Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kladbloque

1ste Kweek 2x Big Bang Autoflower 90W Led lamp

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit topic en ik heb mij hier voorgesteld :whistling

 

Ik heb laatst van een vriend wat spullen gekocht omdat ik zelf wilde

gaan kweken. Ik heb nog goed verder gezocht en ik ben bij de

dutch headshop beland om de rest van mijn benodigdheden te halen.

 

Vanmiddag heb ik dus het volgende besteld:

 

1 kweektent Darkstreet 60x60x120

1x Thermo/hydro meter

2x Pot 3,5L

1x Bio super mix bodem verbeteraar

 

 

Dit had ik van die vriend gekocht

 

1x LED lamp 90watt UFO

3x smart pot 11L

1x tijschakelaar

 

Nu wil ik hier mee beginnen en kijken hoe ik hier mee overweg

ga kunnen (tips aaaltijd welkom ;) )

Ik heb nog 2 zaden Big Bang liggen die ik ga gebruiken voor

deze eerste kweek.

 

Ik ga deze tent op mijn kamer zetten waar het wel redelijk op

temperatuur gebracht kan worden. Na dat de spullen binnen zijn

( morgen) ga ik alles klaar zetten waarna ik de zaadjes ga ontkiemen.

 

Ik hou jullie op de hoogte dus tot morgen :wacko:

Edited by Kladbloque

Share this post


Link to post
Share on other sites

11L. pot ? zou 2x 25L. en miss wel 2x36L. vierkant r in zetten, zonden van de ruimte anders

of is t alleen om voor t groeien ?

 

suc6 verder, ik ben nie zo van de LED, dus ben benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Bedankt voor de tip.

 

Ik ga op het forum nog even verder zoeken naar in welke week de wortelste groot worden

voor een 11L plant want ik wil namelijk de volledige kweek met deze spullen doen.

Maar als mij word aangeraden om grotere potten te kopen volg ik die gene zijn raad braaf op ;)

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat er nog geen led-lampen op de markt waren waarmee je kon afbloeien ;) (in verband met de kleuren etc.)

had ik ergens gelezen dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, heb zelf wel wat ervaring met led, ook de ufo.

90 watt, het blijft weinig, dus verwacht geen wonderen, je tentje is klein. dan heeft in mijn ogen zeker geen zin om met grotere bakken te werken dan die 11 liters, ook dan zou ik wel aanraden om 3 weken voor te groeien, voor je de klok omzet naar bloei-uren.

je hebt eigenlijk een microkweek; dwz kleine setup, zou zeker aanbevelen om in die sectie te kijken, want de grootte van je kweekruimte is een grote factor.

Succes! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit nu een kweekverslag of een vraag?

Ik verplaats het zolang naar de micro fluo vragen, 90 watt hoort iig in die sectie thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit nu een kweekverslag of een vraag?

Ik verplaats het zolang naar de micro fluo vragen, 90 watt hoort iig in die sectie thuis.

 

 

Dit is geen vraag maar een volledig kweekverslag met de setup die ik boven genoemd heb.

 

Hoi, heb zelf wel wat ervaring met led, ook de ufo.

90 watt, het blijft weinig, dus verwacht geen wonderen, je tentje is klein. dan heeft in mijn ogen zeker geen zin om met grotere bakken te werken dan die 11 liters, ook dan zou ik wel aanraden om 3 weken voor te groeien, voor je de klok omzet naar bloei-uren.

je hebt eigenlijk een microkweek; dwz kleine setup, zou zeker aanbevelen om in die sectie te kijken, want de grootte van je kweekruimte is een grote factor.

Succes! ;)

 

 

Ik verwacht zeker geen wonderen. Ik wil dit gaan kweken voor mezelf en een beetje extra dus het

hoeft dan uiteraard ook niet veel te zijn. als ik er maar van kan roken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 90 watt op 60x60 zit je aan 250watt/m²

Reken op een 0.3/0.4 gram/watt maximum door je lage lichtintensiteit

 

Afzuiging en filtratie, al aan gedacht? Ik zie nergens de luchtstroomsterkte vermeld. Zonder lucht gaan planten dood, zonder filter krijgen kwekers blauw bezoek...

 

dan ten derde, doch dit slaat ook op het eerste punt: de kweekmethode.

Met lage wattages per m² zou het te dom zijn een plant van 90 centimeter te groeien. Verdiep je in de kunst van de scrog , de kwaliteit van je rookwaar zal beter zijn omdat je veel minder popcorn zo zal hebben.

