Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow King

PH waarde schommelt in voedingsvat

Recommended Posts

Door bicarbonaat blijft de ph niet stijgen.

Door bicarbonaat is hij gewoon hoog.

Door dit weg te zuren zakt de ph en blijft dan laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rellers...

 

bicarbonaat wordt zover ik weet aan leidingwater toegevoegt om de ph te verhogen. Door te "minnen" vernietig je het als het ware. Als echter niet alle bicarbonaat weg is, stijgt je ph in je vat alsnog telkens een beetje. (mijn vizie :tu )

 

PH+ is kaliloog zoals gezegd. Loog=basisch. Omdat je iets basisch toevoegt aan iets wat zuur is (in dit geval het water in je vat) heft het elkaar op. Kalium blijft dus over. Kalium is voeding.

Zie het maar als een rennie bij maagzuur.

 

Voeg je water bij om te plussen, dan voeg je dus bicarbonaat bij + magnesium en calcium (ook voeding) van je kraantjeswater. Eigenlijk is het hetzelfde, behalve dat plussen met water je ec waarde verkloot. Meer werk, meer gedoe en het heeft geen meerwaarde tov kaliloog.

 

PH+ rules :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi uitgelegd Racker :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
bicarbonaat wordt zover ik weet aan leidingwater toegevoegt om de ph te verhogen.

 

Wordt niet toegevoegd.

Komt gewoon uit het grondwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, ik draai op grondwater en moet plussen....

 

Ik heb ooit ergens gelezen dat bicarbonaat het vergaan van leidingen tegengaat. Weer een fabeltje dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van hoe diep komt dat grondwater?

 

Leidingen vergaan tegenhouden? Hmmmmm zou niet weten hoe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, het komt vanzelf aan de oppervlakte, daar wordt het een watervalletje. Zuur water zou koperen leidingen opvreten? Iets in die geest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dus soort van kwel/oppervlakte water.

Zal niet veel bicarbonaat in zitten.

 

Volgens mij is koper redelijk zuur bestendig, als je bij een ph van 5.5 al van zuur kunt spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer er gebruik gemaakt wordt van zuren is het van belang dat rekening wordt gehouden met de bijdrage aan b.v. fosfaat en nitraat door zuren. Bij gebruik van zuren als fosforzuur en salpeterzuur moet de irrigatie-en bemestingsapparatuur zuurbestendig zijn. Dat wil zeggen dat er geen metalen onderdelen (b.v. messing kranen) in het "natte" gedeelte van het systeem aanwezig mogen zijn. Het bij de neutralisatie ontstane koolzuurgas (zie reactie 1) ontsnapt slechts langzaam uit het water. Het blijft nog enige tijd opgelost in het water. Dit opgeloste koolzuurgas is de substantie die de messing kranen in het irrigatiesysteem kan aantasten, waardoor lekkage kan ontstaan.

 

ik denk dat ik hiermee in de war was....

 

(bron haan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klopt dat door zuur aan bicabonaat toe te voegen water en Co2 ontstaat.

Wij houden een minimum verblijftijd van water in de mengbak aan van 30 sec.

Die tijd is lang genoeg om het bicarbonaat op te lossen.

De Co2 is dus in diezelfde tijd vrijgekomen.

In een normaal voorraad vat wat jullie gebruiken zou dit dus geen enkel probleem moeten geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...