Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Band of Brother

Spoelen En Hasj Maken

Recommended Posts

Gewoon uit nieuwsgierigheid. We stoppen met voeden om de wiet die we gaan oogsten lekkerder te laten smaken. Maar als je er nou hasj van gaat maken, is dat dan wel nodig? Of kan je dan gewoon tot einde door voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best altijd spoelen...

Je wilt toch geen voedingsresten in je eindproduct ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelde recept, stop tijdig met voeden. Geen NPK in je stuff!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap de vraag wel, want de NPK zit in het groen en niet in de trichomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, precies. Dat is wat ik ook begreep, dus dan kan je door voeden tot oogst. Aangezien ik meer van relaxte cbd stuff houd dan van hyper de pieper thc stuff zou ik meer cbd moeten hebben als planten langer staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plant langer laat staan krijg je meer CBN en niet meer CBD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hars ontwikkeling en dan met name terpenen ontwikkelen zich anders onder invloed van veel voeding in de laatste fasen van bloei

( de hele ontwikkeling van de toppen is weliswaar trager met minder dan maximale hoeveelheid voeding , maar de high is vaak beter- met te weinig voeding is de wiet vaak zeldzaam tof van geur , zacht op de keel, en is de high toegankelijker...en bouwt mooier op)

 

simpel gezegd: als jij je toppen graag spoelt wil jij je hash ook van gespoelde wiet

 

met uitzondering van week 3 tm 5 ondervoed ik de plant bijna. dat levert ernstig verlaagd eindgewicht , maar bizar mooie kwaliteit

(@ ph donner: nee ik ga geen fotos ervan publiceren in een forum- voordat er een boek uit is met diezelfde fotos :) )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras, je hebt gelijk, al heeft CBN een vergelijkbaar effect als CBD http://learnaboutmar...annabinoids.htm

dus wat mij betreft gaat die vlieger nog steeds op.

@ meneer Jansen, met alle respect maar die redenering kan ik niet volgen. Kan goed aan mij liggen, maar mis denk ik wat schakels. Ik houd van het relaxte, niet zo trippy effect van Marokkaanse hasj. Ik heb mij laten vertellen dat de uitwerking daarvan voor een (substantieel) deel wordt bepaald doordat ze daar de wiet op het land drogen en een deel van de THC door zonlicht wordt omgezet in CBN. Dus wellicht zou ik ook gewoon op tijd kunnen stoppen met voeden maar de wiet voor het verwerken in de icolater eerst in de zon laten drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ben ik achterlijk, maar ken je dan niet beter een grondstof pakken welke wel geschikt is..?

Een wietje met reeds het gewenste effect?

Hoef je niet allerlij kunst en vliegwerk uit te halen lijkt me..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoy.

complimenten, jij blijft nadenken Band of Brother.

nadenken over hoe de oude culturen hun effect najagen.

 

Het is nog maar de vraag of er bij het lang nabloeien, de cbga niet overgaat tot het maken van cbd(a)=cbd.

Recent nieuw schema opgedoken die dit eigenlijk wel bevestigd.

Iets wat een oude hippievriendin altid al zei: lang afbloeien geeft ook kans op cbd.

 

2.

Ik zou geen enkel risico nemen door niet te spoelen.

gewoon de laatste 10-14 dagen op schoon water(evt enzympje)

 

3.

omzetting thc naar cbn gebeurt ook na het spoelen.

gewoon op warmte en zonlicht(uv) breekt thc ook af.

met inderdaad ook een drouzy gevoel.

 

hiepoerdepieper wordt je ook sneller vaqn lampenwiet.

als je de kans hebt om skuff te draaien van buitenwiet: whoott :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ozzoes, nee je bent denk ik niet achterlijk :), maar ik weet niet hoe het jou vergaat maar heb altijd beetje dure wijn gevoel als ik beschrijvingen van zaad lees. Ik proef het er niet allemaal in en uitwerking is van mens tot mens verschillend. Maar je hebt gelijk, begint bij de soort. Ben gewoon benieuwd naar kennis en ervaringen van anderen. Uiteindelijk vind ik vast keer de juiste soort en werkwijze. Maar zoals met meer dingen in het leven, de weg er naar toe is minstens zo interessant als het resultaat. Zeker als het gepaard gaat met kennis delen met gelijkgestemden. Toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een simpele hybride plant nemen, en die vroeg oogsten, en weinig voeden. daarna aan de tak drogen en de dorge wiet op een warme plek bewaren.

let op de vochtigheidsgraad van het product...af en toe de zak uit.

na half jaar heb jij je marokkaanse mellow high

 

(hybrides: dat is wat marokkaanse planten zijn

door gebrek aan water is de marokkaanse plant extreem vroeg te oogsten: daar is ze genetisch op in gaan spelen

de lampuren terugschroeven en water gift op bijna nul levert een plant op die niet volledig tot rijping is gekomen maar veel hars maakt

door aan de tak te drogen - zoals in marokko- heb je het voordeel dat de top structuur intact blijft...en dat is handig als je de toppen nog gaat nadrogen , en warm bewaren.

zoals gezegd zal je veel cbn omzetting kunnen verwachten..en dat groenige zal eraf zijn.

 

je kan ook een 3de en 4de zwaai van je skuff persen en jaartje bewaren op kamertemperatuur. het groen valt dan uiteen en de werking wordt mellow.

)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...