Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganja lover

van 400 naar 600 watt in week 5 12/12?

Recommended Posts

Hallo B)

 

Ik wou graag weten of mijn planten zullen gaan stressen als ik nu nog van lamp wissel van 400 watt naar 600 watt?

Zit nu in week 5 op 12/12 ze hebben 18 dagen op 18/6 gestaan, het gaat om zaadplanten 2x madshack, 2x shackzilla, 1x sugar punch (hij is paars :) ).

 

Reden dat ik wil wisselen is dat de planten te groot zijn geworden en de hele tent van 120 bij 120cm is gevuld, en de planten zijn zo 120cm hoog geworden, en ik denk dat ik met 400watt te weinig oppervlakte belicht.

De temperatuur met lamp aan is nu rond de 25 graden met lamp uit 21-22 graden.

 

hoor graag of er nadelen zijn en wat de evt voordelen zijn?

 

Mvg Ganja lover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee tuurlijk niet, vinden je planten alleen maar mooi.

 

Licht = gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf na 2 weken 12/12 (niet een ideaal moment om te stressen...) van 400watt naar 600watt gegaan en dat vonden ze duidelijk fijn.

 

Congrats met the paarse SP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nadelen zijn dat je afstand van de planten tot de lamp groter moet worden, nml 60 cm, minimaal 50 cm. dus dan moet je wel uitkomen in de hoogte met je tentje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie.

 

zolang de temp op tophoogte ok is, kunnen ze wel 50 cm hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het een idee de temperatuur als maatstaf gebruiken?

als je de temperatuur aan de top van de plant exact hetzelfde, of liefst iets lager hebt met 600 is het geen negatieve stress.

je plant heeft zich in deze fase nu al aangepast aan een bepaalde hoeveelheid sapstroom ten gunste van verdamping , zodat de rest lekker aan fotosynthese besteed kan worden.

Als je intensiteit verhoogt , maar niet de temperatuur, zou je in theorie de hoogste toename van toppen mogen verwachten.

 

in week 4 /5 heb ik wel eens gehoord van verpleekte toppen bij overgang van 400 naar 2x400watt...

 

Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denken jullie?

 

Allebei er in en kilo(watt)knallen met die hap!

Ik had die 600 er na 20 dagen al in gehangen.

Daarom is ook die dimbare EVSA uitgevonden.

BAM!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die sugarpunch schiet al op, als ik de breeder mag geloven, maar die andere twee zijn pas halverwege, lees ik in kweekverslagen.

Hij moet nog even doorpoffen met die sativa, Jansen.

Wie niet waagt die niet wint!

Zat kouwe lucht voorhanden om de zaak te koelen, nu.

In de zomer moet vaak daarom de rem er weer op.

 

Een volle tent met vijf planten, dat willen we wel zien, toch?

En updates!

Kunnen we nog op tijd waarschuwen, mochten ze gaan "verpleken".

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 600w heeft vannacht aangestaan en de temperatuur is maar 1 graad hoger geworden, omdat de 600w 15 cm hoger hangt.

 

Ik dacht het zelfde al meneer jansen, dat de plant zich heeft ontwikkeld en aangepast voor 400w, we zullen zien hoe dit afloopt.

 

Hier wat fotos

 

gallery_25924_11282_276631.jpg

gallery_25924_11282_1110669.jpg

 

de sugar punch

gallery_25924_11282_919951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog heeft je lamp in het begin gehangen? denk iets te hoog zo te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Gobru, de planten zijn inderdaad iets gestrekt, de lamp heeft echter altijd 40cm boven de planten gehangen

Nu met 600w hangt die 50cm van de middelste toppen.

Denk dat de buitenste planten gestrekt zijn door die 400watt door te weinig licht aan de zijkanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer de lamp in groei en voorbloei zo laag mogelijk, pas als de knoppen erin beginnen te komen langzaam met de topgroei en eindstrek meegaan.Zo houd je ze compact , en zet je ze vanaf begin goed aant werk.

Daarna , als het bladerdek mooi compact en vol is kan je beter ietsje omhoog gaan , zodat de toppen onder de 27 graden blijven. ( te warm= doorgeschoten toppen, en een k*tsmaak als je pech hebt)

 

de 600 watt penetreert mooi diep ( geil!) en gaat nu ook de popcornbuds hard maken

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...