Ga naar inhoud

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

PP kweektent 11 liter powerplant aarde

421 replies to this topic

#41 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 07:55

Bekijk Post Rodja, op 13 februari 2016 - 07:51 , zei:

Bekijk Post Melovesgreen, op 13 februari 2016 - 07:22 , zei:

Bekijk Post El capitano, op 13 februari 2016 - 06:45 , zei:

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

de meeste beginners en leken denken hoe meer planten, hoe meer gewicht(, hoe meer $$$)
ook mijn eigen moeder denkt dat :D

maar dat klopt niet, gewicht hangt af van licht, oppervlakte en heel belangrijk: diepte in het gewas.
met weinig diepte in je gewas krijg je veel fluffy wiet, en fluffy wiet weegt niks.

ook is het commercieel gezien niks waard. opkopers hebben een pesthekel aan fluf.
Ja dat weet ik maar al te goed en ik hoop dus dat ik t goed genoeg ga doen zodat het geen flufspul wordt, ik heb het zo gedaan omdat als er nu een paar doodgaan dat het niet erg veel uitmaakt maar als ik bijv. 50 dames had in grotere potten en er gingen dan een tiental dood dan zou dat wel erg zijn

#42 Rodja

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2172 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 08:16

wietplanten gaan niet zo snel dood

vorige run viel er een brandende hps+kap op m'n veldje op dag 4 groei, dus nog baby plantjes.
een paar planten lagen even een dagje plat, maar daarna knalden ze gewoon verder :D
1 daarvan was uiteindelijk zelfs de grootste brenger.

#43 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 08:44

Bekijk Post Rodja, op 13 februari 2016 - 07:51 , zei:

Bekijk Post Melovesgreen, op 13 februari 2016 - 07:22 , zei:

Bekijk Post El capitano, op 13 februari 2016 - 06:45 , zei:

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

de meeste beginners en leken denken hoe meer planten, hoe meer gewicht(, hoe meer $$$)
ook mijn eigen moeder denkt dat :D

maar dat klopt niet, gewicht hangt af van licht, oppervlakte en heel belangrijk: diepte in het gewas.
met weinig diepte in je gewas krijg je veel fluffy wiet, en fluffy wiet weegt niks.

ook is het commercieel gezien niks waard. opkopers hebben een pesthekel aan fluf.

Dat weet ik rodja, ik dacht er zelf ook aan om grotere potten te gebruiken en minder planten.. Maar als er dan dus iets mis gaat en er gaan een aantal dood dan komt de klap wat harder aan dan dat ik nu 93 stuks heb. Ik de toekomst wil ik ook liever grotere potten gebruiken en minder planten. En vandaag post ik nog een paar fotos

Bekijk Post Rodja, op 13 februari 2016 - 08:16 , zei:

wietplanten gaan niet zo snel dood

vorige run viel er een brandende hps+kap op m'n veldje op dag 4 groei, dus nog baby plantjes.
een paar planten lagen even een dagje plat, maar daarna knalden ze gewoon verder :D
1 daarvan was uiteindelijk zelfs de grootste brenger.

Haha sterke plantjes dus maar kweek jij uit zaad of stekjes? En maak je die dan zelf of koop je ze in. Ik vond dat ik ook betere stekjes kon hebben

#44 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3101 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 09:33

11 liters kan je prima rondes op draaien hoor, zeker met wat meer planten.
Grotere potten is niet perse beter, ik gebruik juist 11 liters om de boel handelbaar te houden.
Tussen de 6 en 10 per m2

#45 Dries_grower

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1485 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 13:24

@melovesgreen,
2x zo groot is zelfs nog te klein je moet minimaal 3x zo groot hebben dus als je slang tussen het filter en afzuiger 254 is dan moet je 3x een 254mm slang als inlaat erin hangen

#46 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 13 februari 2016 - 21:26

Vandaag dus naar de plantjes gaan kijken nog steeds wat gele bladeren en de aarde was kurkdroog, dus gelijk water gegeven dat afgezuurd is 400/500ml per plantje en was helemaal vereten om fotos voor jullie te malen maar dat doe ik morgen want dan ga ik weer naar de plantjes toe om te kijken hoe ze het doen. Ga deze dagen dus erg in de gaten houden hoeveel ze drinken wAnt ik denk zeker dat ze wel meer dan de 400/500 mogen hebben

#47 Fatamorgana

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 714 Posts:

Gepost 15 februari 2016 - 00:23

hopen dat ze er nu mooier bij staan dan de vorige keer :dribble:
denk dat je inderdaad met 4 a/5 600 watters in een 240x240 tent
en 60/70 planten het zelfde resultaat haalt en onderin ook mooiere toppen krijgt dan zoveel erin
maar zodoende leert men
ben benieuwd of ze groener zijn
op welke voeding kweek je en heb je een ec of ph meter?
je ec wat opbouwen en je ph op 6.0 kan geen kwaad maar weet niet welk schema of welke week dus kan er niet zovele over zeggen

mvg fatamorgana

Deze post is bewerkt door Fatamorgana: 15 februari 2016 - 00:29

#48 Mr.Anonymous

zomaar een lid

• New Members
  • 4 Posts:

Gepost 15 februari 2016 - 00:23

Ik ga je volgen.
Ben benieuwd.
Vind t een machtig beeld zo'n grote kweek😊.

