Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

laatste weken /water geven

Recommended Posts

hallo collega's

 

zoals de topictittel het al zegt, zuren jullie je water de laatste weken dat je stop met voeden nog af?

of geven jullie gewoon kraanwater?

 

 

iemand zei me dat ik het niet meer mag afzuren, welke reden zou dit dan hebben?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuren ja, maar pH mag wel 6,3 of 6,5 zijn, neemt je plant Kalium beter op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt naar mijn mening niet zo veel uit omdat je toch geen voeding meer mee geeft als je op grond kweekt tenminste,maar wat amnees hier zet dat het beter kalium opneemt met een ph van 6.3 of 6.5 is ook nieuw voor mij.

wat ook goed is is enzymen mee geven vooral als je de grond nog een keer wil gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ook afgezuurd water ph 6,2 ong

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad op grond, en wil hierna idd de grond hergebruiken.

 

dit was de eerste ronde op deze grond.

het is ook de eerste keer dat ik grond ga hergebruiken, normaal doe ik elke ronde nieuwe grond.

 

 

dus jij zegt enzymen blijven meegeven jack white?

dan heb ik toch ook nog een ec? gaat dit de smaak van het eindprodukt niet beinvloeden?

 

 

andere reacties? ;)

 

hergebruik jij je grond ook gupsel? geef jij ook nog enzymen mee?

 

of echt enkel water?

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites
afzuren ja, maar pH mag wel 6,3 of 6,5 zijn, neemt je plant Kalium beter op.

Kweet niet.

gallery_22220_11124_63573.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht er eigenlijk een beetje aan welke enzymen je gebruikt, ik zeg gebruik die van aptus enzym + heet dat,als je daar even goed de beschrijving

van leest zie je verschillende doseringen ik doe altijd 1 keer spoelen en dat is 100ml op 100 liter water en de rest van de week geef ik gewoon water.

vervolgens als ik begin aan mijn nieuwe ronde geef ik het de eerste 5 weken mee 25ml op 100 liter water om oud wortel stelsel te verwijderen ;)

naar de 2 de ronde flikker ik alles weg en begin ik weer met nieuwe aarde.

of je smaak in je wiet er beter op wordt weet ik niet ik rook zelf namelijk niet :wacko: je hoef geen ec te meten met enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensi life... ik gooi het hier gewoon op de compost bult.. ga het dan weer gebruiken voor buiten.. en dan de volgende ronde gewoon weer nieuwe gold label special mix.. goeie ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
maakt naar mijn mening niet zo veel uit omdat je toch geen voeding meer mee geeft als je op grond kweekt tenminste,maar wat amnees hier zet dat het beter kalium opneemt met een ph van 6.3 of 6.5 is ook nieuw voor mij.

wat ook goed is is enzymen mee geven vooral als je de grond nog een keer wil gebruiken.

 

 

ja lekker je grond met enzymen verneuken, goeie tip!

 

je geeft geen voeding meer, dus maakt pH niks uit? weer een goeie tip! alsof er dan opeens geen voeding meer in je grond zit?!

 

is Kalium zelf ook nieuw voor je of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitie enzym: Een enzym is een eiwit dat een reactie versnelt, vertraagd, start of stopt. Een enzym wordt niet verbruikt tijdens de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon afzuren die hap.

Ook de wortels van de plant en het bodemleven moeten nog goed kunnen functioneren he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel zeggen dat je geen enzymen moet toevoegen. Waarop baseer je dat amnees?

Volgens mij horen ze bij het bodemleven en worden ze ook aangemaakt.

Iig als je organisch kweekt horen ze erin wie gaat anders het voedsel hapklaar voor de plant maken?

 

Misschien komen er teveel dan?

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites
maakt naar mijn mening niet zo veel uit omdat je toch geen voeding meer mee geeft als je op grond kweekt tenminste,maar wat amnees hier zet dat het beter kalium opneemt met een ph van 6.3 of 6.5 is ook nieuw voor mij.

wat ook goed is is enzymen mee geven vooral als je de grond nog een keer wil gebruiken.

 

 

ja lekker je grond met enzymen verneuken, goeie tip!

 

je geeft geen voeding meer, dus maakt pH niks uit? weer een goeie tip! alsof er dan opeens geen voeding meer in je grond zit?!

