Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mujito

beste 600w lamp momenteel? (complete lamp)

Recommended Posts

ik wil mijn normale evsa 600w (complete lamp) vervangen de volgende ronde....nu is de vraag Welke te nemen?

jullie zullen uiteraard meer ervaring hiermee hebben dus vandaar ook mijn vraag !:P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dimlux heb ik niet /nooit gehad dus daar kan ik me niet over uitspreken...

Heb wel al een tijdje 2 gavita proline 600 hangen en ben er zeer tevreden over :)

 

M.v.g. Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita/Philips nu meest efficiënte lamp in umol/watt. Dimlux heeft meer afstelmogelijkheden. Als je weinig tijd hebt of weinig feeling hebt met het afstellen van je klimaat dan beter Dimlux, wil en kun je alles zelf afstellen/regelen dan beter Gavita. Dat veranderd misschien als het eind van het jaar de nieuwe lampen van Dimlux uitkomen...

 

EDIT: De Philips 1000DE lampen heeft de beste umol/watt verhouding. Het Dimlux ballast kan ook de beste 600watter (Greenpower 600W EL) aansturen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

B.A.L. EVSA 600 Watt met Armatuur prijs technisch erg interessant.

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er 30 nodig hebt dan zeg ik ja, maar anders gewoon lekker voor kwaliteit en efficiëntie gaan...

ik persoonlijk zou even wachten, dimlux (mijn favoriet) en gavita komen beide met mooie nieuwe setjes uit... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

zeker wacht ik dan nog even gebruik momenteel de B.A.L EVSA 600

 

maar gaa zeker wachten op de nieuwe setjes heb er maar 2 nodig en wil het gewoon goed hebben

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste komt van de "baas" die alles aanstuurd! Of je nu 400/600 of 1000 watt erboven hebt hangen.Je kunt een goed klimaat hebben met een 400,wat je compleet anders kunt hebben met een 600 watt waardoor je minder oogst.En 600 watt is 600 watt of het nu dimlux,gavita of B.A.L is!.Daarbij moet ik wel zeggen dat de Gavita en Dimlux die 230 volt input en 400 V output hebben natuurlijk in het voordeel zijn.Maar prijs technisch zou een losse armatuur van B.AL,Solux of LUMii met een adjust a wing kap erboven ook mooie opbrengsten kunnen leveren indien het klimaat op orde is.Maar net wat de anderen hier aangeven Gavita en dimlux die 230/400V zijn zullen het meeste brengen met de juiste kap erbij en juiste lamp van het merk P.

 

Succes met je zoektocht!

 

MVG,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik met dimlux werk icm met greenpower.

Is mijn opbrengst per m2 toegenomen.

 

De brabdveiligheid van de dimlux is voor mij nog veeeel belangrijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben fan van b.a.l. Lampen.

Rond de 140 euro , zeer stil ,geen warmte en fikken doen ze ook niet .

Zeker niet meer met de vaste kabel die er aan zit (een zwarte)

 

Maar goed .... Het alu kleurtje is natuurlijk niet zo mooi ten opzichte van de gouwe :)

 

Suc6 met je keuze !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is gewoon NU nog niks te vergelijken met de efficiëntie of kwaliteit van een dimlux of gavita, als je het geld hebt is er geen betere keuze...

 

iedereen kan zijn mening blijven geven maar hij vraagt om de beste set, en dat heeft niets meer met meningen te maken maar met feiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien geven mensen hun mening omdat niemand alle armaturen heeft hangen .....

Gebruikerservaringen en meningen van andere zijn de basis van je eigen keuze .

 

Iedereen blijft ook z'n mening geven ......" Dimlux of gavita,als je geld hebt is er geen betere keuze "(?)................. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.0 weet je wanneer gavita ongeveer met een nieuw setje komt en wat er gaat veranderen? mijn kappen en bulben zijn aan vervanging toe. koop ik net zo lief nieuwe setjes als het interessant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruik k ook bal best tevreden over alhoewel k wel moet toegeven dat de verbrande kabels bij ball me wel aan t denken hebben gezet en ook cker wel voor wat slapeloze nachten heeft gezorgd.

