Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moneytree

Stekken slaan slecht aan, zien er niet gezond uit!

Recommended Posts

De stekken zagen er mooi groen en fris uit, helaas wel met spint :engel maar ja, die krijg je er tegenwoordig gratis bij.

 

Ze staan nu 6 dagen op 18 uur, waarbij de eerste 2 dagen 1 lamp heeft aangestaan, momenteel beide aan.

Qua voeding krijgen ze van Canna Rhizotonic en groeivoeding, EC 1,4

Zowel de mapito als de RFX is gespoelt met 5,3/1,4, ca 300 liter heb ik er doorheen gejaagd.

 

Aan de foto's te zien hebben ze het heel zwaar, en wellicht door mijn eigen schuld.

Na 3 dagen heb ik gespoten met Bayer, ik dacht meteen ff die spint aan te pakken, gewoon de standaard dosering gebruikt.

Zou dit de oorzaak zijn, of is het wellicht iets anders?

 

De temp is 21/26 graden, LV ca 55%, beetje laag maar krijg het niet omhoog, ondanks dat er water op de vloer staat, ca 1cm

 

Alvast bedankt voor de tips!

 

Gr M

 

gallery_11295_13775_1277456.jpg

 

gallery_11295_13775_62375.jpg

 

gallery_11295_13775_4083498.jpg

 

gallery_11295_13775_2809292.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

neiuwe RFX hoef je niet te spoelen, maar deze had al een ronde gedraaid, dus wel lekker als je met een stabiele EC en PH start.

De mapito was wel nieuw

 

De afzuiger staat aan, anders wordt het veel te warm

Share this post


Link to post
Share on other sites

...staan die al 6 dagen op 18uur ???

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kunnen liggen aan het spuiten, wel met de lampen uit gedaan?

 

 

je hebt met voeding gespoelt dus een tekort kan niet. Cannaz vertelde me wel eens om maar 1x in te wateren en niet overdreven veel water door je potten te jagen.

 

zelf spuit ik nog maar 1x per ronde ALS ik spint heb, en dat doe ik vlak voordat de eerste haartjes erop komen

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze staan idd al 6 dagen, triest he!

 

Spuiten is gedaan met lampen uit, weet ff niet wat het anders kan zijn.

Ik kijk het nog een week aan, anders gaan ze eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan aan die stekken zien dat ze nu goed blad beginnen te maken.

Die nieuwe blaadjes in de top hebben verhoudingsgewijs een goed formaat, en ze zijn groen.

 

gewoon preventief nog eenmaal spuiten over 10 dagen, en de wanden van je ruimte afnemen.

 

Waarschijnlijk is de klap van het aantal watt groot geweest.

Ik vermoed dat ze over een week er heel ander uitzien...komt wel goed.

 

Luchtvochtigheid niet te laag, en de rest van je woning extra goed stofzuigen.

Het kan geen kwaad de komende weken een mild knoflookextract in je woning te spuiten.

Spint is echt een kloteplaag , en de ervaring is dat je het beste herhalend schoon kan maken , stofzuigen knoflookgeur overal, en na een maand zijn ze misschien gewoon naar de buren.

 

heel veel succes en sterkte.

Moge je zonder spintwebben je kweek kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden zo geen Moneytrees ,...''Hydro'',......mijn ding is het niet :engel

 

Suc6 met de oplossing :)

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat kan niet, dit is rfx.

 

hydro heeft er ook niets mee te maken

 

zou ze zeker niet weggooien money, ik had hetzelfde in hobby kweekje 1, maar dan een stuk erger. je zal eerder zien als je te laat omschakelt het een oerwoud wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik kijk het inderdaad gewoon nog even aan, wat wel opviel is dat de wortels nog niet eens door het startblok zijn gekomen.

Ervaring leert inderdaad dat als ze eenmaal de rfx raken, ze als een speer gaan.

Zodra ze lekker aanslaan, gooi ik ze naar 12/12, ik hoop na het weekend.