 

en wat staat er op het menu van de planten? Organisch? kunstmest? Helemaal niets en dan in week 3 bloei met een emmer achter duiven en vleermuizen hollen? ;)

 

Zorg zeker voor afzuiging en filter! Anders is het Big Bang Byebye

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Beste Beaklandt,

 

Ik heb helaas geen geld om een filter aan te schaffen omdat naar mijn weet deze altijd rond 100 euro liggen

en ik heb al deze spullen door mijn school betalingen door gekocht ;)

Ik hoop dat er dan eventueel nog een goedkopere oplossing is of dat ik het kan wagen om zonder verder te gaan.

 

Ik wist trouwens niet dat het "scrog" heette maar dit was ik ook al van plan. Ik wilde morgen de zaden gaan ontkiemen

en aarde en gaas halen.

 

Ik wil trouwens gewoone aarde bij het tuincentrum halen en daar doe ik dan een goede hoeveelheid bio supermix bodemverbetraar bij.

Na deze kweek wil ik ook wel voeding er bij halen om nog meer uit de planten te halen.

 

Ik ben ook nog van plan om een ventilator aan zo'n gat in de tent te monteren om een luchtstroom te krijgen.

Edited by djbroertje
onnodig quoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat je voor een filtertje met afzuiger moet sparen, en ook een zakje goede potgrond voor de plantjes. Lightmix is maar een klein beetje duurder dan universele potgrond.

Zonder filter zul je in het begin best wel kunnen, maar als de bloei er eenmaal goed inzit kan de hele buurt meegenieten.

 

Wil je ook reageren met ADDREPLY button, anders kopieer je elke keer het bovenstaande bericht.

 

Veel plezier met je avontuur.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Beaklandt,

 

Ik heb helaas geen geld om een filter aan te schaffen omdat naar mijn weet deze altijd rond 100 euro liggen

en ik heb al deze spullen door mijn school betalingen door gekocht ;)

Ik hoop dat er dan eventueel nog een goedkopere oplossing is of dat ik het kan wagen om zonder verder te gaan.

 

De goedkoopste filter is rond de 30-35€

Zeker doen als ze gaan bloeien, voor de groei nog nie zo erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooow dat is niet heel veel :whistling heb ik al die tijd gewoon helemaal verkeerd gekeken.

Ik ga wel even wat geld apart leggen voor een filter ;)

 

Trouwens hoop ik ook dat vandaag mijn spullen binnen komen zodat ik daarna de zaden kan gaan

ontkiemen en dan haal ik gelijk een zag goede potgrond en een stuk gaas voor het scroggen :wacko:

Edited by Kladbloque

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Beaklandt,

 

Ik heb helaas geen geld om een filter aan te schaffen omdat naar mijn weet deze altijd rond 100 euro liggen

en ik heb al deze spullen door mijn school betalingen door gekocht :)

Ik hoop dat er dan eventueel nog een goedkopere oplossing is of dat ik het kan wagen om zonder verder te gaan.

 

De goedkoopste filter is rond de 30-35€

Zeker doen als ze gaan bloeien, voor de groei nog nie zo erg.

merk en link ?

 

phresh is the way to go als je niet ineens halverwege je ronde wat wil ruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.greensell.nl/a-26846446/buis-ve.../s-vent-125-mm/

http://www.greensell.nl/a-30300325/can-fil...0m-flens-125mm/

 

hier 2 linken naar een goedkoop setje voor jou tentje.

meer ben je in het begin niet nodig met het wattage en grootte van de tent !

better safe than sorry !

succes ermee !

 

grtn Erazer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 100 kuub CAN filter kost je 34 eurie excl verzending. Een 92 kuub/uur 12V PC-Fan kost je nieuw 8 euro en kanje vaak recupereren uit afgedankte pc. Dus zonder verzending kost je verluchting en filtratie je gloednieuw 42 eurie :)

 

Kweken zonder lucht inlaat en uitlaat gaat gewoon niet. Zonder luchtverversing wordt je kweekkast een effectieve oven voor 's werelds duurste kiemgroentjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik voor de bloeifase nog moet halen en dit is te doen.

 

Ik ben laatst naar het tuincentrum geweest voor aarde en toen heb ik per ongeluk cocos gekocht en de bodem verbeteraar

die ik al eerder had gekocht is 100% terra :)

 

Zondag ik helaas weg dus kon ik mijn zaden niet ontkiemen maar nu ben ik terug. Ik heb gelijk een zak universele aarde

gekocht en die mevrouwen zeiden dat daar al extra voeding bij was gedaan dus dat is mooi.

Zodra ik thuis was heb ik de zaden flink in de watten gelegd dus die kan ik morgen wel in de aarde stoppen.

 

Hier nog even een foto van m'n tentje zoals die er nu bij staat ;)

gallery_39050_16351_236477.jpg

Sorry ik heb echt geen idee hoe ik die afbeelding gedraaid krijg.

