 60 hoog.

2x75W TNeon + de groei- en bloeilampen.

24 potten van 2,5l met de maat 13x13x13, dus zit het tentje vol met 6x4 potten :D

Thermometer met hygrometer, sonoconnect-slang en Myco Plugs (die hélemaal droog zijn trouwens ;), maar dat hoort geen probleem te zijn)

En ik had nog een buisventilator die ik met een triac (lampdimmer van de action) ga dimmen, dus die gaat kapot om vervangen te worden door een softbox denk ik :D

Ik mis dus nog een filter die ik bij dag 1 van de bloei koop, de zaadjes en de grond, maar ik heb nog een zak Plagron Light mix met perliet liggen.

 

Hier heb ik dus ook meteen tips nodig!

Welke plant raden jullie mij aan? Ik heb 15 Bubblicious (waarschijnlijk van een herma-moeder, gekregen van de gulle smokeyB), 5 PPxSM (van gulle gever HJM die hier helaas gebanned is...), 15 Dieselryders, en nog 7 ADH47, en ook 15 White Light.

Ik dacht aan Dieselryders, maar dan moet ik het wel opvullen met ADH47 die mogelijk te groot worden, een mix van normale en autoflower-planten gaat ook weer niet handig omdat de autoflowers dan minder licht krijgen dan ze aankunnen...

Daarnaast lijken die Bubblicious en PPxSM me ook wel wat, dan kan ik ze ook op 12/12 zetten en wat buigen wat met autoflowers niet kan, maar ik ben bang dat die planten te groot worden, zelfs met buigen en zo.

Het worden Dieselryders, ADH47's en waarschijnlijk nog wat AutoBlueberry's :no

Thanks to EmTee en Sjakie46!

 

 

Hier nog wat foto's:

gallery_20114_11530_251789.jpg

Mooi tentje!

 

gallery_20114_11530_6360.jpg

Te grote S-haken, Gamma was dicht :spliff: en kabel doe ik morgen ff goed

 

gallery_20114_11530_151081.jpg

Lekker vol ;)

 

gallery_20114_11530_1048939.jpg

Buisventilator, de slang sluit ik later nog aan.

 

 

Tips, hulp, commentaar, kritiek, vragen, kom maar op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi deze ga ik helemaal volgen . MOOI TENTJE ;)

 

 

En ga lekker voor die Diesels en ADH47

 

 

Mooi projectje denk ik ;)

 

Ik ga der lekker voor zitten .

 

Deze tentjes was mijn oog ook op gevallen laatst :D

 

 

deze tentjes gaan het ook helemaal worden denk ik ..

 

De Intense NaNo is super...

Maar in deze heb je toch net ff wat meer ruimte

 

niet in de hoogte... wel 90cm breed en 60 cm diep..

 

ben erg benieuwd wat je hier uit gaat halen :D

 

:spliff:

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee!

 

En kijk maar eens bij Elmo voor de ADH. Onder kunstlicht in kleine potjes kun je ze best klein houden. Bovendien is er altijd nog knakken, toppen en fimmen ....

 

Gewoon erin knallen die auto's. Heel mooi om de tent even een ronde mee te testen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nanogrower en mede-Tukker in mijn topic, top :D

Het nadeel van de ADH47 is dat door de redelijke bak licht die misschien te groot kunnen worden, en omdat je autoflowers beter niet kan knakken ben ik daar een beetje bang voor.

Bij die kleine lampjes heb je minder licht dus minder groei.

 

Maar ik zit nu inderdaad wel te twijfelen, het is wel lekker makkelijk en zo kan ik ook alles bekijken qua temperaturen enzo.

Dan wordt het denk ik toch 15 Dieselryders en 7 ADH47's, en 2 potten eruit.

Helaas heb ik omdat ik geen stekken kan krijgen dan wel weer lekkere lege plekken na de geslachtsbepaling, overpotten is ook niet handig ivm plotselinge groei en strekken.

PP-stekken vond ik nog wel een idee, maar 20 stuks kostten me dan al een meier :spliff: ;)

 

Hm... De zaadjes gaan het water in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken kan ook met autoflowers hoor. No prob.

 

EmTee

PS.: je hebt zo een PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja? Elmo had in zijn topic juist afgeraden om dat te doen, maar ik zal het wel bekijken.

