Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

3 Kera California Nuggets foto's

Recommended Posts

In mijn voorstel rondje, werd gevraagd om een paar fotootjes.

 

Nou vooruit dan, wel van mijn telefoon maar beter iets dan niets toch..

 

 

"edit note "

 

Kleine foto's verwijderd, de 3e post staan ze goed op een rijtje

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38152_15970_34970.jpg

 

De BBcode moet je kopieren.

 

Je plantjes zien er mooi uit.

 

Ga je ze ook nog verduisteren.

gallery_38152_15970_26941.jpg

Leuke andere hobby heb je.

 

Fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een keertje dan.

Betere resolutie en... en foto van de top.

 

Plantje 1

 

gallery_38152_15971_93793.jpg

gallery_38152_15971_68484.jpg

 

Plantje 2

 

gallery_38152_15971_116566.jpg

gallery_38152_15971_54137.jpg

 

Plantje 3,, de mooiste dus volgens mij.

gallery_38152_15971_74842.jpg

gallery_38152_15971_106298.jpg

 

Zijn alle 3 Kera California Nuggets

En dan moet je eens zien hoe de wortels zich prachtig hebben verspreid door de pot

Aantal malen wortel stimulator aan het water toe gevoegd.

 

gallery_38152_15971_100094.jpg

gallery_38152_15971_103378.jpg

 

De waterbron. ;)

gallery_38152_15971_31296.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren??

 

Ik was het wel van plan,,, maar volgens mij is het een autoflower en dan heeft dat toch geen enkele zin??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Volgens mij zijn dit geen auto's. Ik heb ze zelf ook van Kera maar die van jou zien er veel beter uit..ha,ha..

Hoelang staan ze al?

Succes verder, en op een goede afloop...

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Kera California lijn zijn zeker geen autoflowers.

Dus vanaf medio augustus zullen ze gaan bloeien.

Als je vanaf nu gaat verduisteren, heb je een paar weken gewonnen.

Ze groeien dan nog een aantal weken door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen autoflower?? :P

 

Ik ben er van uitgegaan dat dat wel zo was.

Hier staat; Kera Seeds heeft een breed aanbod in gefeminiseerde en autoflowering wietzaadjes.

 

Maar goed... Dan kan ik ze dus evt wel gaan verduisteren..

 

Ik heb de zaadjes begin juni in de vochtige aarde gedrukt.

Een weekje of 2 lekker op de vensterbank in het zonnetje gezet.

En toen hup in de grote pot (25 liter) en naar buiten..

 

Verder klooi ik maar wat aan met wortelstimulator en Terra Vega.

Dwz; Ik doe ongeveer :jump: 2x in de week 5ml vega door zo'n 12 liter water en dat krijgen ze dan voor de helft.

De ander helft geef ik aan de andere hangplanten en die doen het er ook geweldig op..

 

Ik zag toen na een aantal weken een soort bladschimmel (zaten kleine gaatjes in het blad en heb ze toen 1 keer ingespoten met een middel tegen stroetdauw.

Daarna zijn ze na 2 dagen lekker gaan doen en ja het weer van de laatste weken helpt ook goed natuurlijk.

 

Ik vind ze zelf nog al klein, heb in het verleden wel planten gehad, die ruim over de 2 meter zijn gegaan.

Maar moet wel zeggen, ze hebben lekkere donker groene bladeren, ruiken goed en volgens mij doen ze het ook wel goed.

 

Maar als ik vermoed, nu nog niets zichtbaar, dat ze gaan bloeien, schakel ik over naar de terra flower. zelfde regime ongeveer denk ik maar.. ;)

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je nog steeds wortelstimulator? Denk dat dat niet meer nodig is ondertussen. En als je dacht dat het een autoflower was, en dus nu teleurgesteld bent, kun je toch gaan verduisteren? Gaat wel wat werk in zitten, maar dan is ze wel wat eerder klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teleurgesteld ben ik niet hoor.