 

Kan iemand dit topic trouwens weer bij kweekverslagen doen, of vraag ik nog te veel?

Edited by Kladbloque

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afbeelding draaien moet je op je eigen PC doen, na uploaden gaat dat niet hier.

 

Topic verplaatst naar kweekverslagen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou...

 

Het is zo ver. 1 zaadje is ontkiemt en heb ik in de aarde gedaan. De ander heb ik nog

even tussen de watten laten liggen.

 

gallery_39050_16351_239053.jpg

 

 

 

Vrijdag ochtend ga ik weg en ben pas zondag ochtend weer terug. Nu heb ik over het zaadje

een opengeknipte cola fles gedaan om zo het propagator effect te creëren. Ik laat het licht

nu 24/0 en hopelijk redt m'n kleine dame het zo tot zondag.

De lamp hangt ongeveer 4 vingers van de bovenkant van de fles vandaan. Vrijdag ochtend

voordat ik weg ga geef ik hem genoeg maar niet te veel water en dan de eerst volgende

keer wordt dan weer zondag ochtend.

 

gallery_39050_16351_5979516.jpg

 

 

Ik ben er achter gekomen dat het in m'n tentje tocht niet zo makkelijk warm word en heb

besloten om Maandag middag een verwarmings matje te halen.

http://www.greensell.nl/a-22670346/bodemve...ngspad-42-watt/

 

 

 

 

Tot ziens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het is weer een tijdje geleden en ook de andere meid is ontkiemt, in de grond gezet en is nu ook op weg.

 

gallery_39050_16351_7848658.jpg

27,2ºC/35%

 

Ik heb gister een 42w matje gekocht om het tentje op temperatuur te houden en dat lukt aardig. Ik heb wel

gezien dat het wat moeilijker was om de luchtvochtigheid goed te houden dus ik heb een halve fles water

op het matje gezet om zo hopelijk de lucht wat vochtiger te krijgen. Ik geef ze om de dag goed water met

een plantenspuit en als ze te droog zijn water ik ze nog even bij.

 

Vrijdag is mijn verjaardag en dat komt goed uit want daarna kan ik mooi mijn ventilatie en wat plagron grow

en plagron bloom aanschaffen :D

 

Fijne dag nog :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik dit besteld:

 

1 x    Clip on Fan

1 x    Plagron Terra Grow 1 liter

1 x    Plagron Terra Bloom 1 liter 

1 x    Combiconnect 127mm 5 meter

1 x    Set Filter + Buisafzuiger 125 mm

 

Hopelijk is dit een beetje snel binnen zodat ik de dames wat extra vergoeding kan geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kladbloque, interessante setup. Ben zeer benieuwd naar het resultaat onder led. Momenteel maak ik gebruik van de zelfde oppervlakte en 1 plant onder 250w hps. Ik wil namelijk binnen 2 kweekjes overschakelen naar Led en zoek dan al wat voorbeelden en resultaten he. Ik wens je heel veel succes, en zal je zeker volge. Hopelijk een verslag met veel foto's :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup, alleen de temperatuur zal helaas in de winter veel te laag blijven, dan heb je zeker op een zolder gewoon HPS nodig.

 

Ben benieuwd hoe je het onder deze UFO lamp gaat doen.

 

Groet,

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High allemaal :P

 

Het is weer lang geleden dus tijd voor een update.

 

M'n dames zien er goed uit en de temperatuur blijft redelijk rond de 27 graden. Ik slaap

5 meter van m'n setup vandaan en ook het geluid is te verdragen.

 

Hier volgen nu wat foto's gedurende de afgelopen weken.

 

DAG 5

gallery_39050_16351_5410087.jpg

 

 

 

 

 

DAG 9

gallery_39050_16351_2890581.jpg

gallery_39050_16351_615616.jpg

 

 

 

 

DAG 11

gallery_39050_16351_5090191.jpg

 

 

 

 

 

DAG 17

gallery_39050_16351_3711255.jpg

 

 

 

 

DAG 21

gallery_39050_16351_403016.jpg

 

 

 

 

DAG 23

gallery_39050_16351_350977.jpg

 

 

 

 

DAG 25

gallery_39050_16351_753694.jpg

 

 

 

 

Dag 26 (vandaag)

gallery_39050_16351_1569038.jpg

gallery_39050_16351_7659774.jpg

 

 

Sinds vandaag hebben de dames witte sprietjes dus dat betekend dat de bloeivoeding uit de

kast getrokken moet worden en dat het vanaf nu heerlijk gaat ruiken :)

 

Naar mijn idee doen ze het aardig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaan zeker mooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...