De PM zie ik wel tegemoet ;).

 

Daarnaast wilde ik even Wietforum-Shop aanraden, omdat hij per ongeluk mijn bestelling was vergeten op de post te doen kwam die 1 dag later, met als excuses gratis: een 60ml-flesje Bloombastic, 3 aanstekers, een Gavita T-shirt (helaas te groot, ben maar een klein mannetje :spliff: ), en maatbeker+spuit+pipet. Daarnaast kwam het pakket hoger dan 10 kilo uit maar de extra verzendkosten heeft hij op zich genomen, dus hoe hij op deze manier nog winst wil maken weet ik ook niet meer ;)

Snelle reactie op mails/PM's, lage prijzen en geweldige service!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Markster,

Leuk dat je die zaadjes van mij ens wilt proberen :spliff:

Wat betreft de herkomst van deze zaadjes is nog steeds onduidelijk....

Kan aan twee dingen liggen:

Mijn onder buurjongen had een shiva man op zijn balkon in die periode en zijn balkon zit een kleine tien meter verwijderd van mijn schuurtje of heb ik toch een dame met banaantjes over het hoofd gezien... Ook niks gespot tijdens het knippen.

Het was ook geen mega zadenopbrengst, een kleine 200 ofzo.

Ben benieuwd wat het gaat worden, veel succes!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de ene lukt het wel dat knakken bij de ander ( ik dus ) helemaal niet ..

en gaat het keer op keer boven de knak dood

 

(is de ervaring van deze ene Minihobbyist.. en dus weg te cijferen in het grote geheel :spliff: )

 

Fimmen en Toppen van Autoflowers in de vegetative fase gaat hier wel gewoon goed

 

Ik denk dat het qua hoogte wel goedkomt hoor bij jou in die potjes met die ADH plantjes ..

 

Succes iig

 

 

;)

 

Elmo

 

Ps: ( EmTee stuurt een PB.. en daar ben je denk ik wel blij mee ) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SmokeyB: ik had je gePMed hierover, deze ronde wordt het toch Dieselryders en ADH47, volgende ronde jouw zaad ;). Dan ga ik ook met mycorrhiza en meer voeding bezig :D.

Elmo: Oke man, ik hoop het ook. En EmTee is net zoals mij een toppertje van een Tukker ;) :spliff:

 

Ik ga voorgroeien in 9x9 potjes van 0,5l zoals EmTee in de PM me voorstelde, ik ga morgen/vandaag even kijken bij de Intratuin/Casa Flora, en anders even naar de growshop.

Zodra ze geslacht vertonen gaan ze dan naar de 13x13 potjes van 2,5l waarin ze gaan afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MarkSter,

dat is een mooie tent, ik heb het ook al bewondert en was van plan om het te kopen.

(De IntNano´s zijn uitverkocht! :spliff: )

Mijn optie voor de verlichting was 2 x T-Neon´s van 2 x 36 watt en hiermee dan op een oppervlak van 60 x 60 cm kweken.

 

Veel succes met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten!

 

De IntNano's zijn volgensmij gewoon niet besteld deze keer (bij de WF-Shop dan), omdat ik hem steeds vroeg naar de Propagator heeft hij die wel ingekocht.

2 setjes van kleinere TNeon's was ook wel een idee, maar ik vond het zo jammer om voor die 10 euro verschil dan voor 2x55 te gaan in plaats van 2x75.

En waarom zou je dan die 30cm onbenut laten? Of puur omdat het dan bijna hetzelfde is als een IntNano? ;)

 

Bedankt in ieder geval, ik ga nu even kijken naar 9x9 potjes, zal je net weer zien dat het tuincentrum hier 50 cent per potje vraagt ofzo, en dan moet ik weer naar de growshop 15km verderop :spliff:

Maar ik heb het er voor over!

 

Zodra ik eenmaal begonnen ben, ben ik trouwens van plan om om de dag te updaten, de tijd heb ik er wel voor en als dagboek is het ook wel handig.

De topictitel heb ik ook veranderd (thanks to Elmo voor de tip dat ik het ook zelf kon ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mark,

 

Lekker tentje hoor ik zit er ook over te denken, net als Torsti, om deze aan te schaffen.

