Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leon911

2 dagen in duisternis voor de oogst?

Recommended Posts

ik zal nooit vragen om te knielen, maar mensen kunnen op z'n minst wat meer onderbouwen hiero.

 

 

ik heb heel veel getest en help iedereen op alle vlakken, maar als je tegen me ingaat kom dan niet met een niet onderbouwde mening.

 

dat is alles wat ik vraag.

 

en sensi, ik ben het met je eens over de smaak, maar t blijft een smaak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening, dat hoofdzakelijk de hoogte van de PH van je medium/voeding invloed op je smaak heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-

Graag On Topic verder.....

 

Het verduisteren van je planten 2 dagen voor de oogst.

Edited by blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een mening en een feit zijn inderdaad verschillend

 

En ervaring is geen wetenschap. Ik zie zoveel pseudo-wetenschappelijke kreten op fora alleen maar om dat dat hun ervaring was. Het is niet gezegd dat ze gelijk of ongelijk hebben, maar vaak is er voor de bewering geen wetenschappelijke basis. Op zijn best is het een aanname. Dat vind ik wel jammer, want bij alles wat je leest moet je een korreltje zout nemen. Maar het wordt messtal wel als feit gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als een bus !

Maar één ding vergeten we,.. Net als drank is het gross erop uit om zsm aangeschoten te voelen het maakt niet uit wat er gezopen wordt.

Zo is het ook met wiet, de meeste proeven het niet, waaronder ook ik niet, misschien omdat ik het met tabak rook maar misschien proef ik het als ik het puur rook ook niet.

 

In ieder geval... een mening is een mening zoals smaak, smaak is.

 

Bannen ? Waar is Boefje als je hem nodig hebt ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimum leeftijd was toch 18 hier of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar deel mijn kennis gratis!

 

Als je je "kennis" niet normaal kan proberen te uit te leggen, dan laat het gewoon ;)

 

Een mening en een feit zijn inderdaad verschillend, wat niet wil zeggen dat jou mening een feit is , ik rook al meer dan 24 jaar en kweek al meer dan 14 en als ik niet gespoelde wiet rook krijg ik een scherp brandend gevoel in mijn keel.. als de wiet gespoeld is niet...........

mja wat weet ik na 24 jaar rookervaring ( dagelijks...)...

 

Beetje respect naar de mede forumers is toch niet te veel gevraagd , of niet?

 

 

 

juist, daar rook ik ook al lang genoeg voor, om dat te proeven.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag on topic verder aub.

 

Anders verwijder ik alle niet on topic berichten.

 

Het verduisteren twee dagen voor de Oogst.

 

Ik doe het zelf ook wel eens, als het dan extra koud is in de nacht, zie je wel degelijk verschil van aanmaak in THC.

 

Niet bij alle soorten, maar wel bij bv White Widow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het nu donker is of niet, volgens mij heft het mer te maken met de lage temp.

plantje maakt dan meer kristallen aan om het zaadje te beschermen tegen de kou.

althans das mij verteld,...heeeeel lang geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat weer nergens over nu...

 

 

en bannen, leuk hoor, knap als je t lukt ;)

 

Mrmonke, iets wetenschappelijk aantonen wordt ook gedaan door ervaringen van mensen!

er is een verschil tussen iets wetenschappelijk aantonen en een feit, maarja dat gaat vast weer te diep hiero.

 

uiteindelijk is het een mens die iets vast zou leggen, dan ga je ook uit van zijn of haar inzicht in iets en zijn of haar woordenschat om iet duidelijk te noteren/uit te leggen.

dit kan weer niet naar wens zijn van een chef/controleur e.d. of niet eens zijn met het beleid van t bedrijf of sponsor/geldschieter.

zo kun je nog wel ffe doorgaan.

 

uiteindelijk dus allemaal betrekkelijk...

 

maargoed, ik zou zeggen probeer t gewoon een keer en maak je eigen keuze.

ik ben me frustratie weer lekker kwijt voor de dag en wens jullie een fijn weekend met veel rookplezier..

 

 

grts :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit gedaan, kan best. Ik oogst zoals ik buiten ook doe. In de namiddag.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het wil een interssant onderwerp eigenlijk ,

spoelen of niet.

dus als ik het goed leest beweert pol dat hij 20 mensen ongespoelde wiet en gespoelde wiet gaf en niemand merkte het verschil? (waren dit zelf kwekers?)

word het nergens in de tuinbouw gedaan? spoelen?

bij tabak misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@digi

Moet je eens gaan googlen hoeveel manieren je kan vinden om resin en thc gehalte te verhogen.

