Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kweektentje

Week 5 bloei: Planten staan stil?

Recommended Posts

Hallo,

 

Hier mijn kweekverslag voor meer info: 4 x Haze 600W

 

 

Sinds 2 dagen merk ik wat vreemds aan mijn plantjes namelijk ze verbruiken nu bijna geen water meer! Op het oog staan ze ook stil en aan de hand van het waterverbruik lijkt me dit niet goed.

 

Voorheen kregen ze ongeveer 2 liter per dag en dat hadden ze ook wel nodig, ik voel meestal aan de potten.

 

Gisteren hebben ze een beetje koud gestaan dacht dat het daar aan lag maar nee hoor, keek net en het was lekker warm dik 29 graden!

Onderin staat de kachel lekker te blazen dus neem aan dat ze vollop water zouden moeten verdampen.

 

Tijdens de watergift gister had ik de helft aan water over wat ik zojuist gegeven heb. (Water met Sanie's Bacto..)

 

Wat me opviel was een hoofdtop die ik verbogen had en de hoofdstam is gewoon paars geworden!....

Had vorige week wat lichtstress door de kachel maar heb sindsdien alle lichtbronnen afgetaped..

 

Wie weet wat het kan zijn?

 

Ben nu ook maar even gestopt met voeden, had de dames een aantal dagen nog een halve dosis Pk meegegeven van Hesi (8+8 geloof ik ) Heeb ook geen vergeling van bladeren of andere rare dingen.

 

Is me EC te hoog geworden? Heb helaas geen meters.....

 

Heb even geen foto's maar lijkt me ook niet zo nodig...:tu

 

Bedankt alvast!

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit t nu met je temp dan ? zie dat je poosje trug al 16,5 graden had en dat alles aardig paars was waarschijnlijk s dat de oorzaak

 

met dat kacheltje heb je dan niet enorme temp verschillen? en dat 300 m3 afzuigertje t.o.v een 600 watt lamp waar staat je tent dan buiten ofzo?

 

en persoonlijk denk k dat je met die extra fosfor en kalium en daarbij ook nog eens een volle dosis pk ook niet echt een hele goede keuze hebt gemaakt.

;) en dan je keuze om nu bacto te gaan gebruiken daar snap k ook geen snars van :tu

 

maar ze zagen er inderdaad mooi uit maar dat webje wat je zag zit ondertussen ook niet alles onder ?

iig heel veel suc6 nog

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

...edit...

 

Hoi,,

 

De temperatuur is meestal met lamp aan 27 gr soms wat minder dan zit ik rond de 24 gr op tophoogte (Heb wel 4 sensoren op verschillende plekken.

 

Met de lamp uit en zonder kachel aan kwam ik paar weken terug op 16 gr.. tegenwoordig is de nachttemperatuur minstens 19 gr.

Kachel slaat automatisch aan en staat op 23gr ingesteld icm met de afzuiger de kleine 300M3 die overigens altijd aanstaat ten alle tijde iets onder de 50%.

 

Mijn tent staat in een ruimte van ongeveer ik schat 16 gr :tu tot 20gr in bedrijf/overdag.

 

Die extra dosis PK.. tjah zo veel ervaring heb ik er niet mee maar heb wel veel gelezen dat er rond week 5 vaak tekorten komen vooral met Haze en dit spul van Hesi lijkt me minder heftig als PK13/14.. En het was een halve dosering van wat staat voorgeschreven.

 

Heb daarvoor ook gewoon bloeivoeding gegeven en ze kregen daar ook lichtelijk wat gele bladpuntjes dus hebb alles op het gevoel en oog gedaan, de bladpuntjes trekken meestal met een dagje of 2 wel weg en het is ook niet erger geworden.

 

Wel heb ik in de tussentijd een aantal bladeren weggenomen ivm te veel bebossing en licht onderin maar denk hooguit 5 blaadjes per plant.

 

De keuze van de bacto was simpel naar mijn idee.. Het kan géen kwaad.. geen çhemisch spulletje en ook bedoeld voor de slechtere dagen.

 

Het webje heb ik 1 x nog een draadje van gezien maar verder niet, was een paar dagen terug.. denk 1 klein kutbeestje ofsow maar geen idee ik zie hem niet, heb al goed gekeken..

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die misschien kan helpen hier op het forum?

 

Vandaag hebben ze wederom weer bijna niks gedronken en heb ook niks geen water gegeven.

Temp tussen 23 en 30gr met lamp aan lv= 30%

Temp lamp uit 20gr lv=50%

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarsige blad kan soms ook door gebrek komen aan iets.. meestal in week 4-5 hebben de planten de kalkbuffer van de aarde opgevroten en kan soms een ca/mg tekort ontstaan of sympthomen daarvan.

