Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stone reed

10 x Kolossus & 1 x Sugarpunch - 2 x 400W

Recommended Posts

Leuk veldje hoor! Ben zelf ook bezig met kolossus en je planten zien er goed en gezond uit.

Had jij geen problemen met het zaad ontkiemen en veel verschillen tussen de planten onderling?

Ik heb vanaf de groei al gele bladpuntjes zonder extra bij te voeden.

4 weken bloei zeg je bedoel je vanaf omschakeling naar 12/12?

 

Suc6 en blijf je verslag volgen!''

 

Grtzz Kweektentje

 

Thx , Ik moet zeggen dat het ontkiemen zonder enig probleem ging 24/24 onder tl 36

Ik zit nu op 51 dagen 12/12 n ik heb zoal begrepen dat ik me vergis met die 2 weken , k'veronderstel dat mijn geduld me soms gek maakt .

Ik heb bijna heel de kweek tot aan het toppen het uiterste puntjes van m'n blaadjes geel gehad maar dat was zo miniem en gelijkmatig dat ik me er tenslotte minder zorgen over ging maken want de planten zagen en zien er nog altijd gezond uit en ik heb altijd een beetje minder gevoed dan aangegeven . Ik kom ook wel s kijken grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No news good news , mn aardebak is nu een grote wortel mat geworden , ik geef water met een 60 ml spuit , dus directer de grond of wortelmat in

Lv blijft rond de 50 lmpen uit en 37/40 lmp aan . Heb 4 silicagel pacs in de tent gelegd en het werkt om de vochtigheid te laten dalen , toch zo'n 20 %

Om de 2 weken een half uurtje in de micro aan 450 watt en ze zijn weer droog. Vanavond pics :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten water geven met een 60ml spuit? :verrygood

 

Ik gok dat je planten wel een litertje of 5 lusten op een dag?

 

Je LV is niet direct iets om je zorgen over te maken lijkt me, al koop je een ontvochtiger voor hooguit 100 pop op MP, is dat geen betere optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planten water geven met een 60ml spuit? :verrygood

 

Ik gok dat je planten wel een litertje of 5 lusten op een dag?

 

Je LV is niet direct iets om je zorgen over te maken lijkt me, al koop je een ontvochtiger voor hooguit 100 pop op MP, is dat geen betere optie?

 

Water ongeveer 1. 1/2 daags en die spuit die je op de foto ziet daar doe k het mee , een beetje olijfolie aan de pomp en ik verdeel mijn water

door in de grond te spuiten en oefening baart kunst maar het gaat redelijk snel en dan kijk ondertussen

of alles er goed uitziet van onder . Die luchtontvochtiger ga k vrij man volgende kweek je inderdaad in huis halen. Morgen staan er nog wat nieuwe pics maar buiten mijn geduld ziet alles er prima uit :-) knock on wood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolossus doen het blijkbaar altijd goed? Zijn de toppen ook zo groot dan? Ik heb een aantal topic's voorbij zien vliegen, dat liet me wel even doen twijfelen om ook de kolossus te gaan growen. Maar van jou zijn nog geen cola flessen he, maar des ondanks ziet het er keurig uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolossus doen het blijkbaar altijd goed? Zijn de toppen ook zo groot dan? Ik heb een aantal topic's voorbij zien vliegen, dat liet me wel even doen twijfelen om ook de kolossus te gaan growen. Maar van jou zijn nog geen cola flessen he, maar des ondanks ziet het er keurig uit!

 

Ik weet niet hoe het komt maar de photo,s geven kleiner weer dan de werkelijkheid maar het zijn inderdaad geen colaflessen van anderhalve liter maar halve liters toch wel en door ze te plooien heb k over het hele veld ongeveer 65 toppen / topjes waarvan de 2 grootste toch 2 vuisten hoog andere een vuist en een aantal zetten nog door . 1 plant heeft heel kegelvormige toppen en staat heel open van haartjes , heb gechecked maar is toch banaanloos.

