Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

1e ronde bis: 4 Amnesia's (W.O.S.)

Recommended Posts

;) Thx. voor de input jongens...

Maar hoe ga ik 1 specifieke plant bijvoeden? (de andere meisjes schijnen hun mixje goed te lusten, en ik wil vermijden dat ik ga overvoeden...) Mijn gedacht was om haar een aparte mix te geven die 10% sterker is dan die van de rest...

Klinkt die redenering ietwat aannemelijk? B)

@ Baekeboom: mijn eurotje had idd. moeten vallen want ik herinner me dat gelezen te hebben (ik was je stiekum aan het volgen :whip: )

 

PS: de meisjes gaan vanaf vandaag gelijk op 12/12... Volgens mij zijn die een complot aan het kweken om niet alleen mijn kastje maar gelijk heel mn kamer over te nemen... Dat, of ik heb iets verkeerds gerookt :wOOt

Maar die blijven écht wel serieus de breedte ingaan... zien wat die 12/12 brengt en later hier en daar wat takjes wegnemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

overvoeden gebeurt niet zo snel hoor.

Je geeft volgens mij nog geen voeding? dan mag je er mee beginnen, de rest zal ook wel honger krijgen

 

beetje mee spelen en dat komt wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Baekelandt: Thx, maarze krijgen wel al voeding hoor, al vanaf de eerste volledige week... ik volg het schema van mn voeding (Canna) met de nodige supplementen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit joh, succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmo... ik heb die potjes eens bekeken en je zou wel eens een punt kunnen hebben... alleen kan ik er momenteel niet bij om er iets aan te doen... jungle is te dicht Een dezer ga ik een beetje knippen, en gelijk iets aan die potjes doen... tot dan zullen de meisjes eerst een stukkie (6-7 cm) omlaag moeten voordat ze met hun wortels aan de bloembak kunnen :lol:

 

@ bluebloomer... Thx.

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 5 zit er weeral op... hoog tijd voor een update

 

Het veldje is intussen een jungle geworden...

 

gallery_14978_15446_1581340.jpg

 

gallery_14978_15446_1236395.jpg

 

gallery_14978_15446_433173.jpg

 

Ik heb van de week geprobeerd ze wat natter te zetten, maar dat vonden ze blijkbaar niet zo fijn. Blaadjes gingen slap en groei verminderde. Na twee dagen ben ik terug naar 150 gegaan met een explosie aan fris groene scheuten als resultaat. Enfin, als ze droger fijner vinden, mij niet gelaten. Dan doen we dat gewoon.

 

Na een weekje 12/12 onder de cool white lamp zijn ze duidelijk aan het pre-puberen... Hun oksel haar is nu heel duidelijk daar...

 

gallery_14978_15446_607641.jpg

 

Maar nog geen topjes... Zien wat deze week brengt, en hopeliijk kunnen eind van de week de bloei lampen erin :lol:

 

Het achterblijvertje is goed bijgetrokken en steekt nu met kop, en een paar schouders boven de rest uit... En belangrijker, het gelige blad is -tenzij ik vreemde dingen begin te zien <_< - een pak beter nu. Ze heeft 3l (extra stevige) mix op, en ze vond dat blijkbaar wel fijn. Met dank voor jullie tips :)

 

gallery_14978_15446_1350229.jpg

 

================================================================================

 

 

Toch nog iets dat ik even zou willen vragen...

 

Ik zou wat van die fan leaves en onderste scheuten willen weghalen want m'n oerwoudje wordt wat té dicht, en op de meeste plaatsen is het al een week geleden dat ik de grond zie...

Is dat iets dat ik nu moet doen? Later moet doen? of beter helemaal niet moet doen? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn oud genoeg voor de kapper, haal iig niet meer dan 10% weg, alleen diegene die evt groeischeuten mbt topvorming blokken van licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi... Bedankt :tu Ze zijn intussen gesnoeid van licht blokkerende en meest irritante fan leaves, en de laatste 12u hebben ze al flink wat energie gestoken in hun zijtakjes. En ik kan nu ook zien waar ik giet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 6 zit erop....

 

De meisjes hebben zich weer goed geamuseerd...

 

gallery_14978_15446_1191963.jpg

 

Ik heb een stuk of 15 van de meest hinderlijke fanleafs weggenomen, en het resultaat is goed te zien aan de zijtakken. Meer topjes voor straks :rolleyes:

Groei is iets vertraagd, maar toch nog 1,5 cm per dag... weet ik gelijk weer waarom ik per se 2m hoogte wou

 

gallery_14978_15446_281551.jpg

 

En last but not least.....

