Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kweektentje

3 x Sannie Kolossus en 4 x Royal Queen Critical

Recommended Posts

Na een zeer lange, trage, moeilijke en lastige start van de ontkieming half December van de Kolossus ben ik helaas al met al een maand later gestart en met een ander soortje erbij die ik nog had liggen.

 

Het was de bedoeling om met 5 Kolossusses te gaan starten maar vanwege het slechte ontkiemen tot 2 x toe niet gelukt om met 5 te beginnen. Had nieuw zaad van Sannie opgestuurd gekregen maar ook van deze partij zijn er bij mij 'slechts'3 van de 5 ontkiemt en niet met gemak.

 

Na 5 of 6 dagen kwam de eerste spriet en daar bleef het bij, na een aantal dagen verder kwamen er onverwachts nog 2 uit terwijl de spongepots toen al droog stonden:)

 

Tergelijkertijd was ik ook bezig om 4 Criticals te ontkiemem met vochtige watjes en deze waren al na 2 dagen ontkiemd.

 

Alles lekker dicht onder de TL's gehouden en na een weekje onder de 600W HPS terwijil ze overgepot werden in een Lightmix van de lokale growshop waar schijnbaar ook al schimmels in verwerkt zitten en iets met de wateropname/moleculen.. komt er op neer dat bv wanneer de grond kurkdroog is en je geeft water dan loopt het water er niet doorheen en neemt het het eerste kwartier niks op maar het word zo goed als gelijk opgenomen!

 

ontwikkeld met Plagron geloof ik ook samen met een growshop. Je kunt het spul ook los kopen en zelf toevoegen maar een zak is niet duurder als normaal.

 

Heb 3 x kolossus in 25 liter potten en 1 critical in een 25 liter pot en nog 3 criticals in 18 liter potten.

25liter potten gevuld met 2 0f 3 buffertabs en de 18 liters met 1 of 2 tabs.

 

Ook zit er overal een klein beetje Complete Organics bijgemengd.

 

De 2 grote kolossusses heb ik eergister getopt, de kleine niet die heeft een dikke achterstand en ziet er raar uit.

Wat mij opvalt aan de kolossus is dat de nieuwe scheuten al vergeling ontwikkelen in de nieuwe scheuten, en kromme bladranden naar boven gekruld, net alsof ze te warm staan.

Ze groeien verder wel goed ze zijn heel grof gebouwd, dikke stammen, veel bladerdek en groeien als kool helemaal vergeleken met de Criticals van Royal Queen die ik ook heb staan.

Heb de dames nu voor 24u in het donker staan en morgen gaat de switch op 12/12.

 

De 2 grootste zijn schat ik 40 cm nu en wil niet teveel oerwoud in de tent dit keer. vorige keer 4 Hazejes.. getopt en 3 weken voorgegroeid maar wel druk. (0.75gr/watt gedraaid met problemen)

Wou gaan buigen knakken en diefen maar weet niet in hoeverre ik dit ga doorzetten. Vind het lastig met 2 soortjes te werken en de indeling in de tent.

Wil de korterbloeiende Criticicals ongetopt in een 18L aan de rechterkant van de tent zetten en de 4 x 25 l gewoon 2 emmers voor en 2 erachter.

Van de week ook maar een net spannen denk ik en dan maar wat gaan buigen en binden lijkt mij? Heb zo'n Web-It net..

 

De voeding is simpel: Lightmix met buffertabs en bacto 1x in de week. Bac bloeimiddel vanaf begin zichtbare bloei langzaam opbouwen en een Bio PK Booster.

En goed kijken naar de bladeren en bladpuntjes natuurlijk, ging mij de vorige keer redelijk goed af.

 

Hier wat foto's van een tijdje geleden:

 

med_gallery_25481_15285_426790.jpeg

med_gallery_25481_15285_73148.jpeg

med_gallery_25481_15285_270093.jpeg

med_gallery_25481_15285_224847.jpeg

med_gallery_25481_15285_413129.jpeg

Een kleine Critical:)

 

 

 

med_gallery_25481_15285_286598.jpeg

Vergeling zit in de genen lijkt het wel hebben meerdere mensen al last van gehad..

