Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt Bouwt en Bloeit!

Recommended Posts

Ziet er goed uit. Mooie korte afstanden tussen internodes.

 

Ze doen lekker wat ze willen, net als jij toch? Of ben je meer een volgzaam type?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe,

 

@Miramar

Baekie is een rebel! MAAR! Een rebel met prioriteiten en verantwoordelijkheid :lol: Daarom ben ik amper aanwezig, vorige kweek zat ik hele dagen thuis op mijn Vlaemschen Reet, nu ben ik blij als ik 10 minuutjes heb om hier online te komen

 

@groenefingers

alle plantjes blijven mooi binnen staan, ik heb de luxe niet van een mooie buitenlocatie. Wanneer ik verhuis zoek ik dan ook een plek die toch ietwat natuur toegankelijk is... :)

 

Straks geef ik foto's,

 

nu ga ik hier wat rondneuzen op het forum.

 

en inderdaad, mijn internodes zijn mooi kort (voor het moment) omdat ik vroeger bijna elke dag de lamp verhoogde en nu ben ik geëvolueerd tot een "laat maar doen dat gaat wel goed" type en dus ben ik minder angstig over mogelijke kleine bladverbranding en dat risico wordt beloond!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat foto's...

 

Het gaat goed, we zitten in de aanmaak van internode 5 al. Zouden binnen een week of twee toch al moeten het geslacht kunnen bepalen!

 

gallery_33521_15424_1239483.jpg

 

Lamp zit er heerlijk dicht op:

gallery_33521_15424_523565.jpg

 

en drie plantjes in dezelfde bak

gallery_33521_15424_2334742.jpg

gallery_33521_15424_1442943.jpg

gallery_33521_15424_1475620.jpg

 

Volgende bak:

gallery_33521_15424_1018084.jpg

 

en de drie:

van alle plantjes is deze het meest indica met haar dikke bladeren :lol:

gallery_33521_15424_1619020.jpg

gallery_33521_15424_1172480.jpg

gallery_33521_15424_2087884.jpg

 

Plantjes worden geroteerd, wat nu vanachter stond staat vanvoor, zo worden ze 2-3x per week verwisseld

Omdat heel de bodem is ingenomen moet ik mijn ventilatortje zo gebruiken tot de planten groter zijn:

gallery_33521_15424_1790336.jpg

 

dit doe ik 10 minuten per plant, per dag.

 

Ik ga mijn PH meter nog eens controleren en desnoods kalibreren.

Ik geef pas voeding vanaf ik het geslacht kan bepalen, nu zou bloeivoeding het boeltje gewoon verstoren daar ze zelfs onder 12/12 nog steeds in de groeifase zitten en dus andere verhoudingen NPK gebruiken.

 

Temp = 19 - 24°C, ph gietwater 6.0, RLV is aan de lage kant, 24-32%, als de winter eindelijk beslist op te houden buiten komt dat wel terug naar een 40-50 %...

 

Groenten, B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles onder controle zo te lezen. Leuk, leuk.

 

Geen zorgen over de hoeveelheid substraat die ze tot hun beschikking hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ze hebben nu per plant meer aarde als de vorige ronde.

Het is ook niet de bedoeling om wolkenkrabbers van planten te creëren :lol:

 

De enige moeilijkheid die ik verwacht is dat de planten hun voeding uit het medium volledig zullen opgebruikt hebben voor de kweek ten einde is. Dus handmatig bij voeden zal een must zijn.

 

Nu, vorige kweek heb ik gevoed zonder Ph-meter en dat is af te raden. Daarom:

gallery_33521_15424_699890.jpg

 

Nu kan ik de PH waarde van het medium op peil houden en zou de voeding dus beter moeten opgenomen worden.

 

Een mede kweker zei mij onlangs "Ph waarde is het verschil tussen een opgroeiend kind melk te geven, of uitsluitend cola", en ik vind dat dat wel de nagel op z'n kop slaat :)

 

groeten,

 

Baekie 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan Elk Zijn Goeden Dag!

 

We zijn nu net 1 volle maand na de zaadselectie. De planten zijn nu goed geworteld want de laatste 72 uur zijn ze als kolen aan het groeien!

