Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

9 x Haze onder 600 watt in tent 1 x 1 x 2m.

Recommended Posts

Na mijn stroeve begin met de Power Plant stekken die me nagenoeg allemaal dood zijn gegaan, heb ik om de pijn te verzachten 9 Haze stekken gekregen. Aangezien ik een grote liefhebber van Haze ben heeft dit mij weer frisse moed gegeven.

 

Ik heb op advies van de stekkenboer in elke 11 liter pot ongeveer een liter water gedaan wat ik heb afgezuurd naar +/- 6.2 ph. Vervolgens heb ik de Haze stekken in de potten gedaan (ze hadden niet allemaal even mooi ontwikkelde wortels helaas) en het restant P.P. stekken van de valse start heb ik in de overige drie potten geplant waar ik nog modder voor had. Vanwege de belabberde kwaliteit van de P.P. stekken heb ik ze maar niet genoemd in de titel. De lamp heb ik op de hoogste stand gezet, de klok op 18/6 en hij brandt sinds vanmiddag 16.00u.

 

gallery_6495_16874_50768.jpg

Vanavond 23.40u, rechts is de Power Plant, of wat er van over is en de rest is de Haze.

 

Ik vind de Haze stekken er gezond uitzien, zal later scherpere foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wtf2:

gezond?

Maar hopen dat je deze terug op de pootjes krijgt.

 

Valt me iets op.. hoe voer je verse lucht aan in je tent?

Alle flappen zitten potdicht zo te zien op de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn je temp en RV waardes?

 

De potten zien er ook nog wat te droog uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wtf2:

gezond?

Maar hopen dat je deze terug op de pootjes krijgt.

 

Valt me iets op.. hoe voer je verse lucht aan in je tent?

Alle flappen zitten potdicht zo te zien op de foto?

De flappen staan open en de foto is onduidelijk.

Wat zijn je temp en RV waardes?

 

De potten zien er ook nog wat te droog uit.

De temperatuur is 25% en de LV 50%. Heb ze wat water gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp mag iig niet hoger komen in het begin. Liever zelfs iets lager. RV natuurlijk liever rond 80% in het begin.

 

Stekken komen uit een situatie met hoge RV en zijn nog niet gewend om al hun vocht uit de verse worteltjes te halen. Kun je niet een tijdelijk afdakje maken met wat plastic? Zo kun je eenvoudig hoge RV maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet wel lukken denk ik, dank voor het advies! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee touwtjes opgehangen en daarover lichtgewicht afdekplastic gedaan wat ik met knijpers bevestigd heb. Het hang net boven de planten en laat nog een beetje lucht door. Dit leek mij de beste oplossing om de LV omhoog te krijgen. De Haze staan er nog mooi groen bij en een van de P.P. lijkt ook aan te slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij het afdekplastic is de LV nu 80%, maar de temperatuur met de lamp uit was nog wat te laag, heb de kachel ietsje hoger gezet. Daarnet met de lamp aan was de temp weer wat te hoog, rond de 28 graden. Zal daar wat aan doen. Morgen neem ik de cam mee en zal dan ook foto's plaatsen.

 

Nieuwe kansen succes. Ik volg je

Cool! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur is 20 graden en de LV 63%, niet helemaal ideaal maar ook niet dramatisch. De Haze zien er nog goed uit en de P.P. nog nagenoeg gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dilago,

Alvast een tip voor je volgende ronde: als je de volgende keer je stekken op hebt gehaald, behandel ze dan eerst zoals in dit topic omschreven.

Je zult zien dat je stekken echt mooi aanslaan. ;)

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel, heb meteen een natte handdoek in de tent gelegd! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur is wat te hoog met de lamp aan, 28 graden maar liefst. Ik heb de fancontroler hoger gezet en hoop dat de temperatuur nu snel wat daalt. De LV is aan de lage kant. Ondanks dat staan de Haze stekken er aardig bij dacht ik, de P.P. gaan minder maar misschien halen ze het. Nu dan wat foto's:

 

Dag twee.

gallery_6495_16874_130376.jpg

De tent

 

gallery_6495_16874_15956.jpg

De Haze

 

gallery_6495_16874_253385.jpg

Meer Haze en rechts Power Plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die pp eruit gooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.

 

De temperatuur is nu 23 graden en de LV 59 %.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee van de drie Power Plants de nek omgedraaid, de derde bleek te hebben geworteld dus die heb ik teruggezet, Hopelijk heb ik de wortels niet teveel beschadigd. De lamp heb ik 10 centimeter lager gezet, de droge stekken wat water gegeven en de boel weer afgedekt.

