Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

De Vrijheid Van Roken, Arrestatie Op Highlife

Recommended Posts

Tja hoe moet ik dit nou vertellen,

dat het super op de highlive was?

Nee, dat kan niet meer.

Niet na vandaag.

Dat er wat gebeuren moest was al duidelijk, maar neem dit is in je op:

Oja, ik ben een netjes persoon, vloek nooit in het openbaar, maar......

ik schrijf dit op en edit niet, ik hoop dat het goed gaat....

 

Al jaren trek ik met Evert op, die zotte pionier, die highe idealist.

De man die al jaren samen met een aantal andere kartrekkers ervoor zorgen dat de vrijheid van marijuana bezit continue ter dicussie blijft staan,............ voor mij,Voor ons, voor de plant, voor het leven,,

Vive

Vive

Vive

 

Een film wordt er gemaakt over Evert en zijn ideaal, hij begrijpt nog niet alles van Evert,ha ha wie wel?,

Maar vanochtend in de auto verwoorde de cineast het heel mooi, hij zei:

De kern van mijn film lijkt te maken te hebben met de glimlach.......

 

 

De glimlach die je ziet als iemand voor een eerste keer een dampje rookt.....

dat zachte, dat vriendelijke dampje,

ontwapenend, als een kind,

dat dampje dat met gemak even je ziel raakt,

helder,zonneklaar, lief...........

 

Dat moment boeide hem, en legde hij vast keer op keer...

 

En ik snap hem, prachtig verwoord.

Al jaren lang leg ik het ze uit, roken we een damp en delen we een lach...

Met de medi-wiet gebruiker,de deftige dame, de angel uit a'dam en de roma uit enschede,

we delen de damp, we delen de lach, we delen het leven.

 

Hedenochtend rond 12;00 uur is dhr E de V. gearresteerd door de politie wegens het in bezit hebben van een te grote hoeveelheid mariuahana.

 

fuck de lach,kots het leven,waar gaat het hier gvd over?

 

iedere dag kwam evert met een zak wiet, verdeel in porties van 5 x 1 gram, iedere standmedewerker kreeg op die manier 5 gram in het bezit voor eigen gebruik.

Continue hebben we erop gelet dat mensen hun eigen wiet rookten. Mensen dus soms een dampje verbieden om ons aan de regels te houden. Hier werd in kostuum maar ook under cover continue op gelet.

 

Vanochtend komt Evert binnen, er staat politie in de stand, fouileren en ze vinden de 40 gram wiet( 8 medewerkers ) en lul die ik was,had een zakkie in mijn kast vergeten, medewerker B. wilde nog even pochen met een leuk doosje eigen kweek, en zakkie hier en daar vergeten, je raad het al............

Zo goed naar buiten toe gewerkt en binnen de stand toch wat steken laten vallen. maar vooral EVERT IS GENAAIT. Voordat hij de porties kan verdelen, ja duhhhhhhh...

Huppie mee naar het buro, ze lopen over de beurs.

Ik ren ze achterna en roep naar de politie dat ik mijn wiet terug eis.

Nu niet zegt Evert....

 

 

Daar stond Weetje dan, tussen de terassen, mensen keken op..........

 

 

en keken of er genoeg suiker in hun koffie zat.

 

De Dj draaide te gekke muziek, nog te gekker dan zijn buurman,

maar niet harder dan die stand die er tegeover zat...

Maar wel reggea ....

want ik hoor ook jordanees.... oooohhh, da's de hoofd act.

 

Gister gaaf, ik zat met Mr. x. op de beste sofa op de higlive toren, de soorten te bespreken die de indianen in amerika vroeger gebruikt moesten hebben.......

Mooie tietjes en strakke kontjes huppelde opeens voorbij...

oh, wat een goeie plek, welke stripclub was dit ook alweer, oja de high-stijf, tuurlijk, feminized,

oh nee ze zijn echt, alles lekker lekker............

man, da's het leven da's inhoud, da's de plant, jeah,jeah.

en echt hoor, ik hou van een wippie,

lekker met mijn kippie.

Maar zoeken we dit nu echt als we naar een grow en smoke beurs gaan?

 

Ik vind het prima hoor, 't waren poppies da's waar, maar in het geheel genomen is de beurs toch echt een circus voor de grower geworden, het liefst commercieel, waarbij de werkelijke krachten van de plant en zijn gebruiker ernstig onder belicht zijn geraakt. dat is jammer, en eveneens maar mijn waarde oordeel.

 

Maar moet er dan wel iemand opgepakt worden die gvd alleen maar met het hart en donder bezig is te strijden voor de goede zaak?