Succes dr mee

#49 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 15 februari 2016 - 11:18

Hier Zijn de beloofde fotos, eentje met de lampen uit en de andere zijn wanneer de lampen net aangingen. Ze zien er nh al zeker veel beter uit, en het gaat zeker de goeie kant op vind ik.
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Bekijk Post Fatamorgana, op 15 februari 2016 - 00:23 , zei:

hopen dat ze er nu mooier bij staan dan de vorige keer :dribble:
denk dat je inderdaad met 4 a/5 600 watters in een 240x240 tent
en 60/70 planten het zelfde resultaat haalt en onderin ook mooiere toppen krijgt dan zoveel erin
maar zodoende leert men
ben benieuwd of ze groener zijn
op welke voeding kweek je en heb je een ec of ph meter?
je ec wat opbouwen en je ph op 6.0 kan geen kwaad maar weet niet welk schema of welke week dus kan er niet zovele over zeggen

mvg fatamorgana

Ik kweek op hypro terra en dutchpro topbooster en wortelstimu. Maar ik ben nog geen voeding mee aan het geven want het is zwaarbemeste grond dat ik gebruik dus ik laat de plantjes daar eerst op groeien. Ik doe de ph meten en als ik voeding mee ga even ga ik ook de ec meten.

#50 agent orange

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3178 Posts:

Gepost 15 februari 2016 - 13:56

Ehum... k heb niets tegen commerciele kwekers....is naar goed dat ze er zijn anders zouden de shops niet veel overhouden
Wel tegen mensen die ff gauw denken te cashen en vervolgens geeneens water kunnen geven...
Minerale voeding gaan gebruiken maar nog geen 1 keer de ph hebben gemeten ... nee dat doen we pas als we gaan voeden .... tsja

Maar alle suc6 hoor hoop voor je dat je zonder problemen je ronde kan doen.... maar k betwijfel het...

#51 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 15 februari 2016 - 14:13

Bekijk Post agent orange, op 15 februari 2016 - 13:56 , zei:

Ehum... k heb niets tegen commerciele kwekers....is naar goed dat ze er zijn anders zouden de shops niet veel overhouden
Wel tegen mensen die ff gauw denken te cashen en vervolgens geeneens water kunnen geven...
Minerale voeding gaan gebruiken maar nog geen 1 keer de ph hebben gemeten ... nee dat doen we pas als we gaan voeden .... tsja

Maar alle suc6 hoor hoop voor je dat je zonder problemen je ronde kan doen.... maar k betwijfel het...

Mij was verteld dat in de groei ph niet echt uitmaakte, dom dat ik t zo heb gedaan. Maar van fouten moet je leren. Ik betwijfel dat 1 van jullie de eerste kweek perfect ging. Maar vanaf nu controleer ik de ph en de ec ook zodra ik ga voeden. Enigste wat ik nog wil veranderen is dat ik meer ventilatoren wil ophangen, op elke hoek een zodat de luchtcirculatie optimaal wordt. Heb er nu 2 grote in hangen

#52 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 16 februari 2016 - 12:00

7 DAGEN BLOEI

Vandaag is het precies een weekje voorbij dat ze zijn overgeschakeld naar 12/12
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Gewoon even in daglicht, vind dat ze er mooi groen uitzien.
Geposte afbeelding

#53 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2488 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 06:38

Goed bezig !
spreken is zilver zwijgen is goud.

#54 Mr.Anonymous

zomaar een lid

• New Members
  • 4 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 07:26

Mooi groen is nie lelijk.
Succes!

#55 Fatamorgana

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 714 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 10:50

zien er al een stuk beter uit zo
je kan ze ook nog wat bladvoeding geven kan nooit kwaad

#56 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 13:31

Bekijk Post Fatamorgana, op 17 februari 2016 - 10:50 , zei:

zien er al een stuk beter uit zo
je kan ze ook nog wat bladvoeding geven kan nooit kwaad

Ik besproei ze 1 x in de week met bladvoeding dat ook meteen spint tegengaat. Ik ben het merkje vergeten zal het onthouden alsnik weer water ga geven. Je hebt alleen hier en daar nog klein beetje geel blad maar dat is voor de meerderheid geheel weggegaan. Ze doen het super

#57 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2488 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 16:12

Zodra er toppen komen niet meer besproeien he.

#58 Melovesgreen

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 135 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 19:34

Bekijk Post El capitano, op 17 februari 2016 - 16:12 , zei:

Zodra er toppen komen niet meer besproeien he.

Nee dat weet ik, ik wil mijn eerste ronde niet katen verpesten door toprot ofzo. En wat vind je van de lengte van de plantjes na een week bloei? Zullen ze nog wel op de juiste hoogte komen? En mij is verteld dat ik de lampen niet lager dan 55/60 cm moet hangen want dan hou je ook de groei van de planten een beetje tegen. Klopt dit? Heb ze nu dus op 55/60 cm afstand

#59 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3101 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 20:01

Klopt, lampen dicht op het gewas drukt de groei enigszins.

#60 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2488 Posts:

Gepost 17 februari 2016 - 21:13

Idd en lager gaan in hòogte is slecht voor je plant stresstoppen verdampingsproblemen etc
....