 

daarbij vind k de regelbare evsa s toch zeker wel een vooruitgang op de normale ball evsa daarom zal k deze niet bij de beste zetten en al dat onherkenbare chinese spul valt ook wel gauw af de garantie van gavita vind k toch ook wel een pluspunt hoewel dit bij ball ook wel goed geregeld is

en de uitbreidings mogelijkheden van dimlux tsja dat is toch ook wel erg leuk..

 

uiteindelijk doen ze t allemaal en groeien de planten ook gewoon onder een philips vsa met hamerslag kapje.

 

daarbij zijn de prijsverschillen ook best groot te noemen

 

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon een 100euro complete set kopen.

 

Een dure lamp gaat jou niet veel meer opleveren, gaat om de kunde van de kweker. Pas als je aan je max zit kan je gaan denken aan dure apparatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pas als je aan je max zit kan je gaan denken aan dure apparatuur.

 

Dat is zeker waar, maar je kunt ook de andere kant op denken. Wordt het niet iets gemakkelijker als je de juiste aparatuur hebt? Kennis over apparatuur is ook sneller/gemakklijker te verwerven dan kweek ervaring. In drie maanden tijd kun je alles weten over lampen/afzuiging/meetapparatuur. Maar in 3 maanden weet je nog niks van kweken. Mjah je haalt inderdaad pas echt het voordeel uit je apparatuur als je weet hoe je het moet gebruiken. Dat zeg ik uit eigen ervaring..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb het volgends mij wel aardig voor elkaar wil alleen als ik een nieuw setje moet kopen meteen goed doen...

 

en is een Kap die de EVSA B.A.L nu beter of een adjst awing?

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is gewoon NU nog niks te vergelijken met de efficiëntie of kwaliteit van een dimlux of gavita, als je het geld hebt is er geen betere keuze...

 

iedereen kan zijn mening blijven geven maar hij vraagt om de beste set, en dat heeft niets meer met meningen te maken maar met feiten.

 

 

Ik dacht dat jullie deze al wel kende: http://epapillon.com/index.php/products/epapillon-1000w of KLIK

 

Het is niet om reclame te maken.. Heb er totaal geen belangen bij, 1000Whoek.jpg

 

 

 

 

• 1000w adjustable ultra high frequency ballast (Range: 600-1150w).

 

• Higher density Vega aluminum reflector with only 1% annuel depreciation.

 

• Patented open reflector design increases effiency to 95%, promoting longer bulb life due to reduced heat build up.

 

• lncludes: Phillips Green Power Plus 1000w EL HPS (double ended) lamp. (Highest PAR Output in the industry 1975 micromol/s, Rated 10k Hrs > 95%)

 

• Driver efficiency> 95%.

 

• Sealed housing with Gore-Tex ventilation plug allows for extreme air pressure fluxuation.

 

• Lamp & Reflector easily replaceable.

 

• 3 Year warranty on fixture, 1 year on bulb

 

 

 

Technical specification ePapillon 1000W

 

 

of het pdf bestand: http://epapillon.com/images/Specification%...lon%201000W.pdf KLIK

 

 

Er is trouwens ook een variant op de Plasma gemaakt.

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ver ik wist is dat die lamp die een stuk duurder is maar een copy van gavita... zo kwam het op mij over..

maar zelf geen ervaring mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is original philips niks kopie :)

 

Gavita is philips met een eigen reflector en kastje , niks anders aan dan deze lamp .

 

Ik heb ze ook hangen en het verschil is dat het klimaat beter is omdat de kap de warmte beter kwijt kan !

 

Dus voor mij werken ze beter , ik als gavita fan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, de 1 noemt het een kopie, de ander, een door ontwikkeld apparaat en dus verbeterd. Wel hoorde ik idd zoals Podhead5x al zei, dat de reflector sterk is verbeterd. Wat zijn specifieke waardes zijn, en of en hoe is getest , weet ik niets van.

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...