 

Nog wat foto's.

 

gallery_6495_16874_142643.jpg

Enkele Haze stekken vertonen wat spastische trekken.

 

gallery_6495_16874_1111.jpg

Meten is weten en nu weet ik dat het nog wat beter kan.

 

gallery_6495_16874_58063.jpg

Zo, plastic erover en broeien maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan trouwens in een tuincentrum plastic halen met gaatjes. Hierdoor kan de warmte ontsnappen en gaat toch je LV omhoog.

 

Enneh...wat voor aarde gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net met de lamp uit was de temp 19,9 graden, heb de kachel een tikje hoger gezet. De LV blijft rond de 60% schommelen ondanks een bak water en natte doek in de tent.

 

@ Azizy, via de zijkanten ontsnapt ook wel wat lucht, maar op deze manier krijg ik de LV niet rond de 80%. Ik zag iemand anders die een soort tafel in zijn tent had als propagater waar ie het plastic overheen trok. Dat wil ik ook gaan doen, maar denk de volgende ronde.

 

De grond die ik gebruik is special mix van gold label.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 60% lv gaan je stekken ook niet dood hoor.

Je kunt ook als de lamp aan is een paar keer met een sproeier de tent wanden nat sproeien. Mijn lv is noet hoger geweest als 60 en mijn stekken Zijn ook gewoon goed geworteld en naar 2 dagen waren ze al aangeslagen.

 

Succes verder ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk gebruik ik liefst lightmix in kleine potjes om voor te groeien. Dan krijgen zw iig geen opdonder van hoge dosis voeding plotseling.

 

Verder inderdaad lekker vaak sproeien (niet op de plantjes natuurlijk met licht aan). Je hebt vast al heel wat info om het de volgende keer beter te doen. Maar het komt vast nog wel goed, heb geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je dit rondje meer succes zult hebben.

Ik zit ook op special mix waar je zoals azizy zegt , zeer goed moet opletten met voeding.

Nu zou ik alleen nog even water en wortel stimulator geven.

Ook vind ik het leuk om te zien dat je niet meteen opgeeft.

En er weer voor de volle mep tegen aan gaat.

Er valt nog een hoop te leren , maar met deze instelling kom jij er zeker !

 

(ps , ik ben ook nog een noob hoor xD) ik leer nog elke dag bij dankzij dit goddelijk gevulde forum :tu

 

Succes ermee!

 

M.v.g Grondlegger !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties en het delen van de kennis. Wat is hier toch een zee aan info te vinden voor een beginnend indoor kweker.

 

De temperatuur is nog steeds 23 graden met de lamp aan, dat is prima lijkt me. De LV blijft rond de 60% zitten, wat niet helemaal ideaal maar wel mooi stabiel is!

Mijn lv is noet hoger geweest als 60 en mijn stekken Zijn ook gewoon goed geworteld en naar 2 dagen waren ze al aangeslagen.

Dat stelt me gerust, de mijne zagen er net ook prima uit vond ik. Echter ben ik een perfectionist en wil proberen de ideale omstandigheden te scheppen en mijn streven zal toch 80% LV blijven. Wellicht voor de volgende ronde, maar ik wil die waarde van 80% halen.

Persoonlijk gebruik ik liefst lightmix in kleine potjes om voor te groeien. Dan krijgen zw iig geen opdonder van hoge dosis voeding plotseling

Dat zal ik de volgende ronde ook doen, ik zag al dat een van de Haze planten een beetje verbrande bladeren had. Heb de lamp maar weer 5 cm verhoogd.

Ook vind ik het leuk om te zien dat je niet meteen opgeeft.

En er weer voor de volle mep tegen aan gaat.

Er valt nog een hoop te leren , maar met deze instelling kom jij er zeker !

Dank je wel, ja het was even een deprimerende tegenslag, maar vooralsnog gaat het deze ronde al stukken beter en we moeten toch wat te roken hebben. Ook vind ik het helemaal niet erg om Haze te hebben i.p.v. Power Plant, ook al is de kans op mislukken nu wat groter. Kortom, opgeven is geen optie. ;)

(ps , ik ben ook nog een noob hoor xD) ik leer nog elke dag bij dankzij dit goddelijk gevulde forum :tu

Noobs die bereid zijn wat aan te nemen blijven geen noobs en ik hoop dat ik met de tips en adviezen over een week of tien wat te roken heb! Vooralsnog gaat het (nu) goed! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef ik de stekken? De grond voelde net nog vochtig aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...