Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Horsleech

Purple & Sneeuwwitje

Recommended Posts

ziet er zeer goed uit hoor !!!

 

 

Zijn ze uit zaad of stekken>>

 

Als ik het zo zie zeg ik stekkies B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te grote potten ineens dat is jammer, tegen de tijd dat ze deze potjes werkelijk aankunnen hebben ze alle voeding er al uit getrokken en groeien ze dus veel minder snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel te grote potten ineens dat is jammer, tegen de tijd dat ze deze potjes werkelijk aankunnen hebben ze alle voeding er al uit getrokken en groeien ze dus veel minder snel.

voeding hebbe we genoeg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kmoet ook ff iets leuks zeggen uiteraard. Ziet er fantastisch uit! Alleen wel jammer dat je ze nu al in zo'n grote pot hebt gezet.. Niet terugpotten naar kleiner formaat. Gewoon leker hierin laten zitten! Komt alles goed (is het volgens mij al hoor B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft er naar mijn weten weinig verstand van.

 

In grote potten is juist goed, de wortels ontwikkelen zich beter en de plant kan heel groot worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar potte ik steeds over naar een maatje groter, de planten bleven onder de 1,5 meter

dus vandaar dat ik dit jaar ff wat anders doe om et verschil te bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft er naar mijn weten weinig verstand van.

 

In grote potten is juist goed, de wortels ontwikkelen zich beter en de plant kan heel groot worden.

uhmm nee als je grote potten buiten hebt staan kunen de voedings stoffen er uit regenen of eruit stromen als je teveel water geeft. ook trekt de plant nu al de voedingsstofen eruit en als je ze steeds weer verpot dan krijgt de plant steeds verse aarde TE vaak lijkt mij natuurlijk ook niejt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten is idd goed voor je plant totdat ze een bepaalde groottte hebben bereikt.

 

je kan idd beter eerst met een klein pot beginnen en steeds een grotere pot pakken. dit alles heeft te maken met wat kwekeling zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat de voeding eruit spoelt ok...maar dan kun je toch gewoon je groeivoeding erbij pakken of ben ik nu zo dom?

 

verse aarde ach...sja...maatje van me had vorig jaar stekken meteen in de volle grond gezet...dan kun je o9ok nie echt aarde verversen...toch werden ze gewoon lekker groot...groter dan mijn overgepotte...

 

ik denk dat et nie echt een wereld van verschil zou uitmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 postings hierboven had ik ook gelijk de reden gegeven waarom ik het te grote potten vind. Maar goed ik zal nog een voorbeeld geven,

 

stel ik heb 2 stekjes van lets say 10 cm,

 

1 doe ik in een 1 liter potje dan in een 15 L en dan in de volle grond,

de 2e doe ik gelijk in de volle grond.

 

Ik leg er 1000 euro op dat die via de potjes, na 4 weken veel groter is dan

die ik gelijk in de volle grond zet.

 

Het is even een overdreven voorbeeld, maar you get the picture nu neem ik aan.

Als een plant een klein potje vol met wortels heeft worden het mooie dikke wortels en krijgt ie expansie drift, als ie dan de ruimte krijgt knalt ie gelijk qua groei.

Nieuwe aarde is ook nieuwe voedingstoffen. Tevaak overpotten is natuurlijk niet goed, ik adviseer vanuit stek blokje in een klein potje (1 liter ofzo) dan naar een 15 L en dan naar de volle grond. Er zwermen hier ook fotos van mijn plantjes rond ik neem aan dat die je laten zien dat dit een goede aanpak is. Ze zijn nu zo'n 80 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft er naar mijn weten weinig verstand van.

 

In grote potten is juist goed, de wortels ontwikkelen zich beter en de plant kan heel groot worden.

uhmm nee als je grote potten buiten hebt staan kunen de voedings stoffen er uit regenen of eruit stromen als je teveel water geeft. ook trekt de plant nu al de voedingsstofen eruit en als je ze steeds weer verpot dan krijgt de plant steeds verse aarde TE vaak lijkt mij natuurlijk ook niejt goed

Dat bedoelde ik nou net, en trouwens wie heeft hier er nou geen verstand van :blink: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft er naar mijn weten weinig verstand van.

 

In grote potten is juist goed, de wortels ontwikkelen zich beter en de plant kan heel groot worden.

het gaat hier om jonge planten hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar nieuwe fotootjes, de sneeuwwitje uit de kleine pot (10 liter) staat nu in 1 van ongeveer 20 liter...

 

8.jpg7.jpg

9.jpg10.jpg

11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
het klinkt allemaal wel heel logisch, maar ik laat ze mooi staan

zou ik ook doen, hoe groter hoe beter.

 

Geen perliet in je grond, of vergis ik me (helpt ook om voedingsstoffen te fixeren)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...