Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

4x Rebelshack Onder Spaarlamp

Recommended Posts

in deze topic zal ik zeer regelmatig de groei van me lowriders updaten.ze zitten nu net een halfuurtje in de grond dus heb weinig aan foto's momenteel.zodra er een beetje bewiging in kom sta ik klaar met de camera om mooie kiekjes te knippen voor jullie.ook ben ik blij met alle adviezen die ik kan krijgen want het is de eerste keer dat ik met zaden kweek namelijk.

naast de lowriders zijn er ook 5freebees van sannie gezet en wie weet wat voor lekkers daar uitkomt.

 

mensen jullie zien snel plaatjes en ik hoop goeie adviezen te krijgen.

alvast mijn dank aan sannie's seedshop

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb trouwens de bak van de chinees gebruikt om in te ontkiemen

hebben die dingen ook weer een doeleinde:D

 

is het verstandig gaatjes in het deksel te maken??

 

en de volgende vragen

welke aarde of grondsoort advieseert men??en welke voeding??

voor me buiten wiet heb ik canna gebruik.ben er wel tevreden over maar kan altijd beter.dus kom maar op met de suggesties

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt er nog reactie???want ik zou wel wat advies kunnen gebruiken.we zijn uiteindelijk allemaal vanaf nul begonnen.

groetne twinnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn inderdaad allemaal vanaf nul begonnen. Denk dat je best begint met voorbemeste grond(all-mix of zo) van plagron, hoef je geen voeding bij te geven en kun je der gelijk nix aan mis doen ook. veel kweekgenot verder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken die voorgevoede grond omdat ik al wat langer creatief in de tuin bezig ben.maar dat is altijd met stekken gegaan en voorgevoede grond van growsshop hier.daarnaast had ik de groei en bloei voeding van canna.

maar ik hoor iedereen hier over bac?en zelf de grond voeden lijk me ook zeer interessant.

en om eerlijk te zijn vin ik plagron niet echt denderend.heb kennissen die hebben met plagron gekweekt(door vriend donner GEKWEEKT)alleen de opbrengst vond ik nou nie echt denderend.

daarom dat ik hier ben heen gegaan voor goeie informatie en tot op heden beval me dah goed.

 

en hoe krijg ik die foto's erop??

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_12558_4966_298154.jpg

 

med_gallery_12558_4966_682723.jpg

 

zoals belooft de piccies en je ziet, de bak van de chinees heb nieuwe functie gekregen:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_12558_4966_549716.jpg

 

med_gallery_12558_4966_54994.jpg

 

zo weer nieuwe foto's

ze gaan goed me zaadjes

zie al duidelijk ontkiemen en met een beetje god oog zie je dat ook op de foto's

ze staan nu vanaf dinsdag middag op de vensterbank dus ong 1,5dag.

gaat lekker:D:D

kga maar eens snel een kast verbouwen hier want de vensterbank gaat um nie worden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer komen de adviezen??

ik heb besloten om de voeding van bac te gaan gebruiken.lees er veel goeds over met lekkre foto's erbij dus dah spul moet werken.wie kweek er ook met bac??en op welke ondergrond doe je dah?met welke componenten?

 

bvd tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een zooi vraagjes.

 

Je vroeg een vraag.. hier het antwoord :P

 

ik gebruik zelf voor 1 plant 2 x 20watt spaarlampen.. dus ik heb 4planten dus totaal 820watt spaarlampen en 6 15 watt spaarlamen.

 

als ik jou was zal ik zelf voor de spaarlampen gaan maar er dan we;l meer dan 5doen.

met tl licht heb ik zelf niet echt ervaring dus tja daar kan ik weinig over zeggen :bier

 

 

Lowrider kweekjes is bijna altijd voor eigen gebruik omdat er per plant ongeveer 15gram af komt *correct me als ik het verkeerd heb.*

 

dus.. de opbrengst zal zelfs met 10lowriders nog niet echt enorm, hoog zijn.

wil je dat.. plant er dan 5 andere planten dan lowrider in je kast en dan heb je waarschijnlijk wel een stuk hoger resultaat :P

 

bak van de chinees om te ontkiemen :D wel goed gewassen enz ivm bacterien?

 

 

//Noga

 

Btw:

 

is het verstandig gaatjes in het deksel te maken??