 

med_gallery_25481_15285_460006.jpeg

De eerste uitgekomen kolossus; de eerste 2 dagen niet direct TL licht gehad en was ietwat gespriet en met behulp van wat ondersteuning en ventilatie toch nog goedgekomen, wel een soort vliesje achtergelaten (Te snel gegroeid? :vape:)

 

 

med_gallery_25481_15285_550364.jpeg

 

De Critical in de 25liter ben benieuwd hoe die het gaat doen vergeleken met zijn zusjes in de 18 liter potten.

 

 

Van de week zal ik fotos maken van de getopte planten en hoe ze er nu bijstaan.

Alle opmerkingen welkom!

 

Gegroet kweektentje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow Kweektentje,

 

Succes met je ronden!

Ik ben erg te vrede over de Kolossus tot nu toe.. wel had ik ook problemen met ontkiemen!

Van de 15 ontkiemde er 9... na een aantal dagen keek ik nog s in de propagator wat al een tijdje uit stond en was er nog 1 uitgekomen.

Kijk eens in mijn verslag.. de laatste loodjes :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooow Kweektentje,

 

Succes met je ronden!

Ik ben erg te vrede over de Kolossus tot nu toe.. wel had ik ook problemen met ontkiemen!

Van de 15 ontkiemde er 9... na een aantal dagen keek ik nog s in de propagator wat al een tijdje uit stond en was er nog 1 uitgekomen.

Kijk eens in mijn verslag.. de laatste loodjes :vape:

 

Bedankt! jou hoef ik geen suc6 meer te wensen ;)

 

Het ontkiemen... tjah.. heb er genoeg over getypt en ben er lang genoeg mee bezig geweest.

Erg jammer is het wel en waar het nou werkelijk aan ligt is mij nog steeds een grote vraag? Jij had dus ook al een paar ontkiemde terwijl de spongepots al droog stonden.. Ook vreemd aangezien dat bij ook het geval was.

 

Heb al donker en licht geprobeerd voor het ontkiemen maar maakte ook niet veel uit.

 

Van 1 plant is het fimmen niet helemaal goed gelukt, de ge-fimmde hoofdtop is een beetje misvorm gaan groeien, lijkt me nu ik zit te denken redelijk normaal/logisch maar heb hem maar helemaal afgeknipt zodat ie nu dan maar getopt is:)

 

Wel wat vergeling aan het einde van de bladpuntjes van de scheuten mja normaal geloof ik toch?

 

Maak straks wat foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog BAC bloei en BAC PK binnengekregen moet voldoende zijn voor deze kweek..

Zoals beloofd wat foto's van hoe de dames er op dit moment bijstaan:

 

med_gallery_25481_15285_469570.jpeg

totaalplaatje

 

med_gallery_25481_15285_442211.jpeg

 

med_gallery_25481_15285_156392.jpeg

de grootste kolossus:)

 

med_gallery_25481_15285_314651.jpeg

Een van de Criticals

 

med_gallery_25481_15285_92203.jpeg

Kolossus 1

 

med_gallery_25481_15285_89496.jpeg

Geffimed/getopt

 

 

Dit was het dan voor deze keer, over een paar dagen ga ik het net spannen en kijken hoe ik alles definitief ga indelen en dan begint het leuke te komen eindelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow KT

 

Kan je volgende keer eens foto's zonder hps posten.. met hps is de conditie van de plant erg slecht te zien.. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het maar heb vanaaf wat TL fotos gemaakt...

 

Anders ingedeeld vanavond en de potten waren lekker leeggetrokken van de 25liters. Allemaal een halve liter gekregen wat van boven en onder.

Netje opgehangen maar het zit niet mooi aan de zijkanten, te losjes.. Morgen weer ff anders maken en de potten weer wat bijvullen en filterdoek daarna vervangen.

 

Moet nog even wachten totdat het toppen goed is aangeslagen en keek vanaaf naar de grootste kolossus die niet helemaal fijn gefimmed/getopt was maar is toch wel mooi uitgelopen...

Dan laat ik ze door het net groeien en ga ik ze proberen te binden.

 

Moet wel lukken lijkt me om de nieuwe uitlopers plat te binden uiteindelijk voordat de bloei er goed inzit, voldoende groei nog vanaf 12/12 zoals ik bij iedereen zie die deze soort kweekt.

De Criticals zijn niet getopt, ook niet die in de 25liter.