 

Het plan:

Ik heb meer hoogte als breedte, maar mijn wattage is nog geen 300 watt/m². Komt daar nog bij dat ik met TL aan het belichten ben. Alles dieper 20-25 cm onder de lamp wordt te weinig beschenen om stevig rookwaar te vormen, en alles onder de 15-20 cm wordt semi-hard.

 

Dit weet ik uit de vorige opzet.

 

Dus: mijn draagvlak is niet de hoogte, maar wel de breedte. Baekie wil dus geen cola's, maar meerdere, kleinere toppen.

 

Ze zijn nu in een groeispurt dus is het het uitgelezen moment om én de hoogte te beperken én meerdere toppen te creëren. Ik ga dus straks de planten allen toppen. Daar komen - uiteraard - foto's van.

 

Foto's na 20h00, want met het zomeruur is alles een uurtje verschoven (nog steeds 12/12, maar dan 20h00-08h00)

 

Grtz, B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was net foto's ah maken toen ik witte bewegende puntjes in de waterschaal zag zwemmen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baeki,

kijk maar heel goed op de bladeren,

zie je iets dat op fijn zaagsel lijkt?

In het water kunnen dan trips-nymphen zwemmen.

gallery_5351_15237_336294.jpg

gallery_5351_15237_438558.jpg

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ho Hallo

 

Met de drukte ben ik vergeten mijn vorige foto's online te zetten. Zal ik hier doen, ze zijn wel 3 dagen oud.

 

De Beestjes:

 

Het is mijn eerste keer dat ik ongedierte heb en ik vermoed dat, wat het ook is, het huis is binnen gekomen via Dirk de Denneboom want Vrouw Baekelandt moest o-zo-nodig een echte kerstboom :) ik ben niet happig op buitenplanten binnen brengen in de aangrenzende kamer van de dames...

 

Ik heb de planten met een loep onderzocht maar kan nog geen bladschade vinden. Beestjes in de grond zullen wel wortelschade toebrengen en mss ontpoppen tot volwassenen die blad, bloem en stengelschade toebrengen. Dus, ingrijpen is noodzakelijk!

 

Mogelijk Ongedierte:

TRIPS NYMPHEN - VARENROUWMUG LARVEN - AALTJES - SPRINGSTAARTJES - SPINT LARVEN - VLIEGEN LARVEN

 

Een hele waslijst van mogelijke daders dus. Omdat ik de temperatuur en rlv ken kan ik proberen het venijn te gaan herkennen via de fasen die nu zullen volgen tot volwassenheid van de beestjes. Maar dat zou afwachten vereisen en kan heel de operatie in gevaar brengen...

 

Ik heb dus al Plant Vitality Plus van BAC aangekocht en hoop tussen woensdag en vrijdag de fles te hebben en dan ga ik meteen de bodem behandelen en natuurlijk ook heel de plant.

 

Een geluk bij een ongeluk is dat er nog geen topvorming aanwezig is, dus ik mag vernevelen tegen de sterren op.

De planten zijn wel bepaald, 4/6 zijn vrouwtjes, 2/6 moeten het nog tonen maar aangezien mannetjes sneller zijn dan vrouwtjes verwacht ik dus 6/6 female...

 

Ik heb de planten gisteren nog bewaterd aan ph 6.0/6.1 met een halve dosis voeding en nu zal ik ze even droog houden tot ik de Vitality Plus heb. Afhankelijk of de beestjes het beter of slechter doen in een droge grond zal ook mee helpen bepalen wat hier aan de hand is.

 

Advies is altijd welkom! Plaatjes van 72 uur geleden:

 

gallery_33521_15424_2005548.jpg

gallery_33521_15424_187243.jpg

gallery_33521_15424_1411128.jpg

gallery_33521_15424_733377.jpg

gallery_33521_15424_2154285.jpg

 

Ik moet ze nog toppen maar ik heb toch even gewacht omdat ik de planten nu een heel klein beetje laat strekken voor ik top, zodat alle takken van boven de potrand uitkomen. Vandaag of morgen zullen de kleinsten groot genoeg zijn.