 

We zijn maar gaan opruimen, een leegte creerend.........

De muziek klonk harder,

de sfeer gelaten.

De Sympathie en steun van groen vrij, encod en vele anderen was hart verwarmend.tanx people.

 

Evert is naar Albanie verbannen, nou ja, hij was rond 6 uur weer vrij, de lach was terug?!

 

Dit was een spelden prikje, want let goed op!!!!!!!!

De politie is herhaaldelijk op de parkeer tereinen bezig geweest om nummerborden te bekijken.

Ik was bang dat zij parkeervergunningen chackte dus vroeg ze of ik kon helpen...

Nee, hoor, u hoeft zich niet met mij te bemoeien was hierop het antwoord.

 

Maar let op mensen,

zij gaan zich wel met ons bemoeien !!!!!!!!!

 

Ach evert, die malle man, maar bedenk je goed,

hij is gearresteerd voor jouw belang!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik ben het zat, fuck the system,

ik wil verdomme mijn joint roken en growen.

En ik verdom het om Evert maar te laten stuntelen in de voorste linie,

terwijl ik zelf zit te denken hoe ik mijn grams per watt omhoog kan schroeven.

 

WIJ MOETEN HET DOEN,

SAMEN,

MASSAAL<

1 blok

1 linie.

 

rot op met 18 lampen die hoeven we niet,

allemaal 1 plantje in de tuin of 1 lampje,

omdat het een ander niet meer is toe vertrouwt

ons een schoon wietje te laten roken.

 

JE KUNT OOK WACHTEN,

sitting duck!!

 

 

ik weet nog niet hoe dit verder moet zeg het maar

ik heb wel plannen, jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ja zal wel ...............

 

 

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

precies, die houding.

ga maar lekker achter aan staan joh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Weetje,

 

Je hebt groot gelijk, het is een circus. Of nog erger. De highlife beurs is het masker van een zogenaamd tolerant land. Maar stiekem worden wij, cannabisconsumenten en kleinere cannabiskwekers helemaal niet geaccepteerd door de blijkbaar besturende elite. Steeds alarmerender zijn de berichten waarbij ons voorrecht om te blowen of growen niet meer lijkt dan een vage herinnering.

 

Maar je vraagt je af wanneer we collectief optreden en een halt gaan roepen aan de teneur van het gedoogbeleid? Nou, mijn hoop daarop is ijdel. Ook in eerdere topics heb ik, en enkele anderen proberen aan te geven dat ons elfde uur toch wel is aangebroken. Als de ontwikkelingen niet worden gekeerd, zal de hele cannabis branche in de illegaliteit worden gedrukt. Maar de algemene respons is jou ook deze keer niet bespaard.

 

Helaas zal onze toekomst afhangen van die enkele idealistische strijders.

 

Dus ik wens jou en Evert natuurlijk veel succes,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, we zagen het gebeuren op de CANNABIS beurs in Nederland, in spanje kan meer!!

Het was toch een legge beurs dit jaar :D , mijn laatste High Life in Nederland. ;) (sorry Boy)

Maar wanneer gaan de blowers dan wat laten horen, als de laatste coffeeshop dicht is en blow verbod van kracht wordt??! Dus blowers van dit land masaal naar Spanje toe!! :)

En sterkte met Evert en je strijd ;)

thedogsbollox ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, ik begrijp wat je wilt zeggen.

Het hoekje met de verdamper, Encod en Groenvrij was het meest idealistische van de hele beurs !

Dat de blauwe petten zich geroepen voelen juist in die hoek een arrestatie te verrichten is symbolisch voor het overheidsoptreden. Juist het idealisme, de liefde voor het plantje schijnt het systeem zo te verontrusten, niet de industriële kweek.

De alternatieve kijk op de wereld van de rustige blower en grower voor eigen gebruik is blijkbaar het echte probleem. We mogen niet meer denken en zeker niet vrij voor onze mening uitkomen. Die 30 gram wiet vervulden de rol van stok om mee te slaan.

Misselijkmakend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, verschrikkelijk is het. Vrijdag waren die blauwpetten al aardig actief. Ik heb ze meerdere malen om legitimatie zien vragen sad.gif

Vooral bij mensen die bepakt en bezakt de beurs verlieten.Waarom zouden ze dat toch doen???

De anonimieteit is zo wel in het gedrang op zo,n beurs. Lekker inkopen kan je de kop kosten.

Vrij Nederland MY ASS!!!!

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het systeem Sucks, weten we toch al lang.

 

Democratie, is er geheel nie..........................

 

Recht op privacy, totaal verdwenen................