T'is mijn eerste kweek , ik had vele dingen beter kunnen doen en toch dit resultaat dus ik kan het je toch aanraden . De smaak en kracht ken ik helaas nog niet :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ietsje dikker gekund maar ziet er toch heel goed uit hoor. Planten ook nog mooi groen. Zijn de toppen ook een beetje hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke bloeiweek zit je voor de duidelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ietsje dikker gekund maar ziet er toch heel goed uit hoor. Planten ook nog mooi groen. Zijn de toppen ook een beetje hard.

Ze dikken iedere dag aan wat m'n geduld goed doet . Toppen hard indeed maar zoals k al zei sommige zeer dik andere wild en dik andere fijn en rank en een groot deel dat de dikke compacte kant uitgaan .

 

Welke bloeiweek zit je voor de duidelijkheid?

Dinsdag week 7

Nu word het stilaan zaak om te weten hoe veel bruine haartjes om te kunnen oogsten:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je dus nog wel een dikke 3 weken te gaan, ze worden dan ook wel wat dikker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ietsje dikker gekund maar ziet er toch heel goed uit hoor. Planten ook nog mooi groen. Zijn de toppen ook een beetje hard.

Ze dikken iedere dag aan wat m'n geduld goed doet . Toppen hard indeed maar zoals k al zei sommige zeer dik andere wild en dik andere fijn en rank en een groot deel dat de dikke compacte kant uitgaan .

 

Welke bloeiweek zit je voor de duidelijkheid?

Dinsdag week 7

Nu word het stilaan zaak om te weten hoe veel bruine haartjes om te kunnen oogsten:-)

 

7 weken 12/12 of 7 weken zichtbare bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je met plooien, dieven? Maar dat zijn een mooi aantal toppen. Het blad Ziet er ook mooi uit.

Nee ik veronderstel een soort van sroggen , knakken durvde ik echt niet maar ze zijn allemaal op een raster vastgemaakt tijdens het groeien iedere keer verder en platter n als ze dan recht staan , en iets langer , terug plat een keer of 3/4 . Ik had beter moeten dieven , heb toch wat te veel fluf naar m'n zin

Ik haal heel af en toe wat blad onderaan weg , je voelt aan het blad dat het zijn beste tijd heeft gehad e.a omdat ze eraf willen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ietsje dikker gekund maar ziet er toch heel goed uit hoor. Planten ook nog mooi groen. Zijn de toppen ook een beetje hard.

Ze dikken iedere dag aan wat m'n geduld goed doet . Toppen hard indeed maar zoals k al zei sommige zeer dik andere wild en dik andere fijn en rank en een groot deel dat de dikke compacte kant uitgaan .

 

Welke bloeiweek zit je voor de duidelijkheid?

Dinsdag week 7

Nu word het stilaan zaak om te weten hoe veel bruine haartjes om te kunnen oogsten:-)

 

7 weken 12/12 of 7 weken zichtbare bloei?

7 w 12/12 en even lang zichtbare bloei , op een dag of 3 na

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles gaat gestaag z'n gangetje

Lv dag 40/44 nacht 45/55

 

Extra fan nu een uurtje of 2 per dag , lekker zacht door de toppen die nu keihard worden maar weer aan een nieuwe bloeischeut is begonnen

IT keeps on coming , ik dacht morgen laatste Bom volle voeding en dan een week spoelen , t,valt te bezien wat er dan gebeurd. Binnen n dag of 2 terug pics ,