Moet zeggen, dat ik niet eens precies weet wat een autoflower is.

Is dat een plant, die los van het aantal lichturen, gewoon gaat bloeien na zoveel week en oogstrijp is in zeg 9 week.

Ja toch..

 

 

De wortel stimulator ben ik wel gaan minderen. maar om de 2 week nog wel.

Ik meen hier te hebben gelezen ergens dat dat wel goed is..Toch.

 

Ik heb gisteren getopt..

Kan ik desondanks dan nu al wel gaan verduisteren.

En maakt het dan nog wat uit, of ik de ochtend of de avond verduister en zelfs door elkaar.. (5 Ploegen diensten)

 

Verder aan iedereen bedankt voor de leuke reactie..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw pot is niet ruim gevuld en je kan er nog een 5-7 cm laag grond op doen zo te zien. Aan de stam ( verhoute deel ) groeien nieuwe wortels aan.

 

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zelfs nog toppen als je verduisterd, dus dat kan geen kwaad.

Verduisteren kan je het beste op zelfde tijdstip doen, een of twee uurtjes verschil maakt niet zoveel uit voor een keer.

 

Als je nieuwe aarde in je potten bijvuld, heb je gelijk wat nieuwe voeding erbij voor de bloeiperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,, bedankt voor de tip ten aanzien van de aarde boven in de pot.

Ik zal er vandaag nog wat bij doen en ook de mogelijkheid om te verduisteren op orde maken.

 

Dat je dat het beter kunt doen op de zelfde tijdstippen, dat was mij wel al duidelijk geworden hier op het forum..

Is werkelijk een bron van kennis en inspiratie. Dank daarvoor allen.

 

Maar goed, heb deze week nog vakantie, maar daarna zal ik toch echt weer aan het werk moeten.

Dat werken doe ik in de 5 ploegen.

2 Vroeg 2 Laat 2 Nacht 4 vrij.

Dat maakt dus, dat ik geen enkele andere keus heb, dan in de vroege diensten ´s avonds te verduisteren en in de late dienst ´s ochtends.

 

Ik heb geen idee, of er hier mensen zijn, die daar ervaringen mee hebben, maar ik zie geen andere mogelijkheid.

Mijn liefje vind veel prima van wat ik doe, maar ze gaat niet voor mij hiermee aan het werk.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes staan er mooi bij, ik heb hetzelfde probleem wat betreft onregelmatig werken waardoor ik nooit effectief zou kunnen verduisteren, volgend jaar toch de vrouw daar maar eens voor opleiden ;) bewateren doet ze wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb geen idee, of er hier mensen zijn, die daar ervaringen mee hebben, maar ik zie geen andere mogelijkheid.

Mijn liefje vind veel prima van wat ik doe, maar ze gaat niet voor mij hiermee aan het werk.. ;)

 

Ze zou het juist met liefde voor je moeten doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat er niet van komen Blowsterke,,,

 

Ik denk dat ik mijn hand overspeel.

Daarbij, denk ik dat ik helemaal niets te klagen heb hoor,,,

 

Ik mag heel veel, zoniet alles wat fatsoenlijk is en blijft.. ;)

 

En het verduisteren??

Ga gewoon proberen, heb het nog nooit gedaan.

 

Heb een dekkleed rond gespannen, daar weer een paar oude gordijnen over en dan nog weer een dekkleed.

Ik kan natuurlijk niet binnen in kijken, maar volgens mij moet het nou toch aardig donker zijn daarachter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.. Buiten is het donker, en heb net mijn verduisterings gordijn weg gehaald, zodat als ik morgen nog lekker in mijn nest lig, alle dames aan het werk zijn, (zelfs die, ook terug tegen me praat. (haar vakantie is over.))

 

Zal morgen als ik er om denk even wat foto's maken van hoe ik het doe.

 

Trouwens.