 

Politiestaat Nederland, ben blij als ik weg kan........................................

 

Spanje staat nr 1 op mijn lijst!

 

Grtz Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmzz dat zuigt flink!

Ben bang dat de komende jaren ook niet veel verbetering zullen brengen... Uit betrouwbare bron heb ik namelijk vernomen dat de jonge petten van vandaag de dag meer weg hebben van hun Amerikaanse bondgenoten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut voor evert weetje.

ik zag vrijdag op de beurs ook twee wouten rond lopen.

kheb ze nog staan uitlachen.

de ene was 190. cm, de andere een jonge snaak nog was mischien 155 cm groot.

zijn petje was veels te groot voor zijn kleine koppie. hahahahaha was wel lachen.

ik vroeg of hij hier met zijn oudere broer is binnen geraakt.

hij keek eens kwaad naar ons (4 man van om en bij 180 a 195 cm groot) en liep gewoon door).

 

eikels zijn het.

dat ze iedereen die voor zichzelf kweekt met rust laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe netjes ;)

 

Ja toch blijfen het aparte lui snap niet hoe je het voor je lol/werk kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evert is een gouden gast,

jammer maar die verdient die problemen niet.

Wat gaat hij nou van straf krijgen in nl voor 40 gram?

Je hebt je best gedaan weetje, zit er niet mee in man.

Mooie stijl van schrijven weetje,

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een boete, misschien ook niks :)

 

Tis maar net hoe ze gezindt zijn ;)

 

En mijn steun heb je als je iets wilt doen aan het nu zeer wankele beleid.

 

Grtz Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat evert natuurlijk nog meer aan zijn kerfstok heeft hangen, maar denk ook gewoon dat het ze gewoon wat aandacht nodig hadden en het waen inderdaad die 2 van Vrijdag.

 

En was dat bij jullie??? wist ik niet dat jij dat was heb staan kijken en me lopen opvreten alles werd overhoop getrokken zag ik. was te triest om te zien 2 agentjes die lekker belangrijk wilde doen als hij nou 40kilo zou hebben liggen pfffff maar 40gram diep triest.

 

Good luck, en nogmaals stuk is wel heel mooi geschreven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, da's het krankzinnige, Evert heeft nix op zijn kerfstok.

alleen elke keer weer dit soort akkefietjes.

 

Een boete?

ach er is een super advocaat, en wij allen(dampteam) eisen onze wiet terug, dus het zou wel eens op een sisser afkunnen lopen......

en in dat geval.....

gaat er gemiste omzet geeist worden, en belangrijker nog smartegeld.

 

Kijk het verhaal van onze pionier is natuurlijk triest,

maar ik kan echt janken,

 

als de gerichte medi-wiet gebruiker de stand zoekt,

en verbaast in een leeg gat staat te staren.

Zich uit zijn rolstoel heft om achter de counter te kijken

of er daar nog informatie ligt.

 

 

Die agenten, die doen hun plicht, dat moeten ze.

Maar het is Den Haag die de beelden onder ogen krijgt

en die wij gaan verplichten tot een antwoord.

 

En dat is geen antwoord aan het damp team...

Geef maar een antwoord aan die ms patient...

 

leg het hem maar is uit.

waarom mag die man verdomme niet mijn buitenwietje dampen,

of beter nog de zijne...

 

 

Bovenstaand verhaal is gefilmt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar is anders een Hennepbeurs nog voor?

 

Ik vind het te triest voor woorden, wat Evert is overkomen.

Nog niet te spreken van idd de medicinale wietgebruikers, die alle info hebben moeten missen.

 

Grtz Blowsterke

 

and good luck met je super advocaat, want die kan wonderen doen............. ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vrij Nederland MY ASS!!!!

 

 

En wat moeten wij in België dan niet zeggen ?

 

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij is de mens niet meer vrij te doen en laat staan denken WAT HIJ WIL

 

Vind je het dan OK dat de regering in jouw plaats kiest ?

Wat doe je nou verkeerd met het roken van een jointje ? (zolang je daar geen andere mensen voor lastig hoeft te vallen)

 

 

Weed wordt sinds het bestaan van de mens gebruikt, tot het in de jaren 60 verboden werd (net als alcohol)

 

en ondere andere acohol is toch een HARD drugs en weed Soft ? waarom mag alcohol dan wel ?

 

 

==> omdat een politieke vergadering zonder wijn of champagne op niets zou trekken ?