Voor de volgende ronde schaf ik me een weer stationnetje aan / kost minimum/ en dan kan ik boven ook altijd m'n temp en ov aflezen zonder obsessief naar beneden te moeten om de zoveel uur om toch maar alles optimaal te houden. Op een bepaald moment had ik een grote kartonnen doos rond de verwarmingsbuizen gehangen en vanuit die doos een slang naar de ingang van m'n in zuiger ongveer 10 cm van het aanzuigingsschat en had zo toch wat warme lucht gemengd met de verse . Werkte perfect , begin me nu af te vragen hoe je best kan drogen en de her opwaardering van m'n bak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen kun je het beste in een tent of in je hok. Met afzuiger op een lage stand. De eersts 10 dagen goed laten drogen! Ieder hobby'ist heeft zijn persoonlijke voorkrur van drogen. De een hangt de geknipte planten op en werkt het later af. Ik knip de toppen op maat en zet ze mooi op een netje. Opwasrdere van aarde; dit heb ik ook een kerr gedaan. Ik verwijderde de helft van mijn aarde uit de bak of pot en vul dit weer aan met verse aarde. De oude wortels trek ik uit elkaar en verwijder ik deels. Ik laat een gedeelte van de wortels in de aarde liggen. Dit schijnt goed te zijn voor je nieuwe planten. Daarnaast voeg ik de juiste organische componenten er tussen + perfect start uit sannieshop. Als dat laatste van toegevoegde waarde is kan ik je niet met zekerheid zeggen. De "voedingsdeskundigen" verzinnen altijd wel weer iets om geld aan te verdienen. Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drogen kun je het beste in een tent of in je hok. Met afzuiger op een lage stand. De eersts 10 dagen goed laten drogen! Ieder hobby'ist heeft zijn persoonlijke voorkrur van drogen. De een hangt de geknipte planten op en werkt het later af. Ik knip de toppen op maat en zet ze mooi op een netje. Opwasrdere van aarde; dit heb ik ook een kerr gedaan. Ik verwijderde de helft van mijn aarde uit de bak of pot en vul dit weer aan met verse aarde. De oude wortels trek ik uit elkaar en verwijder ik deels. Ik laat een gedeelte van de wortels in de aarde liggen. Dit schijnt goed te zijn voor je nieuwe planten. Daarnaast voeg ik de juiste organische componenten er tussen + perfect start uit sannieshop. Als dat laatste van toegevoegde waarde is kan ik je niet met zekerheid zeggen. De "voedingsdeskundigen" verzinnen altijd wel weer iets om geld aan te verdienen. Succes verder

Thx very much . Zo zal geschiede want ik heb gisteren nog s op de toppen genepen en keihard ergo vocht genoeg te verdampen mm mm ik denk dat k dan s n nachtje in het drooghok slaap :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook gewoon met de oude aarde verder gaan. Belangrijk wel is om wat buffertabs en wat dressing toe te voegen. Dat scheelt je wat centjes. Het werkt prima hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedaan met voeding vanaf vandaag , gele puntjes op de blaadjes tot in de top dus ik begin te spoelen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen pics maar 1 dag voeding ( ben k bijna zeker vn) te veel en een klein beetje geel werd op een paar toppen in de blaadjes gebrand sienna , blaadjes dus kapot en verbrand , Ben direct gestopt met voeding en alles gaat weer normaal pfff .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was 2 dagen geleden 1 top van de sugar punch er helemaal klaar mee , ik haal m af en gisteren bekeiken we m en er zat 1 zacht zaadje in , dikke paniek ,tent in gedoken en alle planten hadden de aanvang van banaantjes , het was echt het aller prille begin , ze moeten nu nog 10 dagen dus zal k ze maar laten staan zeker ? Miserie . De planten zien er anders gezond uit dikke toppen vol lekkere prut maar er zal dus hier en daar wel een zaad in zitten .

 

gallery_36455_15405_86310.jpg

 

gallery_36455_15405_298413.jpg

 

gallery_36455_15405_90470.jpg

Topje nat 27,1 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe zaadjes zjn aangekomen, terug 10 kolossus en 2 Annie jack's binnen . De grote bak gaat eruit want het is praktisch een heel gedoe zeker als je problemen hebt . Voor buiten heb k ook een paar ideetjes maar daar ben k nog niet uit . Nog 5 dagen Max en de bak wordt een killing field Angst om te veel zaad . Heb die drogende top op foto uit elkaar gehaald en 2 zachte zaadjes gevonden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...