Mijn plantjes, laten in het donker hun bladeren hangen. Is dat normaal of krijgen ze te veel water.

Overdag,, staan ze er echt heel fier bij, maar in het donker is het een wat triest gezicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slapende planten die je ziet, bloemen sluiten toch ook wanneer ze gaan slapen

 

 

slaap jijl rechtstaand misschien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol..

 

Ik slaap te weinig en ja, ik heb ooit rechtop tegen een boom aan staan slapen in mijn diensttijd.

Daar komt bij, dat als het donker begint te worden ik helemaal opbloei en het heerlijk vind om bij het eerste licht naar mijn mandje te gaan. ;)

 

Maar okay, ik had dat vermoeden al en jij bevestigd het nu.

Dank..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij weer wat fotos voor de liefhebbers, daarna wat raad gevraagd.

 

Te beginnen met plantje 1.

Deze heeft zich in het begin nogal gestrekt. (ook weer niet overdreven ofzo)

Maar is gaande weg toch een aardig plantje geworden al is zij qua bladerdek wat dunner als de andere 2.

 

Daarover strak ook nog een vraag..

gallery_38152_15971_36038.jpg

gallery_38152_15971_100619.jpg

gallery_38152_15971_10124.jpg

 

 

Plantje 2

Bij deze, en dat heb ik geprobeerd te laten zien op de 2 top foto´s, kun je zien dat de jongste bladeren behoorlijk lichter zijn dan de oudere.

Ook hoop ik dat het toppen goed gedaan is.

gallery_38152_15971_19509.jpg

gallery_38152_15971_53971.jpg

gallery_38152_15971_102847.jpg

gallery_38152_15971_44491.jpg

 

Plantje 2 en 3 zijn naar mijn idee gelijkwaardig, al heb ik nog steeds een lichte voorkeur voor de 3e..

gallery_38152_15971_121157.jpggallery_38152_15971_100701.jpggallery_38152_15971_2444.jpg

 

Ik herken op mijn kweek, nog geen voorbloei en dat zou goed kunnen kloppen denk ik want het zijn geen autoflowers in tegenstelling van wat ik eerst dacht.

Het verduisteren, waar ik sinds eer gisteren mee ben begonnen, is lastig en veel werk, maar moet toch maar doorzetten denk ik, anders kom ik ben ik bang te ver naar het najaar in. (regen, wind weinig zon meer etc.)

 

2 Vraagjes.

Ik meen te zien, op de andere foto´s hier, dat er vaak een overtollig blad verwijderd wordt. Is dat zo en zou ik dat ook moeten gaan doen?

Wat is de reden, dat de nieuwste bladeren, dus in de toppen veel lichtere bladeren gaan groeien?

Dit heb ik nog niet eerder op gemerkt tot nog toe, waren de bladeren heerlijk donker groen.

 

Wordt mogelijk vanavond vervolgd, waarbij ik ga proberen te laten zien, hoe ik het verduisteren aanpak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jouw topic heeft mijn dag gemaakt :lol:

Verkeerde zaden is inderdaad nog noober dan ik ben...maar jij hebt toch wel wat kennis hoor zo te lezen, en daarnaast zien je planten er erg mooi uit....superexotisch klinkt het ook. Waarom heb je deze zaden genomen eigenlijk?

 

Anyway.ik zou zo hard falen in dat verduisterregime. Heb zelf al m'n hele leven moeite met ritme...dat gaat echt niet veranderen voor plantjes waarschijnlijk.Hou ik misschien een week vol :smoke

 

Ik ga dit met plezier volgen, vooral omdat als jou dit gaat lukken, ik toch iets meer zelfvertrouwen ga krijgen om toch eens een keertje wat anders te doen dan autoflowers...

 

Go for it...ik lees met je mee tot een geslaagde eerste oogst!

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een impressie van hoe ik het aanpak met het verduisteren..

