Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redjee

Aansluiten van lamp

Recommended Posts

Beste mensen ik heb zojuist een gavita VSA binnen gekregen en wil deze aansluiten op mijn lamp maar nu zie ik dat die maar 2 aansluitingen heeft en aan de gavita zitten 3 draden.

 

Het gaat om deze kap:

 

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...toren/Stuco-Kap

 

Het lijkt mij wel dat de aardedraad aangesloten moet worden maar hoe, iemand een idee?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je de aarding niet een een schroef vastmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp nu aangesloten en draai een testrondje.. De lamp valt nu al voor de derde keer achter elkaar na 5 minuten uit?? :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

even het lipje aan de binnenkant van de fitting iets naar buiten buigen , zodat ie beter contact maakt met de lamp ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik kan zien maakt hij gewoon goed contact met de lamp hoor..ik snap er echt niks meer van nu, ookal zet ik mijn schakelklok op de aankomende 10 uur branden dan nog valt mijn lamp na 5 minuten uit :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de aarde draad maar even los. Misschien doet ie het dan beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik achter de oorzaak ben..Ik heb een Master SON-T PIA Green Power lamp gekocht op mijn EVSA van Gavita.

 

Is het niet de bedoeling om de Philips GreenPower 600w 400V EL Electronic te gebruiken in de gavita evsa's en dat dit de reden is van het uitvallen van de lamp?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de schakelklok er tussen uit halen schakelklokken willen nog wel eens de geest geven of terwijl binnen in vast smelyen en als ie dan na 5 minuten moet door schakelen slaat ie vast en gaat je lamp uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ik achter de oorzaak ben..Ik heb een Master SON-T PIA Green Power lamp gekocht op mijn EVSA van Gavita.

 

Is het niet de bedoeling om de Philips GreenPower 600w 400V EL Electronic te gebruiken in de gavita evsa's en dat dit de reden is van het uitvallen van de lamp?

 

Gr.

niet bij een digistar, wel bij een pro-line. ik weet niet wat voor vsa je hebt gekocht. Een 230V greenpower is een laagfrequent lamp trouwens die niet geschikt is voor een hoogfrequent VSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt. Maar een 230V lamp zou wel moeten ontsteken

 

Paar dingen controleren:

 

- lamp (ook lampen kunnen fouten hebben, soms hele productiebatches tegelijkertijd!)

- 230V snoer niet parallel aan je lamp snoer (HF feedback kan je ballast kapot maken)

- lengte van je lamp cord (niet verlengen, eerder verkorten en NOOIT opgerold houden!)

 

Als je al eens een keer per ongeluk incorrect hebt aangesloten (bijvoorbeeld de aarde aan de kroonsteen ipv aan de massa) dan heb je grote kans dat je al een uitgangstrap hebt beschadigd, waardoor de VSA nooit meer op vermogen komt en uitschakelt. Zie ook de waarschuwing op de sticker en de gebruiksaanwijzing. We geven gebruikers met falende VSA's altijd het voordeel van de twijfel want elektronica kan nu eenmaal falen, zeker bij deze prijs/kwaliteit verhouding. Maar het is natuurlijk wel aaltijd verstandig om de (slechts 2 pagina) handleiding eerst te lezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij ontsteekt wel maar na een minuut of 3-4 valt ie dan weer uit..

 

Bedrading ligt niet bij elkaar dus daar zou het niet aan kunnen liggen

De Lengte van de lamp cord is geloof ik 4 meter(standaard bedrading die meegeleverd wordt) en niet opgerold.

 

Ik heb alles nog eens nagelopen en heb de lamp aangezet, eens kijken wat er nu gebeurd..

 

Gr

 

En uit!! :D :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen kerst en oud en nieuw heb ik zelf ook mijn nieuwe EVSA (van Lumatek) mogen ontvangen,

Deze ballast sprong ook telkens binnen een paar minuten uit, zelf had ik vanalles geprobeerd waarbij je moet denken aan andere (nieuwe) kap, bulb en kabels. Ten einde raad 123 (growshop) opgebeld die mij verzochten het ding te retourneren. UIteindelijk bleek de EVSA verrot en heb inmiddels een nieuwe ontvangen! Gelukkig werkt deze tot nu toe foutloos! Dus bellen en retourneren die EVSA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad ik heb alles al uitgeprobeerd waarvan ik dacht dat dat het zou kunnen zijn..Heb gisteravond PUK een mail gestuurd maar helaas nog geen antwoord gehad.

Hopelijk mag ik de EVSA terugsturen en krijg ik een goede ervoor terug.

 

Bedankt voor het meedenken in ieder geval Liquid.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondagavond een mailtje gestuurd naar PUK support maar nog steeds geen antwoord gehad:(

 

Iemand ervaring met puk ? antwoorden ze niet op mail? moet ik ze gewoon even bellen?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@langejans

 

beetje stomme tip vindt ik !!!

 

als je licht wilt geven ok maar weet niet of je wilt vliegen ......

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puk gaan mail ?

 

Heel goed contact met puk altijd binnen een uur mail terug !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er wat fout is gegaan met mijn eerste mail. Gisteravond een tweede gestuurd en vanochtend meteen antwoord gekregen. Ik kan de evsa terugsturen en krijg een nieuwe. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...