Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tomas

Zaad Uit Nepal

Recommended Posts

Mijn ouders hebben tijdens hun reis naar Nepal wat zaad van een landras meegenomen. Nu zijn er in Nepal verschillende soorten te vinden in het wild, van extreme sativa's in de laaglanden tot indica's in de bergen. De zaden die ik heb komen uit een streek in Midden-Nepal (28.24 N, 83.99 E), vlakbij Pokhara. Het is een redelijk bergachtig gebied..

 

Als vanzelfsprekend ben ik erg benieuwd wat deze zaden gaan brengen.. En of ze überhaupt geschikt zijn voor onze korte zomers. Ik ga er dan ook zeker een aantal buiten zetten komende zomer..

Op het forum van Reeferman seeds kwam ik een topic tegen over landrassen uit Nepal.. Blijkbaar heeft Reeferman een aantal van deze landrassen gebruikt voor krusingen.. erg interessant in ieder geval.

 

Mocht iemand nog wat meer weten over cannabis in Nepal of er zelf geweest zijn; laat maar horen!

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_6949_284_624118.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede actie van je ouders.

Lijkt me heel gaaf om canna is in het wild te zien groeien, en ben dus ook zeer benieuwd wat er uit deze zaden gaat komen.

Keep us posted!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de zaden!

Wat ik je kan zeggen is dat het onderscheid laagland = sativas en hoogland = indicas niet helemaal, of helemaal niet klopt. Er zijn ook sativas in de hooglanden te vinden, zie o.a.: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=6...highlight=nepal. Hier hebben ze het over de "alomtegenwoordige mountain sativas"..

 

Succes, ik kijk uit naar een kweekverslag, en als je zaden gaat maken; hou de lijn ook puur?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks SPace-c-boy, daar hebben we wat aan.. :spliff:

 

En mochten jullie wat zaden willen om te proberen, pm me maar. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go Tomas!!! :spliff:

 

Je hebt je ouders goed opgevoed en ik ben blij dat ze Gorkha Airlines hebben overleefd. Dat was inderdaad een buitenkansje zeg. Hebben ze de zaden gewoon geraapt bij planten langs de weg ofzo? Gekocht? Zijn er foto's van?

 

Ik ben er zelf (nog) nooit geweest, maar het lijkt me sowiezo een indrukwekkend land. En van de Nepalese hasj ben ik ook een groot liefhebber. Bij tempelhasj merk je duidelijk de sativa-herkomst. (hoogland) Dat is eigenlijk een soort vingerhasj van een nog levende plant en wordt verzameld door de toppen tussen de handen te wrijven en de hasj van de handen af te schrapen. Maar hopen dat je stukje hasj niet toevallig van iemand afkomstig is die het toilet bezoekt zonder handen wassen na afloop natuurlijk... Wel heerlijke hasj!

 

Veel succes met het opkweken van deze planten, ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat er mensen foto's posten. Als ik de mogelijkheid had zou ik ze graag proberen, maar aangezien ik nog altijd zonder hok zit is het zonde ze aan me te vergeven. Daarnaast kom ik om in de nog te kweken soortjes, sommige nét zo spannend als de jouwe, dus die verdienen ook een kans en de zaden worden er met de leeftijd niet beter op.

 

Nogmaals succes gewenst! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mad tof dat je meeleest ;)

 

Ik had m'n ouders uiteraard gevraagd om wat zaad mee te nemen mochten ze de kans krijgen. Mijn vader zag tijdens een trekking een aantal planten staan in het wild, maar deze waren onbevrucht. Vervolgens had hij het er over met de gids, en die vond het wel leuk om te horen, en niet veel later kwam hij aan met wat zaden. Waar hij ze precies vandaan toverde is een raadsel, haha.

 

Veel mensen daar kweken een paar planten voor zichzelf.. (of een veld vol, 'commercieel') om hasj van te maken.. Wiet wordt er bijna niet gerookt, allemaal van die heerlijke hasj! Het is inderdaad een aparte manier van hasj maken zo met de handen, erg bewerkelijk maar het resultaat is er dan ook naar.. En ja over de hygiene.. WC's zijn er al schaars, dus ga maar na :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tomas,

 

Ik ben benieuw hoe het met het zaad uit Nepal is afgelopen, ik ben zelf ook in Nepal geweest, ook in Pokhara, ik heb de jomsom-trek gedaan en naar tatopanni en gorepanni geweest richting Mustang in het verboden gebied in 1980...

 

Ik ben wel geinteresseerd in een paar van de Nepalese zaden, ik heb ook vele zaden, waaronder enkele G13 kruisingen een hele goeie indica...

 

Moet je ook eens doen zo'n trekking, dat is erg leuk...

 

 

Groet,

 

ebenvloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geweldige buitenkans voor je (ons) Tomas.

Alles wat we in dat land aan natuurlijke factoren te weten kunnen komen is zeer waardevolle informatie voor ons.

 

Ik wou dat ik er iemand kende die er woont en weet met een ph/ec meter om te gaan gedurende de verschillende jaargetijden, en nog wat andere metertjes mischien.

 

Er zitten daar ook nogal wat geheimen omtrend het hermie gebeuren trouwens, en eigenlijk nog veel meer waar wij nog geen reet van afweten.

 

k'zou vandaag al wel willen boeken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ebenvloed

 

Tof, ik zou er ook zeker eens heen willen reizen, het staat zeker op mijn lijstje van nog-te-bezoeken-landen..

 

Ik heb aan iemand zaad opgestuurd die er onder een lamp een paar zou proberen af te bloeien, ik weet echter niet hoe het met de vorderingen staat.. Zelf ben ik nog niet in de gelegenheid gekomen, maar in het voorjaar gaan er wel een paar de grond in. Ik heb je een pm gestuurd.

 

@higgley town heroe

 

Het lijkt mij ook fantastisch om daar te reizen en het een en ander te bestuderen aan de in het wild groeiende planten.. Beetje rondtrekken en zaden van verschillende landrasssen verzamelen, geweldig toch?

 

De eigenaar van Mandala Seeds heeft dit gedaan, en is zo verder gegaan met met maken van kruisingen met een deel van zulk soort landras genen.. Interview

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het er gewoon op wagen en een aantal planten buitenkweken van het zomer.

 

Hou ons op de hoogte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...