 

 

Heel spytig voor je vriend by the way ;)

Edited by nipopotamme

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is mooi klote voor evert :s

 

wat is er nou mis met uje eigen grasje :s de mensen die het lekker voor hun zelf kweken doen toch niks mis :s ze willen ook alleen maar een lekker soortje waar niet mee gekloot is en een stuk goedkoper dan die wiet in de shop.

beter gaan ze het gewoon legaliseren voor een paar plantjes, mja den haag zal wel flink geld verdienen aan de wiet die in de shop verkocht wordt

 

mja dat zal wel aan ons liggen denk ik dan, waar zijn nou meer mensen aan verslaafd alcohol of wiet ? wat is nou schadelijker voor je alcohol of wiet,mja net als wat ik net al zei het zal al die gasten wel om het geld gaan

 

ppfff lekker land is het toch he met een zogenaamd gedoogdbeleid :s ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat moeten wij in België dan niet zeggen ?

 

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij is de mens niet meer vrij te doen en laat staan denken WAT HIJ WIL

 

Dat is dus wat ik bedoel.

kliklijntje hier, buren opruien daar.

Dit is nog erger dan het communisme, we worden aangezet elkaar te veraden in dit fijne nederland. We moeten ten aller tijde ons kunnen legitimeren, ook al is er geen aanleiding voor. Ook deze "wet"werd vrijdag flink misbruikt. Ga je ook een fijn dagje naar een hennep beurs en dan kom je van een koude kermis thuis omdat meneer agent uit jouw regio je staat op te wachten om je nieuwe kweek artikelen in ontvangst te nemen en je hokje te ontruimen.

Ze drukken zelf het kweken de criminaliteit weer in, dat hoeven we niet eens zelf te doen.

En dan praten we over sociaal?

Maar ja,, hadden we allemaal maar op groen vrij moeten stemmen, dan waren er in ieder geval nog wat mensen in de kamer geweest die voor onze belangen opkwamen.

Op naar de volgende verkiezingen zou ik zeggen.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, geen woorden voor jou betoog ;)

Ik ben nieuw hier, van de nieuwe generatie, dus als ik wat kan doen(je vat hem?).

 

Nederland:

Politiek, politiek bestaad niet meer, politiek is namelijk economie. Dat is ook de rede dat er geen politiek wordt onderwezen maar economie.

Economie is dus politiek, en economie kan niet democratisch zijn.

 

Snel, sneller, snelst, dat zijn de woorden om de tijd waarin we leven te omschrijven heb ik het gevoel. Iedereen is altijd maar gestresst, mensen zijn altijd maar gehaast, zoveel dingen MOETEN, ik doe daar lekker niet aan mee. Ik hou het rustig en chill, toch komt alles hier goed. Hoe kan dat dan hè?

 

Eenzijdig, ook een mooi woord. Mensen zijn veels te eenzijdig tegenwoordig. Als je een land bestuurd, regering zijnde, hoe kan het dan dat je als minister president op zo'n manier tegen een genotsmiddel als wiet(het is een wietforum, geen politiekforum) aankijkt. Als minister president moet je toch weten dat je niet alleen voor de groep die voor jouw gekozen heeft regeerd, maar ook nog eens de andere 60%(??) van de inwoners van het land. Dus ook degene die lekker genieten van een jointje.

 

Hypocriet... tja......................... ik hou er gewoon niet van!

 

Toevoeging: Vrijheid, wat is vrijheid, voel jij je vrij in dit land? Ben je vrij om te gaan, staan, doen wat en wanneer je maar wilt? Nee, vrijheid bestaad volgens mij niet echt. Zonder papiertje kom je nergens. We hebben allemaal een kaartje, met naam en adresgegevens, weten jullie nog die keer dat dit kaartje flink is misbruikt?(ik was er niet bij hoor)

De helft van Nederland vermaakt zich prima met Big Brother, Pop Idols, American Model, X-Factor en "stem nu op je favoriete miljonair", is dat dan waar je voor leeft? Ik weet het niet want ik kijk het niet maar ik vraag me af of je dat nou vrijheid kan noemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
......De alternatieve kijk op de wereld van de rustige blower en grower voor eigen gebruik is blijkbaar het echte probleem. We mogen niet meer denken en zeker niet vrij voor onze mening uitkomen. Die 30 gram wiet vervulden de rol van stok om mee te slaan.

Misselijkmakend ;)

 

 

Weetje, geen woorden voor jou betoog :P

Ik ben nieuw hier, van de nieuwe generatie, dus als ik wat kan doen(je vat hem?).

 

Nederland:

Politiek, politiek bestaad niet meer, politiek is namelijk economie. Dat is ook de rede dat er geen politiek wordt onderwezen maar economie.

