Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zaandams_Gras

16x white widow 4x fruitspirit

Recommended Posts

@Gysmo Ja oke. 3 weken of 2,5 week het gaat mij erom dat me tentje (dr150) goed gevuld is.

en ik vraag me af of vandaag of morgen een mooi moment is om over te schakelen.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Op dit moment krijgen de planten hun laatste 18 uur licht.

Vanavond gaat om 21:00 het licht uit en die blijft uit tot 09:00.

De 12-uurs periode gaat van 09:00 tot 21:00 wezen.

 

Nou volg ik een voedingschema van Canna en als ik 12 uur ligt geef kom ik volgens hun in de vegatieve fas 2 ( tot aan groei stagnatie na vruchtzetting of verschijning formatie bloemen)

Ik kan de de volgende voedingen geven: Terra Vega, Rhizotinic, Cannazym(heb ik niet) en Cannaboost.

 

Maar mijn vraag is moet ik deze voedingen nou al geven of pas geven op het moment dat ik de eerste tekenen van bloei zie?

 

Verder kun je zien dat een aantal plantjes minder snel groeien dan anderen. Zal ik de planten misschien anders positioneren onder de lamp? Zo ja hoe?

 

Alvast bedanktt :verrygood

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar mijn vraag is moet ik deze voedingen nou al geven of pas geven op het moment dat ik de eerste tekenen van bloei zie?

 

Verder kun je zien dat een aantal plantjes minder snel groeien dan anderen. Zal ik de planten misschien anders positioneren onder de lamp? Zo ja hoe?

dat ligt eraan :verrygood of jij je voedings lijn/schema blijft volgen :verrygood

 

ik zet me grote planten meestal meer naar buiten en achtere toe, maar of het echt uitmaakt in een tentje geloof van niet

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 3 BLOEI

Vandaag is de 3e dag van de bloei.

De planten zien er naar mijn mening goed uit, zijn al stuk groter dan op de afgelopen foto's.

Vandaag ongeveer 9L water gegeven, 4ML canna groei en 2ML rhizotonic per liter water. EC1.4 PH6.0

De temperatuur in de tent is tussen de 20.1 en 29.7 en de luchtvochtigheid tussen de 29-59.

 

fijne avond :D

 

Foto's

 

405775049.jpg

 

405775047.jpg

 

405775046.jpg

 

405775044.jpg

 

405775043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 8 12 UUR

 

Inmiddels zitten we alweer op dag 8 dat de lamp op 12 uur staat.

De plant geeft naar mijn mening nog weinig tekenen van bloei, ik bedoel stampers en meeldraden.

Ik zal snel ff duidelijkere foto's maken met een canon eos camera die ik nu nog helaas niet tot mijn beschikking heb.

Ik heb de planten net ongeveer 8 liter water gegeven per liter 5 ml groei en 2 ml rhizotonic.

De ec waarde was 1.7 en ph 6.0 de temperatuur van water 24 graden.

de luchtvochtigheid is tussen de 0 -53 en temperatuur tussen de 19.9 en 28,7

Bij echte tekenen van bloei wil ik canna terra flores gebruiken en ook boost toe gaan voegen aan het voedingswater.

 

Nou las ik hier iets: op deze website over planten van onder of boven water geven. Na dit gelezen te hebben en de ervaring met mijn vorige kweek toen ik dezelfde wiet white widow kweekte en die toen best wel scherp was tijdens het roken wil ik misschien de planten nu niet meer van boven water gaan geven maar van onderen en hierdoor dan een minder scherp wietje krijgen.Dit wil ik doen door er bakjes onder te gaan zetten en daarop te pot en dan in dat bakje water te gaan geven. wat denken jullie?

 

PRETTIG WEEKEND ;)

 

Foto's

405832036.jpg

 

405832035.jpg

 

405832034.jpg

 

405832033.jpg

 

405832031.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 17 12 UUR

 

De afgelopen tijd zijn de dames flink aan het groeien. je ziet nu inmiddels ook goed dat de dames lekker aan het bloeien zijn.

Ik geef ze om de dag water ongeveer rond de 700ml per plant schat ik zo.