 

 

De Kolossus bladeren hangen wel, bladpuntjes zijn geel, gebruik geen voeding alleen lightmix en er is nog ouwe grond door heen gemengd waar 'verpulverde buffertabs in zaten, zou het hier door komen misschien?

 

 

med_gallery_25481_15285_93595.jpeg

groepsfoto

 

 

 

med_gallery_25481_15285_197186.jpeg

De big one :vape:

 

 

med_gallery_25481_15285_213389.jpeg

De 2e kolossus

 

med_gallery_25481_15285_455363.jpeg

Critical

 

 

 

med_gallery_25481_15285_376122.jpeg

Beetje een rare critical , misschien dat ik die wel weg laat.

 

 

med_gallery_25481_15285_166159.jpeg

kolossus

 

 

med_gallery_25481_15285_422172.jpeg

En tot slot een critical van der zijkant

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update:

 

Gaat allemaal lekker en ze groeien hard de dames, Vooral de achterste kolossus die nu meer als 6 scheuten heef het zullen er wel meer zijn maar vind het een heel mooi plantje om te zien. :)

Gisteren ook de 2 achterste kolossussen een beetje gebonden aan het Web-It maar is er zeker niet geschkt voor met die grote vierkanten patronen van 15 bij 15cm...Maar het is gelukt!..

 

Nadat de nieuwe uitlopers goed ontwikkeld zijn na het toppen (cm of 8) heb ik ze gistermiddag gebonden en gisteravond stonden ze al redelijk mooi omhoog, het gaat zo snel die krengen.

Heb nu de klok mits ik het goed heb nu 12 dagen op 12/12 staan en ze hebben toen bij omschakeling 24 uur in het donker gestaan.

 

De criticals vertoonde een week geleden al prille bloeiverschijnselen, de kolossus begint nu ook een beetje te komen.

Had me nog vergist in de potmaten van de Criticals ze staan in 11liters ipv 18L.

Ze zijn ongeveer 40 cm hoog en weinig vertakkingen en blad maar enorm dikke stammen! zeker wel een cm dik sta er echt van te kijken ondanks die kleine potjes.

 

Temperatuur licht tussen de 24/28Gr lamp aan/ rond de 20gr lamp uit LV meestal rond de 45/55% vrij droog meestal.

Wil een dezer dagen misschien nog wat takken onderin weghalen.

Voor de rest weinig te melden heb nog wat foto's die gisteren gemaakt zijn en maak morgen weer wat nieuwe!

Jammer dat reacties of opmerking uitblijven forum lijkt wel dood! Beetje jammerrr

 

Keep it green greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees mee hoor. :)

 

Ben benieuwd hoe je Kolossus er nu uitziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, nu al pheno verschil te zien bij de soortjes, whats-up met die bolle bladeren bij de Kolossus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook , ben alleen niet zo van t reageren alleen als ik me erger aan iets :)

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha fijn om te weten dat er werd meegelezen.

Heb nog foto's van 2 of 3 dagen geleden, dagje na het binden.

Weinig te melden gaat prima en de kolossus begint nu ook goed met de voorbloei.

Vind er idd wel veel verschil inzitten maar heb dat ook wel wat met de Criticals alleen meer in grootte niet in het bladpatroon.

Heb de scheuten geteld vanavond en telde er zeker wel 12 :) Volgens mij beloofd dit wel wat... Mag ik hopen

 

Hoelang bleven de kolosjes bij jullie doorgroeien na omschakeling naar 12/12?

 

En in hoeverre is een kachel slecht die warme droge lucht door de planten heen blaast? Mijn kachel slaat ook aan met lamp aan meestal 2 x 2 min per 15min. Staat op 20gr afgesteld.

Here some pics just a few days ago!

 

 

 

med_gallery_25481_15285_212678.jpeg

De Kolossus:)

 

med_gallery_25481_15285_24523.jpeg

Gebonden.. En na een paar uurtjes staan ze alweer omhoog.

 

med_gallery_25481_15285_358831.jpeg

De andere Kolossus, toch wel wat kleiner deze dame

 

 

med_gallery_25481_15285_483529.jpeg

Vanaf pothoogte, genoeg ruimte hier nog maar het is nu bomvol in de tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ook, nu al pheno verschil te zien bij de soortjes, whats-up met die bolle bladeren bij de Kolossus?

