Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nickn

4x55 W Tneon in DP90 , Royal queen amnesia haze

Recommended Posts

Hallo medegrowers , dit word mijn eerste indoor kweekje na een 5taljaren buiten gegroeid te hebben ben ik eens toe aan wat nieuws. :D

Ik heb gekozen voor - SJ DP 90 , 90 x 90 x60

- SJ 4x55w tneon ( groei + bloei )

- CAN-Lite 150PL koolstoffilter aangesloten op een Inline S-vent

- 15 cm clip fan

- canna voeding volgens het voedingschema

Ik had nog 2 x amnesia haze liggen van royal queens seeds en deze gaan het worden voor de 1ste kweek , ik ben van plan om te gaan scroggen.

 

info zaadjes :

 

Type Sativa: 80% Indica 20%

Opbrengst 70-80 gram

Hoogte van de plant 100-120 cm

Genetische achtergrond Amnesia Haze

Effect Psychedelische high

Cannabinoid gehalte Extreem-hoog

Bloeitijd 12 weken

 

23/02/2013 : 18/6 : Ontkiemen

Hiervan heb ik helaas geen fotos maar ik heb de zaadjes 24u in water gelegd en ze daarna geplant.

Edited by nickn

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes , dat word buigen en knakken in een dp90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, kzou wel een ander soortje uitkiezen want een Amnees houdt je echt niet met maar 90cm totale hoogte of je moet bijna meteen op 12/12 gaan en dan wil scroggen weer niet. Amnesia groeit erg hard op 18/6 en groeit ook lang door wanneer in de bloei gezet, velen verkijken zich er flink op (mezelf incluis)

 

Wat voor potten heb/ga je in de DP90 gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je kweekje :P

 

Wel een lastig soortje voor zo'n klein tentje idd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hup!

hoe heb jij inlaat geregeld? gewoon via de flappen aan de zijkant?

 

@ Elmo. hij wil een scrog, dus buigen moet ie sowieso al :D en als de amnees flink doorgroeit in bloei niet te lang in voorbloei laten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo, eerste kweek met een Amnesia haze in een DP 90 en dan nog 1 van 12 weken.... :P Het zal je zeker lukken

 

 

I wish you for sure Good luck, :D

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Succes, kzou wel een ander soortje uitkiezen want een Amnees houdt je echt niet met maar 90cm totale hoogte of je moet bijna meteen op 12/12 gaan en dan wil scroggen weer niet. Amnesia groeit erg hard op 18/6 en groeit ook lang door wanneer in de bloei gezet, velen verkijken zich er flink op (mezelf incluis)

 

Wat voor potten heb/ga je in de DP90 gebruiken?

 

Bedankt , ofwel 2 x 5 l potten (hiermee verlies ik dan wel hoogte ) een andere oplossing zou zijn 1 grote bak van 50x80( 10-15 hoog? )

deze info stond op de site van royal queen :

Het enige nadeel van Amnesia haze is dat er een lange bloeitijd van 12 weken is vereist. Hoewel dit lang genoeg is om de meeste commerciële kwekers af te schrikken, zullen echte cannabisconnaisseurs van mening zijn dat het het wachten meer dan waard is. Amnesia haze is zowel geschikt voor hydro- als aardekweek, en ook voor het Sea of Green/Screen of Green proces.

 

 

hup!

hoe heb jij inlaat geregeld? gewoon via de flappen aan de zijkant?

 

@ Elmo. hij wil een scrog, dus buigen moet ie sowieso al :P en als de amnees flink doorgroeit in bloei niet te lang in voorbloei laten!

 

Ja de 2 flappen open , ik vandaag ook een 15 cm fan in de tent geplaatst.

 

UPDATE

 

28/02/2013 : 18/6 : 5 Dagen oud

 

w1s7pl.jpg

2ztm62x.jpg

28tjpxt.jpg

 

deze was ik nog vergeten te vermelden , ik was begonnen met een white widdow zaadje voor te groeien onder 2x18w tl lampen en heb hem dan ook maar in de tent gezet:)

 

bedankt voor de reacties ;)

 

bedankt voor de reacties

Edited by nickn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote lage bak, bedboxen zijn er mooi voor, hoef je ook geen gaten te maken onderin de bak want zo diep is ie niet.

 

Dat er bij de RQS beschrijving iets staat wil nog niet zeggen dat het ook in jouw opstelling dan kan...

 

Zij gaan uit van een HPS kweek onder hoger wattage en afgestemde ruimte, jij zoekt de grenzen op en moet daar voordien op acteren anders ben je straks het haasje (planten tegen dak tent en geen opbrengst).

