Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
prutsertje

spintbestrijding

Recommended Posts

Ja ik weet het, daar zijn al wat topics over.

Maar tot nu toe gebruikte ik masai of vertimec, maar ik zit nu weer met spint, wordt het een beetje zat.

Helaas ben ik voor deze ronde te laat om roofmijt uit te zetten.

 

Maar heeft roofmijt geen nadelige gevolgen, nu zit de spint in de toppen en dat lijkt me de kwaliteit niet ten goede te komen, maar gaat de roofmijt ook niet in de toppen zitten en als ze dood gaan door te weinig of geen spint, heb je dan geen dode roofmijt in je toppen?

 

En hoe doen jullie het met roofmijt en waar kan je roofmijt het beste bestellingen, ervaringen hierin van welke shop ze goed werken of juist niet zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je niet zelf de stekken maakt?

 

Als je veel planten hebt is vingeren niet te doen maar onder de 30 vinger ik eerst alles dood dan dompel ik 2x en tijdens de eerste dagen groei met weinig blad vinger ik regelmatig.

 

heb je moedres en zit ze onder?

Zet der in de zomer buiten voor een maand en trek daar weer stekken van.

Dompel deze 2x en ze zijn schoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen wel geen moeders zijn want er wordt over toppen gesproken.

 

De middelen die je gebruikt zijn vaak al niet meer afdoende omdat ze er resistent voor geworden zijn.

 

En roofmijt heeft geen nadelige gevolgen voor het gewas.

 

Bij de jupiterkade in denhaag kan je hele goede roofmijt halen en leggen ze ook uit hoe het beste ze uit te zetten;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger heb ik dat gebruikt...toen werkte het...tegenwoordig helaas niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

K heb ze laast eens via ecogrow besteld en mankeerde niets aan buisje zat vol met leven na uitstrooien op wat kaartjes zag je ze zo de planten inlopen.

zou ze niet uitstrooien aangezien je dan ook vermuliet of wat de drager dan ook is uitstrooid over je toppen.

 

suc6

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het vroeger werkte maar dat het tegenwoordig niet meer werkt ( resistent )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht te lezen dat jij alles met de stofzuiger deed . :rofl

 

Bij de horticoop kan je goede beestjes krijgen ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ik doe het nu met de stofzuiger, maar daarmee hou je het onder controle tot de oogst, ze hoeven niet lang meer, dit was dus een vraag voor de volgende ronde, om het voor te zijn zeg maar :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar beter voorkomen dan genezen .

 

 

Goed schoon werken en je stekken goed dompelen.

 

En eventueel roofmijt dan moet het goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je bedoelt masai en vertimec

 

ik keek niet goed ik zag brimex, zag niet dat jij het over de beestjes had

 

 

masai werkt iig niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podhead, elke ronde dompel ik de stekken en dan nog na 4 dagen sproeien en na weer 4 dagen weer sproeien, en toch nog regelmatig spint.

Volgende ronde gelijk maar een keer 2000 roofmijt uitzetten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hang een paar kaartjes of dekseltjes tussen de planten en strooi ze daar op ze gaan vanzelf opzoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is wel het beste als je te laat bent om roofmijt in te zetten. Ik gebruik van die karpervoerkorfjes

je gooit wat van die roofmijt met zaagsel in het korfje en hangt dat tussen de planten, zodoende komen ook je

planten niet helemaal vol te zitten met zaagsel. Als je dit effe drie weken achter elkaar doet ben je zo weer

spint vrij. Wel effe goed nadenken welke je roofmijt je gebruikt spical of spidex....

 

gr parve

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ook heel erg veel last van spint zoveel zelfs dat al mijn bladeren vol zaten met witte stippen ben bij mijn shop geweest foto laten zien daar en hebben ze mij een kleine flesje gegeven 2x gebruikt en het resultaat is alle spint dood kijk maar eens in mijn topic staat foto hoe erg de blad was aangetast.

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuweling, is wel handig als je weet wat je gebruikt :rofl

 

Net in de andere ruimte gekeken en blad onder microscoop gelegd, ook gedompeld en gesproeid, zag toch weer zon levend kreng lopen, dus gelijk roofmijt besteld.

 

Dus gewoon wat dekseltjes op een verhoging zetten tussen je planten en daar de roofmijt op uitstrooien?

Of kan je de dekseltjes gewoon op de grond leggen?

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaak wordt er over Vertimec gesproken en dat het niet (meer) werkt. Alleen denk ik dat het ook onjuist gebruikt wordt. Namelijk dood Vertimec alleen de volwassen beestjes. De eieren en larven niet. Dus na het gebruik komen de eieren uit en veranderen de larven naar volwassen. Om deze te doden moet je een aantal dagen nog een keer spuiten en daarna weer. Dit levert behalve stress bij de plant ook een onnodig veel gebruik van het spul, wat je eigenlijk zo weinig mogelijk (eigenlijk niet) wilt hebben op de planten.

 

Wanneer je Vertimec samen met Nisorun gebruikt, dan dood je alle stadia. Je hoeft dit dus maar één keer te gebruiken. En als je dit doet als er geen toppen zijn, loop je ook geen kans het op te roken. Een goede ademsbescherming met de juiste filters, in combinatie met een goede afzuiging (en niet in een woonhuis), zorgt ervoor dat ook het gezondheidsrisico tot vrijwel nul is gedaald.

 

In mijn ogen is dit de enige juiste manier om spint te behandelen.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jakkes

 

dat komt omdat jij het niet snapt.... :rofl

 

 

 

 

 

ja dekseltjes kan ook zorg er alleen effe voor dat er wel contact met de plant is. Op de grond leggen is denk ik niet echt

de manier je kan het proberen misschien klimmen ze wel naar boven, maar persoonlijk denk ik dat het wat hoger tussen

het gewas meer effect heeft. Volgende keer gewoon op tijd zakjes met roofmijt bestellen dan heb je dit soort problemen

niet meer.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prutsertje de shop had me verzekerd dat het de plant niet aantast en dat ik beschermingsmiddelen moest gebruiken voor mijn eigen veiligheid en hoe ik het moest gebruiken heb het 2x gebruikt in een week tijd heb onder de bladeren gekeken en zag nix meer kruipen en planten staan er mooi bij ze groeien goed maar spuit wel voor de zekerheid elke week 1x met een biologische middel.

 

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...