 

 

Uhm ik doe het zelf niet. want ik doe de deksel er zelf per dag 1kwartiertje af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb naast die 10 lowriders ook nog 5freebees staan.wat daar uitkomt mag joost weten maar ik ben benieuwd.en die lowriders zijn idd voor eigengebruik.me buitenoogst van vorig jaar is bijna op en moet ff iets om de tussenliggende tijd door te komen dus leken die LR mij een mooie oplossing.alleen was het de bedoeling ze op de vensterbank te kweken maar nu ik al die verslagen lees met tl's en spaarlampen lees ovrweeg ik tog om een kast te gaan maken.kheb namelijk een mooie basis staan.isolatie lig er ook genoeg.nu nog lampen.

 

maar goed welke voeding ga je gebruiken??

 

klopt trouwens dat er van een lowrider ong 15 gram moet komen.ik ga dus me best doen dat te bereiken.

 

en waar heb jij die 6x15watt hangen dan??als je ookal 8x20watt heb?en ik heb het idee dat je met tl's een mooie plaat van licht kan maken boven je planten en zal ook best wat warmte vanaf komen lijk mij.

 

owja hoe sluit ik die ventilator nou aan??moet daar een travo tussen ofzo?of kan die rechtstreeks op 220 voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een pc ventilator werkt op 12v dus daar moet inderdaad een voeding tussen.

 

Groetemn citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
een pc ventilator werkt op 12v dus daar moet inderdaad een voeding tussen.

 

waar haal ik die voeding vandaan??ook bij pc winkel??

 

en die hps lampen,wat is daar dan speciaal aan??beter gezegd waar staat dah hps voor??en zijn die gewoon bij de doe het zelf zaken te verkrijgen??zoja kwanta kosta??

 

weer ff genoeg vragen denk ik

 

bvd en succes met de dames:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het beste een 12v adapter pakken van bijv. een telefoon oplader. Deze het stekkertje afknippen en je kunt hem zo aansluiten op de pc ventilator door de draadjes met elkaar te verbinden door een kroonsteentje te gebruiken. (Ga ze niet aan elkaar draaien, is beetje link)

 

Veel suc6 met je kweekje, ik hou je in de gaten!

 

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog beter is even langs de bouwmarkt........Haal daar een regelbare adapter, regelbaar van 3 tot 12v.

Prijs zit tussen 7/9 euro voor de goedkoopste modellen. Aansluiten zoals Sokkie ook al zei, niet gaan draaien en klooien met tape :P

Voordeel van deze adapters is dat je je fannetje op verschillende snelheden kan zetten...

 

Success :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog beter is even langs de bouwmarkt........Haal daar een regelbare adapter, regelbaar van 3 tot 12v.

Prijs zit tussen 7/9 euro voor de goedkoopste modellen. Aansluiten zoals Sokkie ook al zei, niet gaan draaien en klooien met tape :P

Voordeel van deze adapters is dat je je fannetje op verschillende snelheden kan zetten...

 

Success :P

 

tnx wil en sokkie

 

ik ga maar eens snel aan de slag want die zaden ontkiemen als een tierelier op de vensterbank boven de radiator.kzal zo ff nieuwe foto's posten.

ik ben op het moment me kast aan het verbouwen.ik ga 7x15watt tl gebruiken(heb nie meer plek anders hingen er meer)en ook van me guerilla kledingkast zal ik foto's posten.

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update :P :P ze gaan hard namelijk

schrok vanmorgen toen ik de eerste steeltjes met blaadjes naar boven zag komen

 

med_gallery_12558_4966_282714.jpg

 

med_gallery_12558_4966_54785.jpg

 

dus ik als een gek naar de winkel om potgrond te halen

nu staan ze zo

als voeding wil ik bac groei gaan gebruiken.iemand ervaring ermee??

 

med_gallery_12558_4966_234.jpg

 

med_gallery_12558_4966_627824.jpg

 

ze gaan echt hard als je het mij vraag.heb trouwens allen de lowriders overgezet.daar heb ik vandaag ook een mooie onderkofferkast voor gemaakt.

 

med_gallery_12558_4966_228528.jpg

 

med_gallery_12558_4966_180079.jpg

 

hij is nog niet helemaal af(meer verlichting en ventilatie)maar de basis is er.er komen nog 6tl's bij van 15-18watt.

med_gallery_12558_4966_160397.jpg

 

 

ik lees graag adviezen en suggesties.

spoedig weer update want ze groeien als kool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang is het verstandig om de foli over potjes te laten??ze zitten nu nog dicht.heb dinsdag middag me kinderen gezaaid en zag vandaag duidelijk steeltjes en voorzichtig een blaadje zoals je in voorgaande kan leze'n.

