Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
homegrown'88

begin te kweken in het hoge noorden

Recommended Posts

Hallo mensen, ik ben een aantal jaartjes terug begonnen met kweken. Heb toen 3 keer gedraait en heb dus nog veel te leren. Kreeg toen een vriendinnetje (in Noorwegen) en ben dus inmiddels alweer2 jaar woonachtig in Noorwegen. Sinds de wetgevinghier niet zo soepeltjes is heb ik eigenlijk nooit zo veel aan kweken gedacht. Maar moet zeggen dat het toch flink kriebelt..

 

Het is alleen zo dat ze hier alleen online growshops hebben en alles bijna 5 keer duurder. Ten 2de wil ik niks op laten sturen met post. Dat is mij een te groot risico.

 

Enige ideen om het aparatuur etc. in Noorwegen te krijgen? Zou ik vragen krijgen als ik bijvoorbeeld met wat dingetjes vlieg zoals afzuiger temp. control etc etc.. Hier alle winkels al gehd ma kan ni eens iets vergelijkbaars vinden.

 

Ben van plan met TL te gaan kweken. Maar heb eerst alles nodig voor ik evt. kan beginnen.

 

ps. heb altijd met stekken gekweekt onder HPS 600 maar dat word nu dus zaad. Ook nieuw voor mij..

 

gr Home growert ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het ook discreet laten versturen via een goede online growshop in nl?

betaal je alleen wel wat verzendkosten, mjah je wilt liever niet aan de deur laten bezorgen... :wave:

 

Hoe staat het met de wetgeving als je gepakt word in noorwegen?

kans lijkt me vrij klein omdat iedereen wel redelijk wat stroom verbruikt omdat het daar wat meer stoken is? dus electriciteit valt niet zo op? ;)

 

Gewoon knallen met 600 of 1000wattjes straks :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst iemand gesproken die een jeepsafari door scandinavie heeft gemaakt. Kan gewoon met de auto oversteken. Weet alleen niet hoe de beveiliging werkt als je met de boot gaat. Kan je gelijk ff je familie gedag zeggen hier in het ozo gezellige nederland

 

Gr jb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaapie, haha ja daar heb je gelijk ik stoken doen ze hier flink. En hier word (bijna) elke huis elektrisch warm gehoude. Gas is hier niet normaal om te hebben in huis. Verder ging het er mij om dat als mijn pakketje na Noorwegen word verstuurt word het soweiso op het postkantoor gelevert en ik krijg een zon afhaalbewijs in me brievenbus. Maar hetvword dus wel nagekeken bij de douane. Heb al eens een pakketje van me ma gekregen met worstebroodjes, hagelslag etc etc haha ma toen zat er ook een sticketje op die was geopent voor controle.. :-)

 

;) :wacko:

 

@ Jonkie Bonkie, haha rijden zou een optie zijn maar dan ben ik voor 1 enkele rit meer dan 25 uur onderweg. Moet eerst half Noorwegen door en daar hebben ze overal een max snelheid van 80 en te snel rijden is geen optie. En dan ook te bedenken dat het berg op berg af is en overal de wegen bevroren zijn. Hier strooien ze alleen zout bij kruispunten etc.. Reed in mei 26 km per uur te hard en da kostte me 6 maanden zonder rijbewijs en een boete van 1100 eurotjes..

 

Verder word je best goed gecheckt bij de douane bij de bootovergang :-) :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld hebben, lekker met de auto ergens in 'Hanfburg' wat regelen. Via Puttgarden-Rodby en Helsingoer-Helsingborg, omhoog door Zweden en dat doen tijdens de zomermaanden, samen met het vrouwtje. Geheid dat je zonder enig probleem weer lekker in Noorwegen zit met je spulletjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld da heb k wel ;) Al iets meer dan 2 jaar. Maar die autoreis gaat moeilijk worden. Heb al vakantie geplant en die is ni met de auto. Ik ben over 3 weken 1 weekje in NL is kijken wat ik dan allemaal mee kan nemen. Met name de kleinere dingetjes.

 

Ik vroeg me ook af hoeveel watt totaal aan licht ik zal gaan gebruiken in een 90x90x180 secret jardin nr 2 met TL verlichting. :-)

 

 

Geduld hebben, lekker met de auto ergens in 'Hanfburg' wat regelen. Via Puttgarden-Rodby en Helsingoer-Helsingborg, omhoog door Zweden en dat doen tijdens de zomermaanden, samen met het vrouwtje. Geheid dat je zonder enig probleem weer lekker in Noorwegen zit met je spulletjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor doe het zelf ketens zijn er daar?

Zijn er hps security lights van 70 watt te vinden? Koolstoffilter vindt je op youtube : DIY carbon scrubber ( doe het zelf koolstofreiniger)

Een wasmachine timer is prima voor een 400 watter te gebruiken.

Met Onderdelen voor witgoed, afvoerbuizen voor gootstenen, en nadkamer ventilatoren met zelfgebouwde afzuigers ben je snel klaar.

In Scandinavie bestaan fullspectrum high output tl buizen : kan je ook prima een bak stekken mee afboeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben hier haast niks. Ik vroeg in een zo'n zelf bou winkel of ze ook HPS lampen hadden.. Toen vroeg die mij wat dat was.. Heb het toen maar laten zitten..

 

Weet er iemand toevallig hoe groot zo'n kweektentje is als alles is ingeklapt opgebergt zit. Kan nergens foto's vinden hoe veel opberg plaats die dingen nemen. Ik denk aan vervoer :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

240 bij 120 is een pakket van een 120 bij 20 bij 10 ongeveer.