Zal nog wat fotos plaatsen als het zover is

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah das niet heel handig. je kunt ze beter eerst voorwortelen op startblokken/meshpots of de plugjes gewoon direct in de rfx zetten.

 

startblok zuigt het vocht uit de onderliggende mapito, als het blok droog is kan ze nergens meer water vandaan halen. sowieso nog even van boven wateren dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef inderdaad nog steeds van boven water, volgende keer ga ik direct mijn plugjes in de rfx drukken.

Tenzij ik tijd heb om zaadplanten te maken, want daar had ik totaal geen last van diertjes, bij stekken altijd hetzelfde gezeik.

We zullen zien......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarschijnlijk is de klap van het aantal watt groot geweest.

 

gezonde stekken kunnen dit makkelijk aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik groei ze een beetje voor in een potje aarde , dan heb je dit niet :engel

 

Dan hebben ze een beetje buffer en drogen niet zo snel uit . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo kun je niet te nat kweken op rfx/mapito Jeice?

Amper wortelstelsel moet al het vocht wat gegeven is verdampen door de lamp en dat duurt wel even.

 

Als ik 3ltr in mijn bak gooi hoef ik 5dgn geen water te geven zo zwaar blijven de potjes waar als ik er maar 2 indrop alles de 3e dag droog is en de stekken er een stuk beter uit zien.

 

Als de wortels nog niet voldoende ontwikkelt zijn kun je op elk medium te nat kweken, alleen op DWC niet maar daar heb je ook dat zuurstof probleem weer wat je bij te natte mapito ook zult hebben, wortels hebben er niet veel te zoeken.

 

Heb amper ervaring met rfx wel met kokos waarvan ook verteld wordt dat je nooit teveel water kunt geven :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dusdanig luchtig dat je niet snel te nat kweekt. daarom kun je ook gerust eb vloeden terwijl de kratten/potten nog zwaar zijn. maar het beste kun je de stekpluggen er wel direct inzetten en dan 7 dagen geen water, want als je van boven moet blijven wateren maken de wortels ook geen haast om te gaan zoeken. ja als je de 1e 2weken elke dag van boven gaat wateren, kun je zeggen je kweekt te nat

 

wat pothead zegt, die tip gaf racker ook. stekjes voorgroeien in meshpotjes met gold label special mix. van onder vol laten trekken met water en dan een week niets. ga ik volgende ronde ook eens doen :engel

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook wel dat je te nat kunt kweken bij RFX en mapito, zeker bij jonge planten met weinig wortels.

Zelf ben ik zo stom geweest om ze veel te snel in de RFX te doen, ze hadden beter eerst een paar dagen kunnen wortelen in mijn DP90 tentje, volgende keer ga ik dit zeker doen.

 

Dat met die meshpotjes vind ik ook wel een aardig idee, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar startblokken, eerst goed wortelen en dan pas in de grote potten zetten.

Maar ja, waarom ik dat nu niet gedaan heb is mij een raadsel, zeker haast :-)

 

En inderdaad heb ik ze iedere dag een beetje water gegeven omdat de startblokken uitdrogen, hmmmmm oorzaak komt zo aardig aan het licht he :engel

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is eruit, waren nog meer achteruit gegaan.

Wortels waren bruin, denk dat het te nat is geweest, zodra de nieuwe stekken binnen zijn, gaan ze eerst een paar dagen de DP90 in om aan te slaan op startblokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

 

 

jammer money, volgende x beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal goeie stekken! MET voldoende wortels, en houd de LV hoog de eerste paar dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn de stekken ook bar en boos ben ze zelf gaan maken als amateurtje nou je wil niet weten ze staan dr gewoon om te springen kan nog niet een klein gedeelte leveren van wat de vraag is.

UIteraard geef k ze gewoon weg of ruilen want ja handelen mag niet :lol:

 

kan t iedereen aanraden gewoon klein hokje maken en zelf je moeder erin zetten verwarmde pergarator erbij en gaan altijd goede verse stekken voor jezelf.

overschot dan maar weggeven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...