 

is Kalium zelf ook nieuw voor je of?

ik weet niet wat jij allemaal doet maar enzymen zorgen ervoor dat je voeding beter opgenomen wordt en al helemaal organische voeding B) hoezo aarde verneuken???? het is juist aan te raden om altijd mee te geven!!!!!!!!! :lol:

zeker weet ik wat kalium is maar waarom een ph van 6.3 of 6.5?? het zal wel zo zijn maar ik kan mensen genoeg die super oogsten halen en die zuren helemaal niet af staan er ook genoeg hier op het forum!!

als je alles van boosters pk's en basis voeding in het vat gooit krijg je vanzelf al een laage ph. maar volgens mij was de vraag hier op het forum, moet ik afzuren met water geven de laatste week? ik zeg NEE niet nodig op grond!!

je zal er heus niet meer of minder vanaf halen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ sensi life... ik gooi het hier gewoon op de compost bult.. ga het dan weer gebruiken voor buiten.. en dan de volgende ronde gewoon weer nieuwe gold label special mix.. goeie ervaring mee

 

da's inderdaad ook een idee gups B)

 

edit: veel verschillende meningen :lol: maar veel wijzer word ik er niet door.

 

nog reacties :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kalium boost geef dmv palmas aan het water toetevoegen , en de ph vervolgens meet, schiet je wel erg de hoogte in, een beetje zuren tot 6 of 6,5 , lijkt me dan geen verkeerde move, toch?

Verder denk ik dat alles afhangt van of je tijdens je kweek tegen problemen bent aangelopen, blokkades bijvb door hoge ph ed.

Enzymen worden ingezet om afvalzouten af te breken, maar ik begrijp dat mensen die daar mee werken dit tijdens de hele cyclus meegeven.

denk eigenlijk dat extra zuren enof enzymen in de laatste weken toevoegen als voorbereiding voor een volgende ronde, niet echt aan te raden zijn, zonder dat de planten er van kunnen profiteren. Dus zoiezo kalmaan.

Veel van de balaststoffen verwijder je ook met het verwijderen van de hoofdwortel en de bovenste laag van je oude grond te vervangen!

En natuurlijk gewoon kraanwater is bij twijfel een prima oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp wat je bedoelt groenefingers maar ik ben van mening dat je je ph op 5.8 zet(op grond) omdat op 5.8 de plant al je voedingstoffen het beste opneemt.

maar de laatste week(en) geef je alleen water, dus is er geen behoefte aan een juiste ph omdat er niets opgenomen kan of moet worden.

 

het is net de bedoeling om alles weg te spoelen toch..?

 

corect me if i am wrong...:lol:

 

enzymen geef ik ook heel de ronde mee, maar ga ik toch de laatste week niet meer doen, ook al ga ik de aarde opnieuw gebruiken, denk niet dat het veel nu heeft?

 

ik wil een zo natuurlijk mogelijke smaak, zeker geen voedingssmaak ofzo....

en enzymen zal toch ook wel iets aan ec en smaak afgeven denk ik zo..??

 

ik hou het op gewoon zuiver kraanwater B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sensi, ja ik denk dat je t goed ziet, zo! B)

Natuurlijk, een gezond bodemleven reguleert ook de ph waarden in de grond, schijnt! Daarom terughoudendheid met zuur, want dat schijnt niet ideale combi te zijn; is toch allemaal balanceren, en een hele kunst om stabiliteit van je medium te realiseren, maar zeker in geval je doorkweekt op t zelfde medium, zou ik erg voorzichtig zijn met ingrepen; dan is kraanwater denk ik ook het veiligst!

Succes! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad een hele kunst, maar dat is de uitdaging juist he ... :lol:

 

ok bedankt groenefingers, ben ik blij dat het hierboven nog een beetje ok zit

 

grtss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
was de vraag hier op het forum, moet ik afzuren met water geven de laatste week? ik zeg NEE niet nodig op grond!!

 

Bij hergebruik van de aarde is het wel slim om af te blijfen afzuren B)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan na deze ronde de bakken te spoelen met ph 5.5 water of meer/minder. ( ik ga eerst de ph van de grond meten)

 

blijft ongeveer hetzelfde denk ik? of niet?

 

ik heb nu beslist om niks mee te geven dus ik zal het zo maar houden :lol: iedereen denkt er duidelijk ook wat anders van :lol:

 

wel bedankt voor de tip! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wadeer ook op met Ph van 5 de eerste vloeding.

 

Vergeet vooral geen mearl! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...