 

De wietforum-shop is inderdaad top heb er ook goede ervaringen mee.

 

Veel succes deze ronde ik ga je volgen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal goed uit Markster!

Leuke soortjes en leuke setup en met voldoende aandacht en hulp van EmTee en Elmo ga je het zeker wel tot een goed resultaat brengen!

 

Ik zal je stilletjes volgen en af en toe iets laten horen van me.

 

Succes met je eerste ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb flink lopen zoeken en schrapen en de laatste zaden die ik kan missen zijn onderweg!

 

Suuk6 ermee!

 

EmTee

PS.: Elmo raadde inderdaad af om AFjes te knakken. Ik snap zijn punt wel. De takken van bloeiende planten zijn steviger en houteriger dan groeiende dames. Kwestie van heeeeel hard knijpen op je takjes voor je knakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donnie: Ik kan hem je aanraden hoor, het is een mooi tentje! Mocht jij of Torsti nog foto's willen hebben van iets of extra afmetingen (kon ik zelf niet vinden dus probeer ik behulpzaam te zijn), ik probeer het je te laten weten!

Schitzo: Bedankt man, met de hulp hier heb ik vast wel weer een mooi voorraadje over een paar maanden ;). En stilletjes volgen doe ik ook altijd, ik ben op meerdere manieren een voyeur :spliff:

EmTee: Echt helemaal top man, ik wacht in spanning af! En knakken en buigen heb ik op mijn buitenplanten ook wel gedaan en dat ging wel goed, dus met wat geluk zal het hier niet echt een drama worden.

 

Daarnaast heeft de gulle Sjakie46 me ook nog een PM gestuurd over dat hij nog wat lichter-gekleurde AutoBlueberry-zaadjes had en ik die wel mocht hebben, dus met wat geluk wordt het een 3-soorten-kabinet. Het tentje komt dus zeker wel vol, en ik houd dus vast wel wat over een volgende ronde, dan hebben die gulle gevers ook weer wat rust ;)

 

De 9x9 potjes hadden ze bij de Casa Flora en Welkoop niet, en omdat de dichtstbijzijnde growshop volgensmij op maandag dicht zit zal ik er morgen even langsgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark wat ik zelf doe en hoe het tot nu toe perfect is gegaan is de stam pletten, dus hard knijpen, en dan het geplette deel overdwars nog een keer pletten, en dan rustig buigen naar de gewenste positie. Maar let op, als je niet ver genoeg knakt staan je dames na minder als 12 uur weer op het zelfde punt :spliff: - buig je te ver dan heb je kans dat je moet gaan ondersteunen. Maar de wietplanten zijn krachtig dus gaat wel goedkomen zowiezo bij je, je gaf immers al aan je buitenplanten ook geknakt te hebben.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets was ik ook van plan ja, en dat de planten snel weer terugstaan op hetzelfde punt heb ik ook gemerkt, het is tenslotte hardnekkige onkruid :lol:

 

Edit:

Ik moet blijkbaar de 9x9 potjes maar via internet bestellen, EmTee die uit dezelfde regio komt kon de potjes ook niet vinden in lokale winkels, lekker is dat <_<

6,50 euro verzendkosten voor wat potjes van totaal 5 euro, kon je maar dingen teleporteren, dan was alles zoveel makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het al tijd voor beschuit met muisjes?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit <_<

 

:lol:

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen komen de potjes aan (ook maar meteen de filter erbij besteld), de zaadjes liggen nog in de bakjes met water maar zijn bijna allemaal al gezonken zoals normaal.

Van 1 Dieselryder die ik al had is zelfs al een wit streepje van het worteltje te zien, dus het wordt minstens 1 plant in het tentje <_< :lol:

Ik kan wel foto's plaatsen van de bakjes water met de zaadjes erin, maar dat is ook weer overdreven, hopelijk kan ik morgen wat kiempjes laten zien :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er 2 T Neon Armatuur in hangen he ..?

 

 

als ik de knaken overhad zou ik er 5 x

2x 75 watt armaturen inhangen..

 

 

past makkelijk overdwars <_<

 

dan heb je echt een berg licht in die tent

 

 

succes iig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, helaas maar 1x "2x75W TNeon", de knaken heb ik tijdelijk voor dat 2e setje niet, hopelijk binnenkort weer.