Ik geef ze per liter 5 ml canna bloei, 2 ml boost, en 0,5ml rhizotonic per liter water EC1.7 PH6.0 water 22 graden.

De temperatuur schommelt tussen de 20.1 en 28.9 en de luchtvochtigheid weet ik ff niet meer haha.

 

Fijne avond allemaal :wave:

 

Foto's

 

img2969l.jpg

 

img2971x.jpg

 

img2967x.jpg

 

img2958tp.jpg

 

img2965ei.jpg

 

img2961s.jpg

 

img2960xj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan er mooi bij, de hoge EC doet ze weinig zo te zien, pas wel op in de bloei, dit kan zomaar veranderen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi

Bedankt man ben er zeker ook blij mee hoe het op dit moment gaat!

Dit is ook mijn eerste keer dat ik met ec waardes werk.

Volgens mij ging het wel goed de waardes moesten in deze fase tussen de 1.6 en 2.0 ec zijn.

Ben het rustig aan het opbouwen de voeding dus 1.7 leek mij wel te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 is veels te hoog, zeker nu, 1.8 is al hoog, 1.6 vindt ik de mooiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi

Ik begrijp dat 2.0 veel te hoog is alleen probeer ik de ec te verhogen op het moment dat de plant steeds sterker wordt want dat is volgens mij ook het idee van die ec waarde. Hoe meer voeding in het water hoe hoger de ec. Ik ga ze nu ec1.6 geven op jou advies en na verloop van tijd kan je de waarde verhogen toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhogen van je ec hoeft alleen maar wanneer je plant daar om vraagt, het is niet zo dat het verhogen van je ec beter is voor je planten of dat het dikkere toppen geeft, integendeel het is eerder nadelig, de processen in de plant gaan makkelijker dus beter bij een lage ec, krijg je wat lichter blad ga je met je ec omhoog, zijn ze mooi groen, ec zo laten, krijg je verbrande tips in het blad of erger, terug met je ec.

 

Je moet je niet blind staren op voedingsschema`s van fabrikanten, zei willen immers zoveel mogelijk van de flesjes verkopen, aarde heeft ook een bufferende werking, een deel neemt de plant op, een deel buffert de aarde, wanneer je steeds je ec verhoogt, zonder dat de plant het eigenlijk nodig heeft, raakt ook je aarde nog eens verzadigd met voedingszouten, waardoor blokkades ontstaan, zo krijt je plant dus tekorten door een te hoog ec, en jij denkt ik moet bijvoeden want m`n blad wordt geel, maar dit maakt alles alleen maar erger.

 

Ik startte toen ik nog mineraal kweekte, altijd met een ec van 1.0/1.1, en heel langzaam omhoog tot max een ec van 1.7/1.8 in week 6 en 7, daarna afbouwen en eindigen met alleen water.

Als ik me in jouw situatie zou bevinden gaf ik nu pas 1.3/1.4 ec.

 

Een heel lap tekst, maar best wel nuttig, hopelijk heb je er wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi

Bedankt voor de reactie, dit maakt het voor mij ook in ieder geval een stuk duidelijker!

Nu ik jou reactie zo lees denk ik ook dat ik naar de verkeerde waardes gekeken heb op mijn voedingschema.

Ik heb mijn voeding gegeven aan de hand van EC totaal, maar ik denk dat ik toch naar het kopje EC+ had moeten kijken.

Ik ga in ieder geval iets minder voeding geven aan de planten en probeer de ec op 1.5 te houden.

Nogmaals bedankt voor deze informatieve reactie :lol:

 

Fijne avond! :lol:

 

img6567p.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan de grootste bovenste bladeren van mijn planten weg te halen zodat de onderste toppen meer licht krijgen.

is dit een goed idee? of heeft dit weinig zin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 22 12 UUR

 

De planten zien er naar mijn mening heel leuk uit. je ziet ook echt waar de toppen komen.

Ik geef de planten ongeveer rond de 1,5L om de dag. sommige drinken meer dan anderen.

Ik geef ze per liter 5 ml canna bloei, 2 ml boost, en 0,5ml rhizotonic per liter water EC1.5 PH6.0 water 23 graden.