 

ze beginnen te puberen :lol:

 

gallery_14978_15446_806242.jpg

Eigenlijk gingen vandaag de bloeilampen erin, maar dr zat er een kapot in de doos :) ... en ik die dozen natuurlijk nu voor het eerst open in 2 jaar :)

dus de groeilampen zitten er nog in totdat mn nieuwe bloeilamp arriveert

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan toch alvast die ene lamp vervangen en dan later die andere bloeilamp erbij ..

kunnen ze nu alvast even wennen aan het andere licht :lol:

 

tentje staat lekker vol

 

je fan leaves hoe je er niet af te halen ..

ook die steeltjes kan je knakken .... :rolleyes: en de blaadjes dus wegbuigen langs de kleine topjes /takjes ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmo: Thx voor de tips :rolleyes:

Ik heb ze in afwachting nu onder 50-50 groei en bloei lampen gezet

En ben daarstraks bij de action "foam binddraad" - metaaldraad met een soort van soft touch buitenlaag, leek wel ok materiaal en was maar ,79 voor 7,5 meter - gaan halen om voor de rest zoveel mogelijk te kunnen buigen ipv knippen. weet ik morgen weeral wat doen :)

Edit: die links achter heb ik vandaag wel van getopt :lol: Die zat met haar kopje letterlijk tussen de lampen en steekt intussen al bijna 20cm boven de rest uit... als ik die bleef volgen ging dat volgens mij problemen geven met de belichting van de rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna het einde van week 6, i.e. 1e week bloei

 

 

Voorbije week nog hier en daar wat bezig geweest met de toppen vrij te maken... wat in de weg hing heb ik zoveel mogelijk weggebogen met binddraad en "onderstoppen"... en dit is het resultaat....

 

gallery_14978_15446_535469.jpg

En als je kan zien aan de foto... mn vervangingslamp is toegekomen (met dank aan de snelle levering van de growshop (linkje): maandagavond geld overgeschreven, vrijdag ochtend ontvangen ;) )

Achterste staat nog altijd stuk hoger - vandaar het hoogteverschil tussen de lapen links en rechts - , maar de rest trekt wel wat bij... behalve de twee voorste, die groeien volop naar de deur toe

 

gallery_14978_15446_976618.jpg

 

Plantjes beginnen nu ook overal flink topjes te maken

 

gallery_14978_15446_745237.jpg

 

gallery_14978_15446_1872469.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een kweek weekje (ruim) voorbij en, volgens de zaad leverancier) om en bij halverwege... Dus dringend nog s een postje doen

 

Dit is het kastje per vandaag...

 

gallery_14978_15446_1329510.jpg

Vandaar dus dat ik een kast van 2m wou :)

Misschien volgende keer toch maar wat minder lang voorgroeien...

 

De lampen hangen op 110cm, de planten zelf zitten tussen pakweg 95 en 105 cm (da's +20 cm op pakweg 10 dagen :) ) ... Maar ze zijn nu eindelijk gestopt met groeien (maar goed ook, want ik heb nog maar 15 cm over boven mn lampen). Die in het midden had wel een beetje extra hulp nodig bij het stoppen... die heb ik uiteindelijk gewoon net boven de 2e node afgeknipt :)

 

gallery_14978_15446_802861.jpg

 

gallery_14978_15446_245913.jpg

 

En hier doen we het natuurlijk om... veel lekkere topjes ;)

gallery_14978_15446_1325122.jpg

Ik kreeg m'n camera niet gefocused, maar de bovenste bladeren beginnen stilaan dicht te groeien met kristalletjes :)

 

Voor de rest ben ik de voeding nog verder aan het optrekken naar het maximum voorgeschreven of totdat ze beginnen protesteren natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit

lekker voeden :) grenzen zijn er om verlegd te worden

 

grtz, B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die voorgeschreven max dosering neem ik niet meer serieus, aan het einde van mijn kweekje zat ik bijna aan het dubbele van de aanbevolen dosering en ik kreeg een paar licht verbrande bladpuntjes at best. Zal wel per merk en per soortje anders zijn, maar als je plantjes goed gedijen, gewoon lekker als een plofkip vetmesten, en een week voor de slacht zwaar op dieet.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx. voor de reacties jongens :)

Aan het huidige tempo - per 5l uit het vat (2à3 dagen) gaat er ongeveer 20% extra bloei booster extra in- zitten ze eind van de week op het maximum.... Dus probeer ik een paar dagen daarna wel met meer (en wat langere aanpassing evt.) dan aanbevolen.

 

Tussen haakjes, ik gebruik canna voeding, gebruikt iemand van jullie die toevallig ook?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik Canna Terra Flores.

Geen klachten over, en handig, mijn ph ligt vanzelf op 6.3-6.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool :)

Die gebruik ik ook (ttz. de hele hap van canna terra met de supplementen erbij)... Ik varieer enkel de booster, omdat die op het schema ook als variabel staat. (nu op 35ml/10l )

Voor de rest volg ik gewoon het schemaatje (dat ik trouwens ook best ok vindt van canna) voor de simpele reden dat ik echt niet genoeg ervaring heb voor grote voedingsexperimenten :)

 

En idd. ik heb wel geen ervaring met andere merken, maar die canna doet het wat mij betreft prima... Alleen dat mijn ph standaard rond de 6,7 of meer ligt (pokke hard leidingwater hier :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 is intussen ook weeral even gepasseerd dus... :)

 

Het kastje per zondag... :)

 

gallery_14978_15446_436905.jpg

 

Alles is vrij rustig aan het front... alleen wou die links achter toch nog dieper in de lampen kruipen... Ik ben een beetje creatief aan het werk moeten gaan met een bezemsteel en binddraad...