Maar 5 setjes past niet hoor, het is zo'n 23cm qua breedte van het armatuur, met een beetje inbuigen zouden er 4 stuks in passen denk ik, maar dan heb je die 60cm-kant wel bol staan volgensmij.

En met 4 setjes zit je al op 600W op 0,54m2, dat is dus bijna 1200W/m2 <_< :lol:

Ik ga hier gewoon een paar mooie rondes in draaien, zodra ik dan de kans heb om een 600W HPS-kweek te gaan doen wordt dit een moederhok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok 2 stuks ik dacht 1

maar met 2 heb je al licht genoeg..

Erg beniewd hoe het er straks met de kleintjes uitziet

 

 

 

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ooievaar is langskomen en we kunnen rijkelijk beschuit met muisjes eten!

34 van de 40 zijn al ontkiemd, en daarnaast heb ik 16 AutoBlueberry's ook nog in water gelegd waarvan er hopelijk 8 ontkiemen (zijn iets mindere kwaliteit zaden).

Hier de pics.

 

 

gallery_20114_11530_334591.jpg

De Dieselryders van EmTee.

 

gallery_20114_11530_475820.jpg

De ADH47 van eMTee :lol:

 

-- Daarnaast heb ik nog zaden van mezelf die ik al een half jaar geleden van Sjakie46 had gekregen, die zijn ook erg goed ontkiemd. --

gallery_20114_11530_366281.jpg

Daar gaan ze in, de Gold Label Myco Plugs. Voor de snelle rekenaars: ja, er zijn er 3 te weinig in de bak, die komen in Root Riots die ik nog heb :bier.

 

gallery_20114_11530_13185.jpg

Leeg...

 

gallery_20114_11530_683162.jpg

Vol! De 0,5-literpotjes passen er goed in, dit zijn er 8x6 nadat ik er per ongeluk zelfs 9x6 had neergezet <_<

Uiteraard moeten de potten er nog weer uit om ze te vullen, mijn rug gaat er kapot aan. :)

 

Zal ik de 0,5-literpotjes vullen met 3/4 Plagron Light Mix aan de onderkant en 1/4 zaai- en stekgrond van het tuincentrum bovenop, helemaal vol met zaai- en stekgrond, of nog anders?

Ze zullen ongeveer 3 a 4 weken in die potten staan, dus pure zaai- en stekgrond leek me te weinig, maar misschien dat jullie het beter weten. Beendermeelkorrels kan ik beter pas bij 2,5-literpotten doen he?

 

 

En Elmo, begrijp ik jou of jij mij nou verkeerd? Ik heb 1 TNeon-armatuur, en uit je post lijkt het weer dat je denkt dat ik er 2 heb? Ik snap het niet meer :blink:.

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je ziet heet ik vanaf nu MarkZ :bier

 

Het gaat niet zo goed als verwacht, de GL Myco Plugs zijn niet echt geschikt voor zaadjes blijkbaar, sommige plugjes hebben harde stukken grond erin door het uitdrogen ofzo, waardoor het penworteltje er niet doorheen kan :lol:.

Volgende keer gebruik ik wel spongepots ofzo.

De rechterkant van een halve tray had ik gevuld met ADH47-zaden die goed zijn opgekomen, maar van de linkerkant met Dieselryders (20 stuks) zijn er maar een paar opgekomen :) <_<

Ik denk dat er van de 20 Dieselryders maar zo'n 5 a 7 stuks overblijven met wat geluk, en van de ADH's 20 stuks zo'n 15.

Erg vervelend en nogal kut omdat van die 20 Dieselryders meer dan 15 wel hun kiemworteltje toonden na 40 uur in het water...

Als ik er totaal dus zo'n 20 overhoud waarvan uiteindelijk 10 vrouwtjes gaan ze van de 0,5 liter naar 5 liter, anders wordt het echt haast niks...

Volgende keer betaal ik die 5 euro per stek wel, dit is ook maar matig, pfff.

Edit: Al kan ik eigenlijk ook gewoon wat moeders in het tentje neerzetten die onder 18/6 mooi vol worden :blink:

 

gallery_20114_11530_192571.jpg

Links 2x2 rijen Dieselryders, rechts ADH47's.

 

gallery_20114_11530_264916.jpg

De ADH47's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...