 

Bekijk wat kweekverslagen van Amnesia (Elmo heeft er dacht ik ook wel 1 van RQS Amnesia gedaan) en weet wat je te wachten staat ;)

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild Ik heb zelf de amnesia nog niet gegrowd ,

maar ik heb ze wel gezien .. heel stoer als je dat in een dp90 gaat lukken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bedboxen waar Lostchild het over hebt zijn perfect voor wat jij voor ogen hebt

met wat toppen, fimmen, knakken en buigen kom je er wel en dan heb je bijna alle technieken wel gehad in je 1ste kweek

plantje in de breedtje laten groeien en niet te nat dat voorkomt strekken dan moet het goedkomen

 

Veel succes met je 1e kweek je begint lekker avontuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

dus het is niet nodig om gaten te maken? hoeveel cm aarde zou ik dan vullen 10-15 cm?

 

 

 

blijkbaar raad iedereen me aan om een andere soort te kiezen , maar ik heb nog nooit gexperimenteerd met toppen ,fimmen , knakken of buigen.

dus ik hoop eerder wat ervaring op te doen met men eerste kweek en aangezien dat de zaden toch al ontkiemt zijn...

kben er wel nog niet uit wat ik met die white widdow ga doen..

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker veel medium, weinig hoogte. ging super!

 

med_gallery_32601_15056_743098.jpg

 

helaas heb je niet zoveel plantjes anders had je al op 12-12 gekund

 

succes met je kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de amnesia kan je nu al op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus het is niet nodig om gaten te maken? hoeveel cm aarde zou ik dan vullen 10-15 cm?

 

bak vullen tot aa het randje uiterard, spreekt voor zich.

 

 

en je moet toch een keer leren, of het nou op een amnees is of een powerplant maakt geen verschil. de eigenschappen van een amnees zijn alleen wat anders.

 

en toppen is een eitje, je haalt de nieuwste scheut eruit en klaar ben je. ja! dat is alles ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update : White widdow : dag 32

Amnesia Haze : dag 16

 

ik denk dat de white widdow wat teveel voeding heeft gekregen?

 

white widdow :

 

2ql4sir.jpg

 

amnesia 1 :

 

2w6xml3.jpg

 

amnesia 2 :

 

2yw97qp.jpg

 

n4v2vk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit , die aarde bak gaan ze wel waarderen :lol:

dat word knakken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er goed uit , die aarde bak gaan ze wel waarderen :lol:

dat word knakken :lol:

 

dus er is niets aan de hand?

 

r7p154.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ww is wel wat mee aan de hand.. Ik gok dat die te veel water heeft gehad.. Maar zoals ik al zeg; het is een gok.. Kom zelf ook net kijken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze al op 12/12 staan zoals Elmo vroeg?

 

Lijkt me verstandig om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al op 12/12 zetten? de amnesia is van 23/2 & de white widdow 07/02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je veel langer wacht gaan ze door het dak heen!

 

Ik zou de kruin eruit halen, 5 dagen wachten en de boel op 12 12 zetten.

 

med_gallery_25174_12811_65264.jpg

 

Dit was mijn amneesje in de dr 60 bij 60 met 2x t neon armatuur van 110 watt dus totaal 220 watt.

 

Houd er rekening mee dat je vanaf een cm of 15 onder de t neon buis geen harde toppen meer hebt.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn genoeg mensen die ze gelijk op 12/12 zetten.

 

Maar je kan het ook eens proberen hoe jij het in gedachten had. Heb je een machete?, altijd handig in de jungle. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The-Predator

met de kruin bedoel je dan toppen?

bedankt voor je reactie!

 

@miramar

ik volg een gelijkaardig kweekverslag die met identiek dezelfde setup werkt en ook amnesia heeft gezet , die persoon had ze maar rond dag 25 op 12/12 gezet.

aangezien dit mijn eerste kweek is gebruik ik dat verslag een beetje als handleiding , dus alle tips zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, nou goed bezig toch. Dan heb je een handleiding.

Maar let op, bij jouw kan het net weer anders zijn. Zelfs als je twee keer achter elkaar dezelfde set-up gebruikt, zelfde strain, voeding en medium krijg je toch een andere uitkomst denk ik. Altijd naar je planten blijven kijken. Daar kan je op in spelen. Dit is je eerste kweek schrijf je, dan weet je misschien minder snel waar je op in kan spelen. Maar toch, blijven kijken naar wat je planten doen. Hou desnoods een logboek bij. Wanneer je wat hebt gedaan. Als je dat terugleest is het makkelijk te begrijpen waarom er iets gebeurd.

 

Met kruin wordt denk ik bedoelt dat je ze kan toppen of fimmen. Staat op het forum hoe je dat kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...