 

ik zou toch een keer naar nl op en neer rijden. alle spullen zijn legaal ja toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe het zit met de wetgeving over kweekspullen. Maar ik wil er eigenlijk gewoon niet mee gezien worden. Ik weet wel dat er hier een 0000000000 tolerance is en je voor het kweken van 1 of meerdere planten wel gevangenisstraf riskeert. Zonder pardon..

Vandaar dat ik het erg voorzichtig wil aanpakken.. :-)

 

 

 

 

240 bij 120 is een pakket van een 120 bij 20 bij 10 ongeveer.

 

ik zou toch een keer naar nl op en neer rijden. alle spullen zijn legaal ja toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tentje is nie zo groot qua verpakking maar waarom zou je een tent gaan zeulen naar noorwegen. D´r zal toch best wel ergens wat hout en spijkers, schroeven en hoekijzers te koop zijn daar of woon je in het noordelijke poolgebied ;) ?

En een buisventilator + slang zal er toch wel ergens te schieten zijn of hebben ze daar geen badkamers?

Kun je de lampen en voeding en eventueel meters in nederland kopen en die meenemen...scheelt je een hoop gezeul!

En een beetje fatsoenlijke potgrond o.i.d zul je daar best ook kunnen krijgen of hoe zie ik dat?

 

Mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heen en weer rijden ik bedoel de bloemen telers kopen hetzelfde spul hoor en als ze over de afzuiger zeiken zeg je gewoon dat het goedkoper is dan een airco erbij zetten

 

filter duw je in een doos waar je mega super vw knal uitlaat op zet en iedereen denkt dat je een tricked out space wagaon aan het bouwen bent ;)

 

eigenlijk gewoon scheit aan hebben het spul is legaal en ik neem aan dat de duane je niet volgt om te kijken wat je nou gaat kweken toch :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
240 bij 120 is een pakket van een 120 bij 20 bij 10 ongeveer.

 

ik zou toch een keer naar nl op en neer rijden. alle spullen zijn legaal ja toch

 

Ja, maar dat is ook alleen maar de tent. dan heb je nog geen kappen, trafo´s, filter e.d.! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, maar dat is ook alleen maar de tent. dan heb je nog geen kappen, trafo´s, filter e.d.! ;)

Die zijn toch ook niet verboden, in welk land dan ook...

Zou alleen lullig zijn als hij aangehouden wordt, ze zien het, en hem daarom in de gaten houden.

Maar hij zou gewoon met een busje met complete inrichting, wat je beter hier in NL kan halen, de grens over gaan. (zeker met kenteken uit noorwegen)

En dan uit zaad gaan kweken.

 

Per post zou ik het sws niet doen... al is het al voor je verzendkosten.. (filtertje per luchtpost is denk ik duurder dan de filter zelf :wacko: )

 

Maar als jij al zegt dat de straffen voor kweken zo hoog zijn, moet je het dan wel willen daar?

Ik weet niet wat de prijzen daar zijn voor een gram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat spul wordt toch ook wel verkocht buiten een growshop om?

 

Of zijn er in Noorwegen geen porfessionele tuinders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar ik wil ietsvlekkers kweken voor mezelf en een extra zakcentje verdienen. De prijs per gram hier ligt rond de 200 kroon per gram. 75 kroon is ongeveer gelijk aan 10 euro.. Als ik grotere hoeveelheid verkoop (wat ik dus wil doen en niet per gram) vang ik ongeveer 100 kroon per gram. Dwz. 10000 kroon voor 100 gram droog en 7500 kroon is ongeveer gelijk aan 1000 euro :-) Ik ga over 2 weken na NL dan bezoek ik ff de growshop waar ik voorheen kwam. Is kijke wat ik al mee kan krijgen met het vliegtuig. ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me er niet aan wagen daar in Noorwegen.. Maar goed, wat jij doet moet je zelf weten natuurlijk..

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx. Ik ga het niet groot aanpakken hier. Zal me beperken met max 6 planten per keer en waarschijnlijk nog niet eens zoveel. Het is een hobby. Plan is zo goed als waterdicht het enige probleem is om de spullen hier te krijgen. Maar daar heb k we tijd voor :-) groeten een optimistische HomeGrowert

 

Zal me er niet aan wagen daar in Noorwegen.. Maar goed, wat jij doet moet je zelf weten natuurlijk..

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch al een risico wil nemen door planten te zetten daar in Noorwegen.. Dan snap ik niet waarom je het growen lekker laat zitten en dan gewoon met kilo's heen en weer rijden.. Denk dat er de zelfde straf op staat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het mijn om het growen gaat en dat zakcentje xtra is mooi mee genomen. Boeit me geen flikker of ik 50 gram of 500 gram kan oogsten.. Growen is het leuke voor mij en me eigen gekweekte groentje roken de hoofdzaak ;)

 

Als je toch al een risico wil nemen door planten te zetten daar in Noorwegen.. Dan snap ik niet waarom je het growen lekker laat zitten en dan gewoon met kilo's heen en weer rijden.. Denk dat er de zelfde straf op staat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval zou ik gewoon naar Nederland rijden en hier je spullen halen bij een growshop.. Koop bij het tuincentrum een paar pakjes zaad, tomaat, zonnebloemen.. Tulpen.. Tja weet ik veel.. En rij er mee terug naar Noorwegen.. Vragen ze daar wat aan de grens, dan zeg je gewoon dit is me hobby beetje groenten en bloemen kweken.. Lijkt me niet dat dat spul verboden is daar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...