Economie is dus politiek, en economie kan niet democratisch zijn.

 

Snel, sneller, snelst, dat zijn de woorden om de tijd waarin we leven te omschrijven heb ik het gevoel. Iedereen is altijd maar gestresst, mensen zijn altijd maar gehaast, zoveel dingen MOETEN, ik doe daar lekker niet aan mee. Ik hou het rustig en chill, toch komt alles hier goed. Hoe kan dat dan hè?

 

Eenzijdig, ook een mooi woord. Mensen zijn veels te eenzijdig tegenwoordig. Als je een land bestuurd, regering zijnde, hoe kan het dan dat je als minister president op zo'n manier tegen een genotsmiddel als wiet(het is een wietforum, geen politiekforum) aankijkt. Als minister president moet je toch weten dat je niet alleen voor de groep die voor jouw gekozen heeft regeerd, maar ook nog eens de andere 60%(??) van de inwoners van het land. Dus ook degene die lekker genieten van een jointje.

 

Hypocriet... tja......................... ik hou er gewoon niet van!

 

Toevoeging: Vrijheid, wat is vrijheid, voel jij je vrij in dit land? Ben je vrij om te gaan, staan, doen wat en wanneer je maar wilt? Nee, vrijheid bestaad volgens mij niet echt. Zonder papiertje kom je nergens. We hebben allemaal een kaartje, met naam en adresgegevens, weten jullie nog die keer dat dit kaartje flink is misbruikt?(ik was er niet bij hoor)

De helft van Nederland vermaakt zich prima met Big Brother, Pop Idols, American Model, X-Factor en "stem nu op je favoriete miljonair", is dat dan waar je voor leeft? Ik weet het niet want ik kijk het niet maar ik vraag me af of je dat nou vrijheid kan noemen!

 

Kijk. Deze twee mannen beschrijven het probleem van de politiek het beste denk ik.

We zitten met zijn alle gewoon in een economische gevangenis.

Je wordt geboren, moet naar school en dan als de sodemieter werken.

Euro's maken. Want dat is goed voor de economie.

Niet per se voor je persoonlijke economie, want je geld is toch wel op aan't eind van de maand, daar zorgt Den Haag wel voor, stel je toch eens voor dat je lucht krijgt om te ademen nee nee dat kan niet.

Werken jij. :)

Oh dus je wilt een huis? Dan moet je vrouwtje ook werken. :D

En de kids, nou die droppen we gewoon bij vrouwtjes die niet echt van ze houden maar wel geld nodig hebben, net zoals jij.

En als de volgende generatie aso wordt omdat ze moederliefde/aandacht tekort kwamen?

Meer politie, sociale werkers en psychologen. Geld rondpompen en mensen bezig houden.

Stel je toch eens voor dat ze doorkrijgen dat ze gebruikt worden.

 

In Nederland word je niet gewaardeerd als mens, maar als machine.

Een middel om economische en politiek macht mee te verwerven voor iemand anders.

Als de machiene kapot is dan wordt je het liefst weggegooid, gewoon bij het vuilnis.

Tig-duizend mensen per jaar gaan kapot aan stress.

Veel veel veel meer dan aan verkeersongelukken.

Maar je die Euros he, die lusten ze wel.

 

Dus jij dacht dat je die AOW premie of pensioen kreeg waar je 40 jaar voor betaald hebt?

Dacht het niet, we gaan wel wat anders doen met je geld, investeren in diezelfde economie dus.

De politiek is DOODSBANG voor een onderklasse/middenklasse die geld overheeft om te doen wat ze wil.

Individuele vrijheid is DE grootste bedreiging voor de rijkste mensen in Nederland.

Want die zijn degene die het meeste aan dit systeem 'verdienen' en dus de meeste macht naar zich toetrekken.

 

Melken melken melken, we zijn net koeien, gewoon vastgebonden aan een systeem wat je misbruikt.

 

Vrijheid mijn reet. Je bent gewoon een slaaf.

Een slaaf met serienummer en Ausweis.

En deze slaaf heeft zin om de meester op zijn bek te meppen en zijn huis in de fik te steken. ;) ;)

 

(volgens mij heb ik binnenkort de AIVD op de stoep, iets over staatsveiligheid waarschijnlijk, dus als ik plots niet meer post dan weet je het wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Nederland word je niet gewaardeerd als mens, maar als machine.

 

Dat is een denkbeeld... en dat denkbeeld KLOPT! (en niet alleen in NL..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel je toch eens voor dat ze doorkrijgen dat ze gebruikt worden.

 

Tjah wat wil je er aandoen ?

Edited by nipopotamme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...