 

gallery_38152_15971_90657.jpg

 

Eerst zet ik een simpel frame(pje) voor mijn plantje om te voorkomen, dat evt door de wind of door mezelf het zijl tegen de planten aan komt.

 

gallery_38152_15971_55510.jpg

 

Daarna komt het eerste dekkleed er voorlangs..

Let maar niet op de rommel, het is acheter bij mijn houtstek waar ook ruimte is om rommel weg te zetten.

Binnen kort moet ik maar weer eens naar de stort :lol:

 

gallery_38152_15971_7815.jpg

 

Het zeil, zet ik aan de bovenkant klem tussen de dak platen. Hier bij denk ik er goed om, dat de kieren goed dicht zitten.

 

gallery_38152_15971_61556.jpg

 

Daarna, gaan er oude gordijnen omheen.

 

gallery_38152_15971_6649.jpg

 

Waarna er nogmaals een dekkleed omheen wordt gespannen.

 

Ik doe deze 3 lagen, omdat de dekkleden oud zijn en dus gaatje hebben, maar ze schijnen sowieso licht door.

Ik denk, dat ik met deze 3 lagen het voldoende heb verduisterd voor mijn plantjes.

Helaas, kan ik niet kijken of dat ook echt zo is, maar ik heb er wel vertrouwen in..

 

Allemaal weer geluk met de kweek en tot de volgende update.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een reaktie aan Grownoob..

 

Deze zaadjes, die heb ik gekregen via een collega. Moet eerlijk zeggen, dat mijn kennis over de verschillende soorten ook ZEER beperkt is..

 

Ik ken withe widow, white widow en white widow... :smoke

Nee grapje, ik ken nog wel 2/3 oorten maar dat is het dan ook wel.

 

En of ze verkeerd zijn, dat denk ik niet. Heb niet om een specifieke soort gevraagd, alleen dat ze niet te lastig, lees moeilijk zouden moeten zijn.

Voor volgend jaar, heb ik via ejb, een duidelijke voorkeur voor santa maria. Dit vanwege de eigenschappen.. :(

Ik ga dan ook zeker eerder beginnen en misschien zelfs wel eens proberen te stekken.

Lijkt me ook leuk.

 

Verder kan ik je vertellen, dat dit mijn 4e kweek is.

De eerste was geweldig .

De tweede, is door de weersomstandigheden verpieterd.

De derde bleek een hermafrodiet te zijn :lol:

 

Ik blijf die van jou ook volgen, vooral ook om dat het leuk lezen is en omdat je een week of 2 voor mij aan bent.

 

Peace mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_15270_61904.jpg

 

De California Nugget is een kruising tussen Sour Diesel en White Widow, White Widow ken je al, dus nu komt er de Sour Diesel bij voor je.

 

Een heerlijk soortje.

 

Hou vooral vol dat verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmm..

 

Dat ziet er heerlijk uit blowsterke..

Wou dat ik al zo´n fototje kom maken..

Als het zover is, zal ik dat zeker doen.

 

Dat verduisteren,, wat zeg jij met jou kennis,, zal het voldoende zijn zo??

En heb jij enig idee, waarom de jongste blaadjes niet meer zo mooi donker groen zijn?

 

Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi vijvertje kerel!!!

 

plantjes staan er ook prima bij!!!

 

hopelijk worden eht net zulke mooie nuggets als die van blowstereke :lol:

 

verduisteren, tja.. 1 manier om erachter te komen... ga er zelf eens instaan en kijk of er licht binnen komt.. (vals licht is no go)

 

denk dat het wel snor zit, veel gasten doen soort gelijk, en over een maandje kan je stoppen

 

eind augustus worden de dagen ineens heel snel korter :(

en bijna elke plant bloei van zichzelf in september dus dat loopt wel los denk ik ;)

 

gallery_9296_15892_104750.gif

altijd handig zo'n schematje als je gaat verduisteren ! ;)

 

 

grow on and keep em green!!

 

greetz Skunkmonster

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...