Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leon911

Gele bladeren week 6 bloei-wat gaat hier mis?

Recommended Posts

Zeker met de combi hard water en aarde vergeleken sulfaat.

 

Maja centjes he' jij weet best van een litertje voeding alla canna kost om te maken.

10 cent? max! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan,ken canna (op aarde) heel goed en geef de schuld aan de voeding.

Wedden dat zijn water hard is?

 

Lees nou eens het etiket en leer wat over de grondstoffen die de fabrikanten gebruiken.

Kies een fabrikant die de BESTE zouten in zun potjes stopt B)

 

Waarom? voorbeeldje >

 

KLIK

 

wou al zeggen dat je zoiezo als standaard gewoon hypro A+B mee kunt geven ipv flores A+B.. niet om jou voedingetje af te zeiken of weet ik veel maar om het gewoon ff simpel te houden.. hypro 2 comp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morguh...

 

Volgende ronde ga ik strakker om met de ec en een ander merk voeding proberen, hoor niet veel positiefs over Cannavoeding hier op WF. Hypro makkelijker te doseren voor een beginneling? of beter qua bestanddelen? ijzers etc..

Ik geef trouwes 0.70 liter water per plant? is dat te weinig? las dat iemand met soortgelijke planten 1,5 liter per geeft....

 

Als ik de kweekverslagen lees zie ik pp toppen die 2keer zo dik zijn, ook bij mensen die voor de eerste keer knallen. Zijn mijn toppen kleiner door het toppen en fimmen? of gaan ze komende 2 weken nog explosief groeien ofzo?

 

Ik las hier ergens een post van een gast die in week 7 zijn toppen van boven kaalknipt om de fluf kans te geven en de toppen hard te maken, is dit zinvol in mijn situatie? zag er bij hem wel erg goed uit, kan die post nergens meer vinden.. :lol:

 

me plantjes staan strak naast elkaar maar bedekken niet de hele tent omdat ik een pad rondom wel handig vond maar nu eigenlijk zie als onbenutte ruimte waar het nu ook groen had kunnen zijn.

Nu denk ik erover om de lampen wat meer te spreiden en de tent tot op de laatste cm m2 vol te zetten.

Ik ben ik er nog niet over uit of ik dat met minder planten ga doen in grotere potten of gewoon met 11 L potten en meer planten.

Ik weet dat dit voor iedereen een persoonlijke keuze is maar welke optie levert het meest op? of is dat om het even wat je er vanaf haalt? tent is 3x3x2 .

 

Bedankt alvast voor jullie reacties ! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Leon, heb je mn post gelezen? 500 ML is te weinig op 200L, en niet volgens het etiket.

 

 

 

 

 

Ik heb overigens prima kweken gedraaid op voeding van canna.

 

toppen worden altijd kleiner door toppen/fimmen. daarvoor in ruil krijg je er 2/4 x zoveel terug.

 

zou niet aan je blad gaan zitten in de laatste weken.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeize , Jazeker heb ik je post gelezen en heb net nog even gekeken want heb alles juist wel volgens de etiketten gedaan. ipv 500ml op 200L geef ik het dubbele (zoals op de fles staat) dus dat was verkeerde info van mijn kant, my mistake :lol:

 

Ik vind WF een fantastisch forum en leer elke dag steeds nieuwe dingen, wel is het soms verwarrend dat ik zoveel tegenstrijdige info lees dat ik vaak denk van wat is het nou? er zijn meerdere wegen naar Rome, maar de basis zou toch voor iedereen hetzelfde moeten zijn?

 

voorbeeld1, in Ultimate Grow DVD van Jorge Cervantes zegt hij dat je zonder probleem voor de plant tussentijds kan spoelen met eem hoeveelheid water van 3x de inhoud van je pot, heb ik dus gedaan en dan lees daarna hier dat dat absoluut niet aan te raden is.

en probelem gaat opleveren.

 

voorbeeld 2, In een stickie hier op WF wordt uitgelegd hoe je ec van je aarde meet d.m.v extractie met gedemineraliseerd water.

dus gedaan....maar dit is volgens Amnees onzin..

 

dus ja.. maaar dit is een te gekke hobby en ben verslaafd!! ook aan dit forum trouwes....

Maar voor iedereen die wil beginnen met kweken en denkt makkelijk een snelle knaak te verdienen zou ik zeggen DOE HET NIET

want het is een stuk complexer dan je denkt! en maak ook niet mijn fout.. door eerst dingen aan te schaffen om erachter te komen dat het niet gaat werken... had ik vooraf eerst een paar maanden hier info vergaard dan had het had mij i.i.g. een dure grap achteraf gescheeld!

 

Ik doe het gelukkig met plezier en zie (ondanks ik hoop heb op goed resultaat) deze eerste kweek ook als leermodel.. heb geen hoge verwachtingen want die vallen altijd tegen.. B)

 

 

ik geef trouwes geen 2 comp. canna flores a/b is gewoon in jerrycan Canna flores bloeivoeding.

 

http://www.growcenter-noord.nl/canna-terra...ter-p-1222.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ok, dacht al. als je 2 componenten geeft zit je op 800ml. a en 800 ml b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...