 

Straks nieuwe plaatjes :lol:

 

Groeten,

 

Baekie Beestenboel

 

EDIT: Ik ga bij het toppen zeker zijn om de hele scheut te verwijderen, zodat ik ze niet per ongeluk fim. Anders heb ik straks een oerwoud zo breed dat ik potentiele beestjes gewoonweg niet meer kan onder controle houden :jump:

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan lekker Baekelandt toppie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle dames individueel voor het toppen:

 

gallery_33521_15424_2541489.jpg

gallery_33521_15424_1594627.jpg

gallery_33521_15424_1038200.jpg

gallery_33521_15424_399886.jpg

gallery_33521_15424_1950477.jpg

gallery_33521_15424_2850002.jpg

 

en allen samen:

gallery_33521_15424_1141999.jpg

 

dan heb ik ze stuk voor stuk getopt:

gallery_33521_15424_891453.jpg

gallery_33521_15424_536684.jpg

 

en dit heb ik afgesneden

gallery_33521_15424_67131.jpg

 

en zo zien ze er nu uit!

gallery_33521_15424_1751243.jpg

 

RLV 30%, 19-24°C, lampen zijn nog steeds de 865 koelwit (6500K)

 

Groeten, Baekie-en-nu-wachten-op-de-BAC

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi getopt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Elmo!

 

Vroeger kneep ik die er gewoon af, tegenwoordig gebruik ik een vlijmscherp schaartje (dat eerst gesteriliseerd wordt)

Minder stress voor de plant en het geneest beter naar mijn bevinding :lol:

 

Ook heb ik nu de lampen iets verhoogd zodat mijn fan eronder past. Staat nu op schakelklokje en gaat 30 min aan, 30 min uit. Zo zullen ze zeker laag blijven, dikke steeltjes krijgen en de zuurstofbevoorrading zal beter zijn in de kast.

 

gallery_33521_15424_1441833.jpg

 

die fan was op 2 AA batterijen en is open beneden, maar maak je geen zorgen, de voet en al haar onderdelen staan niet onder spanning. Hier was het compartiment voor de batterij en de aan/uit schakelaar, maar ik heb de motor indertijd recht op de adapter aangesloten dus die schakelaar is er voor de show :)

 

gallery_33521_15424_320922.jpg

 

Ohja, aangezien de eerste pistels zichtbaar zijn kan ik op basis van vorige kweek een schatting maken!

Vorige kweek stonden ze 75 dagen op 12/12 en waren ze echt RIJP!

Toen zag ik na 15 dagen 12/12 pistels.

Dwz dat ze vanaf hun zichtbare puberteit 60 dagen gestaan hebben.

 

Die planten hadden wel langere voorgroei dus mss langere bloei... In ieder geval denk ik dat we er met 8-9-10 weken van nu wel zijn. Breed genomen wilt dat zeggen dat, als ik de beestjes onder controle krijg, er geoogst zal worden in de eerste helft van juni.

 

Groeten,

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje! Beetje vergelijkbaar als die van mij, alleen is jouw kastje hoger. Wel een vraagje: Ik zie allemaal verticale zwarte strepen in je hokje. Is dat ducktape ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Aquar

 

ja, die zwarte lijnen zijn tape. Die hangen er voor een reden: zij tonen mij waar het geraamte zit. De wanden van de kast zijn maar 1.8 millimeter dik dus als ik oogschroeven moet plaatsen voor scrognetjes of iets dergelijk is het van groot belang dat ik die in het geraamte draai.

 

Daarom dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, op die manier. Misschien ben ik een beetje een zeikerd, maar zwarte tape weerkaatst niet of nauwelijks en met TL heb je toch al niet zoveel licht. Had je het niet op een andere manier kunnen oplossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, je hebt gelijk, die zwarte tape reflecteert niet.

 

Maar de procentuele oppervlakte die zwart is vind ik verwaarloosbaar :) Nu heb ik mss 88% reflectiewand in plaats van 100% maar ik denk niet dat dat veel zal uitmaken.

