Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dr. grow

zure geur aan de toppen

Recommended Posts

hoi ben op het einde van men rondje heb ze nu 70 dagen in bloei en ze hebben de laatste 2.5 week enkel water gehad. nu zou ik willen gaan oogsten maar er is maar 1 plant die echt lekker ruikt aan de toppen als ik de tent open is de geur echt super wiet maar als je aan de toppen zelf ruikt ruiken ze erg zuur bijna chemisch heb en bijna perfecte ronde met plagron voeding gedraait op dit probleem na. hoop dat iemand me kan helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ooit eerder gekweekt of is dit je eerste ervaring met dit plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie of wat kan je nu nog helpen? Ga je wiet netjes knippen en drogen, laat je wiet curen. In het begin gaat het drogen ongetwijfeld naar gras ruiken. Er zit immers chlorofiel in je planten. Fermenteer desnoods een of twee keer tijdens het drogen. Dan moet het wel erg gek lopen dat je er geen goed wietje van krijgt. Zeker nu je de laatste twee weken geen voeding hebt gegeven. Ik ben er welhaast zeker van dat het goed komt. Terzijde: ik rook geen tabak, maar tabaksbladeren worden een tot twee jaar onder voortdurend vochtig maken gedroogd/gefermenteerd, teneinde de scherpe smaak er vanaf te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je ooit eerder gekweekt of is dit je eerste ervaring met dit plantje

 

 

Nee het is de eerste keer met deze soortjes enkel de lemon skunk ruikt heerlijk de andere erg zurig cheese, train wreck en great white shark en dit is men 2de ronde de eerste had ik 60 gram onder 150watt. goed stoned maar een zure smaak :D dit wil ik echt niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terzijde: ik rook geen tabak, maar tabaksbladeren worden een tot twee jaar onder voortdurend vochtig maken gedroogd/gefermenteerd, teneinde de scherpe smaak er vanaf te halen.

Ik heb in de tabaksoogst gewerkt.

Virginia tabak wordt in tien dagen gecured, van groen naar mooi geel, goud, of bruin, afhankelijk van of het sand-leafs zijn,

of tip-leafs. En met de meeste andere soorten gebeurt dat ook zo.

 

Vroeger:

 

3317807940_7f90c2549c.jpg

 

Nu:

 

tobacco-kiln-1.jpg

 

Wiet die je niet lust, uitdelen onder de zieken, Dokter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige soorten kunnen behoorlijk gaan stinken, is een goed teken hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terzijde: ik rook geen tabak, maar tabaksbladeren worden een tot twee jaar onder voortdurend vochtig maken gedroogd/gefermenteerd, teneinde de scherpe smaak er vanaf te halen.

Ik heb in de tabaksoogst gewerkt.

Virginia tabak wordt in tien dagen gecured, van groen naar mooi geel, goud, of bruin, afhankelijk van of het sand-leafs zijn,

of tip-leafs. En met de meeste andere soorten gebeurt dat ook zo.

 

Vroeger:

 

3317807940_7f90c2549c.jpg

 

Nu:

 

tobacco-kiln-1.jpg

 

Wiet die je niet lust, uitdelen onder de zieken, Dokter.

 

Mogelijk ben ik onvoldoende geinformeerd. Omstreeks 1980 ontmoette ik een heer, genaamd Davidoff in Lausanne. De beste man bleek sigaren te produceren en dat was voor hem een levenswerk. Ik kreeg van hem een sigaartje: ik heb nog in mijn dagboek gekeken welk sigaartje het was: een Haut Brion Perla. Ik werd er kotsmisselijk door, want ik rook niet. Zelf rookte hij een Onavivasio Corona Grande (deze naam is ook uit mijn dagboek geplukt). Het was in ieder geval een enorme knots. De beste man vertelde dat zijn tabak tenminste 2 jaar moest fermenteren. Wellicht is dat bij tabak voor sigaretten anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb in de tabaksoogst gewerkt.

Ik heb (nog vroeger) in een (Groningse) tabaksfabriek gewerkt, en je wil niet weten door hoeveel verschillende pekel- en andere baden die tabak van jou gehaald wordt om o.a. de smaak op te leuken. ;)

 

O.T. Geduld is een schone zaak, kan me niet voorstellen dat bijv. die Casey Jones niet geweldig smaakt straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even off topic wat tabak pruimen:

 

Hier het fermentatieproces uitgelegd.

 

En hier het bijbehorend filmpje.

 

 

Voor sigaren duurt het curen iets langer, maar geen jaren.

 

Als er eenmaal een sigaar is gemaakt, kun je het geen bladeren meer noemen,

en wat Davidoff en zijn collega's er mee doen houden ze het liefst geheim.

 

Er is ook tabak in de handel zonder chemische toevoegingen, en de minister wil dit op termijn ook helemaal verbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke tabak is dat dan foolonthehill?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Monti:

 

American Spirit, Manitu en anderen.

Er is een website van de overheid waar je kunt lezen welke rommel er in de tabak zit, per merk.

Stofjes met E-nummers en anti-schimmel-middel.

Als ik mijn wiet zo nat zou bewaren als bijv drum-shag, dan zou dit verrotten.

Natuurtabak is daarom wat droger.

Hoesten hoeft niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die geur en smaak zal wel inorde komen denk ik, er is altijd een fase in de bloei dat de toppen beetje stinken vind ik. toppen zien er alleszins niet fout uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

FoolOnTheHill: Ooit heb ik een bezoek gebracht bij de Philip Morris fabriek in Bergen op Zoom. De "aromaten/smaakversterkers" die werden toegevoegd, hielpen me echt niet over de drempel heen om toch te gaan roken. Overigens bracht een excursie aan de bierbrouwerij de Brave of Straffe Hendrick me ook niet in de verleiding om bier te gaan drinken. Waarom zou je iets wat je in eerste aanleg niet lekker vind en dat toch veel geld kost, alsnog lekker moeten gaan vinden door gewenning?. Geef mij maar een dozijn oesters of een lauwwarme Oosterscheldekreeft met mineraalwater. Dan weet ik zeker dat ik de volgende dag geen koppijn heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FoolOnTheHill: Ooit heb ik een bezoek gebracht bij de Philip Morris fabriek in Bergen op Zoom.

Daar ligt het vast ook geen twee jaar te fermenteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...