 

toedeledokie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej twindaddy,

je vraagt wel heel veel maar lees je ook?

Veel vragen kan je toch echt terugvinden in de vele topics.

Ik bedoel, als je kweken leuk vind lees en zoek je veel naar info lijkt mij. Jij wil alles op een A4-tje gepresenteerd krijgen heb ik het idee.

Probeer zelf eens achter de antwoorden van je vragen te komen. Lees de sticky,s over het kweken eens door en je hebt al 90% van de 100% info.

 

Succes kerel.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is inderdaad in veelvoud te vinden op het forum

 

wat zijn je plannen vor de ventilatie?

 

laters en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
alles is inderdaad in veelvoud te vinden op het forum

 

wat zijn je plannen vor de ventilatie?

 

laters en succes

 

 

jullie hebben gelijk ik moet meer lezen.maar weet je wah het is.er staat zoveel interessants.daarnaast moet de thc het opslaan want de hersenen zijn ver te zoeken meestal:P

maar het gaat goed komen hier.

ik ga gewoon lekker experimenteren en hou jullie op de hoogte.

 

dan me ventialtor plannen.ik wil onderin de kast een inzuigende pc ventialtor bouwen en helemaal in het plafond van de kast een uitblazende.deze wil ik kunnen regelen om zo de temp een beetje te controleren

 

en citroax ik wil het zeker nie op een blaadje gepresenteerd krijgen maar gewoon wah back up en wah basis informatie maar idd ik moet gewoon meer lezen.

 

wat vinden jullie verders van me beginselen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk toch nog 2lampen gevonden die ik erbij kan hangen

helaas kan ik maar 1 lamp horizontaal hangen.nu zit er nog en 11 en 15 watt in maar dat word morgen wel iets meer als de winkel weer open is.zal dan ook ff nieuwe foto's maken want de folie heb ik ook al van enkele potjes afgehaald.plantje kom boven dus voordat de folie de groei gaat beperken maar weggehaald.misschien ook maar wat schaaltjes of doeken met water erin leggen.ergens eerst ff een metertje scoren om lv en temp in de gaten te houden.

komt goed

elke dag verhaaltje voorlezen doet je kindjes goed, toch? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een update.

heb nu ook de freebees in potjes gezet want die schoten ook omhoog :P

op 1 lowrider en 1 freebee na zijn ze nu allemaal al uitgekomen.

inmiddels staan ze in een kastje waar nu nog 1x15 tl 1x15 spaarlamp en 1x60watt gloeilamp hangt.had er eerst een 11watt spaarlamp hangen ipv gloei maar vond het een beetje frips dus ff die gloeilamp opgehangen.

 

med_gallery_12558_4966_322224.jpg

 

med_gallery_12558_4966_411787.jpg

 

ik heb ze nu in 9cm potjes staan met potgrond gewoon van de tuinderij.

 

grow plants grow :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste twindaddy80,

 

Zorg er voor dat je plantjes zo'n 3 cm van de lamp afstaan, kort erop dus.

Als je zo verder gaat haalt dat weinig uit, je plantjes zullen teveel gaan strekken.

En die spaarlamp zou ik horizontaal hangen met eventueel een reflectie kap erboven.

Hoe meer licht hoe meer opbrengst, een goede start is het halve werk.

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx lowrider ga ik morgen meteen doen.mijn probleem was dat de gloeilamp pokke warm word en ik bang ben dah me zaailingen gaan bakken.dus heb een ventilator gescoord uit de badkamer van me ouders di er morgen ingaat en een lampekappie zodah die 2de spaarlamp ook horizontaal kan hangen.

daarnaast heb ik ook nog zon zonnescherm gevonden van me auto.aangezien ik geen auto meer heb en dah geweldig spiegelende isolatie is gaan we die dus netjes aanbrengen in me kast.

gaat er dus steeds meer op lijken hier.

foto-update volgt na het weekend.

grtz twinnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt al stukken beter, ben benieuwd naar je foto's.

Je ouders zullen blij met je zijn nu je hun badkamer aan het slopen bent :D

Als dit goed gaat lukken kun je misschien de hele badkamer om toveren tot kweekruimte :P

 

Grtz Lowryder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...