 

Deze kast was trouwens gebouwd voor net hetzelfde wat jij nu aan het doen bent: 4*18 watt scrog. En met dat net werd echt alles direct bestraald dus daar was het nog minder relevant

 

Ik denk eraan om in de toekomst spiegelplaat te monteren trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das een prima idee. Waar kunnen we die eens gratis wegvissen. Jij een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel, je hebt gelijk, die zwarte tape reflecteert niet.

 

Maar de procentuele oppervlakte die zwart is vind ik verwaarloosbaar :lol: Nu heb ik mss 88% reflectiewand in plaats van 100% maar ik denk niet dat dat veel zal uitmaken.

 

Deze kast was trouwens gebouwd voor net hetzelfde wat jij nu aan het doen bent: 4*18 watt scrog. En met dat net werd echt alles direct bestraald dus daar was het nog minder relevant

 

Ik denk eraan om in de toekomst spiegelplaat te monteren trouwens!

Ik begrijp het, bij mij zie je de zijwanden ook nauwelijks meer. Soms ben ik iets te pietluttig. :jump: Ik had beter meer hoogte kunnen hebben. Ik heb nu zelfs de bodemplank uit de kast moeten halen om te voorkomen dat ze tegen de lampen aangroeiden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gratis spiegelplaat zou fijn zijn :)

 

Dure zooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

spiegeltje, spiegeltje aan de wand .

baekie bouwt het mooiste hok van het land :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff twee weg gehaald bij de gemeente afvalbrengstation. vroeg het aan die man. "ja das goed maar dan wel ff je auto ervoor zetten als je ze meeneemt".

 

toch weer twee spiegels rijker.

 

Baeke, misschien een oproep plaatsen op gratis op te halen? jij zit in België dacht ik. heb je daar op een plek waar ze afval verzamelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien inderddad in het containerpark ofzo...

 

Update (kleintje)

 

Plantjes zijn aan het herstellen van het toppen. Heb ze vandaag een beetje voeding gegeven aan ph 6.0

 

Bovenaanzicht:

gallery_33521_15424_1815537.jpg

Zijaanzicht:

gallery_33521_15424_283535.jpg

 

en uiteindelijk heb ik ze nogmaals geroteerd. Het plantje dat nu middenvoor staat is mijn favoriet. Heviger Indica dan de rest. Zal een mooi bosje worden denk ik zo :verrygood

gallery_33521_15424_1284711.jpg

 

... en dan de beestjes ...

 

 

Dit is stilstaand water dat ik heb weggegoten toen ik mijn hydrokorrels heb bijgevuld. De bodemschalen zijn met stoom, afwasproduct en heet water gereinigd nu. Waarschuwing: niet voor gevoelige ogen...

gallery_33521_15424_918262.jpg

 

uitvergroot wordt dat:

gallery_33521_15424_49771.jpg

 

en dat zijn als ik het goed heb - en zoals Torsten mij op wees - Trips Nymphen. MAAR als ik dat in de growguide zie hebben die stekels op het achterlijf. En ik ben allesbehalve ervaringsdeskundige

EDIT: Ik denk dat het springstaartjes kunnen zijn?

 

Dat is zeer irritant. De plant vitality is vorig weekend besteld (Sannie's shop) maar de betaling is nog steeds niet ontvangen, alhoewel het al 2 dagen van mijn rekening is.

 

Ik moet gewoon geduld hebben maar met een trips-infestatie als tikkende tijdbom heb ik dat niet. Er zijn ook anti-trips producten op de reguliere markt te vinden maar ik heb nu toch al besteld dus zal ik het maar bekijken...

 

Bidt! Bidt met mij! Bidt dat de insecticide hier aankomt voor de beesten besluiten volwassen te worden en heel Ludo's kastje op te vreten ;) BIDT ZEGDE ICK U!!!

 

Groeten,

 

Baekie Tripsnymph

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker met de plantjes daar jammer van de beesies. Ik ben niet zo van het bidden, maar zal duimen voor je. ;)

 

En als je toch spiegels tegenkomt en er staan verschillende diktes, neem dan de dunste die je kunt vinden. Deze reflecteren het beste.

 

Ik hop dat je gauw weer je onderwaterbeesten kwijt bent.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...