Er komt nog net geen yomanda aan te pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iets wetenschappelijk aantonen wordt ook gedaan door ervaringen van mensen!

 

ja maar niet door 20 mensen.... :verrygood

 

yep dat beweerd hij, maar goed de gemiddelde blower boeit het misschien niet, als het maar rookt ;) :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wederom zijn de meningen verdeeld ;)

er zit zoveel emotie op dit forum.....prachtig :P

 

ik kijk wel wat ik doe...

 

thanks anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mr monk,ik heb het niet over thc verhogen,eerder over irritatie in de keel en smaak .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh sorrie, verkeerd begrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha yeaahaaaa

 

ik heb gezegt dat de meningen verdeeld waren eh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen in het donker, klieven, koud zetten, schoppen tegen de pot etcetc. Maw stress zou meer THC moeten opleveren, da's de gedachte. Of het zo is weet ik niet.

 

Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat tomaten en paprika's hier in grote hoeveelheden gekweekt worden -hydro wel te verstaan- bij lange na niet zo lekker smaken dan een op aarde gekweekt produkt, misschien offtopic maar wel relevant wat betreft de laatste berichten.

 

Ah yes, om de zoveel tijd lees je het weer en dan krijg ik altijd de noodzaak om iedereen uit te nodigen, maar dat gaat niet, dus helaas.

 

MAARRRRRRRRRRRRR:

- tomaten en paprika's die in grote hoeveelheden gekweekt worden, worden in eerste instantie niet gekweekt voor de 'smaak', maar gekweekt naar de wens van de consument en zijn/haar bestedingspatroon tov beoogde inkomsten. Daarnaast moet ie nog 'aannemelijk' smaken.

- genetica!!! Wat jij koopt in de supermarkt is de Top44/PP van de tomaten en paprika soortjes

- vorig jaar coeur de lion gedaan op hydro met minerale voeding en al mijn test 'gasten' riepen: WOW dit is de lekkerste BIO tomaat die ik ooit gegeten heb! Meningen, feiten and all that shit doet er niet toe: PERCEPTIE!!!! Want al die lui zagen alleen de nog staande plant op aarde. (maw. de meeste mensen herkauwen marketing concepten waarbij het brein losgekoppeld is van de eigen beleving en ervaring).

 

Het grote verschil tussen een goed uitgevoerde hydro (whatever) en een goed uitgevoerde bio (whatever) is IN MIJN OPTIEK de 'complexiteit' van de 'smaak'. Maw. wietje A op hydro smaakt dan meer naar een bloemetje (puur en alleen de 'hoofdtonen' van de plant) daar waar wietje A op aarde ook naar datzelfde bloemetje smaakt, maar met meer ondertonen en een breder 'pallet'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb na pagina 1 niet de moeite genomen alles te lezen.

 

1 ding is zeker: het gemis aan voeding levert een fijne smaak , en aanwezigheid, of gebrek aan telort levert minder fijne smaak op.

 

los van alles: doorvoeden is nutteloos, en slecht voor het milieu..

 

lulverhalen van " dat proeven mensen niet"is de aanleiding dat wiet met de franse slag gekweekt wordt.

 

klaar.

punt

water op het eind

slotje erop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je al een moderator? ;)

slotje

haha

bio of mineraal maakt geen drol uit.

had ook tomaten op hydro en een echte fanatiekeling dacht dat het bio was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik laat ze meerdere dagen donker staan .

en spoelen om het leven .

en ongespoelde planten die voeding voor de kiezen hebben zijn niet te roken .

ook als je de grond vlak voor de oogst nog een keertje bekalkt krijg je scherpe wiet .

dat kan ik wel testen op 250 man die het niet weten maar zelf weet ik het wel dus .

en vloeken en schelden moet je ook es op 20 man die het niet weten testen .

dan weet je het wel ;)

 

hou op de goed werk

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites
wederom zijn de meningen verdeeld :P

er zit zoveel emotie op dit forum.....prachtig :verrygood

 

ik kijk wel wat ik doe...

 

thanks anyway

De meningen zullen altijd verdeeld blijven hierover.

Topicstarter geeft al aan dat hij wel kijkt wat hij doet.

 

Dus bij deze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...