Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
metalbrain

herbei

Recommended Posts

heeft er iemand ervaring met hoe groot de herbei kunnen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan of je haar in een pot gaat zetten, of in volle grond.

 

Ook wanneer je ze gaat zaaien, of je gaat verduisteren.....

 

Je kan ook nog knakken, buigen, toppen, fimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

 

in de volle grond en wil zo vroeg mochelijk beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf mei kan je ze buiten in de volle grond zetten, je eventueel vast ontkiemen en wat voorgroeien. De grootte van je plant, bepaal je voor de rest zelf, met de nodige mishandelingen, creeer je wat je zelf wilt. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb uitschieters gezien van 2.5 meter, sommige blijven klein en krijgen een mega eindspurt sommige blijven klein, als je een plant wil die niet hoog mag worden dan zou ik de heribei zeker eff toppen zodat de plant in de breedte gaat groeien.

pas op voor schimmel, mijn advies als je één plekje rot ziet in de heribei meteen gehele plant knippen.

 

sterk soortje qua werkzaamheid, zware knock out stoned, hoge opbrenger, mooie dikke dichte toppen, maar pas dus op voor rot.

 

pracht soortje!!!!

 

gr ejb

 

ps ik neem aan dat je heribei bedoelt, ipv herbei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wil beginnen is een klein tentje + afzuiging en een lampje als t neon armatuurtje wel een aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb uitschieters gezien van 2.5 meter, sommige blijven klein en krijgen een mega eindspurt sommige blijven klein, als je een plant wil die niet hoog mag worden dan zou ik de heribei zeker eff toppen zodat de plant in de breedte gaat groeien.

pas op voor schimmel, mijn advies als je één plekje rot ziet in de heribei meteen gehele plant knippen.

 

sterk soortje qua werkzaamheid, zware knock out stoned, hoge opbrenger, mooie dikke dichte toppen, maar pas dus op voor rot.

 

pracht soortje!!!!

 

gr ejb

 

ps ik neem aan dat je heribei bedoelt, ipv herbei

 

 

Vorig jaar had ik een paar stekje van een skunk en 1 van de 3 zat vol met schimmel en was heel compact. Ik heb toen het hele midden stuk (-/+ 8 relatieve grootte vertakkingen) eruit geknipt en ik heb die hele maand geen last meer gehad van rot. Verder gebruik ik ook ARTS anti toprot. van een jack herrer buiten heb ik op die manier toch tot 120 gr. droog kunnen oogsten. Weet niet of het super goed werkt, maar wel een klein beetje. Hele plant knippen is niet altijd nodig. De hoofdtop zou ik wel vervroegd knippen en de overige grootte toppen.

 

@metalbrain, volle grond, zaaien half april en toppen = 2.5m, volle grond zaaien mei en toppen = 2.30 en volle grond en niet toppen haalt denk ik wel de 3 meter.

Hierbij ga ik er van uit dat er bemest wordt en dat de plant niet in de schaduw staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet ze dit jaar op guerilla en ben er nog niet uit of ik ze ga toppen denk ik wel om de rot uit te stellen. grotere toppen betekend hogere kans op rot dus als ik ze met toppen gemiddeld kan houden is dat dus een voorsprong, buitenom dat ie waarschijnlijk zo een aantal gram meer geeft.

 

Ze komen in afgesloten plantgaten van +/- 125 Liter afgesloten met worteldoek. Ben benieuwd wat het word.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

j-player wat je zegt klopt over rot, maar ik het heb echt over alleen het soortje heribei, mijn advies bij dit soortje, heb je een beetje rot, knip de hele plant, ze kan binnen een week helemaal verrot zijn, dit heb ik voor mijn ogen zien gebeuren!!!!( bij een maat van me )

u bent gewaarschuwd, ondanks dit zou ik de heribei zeker aanraden, meestal schrikt zo iets af maar het is een top wietje!!!!!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze ook buiten kweken dit jaar, maar in pot. Wellicht verduisteren.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabusiness, waarom ga je een wortel doek gebruiken?

@ ejb, Thanx voor de tip.

 

Zelf heb ik hem .nog niet gekweekt, maar ga hem dit jaar in volle grond zetten.

Inderdaad veel positieve dingen over gelezen :lol:

 

Ben benieuwd.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heribei is net zo sterk en soms sterker als binnenwiet!

knock out stoned!!!

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is best hard ja.

 

Toppen kan goed effect hebben. Ik 2 jaar geleden 2 pheno's en 1 van die reageerde heel goed op het toppen en werd een mooi bosje. De andere pheno wilde nog steeds omhoog. Afgelopen jaar niet getopt, niet echt verschil gemerkt in hoe snel het gaat rotten. Ik denk ook niet dat toppen altijd de opbrengst verhoogt, het ligt eraan welke pheno je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten verhoogd het wel degelijk je opbrengst, als de rot uitgesteld word kun je meer grammen oogsten als dat de rot er al bij week 3 inslaat.

 

@ J-Player, omdat de spot die ik heb een spot is met een arme zandgrond en geen risico's ga nemen met het opwaarderen van de hele spot.

Ik zet er een of 2 in opgewaardeerde zandgrond en kijken hoe ze het doen maar de rest gaan in plantzakken van worteldoek in goede potgrond met de nogide toevoegingen. Dus de worteldoek om ze uit de slechte zandgrond te houden.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke, Zelf heb ik Bio super bodemverbeteraar bij dutch-headshop besteld, misschien ook iets voor jou?

Verder kan zandgrond geen kwaad voor de wortels als ik me niet vergis. Als ze bepaalde grond niet lekker vinden gaan ze er gewoon niet in wortelen.

Het tegenhouden van wortels werkt alleen maar averechts volgens mij. Me moeder zei als dat ik er juist wat zand bij de grond moest doen. Waarom

weet ik niet precies, maar nu ik erover denk is volgens mij de structuur de verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...