 

gallery_14978_15446_871513.jpg

 

Intussen heb ik z'n kopje nog wat verder gebogen zodat ze bijna tussen de twee bakken in hangt.

En door haar naar het midden te trekken zijn er in het hoekje nog een paar toppen vrij gekomen die anders niet veel zouden voorgesteld hebben (ik zag het ook pas op de foto)

 

gallery_14978_15446_72354.jpg

 

En over toppen gesproken... die worden langzaam maar zeker vetter...

 

gallery_14978_15446_541657.jpg

 

gallery_14978_15446_1936858.jpg

 

gallery_14978_15446_1947411.jpg

 

 

 

 

Vanaf morgen avond zitten ze op maximum voeding... ben benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opbouw en bladstand nog steeds. Dat gaat wel goed!

en je mag buigen zoveel je wilt, met zo'n lang open toppen is dat perfect, met van die kleine dikkertjes moet je de hele top buigen maar met jouw toppen kan je zelf halverwege de top buigen

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Baekelandt... Thx. En idd. die doorgeschoten toppen zijn best nuttig voor het betere duw en trek werk...

 

 

 

 

 

Update... (wederom long overdue)... De fotos zijn van zondag

 

Groepsfoto vanuit de beste hoek :)

gallery_14978_15446_423193.jpg

 

Mn twee lievelingetjes :D

gallery_14978_15446_1551903.jpg

 

Kneusje :D

gallery_14978_15446_866792.jpg

Beetje zielig... en te bedenken dat net zij in de voorgroei het mooiste plantje was... maar ze is niet (genoeg) mee naar boven geschoten in de twee weken voor de echte bloei... ik vrees dat die integraal de BHO-maker in gaat. ;)

 

Voor de voeding: tot en met zaterdag stonden ze op 100% (iets langer dan voorzien, omdat hun water verbruik aan het zakken is). Vanaf zondag staan ze op 110%, met prima resultaat... toppen groeien nog steeds, bladeren vallen niet meer of sneller af dan te verwachten, kleur is perfect... Behoudens gebeurlijke ongelukken, of zware protesten gaan ze vanaf zaterdag op 120%.

Over water gesproken... ze blijven een voorkeur hebben voor iets droger dan de "voorgeschreven" 80... bij 120-130 voelen ze zich duidelijk het best... en voor mijn part doen ze maar

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10e week (4e bloei week) zit erop... tijd voor een update :D

 

Het grote voedingsexperiment is gestaakt... 24u nadat ze op 120% zaten begonnen ze overal verbrande puntjes te krijgen... 110% was blijkbaar de bovengrens

 

gallery_14978_15446_1497249.jpg

 

Ik heb ze 2 dagen op water (zonder brood :verrygood ) gezet... Morgenavond krijgen ze nog wat aangelengde mix, donderdag gaan ze terug op 100% volgende week krijgen ze hun shot extra PK's denk ik (ben nog niet 100% zeker daarvan, misschien krijgen ze nog een weekje extra, de grote toppen laten nog niet echt veel bruine haartjes zien :D ) Maar dat zien we volgende week wel weer...

 

gallery_14978_15446_64855.jpg

 

Het aftellen kan hoe dan ook stilaan gaan beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het einde is nabij :lol:

 

Meisjes hebben terug een tijdje kunnen wennen aan 100% voeding... en vandaag is PK week gestart... Laatste week goed vetmesten...

 

Ze beginnen oud te worden intussen... In het midden laten ze steeds meer blad los...

 

gallery_14978_15446_596197.jpg

 

... En ze beginnen ook al behoorlijk wat bruin haar te krijgen

 

gallery_14978_15446_331859.jpg

 

In het achter hoekje zijn die vrijgekomen topjes ook mooi aan het afrijpen... weeral een paar extra :specool :(

 

Al bij al vind ik dat dit kweekie op een happy end aan het afstevenen is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

amneesjes zijn heerlijk, zeker als ze goed gecured zijn!

en eigen kweek smaakt altijd beter, dus hier ga je veel plezier aan hebben!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ baekelandt: daar kijk ik inderdaad al naar uit ja... amnesia effect met de smaak van degelijk curen... ik heb de laatste tijd al wel een paar keer goede amnesia gehad... maar vaak is die maar matig gecured en da's idd toch écht niet hetzelfde

 

nog een paar weekjes... Geduld is een mooie deugd :specool

 

 

================================================================================

========================================================================

 

Stomme vraag even tussendoor... iemand van jullie ongeveer een gedacht wat voor maat zakken geschikt zijn voor 25gram? 25 kom ik effe mee toe, en dan blijft de rest goed vers... Maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor zakken ik daarvoor moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...