Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow King

9 Jack's onder 600W

Recommended Posts

Hallo WFérs,

 

Mijn eerste verslag is niet echt veel uitgelicht geweest omdat ik er zelf ook niet veel tijd in heb gestoken, had wel een lekkere ronde gedraaid...

Dus proberen we dit nog eens over te doen....

 

Heb een paar kleine aanpassingen gedaan 1 daarvan is 6cm dikke isolatie platen onder het zeil van de tent aangebracht zodat de dames lekkere warme voetjes houden op de koude betonvloer van de schuur....

Tweede heb ik een Hortiline F1 reflector aangeschaft die naar mijn idee een veel betere lichtspreiding geeft als het normale spiegelkapje waar ik vorige ronde mee heb gedraaid.... (geeen berekeningen en shit gewoon in de praktijk proberen)

 

Hoop dat deze twee aanpassingen tot een nog beter resultaat in de schaal gaan lijden.... :)

 

De setup:

Secret Jardin 120

Gavita digistar 600W dimbaar

Gavita 600W enhanced bulb

Hortiline F1 reflector

550 m3 softbox

500 m3 koolstof filter

1500W fancontroller met thermostaat

2 clip on fans

Blumat bewatering systeem met extra drupelaars

100L reservoir

100W verwarmings element

300L p/h circulatie pomp

9x 15L Smartpots

Tensiometer

150L Batmix

Plagron voedings lijn

 

De Plagron voedings lijn is mij goed bevallen vorige ronde, geen verstoppingen gehad in het blumat systeem en mooi reslutaat mee geboekt..

Deze ronde ga ik buiten om het normale schema van plagron nog sugar royal toevoegen en proberen ze elke week bladvoeding mee te geven (mits ik optijd uit me bed kan :) )

 

Ben alleen bang voor de sugarroyal in de blumat omdat deze best dik en stroperig is kan hij misschien tot verstopping zorgen...! iemand hier ervaring mee?

 

 

De steks komen weer van dezelfde stekboer, ze zagen er zeer droevig uit. Maar omdat de gynetica van het soortje een goed gewicht in de schaal heeft gelegd bij de vorige ronde heb ik de hand over mijn hart gehaald en ze toch meegenomen...

Heb ze wel 3 weken voorgroei gegeven onder 4x36W t-neon

gallery_33149_13446_793277.jpeg

 

Na 3 weken toch aardig geworteld en tijd om overgepot te worden..... De plantjes zijn 1x getopt!

gallery_33149_13446_2329274.jpg

gallery_33149_13446_1795197.jpg

gallery_33149_13446_280143.jpg

 

Heb de lamp op 1 meter gehangen gedimt naar 300W zodat ze even een dagje kunnen wennen. Vandaag gaat hij naar 50 cm 400W, dit houden we ongeveer een week vol (even zien wat de plantjes doen) en dan gaan we schakellen naar 12/12

 

De plantjes hebben allemaal een soepje van rootshooter en enzymen meegekregen, ook in het vat zit 30L van deze oplossing. Zodra ze dit opgedronken hebben begin ik met voeden en zijn we ongeveer 2 weken verder.... (Batmix 6 weken niet voeden :wave:)

gallery_33149_13446_1222883.jpg

 

Hier nog een fotoje van de nieuwe reflector... Aan de bovenzijde zit ook een opening waardoor de hitte beter kan ontsnappen en de lamp in theorie wat dichter op het gewas zou kunnen..

gallery_33149_13446_1534268.jpg

 

Het enige wat nog op de verlanglijst staat is een datalogger zodat ik toch wat meer zicht krijg op het verloop van temp en lv...

Deze misschien vanmiddag maar even bestellen bij conrad!

 

Greetzz

 

GK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes GK, ik ben benieuwd naar je bevindingen van de reflector, je Jacks zijn mooi geworteld, dazz een goed begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde, laat ons versteld staan! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reacties... leuk dat jullie meekijken :)

 

@krasi, eerste indruk is al goed de hitte ontsnapt wel degelijk boven uit de reflector zit nu op 40cm en 400w sinds vandaag.

De afzuiger staat op ongveer 30% en kom niet boven de 26,3C met aanzuig van ongv 15C

 

Dag 2 18/6

 

LV: dag 53% nacht 67%

Temp: dag 26,3 nacht 16,8

 

Nachttemp is wat te koud dus de verwarming iets bijgedraaid, zit te denken om er een thermostaat van de conrad aan te hangen!

 

De tensio staat nog steeds veel te hoog met 35 mBar, dit is omdat ik ze heb ingewaterd met 1,5L zal komende dagen bijtrekken...

 

gallery_33149_13446_348977.jpg

 

 

Grtz,

 

GK :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf nat die conrad dingen door het hele huis gehangen (blokverwarming) maar ben erg tevreden aanzuig temp is 23 graden in hun nacht !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ga er vandaag of morgen een bestellen samen met een logger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mind if i join in ?? :lol:

vraagje trouwens: waarom zet je je plantjes reeds zover uit elkaar?? heb je sowieso nt meer licht recht onder je lamp??

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7

 

Vandaag heb ik de klok omgegooid naar 12/12 ze hebben precies nog 7 dagen voorgroei gehad waarvan 1 op 300W, 1 op 400W en 5 op 600W.

 

De tempratuur is goed onder controle heb wel wat problemen met de luchtvochtigheid deze is te laag.

De plantjes groeien ook minder goed als vorige ronde dus denk dat het een rol is die meespeelt...

 

Heb net wat foto's zitten vergelijken en misschien heb ik ze wel wat te vroeg op 12/12 gezet maar aangezien de Jack nog aardig doorgroeit op 12/12 hoop ik toch dat het tentje vol komt!

 

gallery_33149_13446_866253.jpg

 

Heb ze vandaag ook nog even een douche gegeven met B.A.C. vitallity plus tegen de stresss

 

Grtz GK :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man heb net je vorige verslag doorgelezen mooi resultaat hoor. Ga deze ook weer volgen heb zelf ook Jacks staan nu maar dan uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Spacefrog, zoals je ziet is het een tamelijk oud topic. kweekje is dan ook al even klaar heb het topic helaas niet afgemaakt i.v.m met verbouwen en andere prioriteiten.

 

Ben destijds nog wel tot een mooi resultaat gekomen van 575gr ongeveer zie onderstaand foto.

gallery_33149_13446_1628777.jpg

 

 

Ik hoop ergens in december ook weer mijn hobby uit te kunnen gaan voeren voorlopig zit het er nog even niet in.

 

 

Jij veel succes met je Jack's misschien spiek ik zoals op meerdere topics nog wel eens mee achter de schermen.

 

Grtz to all

 

 

GK......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...