Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leon911

Waarom gaat er geen lampie branden?

Recommended Posts

Wie verteld mij wat ik verkeerd doe? ;)

 

heb een 600w phillips son-t bulb aangesloten aan zo'n paarse elec. ballast van Lumatek..

Maar als ik na alles aan elkaar te hebben geschroefd (uiteraard met kabelschoen) en de stekkers in de relaiskast heb gestopt het stroom aan zet maakt het relais een "TAK" geluid en hoor je em zoemen maar t lampie gaat niet aan.

me stekken staan te wnning zou gaan achten op het aanrecht in een kartonnen doos, hoe lang mogen ze die trouwes max. zo ondergebracht worden? ze staan onder TL. had eerlijk gezegd niet verwacht dat er met het aansluiten van de lamp iets niet volgens pla

 

pff het is laat, stoned .... :) . kan effe duren voordat ik uitgevogeld heb hoe je fotos upload naar WF..maar ga een poging wagen, mischien wordt et dan duidelijk wat er verkeerd gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie verteld mij wat ik verkeerd doe? :)

 

heb een 600w phillips son-t bulb aangesloten aan zo'n paarse elec. ballast van Lumatek..

Maar als ik na alles aan elkaar te hebben geschroefd (uiteraard met kabelschoen) en de stekkers in de relaiskast heb gestopt het stroom aan zet maakt het relais een "TAK" geluid en hoor je em zoemen maar t lampie gaat niet aan.

me stekken staan te wnning zou gaan achten op het aanrecht in een kartonnen doos, hoe lang mogen ze die trouwes max. zo ondergebracht worden? ze staan onder TL. had eerlijk gezegd niet verwacht dat er met het aansluiten van de lamp iets niet volgens pla

 

pff het is laat, stoned .... :spliff: . kan effe duren voordat ik uitgevogeld heb hoe je fotos upload naar WF..maar ga een poging wagen, mischien wordt et dan duidelijk wat er verkeerd gaat.

 

 

 

- hang me niet op aan me ABN, gaat helemaal nerges over hehehe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp zit er goed in ? ff losdraaien en opnieuw er in , draden goed vast ? schakelkast aangesloten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als hij "zoemt" denk ik dat je bulb stuk is ( gas op 1 of andere manier eruit is.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had alle aansluitingen ge-doublechecked, nieuwe bulb erin...en nogsteeds niks.

toen heb ik een davin schakelkastje gepakt en aangesloten en voila, schijnbaar is de schakelkast niet goed..wel raar aangezien hij nieuw uit de doos kom, .....

 

gaat het niet linksom dan maar het rechtsom! hoe dan ook, de kleintjes staan lekker in de zon....

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo stoned bent als je schrijft, dan word het idd moeilijk om wat aan te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) zijn inderdaad klusjes die zwaar kunnen vallen om 4 uur s nachts ketterstoned..

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat het niet linksom dan maar het rechtsom! hoe dan ook, de kleintjes staan lekker in de zon....

 

 

;)

 

hoop niet dat je aan dat ding hebt lopen draaien he de verkeerde kant op? want dan kan je het wel schudden

Share this post


Link to post
Share on other sites

de combinatie blowen & electra aansluiten is Inderdaad hopeloos En voor een electro-leek als mij Niet aan te raden. maar een stekker in een stopcontact Steken lukt me nog net.. hehhehe

Heb de relaiskast nog niet open gemaakt, Zal es kijken.

 

 

 

 

En, je kan het klokkie toch maar 1 kant uit opdraaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het vaker gezien dat een Lumatek EVSA soms niet aan sprong. Draai er een philips greenpower in en probleem was opgelost.

Hoe het technisch is elkaar steekt weet ik niet. Heb destijds aardig moeten spitten om er wat over te vinden, maar het komt helaas vaker voor met de EVSA van Lumatek.

 

Verder prima spul. En greenpower is een super lamp.

 

Mocht het toch alleen je relaiskast zijn sja... heb ik niks gezged ;) Maar hou het wel 'ff' in de gaten dat hij zeker aan springt.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt echt niet allen aan gebruik van een bulb.

 

Soms schiet de Luma ook in een veiligheidsmodus (weet niet of het dat is maar ik noem het zo) en is dan met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen totdat je, als de EVSA aan staat, een keer op dat witte knoppie drukt, de EVSA daarna uitschakelt en 15min uit laat en daarna, voordat je hem opnieuw opstart, nog een keer op dat witte reset knoppie te drukken.

 

Zo heb ik maar al te vaak met de 400W niet dimmable gezeten toen en ik ben een echt GreenPower mannetje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat staat vast niet vermeld in het troubleshoot hoofdstuk van de handleiding...

 

Je moet er maar opkomen, goed gevonden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus en de min draad omdraaien had ik ook een keer.. (bruine en blauwe draad).

Ligt waarschijnlijk aan je vsa dat ie de lamp niet goed kan starten omdat je draden dus verkeerd zitten.

 

Als je een goede vsa hebt hebben ze meestal met een stift een stipje gezet op het kroonsteentje

op de ingang van je bruine draad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey en heb je het gevonden ?

:)

 

sucses

;)

 

Waarschijnlijk gewoon het witte knoppie aan de zijkant :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...