 

Ik ben niet zo'n expert op dat gebied maar ik denk dat als je een foto plaatst in de Bladprobleem afdeling van het forum, er zullen zeker andere mensen zijn die je beter kunnen helpen.

 

En anders moet je even geen water geven en misschien lost het vanzelf weer op binnen paar dagen.. misschien hadden ze gewoon even een of andere stress, je weet maar nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zeker weten tekorten en die de grond niet kan leveren helaas.

Het begon onderin het blad; spikkelige bladeren, later werden de steeltjes dieppaars (dacht aan lichtstress wat eerst ook zo was)

Toen heb ik nog wat geknakt en toen werd de geknakte hoofdstam ook paarsachtig.

 

Een aantal dagen later begonnen de grote bladeren diep geel uit te slaan dit is nu nog steeds zo.

Had al wat Complete organics van Sannie bovenin de potten gedaan en wat verse grond erbij als 'topdressing'

 

Raar maar waar maar heb wat buffertabs verpulverd en ook die er bij in ge-mixt:) Wie weet dat het nog wat helpt want heb enorm last van Foxtails.....

 

Deze onstanden een week of 2 geleden en word alleen maar erger en langer, had al gelezen dat het kon komen door een hoge EC (Wat ik denk ik heb) warme temperaturen (kortsondig 32gr af en toe) en best wel een lage LV, de laatste paar weken rond de 25/40%.

 

Alleen die foxtails, er komen witte haren uit die nog steeds uitlopen terwijl mijn idee de plant al redelijk rijp is, denk nog max 2 weken maar wat gaat er met die foxtails gebeuren groeien deze verder uit tot toppen en worden de haren hier ook nog bruin van??

 

19-10 : Dag 1 bloei

2-11 : Bloei zichtbaar duidelijk

 

Vandaag 24-12 dus 7 weken ECHTE bloei voor de Haze stekken.

 

Alléen weer het volgende, de stekkenboer zegt dat het een Haze is, welke geen idee en dat ie maar 8 weken hoef te bloeien wat ik eigenlijk niet geloof.. Bedoel de plant heeft bovenin best wel compacte harde toppen en ze voelen heel erg 'droog'aan.

 

Volgens de berekening nog 1 weekje bloeien maar de toppen onderin zijn zeker wel luchtiger maar beginnen wel te komen,

 

Maarrr heb dus 2 weken geleden problemen gehad en nu nog met de vergeling en tekorten dus hoelang mogen deze planten nog ? Aangezien ze effe een paar dagen weinig tot niks gedronken hebbben, tekorten hebben dus al langzamer zijn lijkt me en die foxtails nog... een 2e bloei of wat zeggen jullie >

 

Maak dadeliijk foto's staan voor 22.00u er wel op!

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Mijn AmnesiaHaze was in een bepaald stadium ook erg dorstig.

Maar toen de toppen dikker werden, en de groei er uit was,

kregen ook minder dorst.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay ja de mijne hebben echt een dag of 2/3 bijna niks opgenomen, week of 2 terug en toen werden dus de 2 achterste planten enorm geel en nu sinds enkele dagen de 2 voorste planten.

lijkt wel of de 2 voorste planten nu pas echt last beginnen te krijgen.

 

Hier de beloofde fotos:

 

med_gallery_25481_14820_109051.jpeg

med_gallery_25481_14820_515751.jpeg

med_gallery_25481_14820_264693.jpeg

De donker paare stelen en diepgele bladeren..

 

med_gallery_25481_14820_142479.jpeg

Foxtailsss......

 

med_gallery_25481_14820_361136.jpeg

rechterkant van de tent

 

 

med_gallery_25481_14820_187434.jpeg

Linksachterin

 

 

med_gallery_25481_14820_93744.jpeg

vossestaartjes in overvloed...

 

med_gallery_25481_14820_491012.jpeg

 

 

Heb ook het idee dat sinds de foxtails het THC op de bladeren allemaal verminderd is en vraag af hoelang ik deze nog moet laten staan, de grotere hogere gelegen toppen zijn wel mooi hard al maar gaan die foxtails zich nog verder ontwikkelen en worden de haren daar ook nog bruin van?

 

Rare toppen maar ruiken wel lekker en heb al wat geproeft en was ook niet verkeerd:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens. De tweede bloei is aan de gang aan de foxtales te zien.....

Weet niet hoe je met voeden zit en of je al aan het spoelen bent??

 

Anders, droog laten trekken, (klieven misschien hier een optie??) dag donker en de schaar erin.

 

Laters

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...