 

Geen idee! Denk dat het niks ernstig was, misschien een koude nacht? nu sinds een paar dagen staan de bladeren wel een stuk strakker zoals het hoort en zoals te zien als op de nieuwere foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees ook lustig mee!

 

Kan alleen niet te veel nuttigs vertellen, ben nu eenmaal nog een absolute beginner :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk wat recente foto's van vandaag.

 

 

med_gallery_25481_15285_58942.jpeg

Alle 7 op de kop

 

med_gallery_25481_15285_170265.jpeg

De grootste Kolossus, vandaag weer 1 platgelegd.

Ze staat jammergenoeg achterin omdat ze het langst moeten en kan alleen aan de voorkant erbij, icm met een gespannen net waar alles aan vast zit is het erg lastig om bij te komen, kan ik onderin nog wat weg diefen nu in het begin van week 3 12/12 of gaat net te laat of krijg ik dan effe een paar dagen stilstand vanwege stress?

 

med_gallery_25481_15285_43576.jpeg

Vind der wel aardig breed geworden!

 

med_gallery_25481_15285_568182.jpeg

Een Critical..

 

med_gallery_25481_15285_584168.jpeg

Again..

 

med_gallery_25481_15285_190805.jpeg

25liter Critical, is zeker niet hoger geworden als die in de 11 liters alleen wel 3 x zo breed allemaal ongetopt en met ongeveer 3 weken groei vanaf ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven is nog goed mogelijk, ze staan er fris bij, wel oppassen met je voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan haal ik morgen de voorste potten eruit en ga ik eens effe flink aan de gang,

 

Ik pas zeker op met voeding, heb ze dus nog niks gegeven en vanaf de groei al gele bladpuntjes.. Staan in speciale Platinium mix van Bolk maar qu ooeding gewoon als de Plagron Lightmix..

Beide soorten hebben er last van.. Misschien door opgeloste buffertabs die al in de grond verwerkt zaten?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan idd, ze zijn echter niet verbrand nog dus geen ernst, zoals ik zei, ze staan er fris bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geen rare dingen te zien gelukkig behalve dat ik vandaag tijdens wat snoeiwerkzaamheden 2 kleine zwarte dingetjes zag vliegen.. lag gestrekt in de tent en zag ineens wat voorbijvliegen en leek me geen stofje ofwat..

 

Heb alle planten onderin wat kaler gemaakt en de scheuten verwijderd vaak met stengel eraan maar de grote 5 vingerige bladeren ben ik vanaf gebleven.

Het water geven zal nu iets makkelijker gaan en hopelijk deze keer alleen maar dikke toppen!

 

Van 1 Criticial heb ik weinig van overgelaten:) Hopelijk word dit een lange hoofdtop zal van de week weer wat foto's maken van onder en boven.

Het is best een aardig veldje geworden, hopelijk worden de ongetopte criticals niet te lang en hoop dat ze stoppen met groeien nu.. of de kolossus moet langer doorgroeien om dat beetje hoogteverschil in te halen, dan is het ook prima heb nog hoogte genoeg over schat een cm of 40 wat de lamp nog omhoog kan.

 

Grtzz Kweektentje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja geen rare dingen te zien gelukkig behalve dat ik vandaag tijdens wat snoeiwerkzaamheden 2 kleine zwarte dingetjes zag vliegen.. lag gestrekt in de tent en zag ineens wat voorbijvliegen en leek me geen stofje ofwat..

 

Heb alle planten onderin wat kaler gemaakt en de scheuten verwijderd vaak met stengel eraan maar de grote 5 vingerige bladeren ben ik vanaf gebleven.

Het water geven zal nu iets makkelijker gaan en hopelijk deze keer alleen maar dikke toppen!

 

Van 1 Criticial heb ik weinig van overgelaten:) Hopelijk word dit een lange hoofdtop zal van de week weer wat foto's maken van onder en boven.

Het is best een aardig veldje geworden, hopelijk worden de ongetopte criticals niet te lang en hoop dat ze stoppen met groeien nu.. of de kolossus moet langer doorgroeien om dat beetje hoogteverschil in te halen, dan is het ook prima heb nog hoogte genoeg over schat een cm of 40 wat de lamp nog omhoog kan.

 

Grtzz Kweektentje!