De temperatuur schommelt tussen de 19.7 en 29.2.

 

Ik vraag me alleen nog af wanneer ik nou meer voeding kan geven aan de planten.

 

Ik neem nog ff een lekker biertje en ga genieten van het weekend.

Fijne avond :lol: :lol:

 

Foto's

 

img2980sr.jpg

 

img2981pd.jpg

 

img2989w.jpg

 

img2992n.jpg

 

img2990j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je zo graag meer voeding geven aan je planten?

Ze staan er qua kleur goed bij, ze hebben wat claw wat kan duiden op een hoge bodem ec, ik zou NIET verhogen, kost je nog minder ook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten ziet er wel goed uit. :lol:

En een interessant verslag om mee te lezen.

Ik zie dat het je eerste keer is dat je bezig bent met EC, heb zelf hier ook even een vraagje over.

Je hebt een meter waar je de EC mee meet, maar hoe kan je de EC nou verhogen of verlagen? Heb je hier gewoon spul voor wat je bij het water doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je planten ziet er wel goed uit. :lol:

En een interessant verslag om mee te lezen.

Ik zie dat het je eerste keer is dat je bezig bent met EC, heb zelf hier ook even een vraagje over.

Je hebt een meter waar je de EC mee meet, maar hoe kan je de EC nou verhogen of verlagen? Heb je hier gewoon spul voor wat je bij het water doet?

 

Zit in de voeding die je bij het water doet :lol: om te verhogen meer voeding om te verlagen water

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi

Ik dacht dat je na verloop van tijd je de voeding kan gaan verhogen en dan dus ook automatisch de ec daarmee verhoogd omdat de planten meer voeding kunnen gebruiken en dus groter en dikker worden.

Ik zie het Krasi de bladeren beginnen een beetje te krullen. Dit kan idd op een te hoge bodem EC duiden, dit komt vast doordat ik de afgelopen tijd hoge ec heb gevoed aan de planten. Op dit moment geef ik ec1.5. Gaat de claw snel op korte termijn hierdoor weg? heb ook gelezen dat het kan komen doordat lamp te laag hangt dus die heb ik voor de zekerheid dus ook een stukje hoger gehangen.

 

bedankt!!

 

@wesleyy bedankt man. Naar mijn mening verhoog je de ec dmv voeding aan je water toe te voegen en verlaag je hem weer door water bij je voeding te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah bedankt, ik dacht altijd dat dat ec gebeuren erg ingewikkeld was. :lol:

Volgende ronde dan ook maar eens aan beginnen.

 

En die gekrulde bladeren kon ook door te weinig ventilatie komen dacht ik, zijn best veel oorzaken van als ik me niet vergis.

Gewoon even alles checken en weg vinken, uiteindelijk kom je wel bij de oorzaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, kan ook van de lamp komen, of een fan, of verkeerde bodem ph en zelfs een te hoog verschil in temperatuur boven en onderen de ruimte.

Het gaat uiteindelijk vanzelf over.

Je planten meer voeding geven en dus dikker groter laten woerden is maar tot op zekere hoogte, 1.5 is meer dan genoeg nu zoals ik eerder zei zou ik nu op een ec van 1.4 hebben gezeten, 1.5 hebben geen last van en dus kan je dat zo houden, ik zou lekker een weekje doorgaan zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de rest gaat het goed dus blijf ze nog wel ff dit geven idd.

hopelijk gaat de claw op korte termijn weg.

kan niet wachten tot eind april en ik hopelijk kan oogsten.

lekker in het zonnetje genieten van een eigen wietje.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

je dames zien er mooi sterk uit

 

ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoelen jullie met claw? Dat de bladeren en de puntjes wat naar beneden staan/trekken?

 

En heb je een actieve inzuiger? En is dit aan te raden?

 

Succes, ziet er goed uit! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.

 

Ik vroeg me af of het erg is als ik enkele bladeren van de plant knip die het lichtinval blokkeren?

Ik zie nu best wel een paar bladeren aan planten die het voor de kleinere topjes moeilijk maken om licht te krijgen.

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...