 

Had in m'n topic op een pr vraagjes geantwoord maar eentje vergeten: inderdaad redelijk wat verschil in planten . Ik had 2 achterblijvers waarvan 1 nu zowat de vetste van al m'n toppen is en de andere zeer magere toppen vormde . De rest is redelijk stabiel , alleen de sugar punch die stelt niet veel voor in volume maar staat wel stijf van de plak haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Kolossus mongoltje is ook een stuk later met voorbloeien merk ik nu wel.

Heb ze eergister voor het eerst wat BAC bloei meegegeven (1 ml/liter)

Dagje later stond de grootste kolossus en 1 kleine critical de bladeren de paar onderste onderin helemaal slap vooral in de stelen al en nu paar dagen later is er 1 blad afgestorven.

 

Voor de rest alles in orde af en toe wat koude nachttemperaturen rond de 16gr.

 

Hier wat fotos van een dag of 3 geleden.

 

med_gallery_25481_15285_445245.jpeg

med_gallery_25481_15285_383577.jpeg

Achterin en rechtsvoor de kolossusen, daartussen nog 4 Criticals verstopt.

 

med_gallery_25481_15285_221261.jpeg

Kolossus Nr1

 

med_gallery_25481_15285_405717.jpeg

Diegene rechtsvoor, mijn mongol, altijd beetje raar en lelijk geweest en nu nog steeds een achterblijvertje:)

 

med_gallery_25481_15285_3566.jpeg

De Critical in de 25L ben benieuwd wat hier van af komt, best breed ongetopt.

 

med_gallery_25481_15285_556197.jpeg

En een kleine Critical.

 

med_gallery_25481_15285_135084.jpeg

Een lange spriet geworden weinig blad en vertakingen, ongetopt en gesnoeid van onder, top bijna altijd planten en hopelijk worden het lange knotsen.

 

Dit was het weer, over een dag of 4 wil ik weer wat bloeimiddel meegeven als de bladpuntjes niet verbranden..

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog steeds hangende bladeren en stelen.. Een paar planten hebben er last van, zou dit misschien door te warme lucht kunnen komen door de kachel die onderin staat te blazen?

 

De nachten zijn af en toe wat koud de kolossen hebben een beetje last van paarse verkleuring boven de steeltjes.

 

med_gallery_25481_15285_320343.jpeg

De critical linksvoor

 

 

 

 

 

med_gallery_25481_15285_373216.jpeg

De kleine Critical heeft er ook al last van.

 

med_gallery_25481_15285_27387.jpeg

En de Kolossus heeft er nog het meest last van..

 

Denk aan 3 dingen namelijk of te koude nachten, te warme lucht van de kachel of de combinatie van voorgenoemde.

Planten staan niet zeiknat en ook niet kurk kurkdroog.

 

Heb ze gister en vandaag wat gegeven en voel meestal wel aan het gewicht van de potten,

 

Iemand een idee? Heb de kachel al wat lager gezet en anders laten blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,n kacheltje is ook zeer droge lucht en maakt de potten aan de kant rondom misschien ook wel droog . Mijn temp gaat soms ook laag maar ik laat ze en ze blijven er super gezond uitzien . K'heb al temp van 17 nacht gehad hem met de grote Vries dag25 meer was er niet te halen maar ze hebben er niet van afgezien alleen op echt koude dagen drinken ze minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou echt denken aan de warme lucht van de kacheltje. Is er geen migelijkheid om de kacheltje buiten je tent te plaatsen en je euimte buiten de tent op tempratuur te houden. Dat heb ik ook gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivm met geluidsoverlast red ik dat niet, anders had ik dit veel liever al eerder gedaan.

 

Heb gister de kachel anders laten blazen, straks even kijken of het wat minder is.

Anders eens terug naar alleen de nachten bijverwarmen..

 

Laat hem meestal wel circuleren maar door de hoogte en indeling van de potten staat ie soms tegen een aantal potten te blazen ook al probeer ik dat te vermijden.

Misschien in de toekomst een olieradiateur die zijn neem ik aan een stuk stiller als een ventilator kachel.

 

Heb nog geen poeder op het blad gezien tot nu toe hoop wel dat de topontwikkeling nu snel op gang komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de aarde in je potten te zien zou ik ze meer water geven. Optillen is gokken, een tensio meter kopen van 3 tientjes is weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...