Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
airmax

Schakelbord snoer aansluiten, alleen Nul en Aarde !?

Recommended Posts

een kennis heeft al een tijdje een schakelbord liggen maar kreeg hem niet aangesloten, ik moest eigenlijk lachen , zo moeilijk is het toch niet.

Maar nu heeft ie mij een foto gemaild en inderdaad, waar moet de fase?

De kroonsteen geeft een dubbele blauwe en een enkele Aarde om mee te verbinden , zie foto's. kan natuurlijk zijn dat de bouwer geen fase kleur meer had liggen maar ik zie verderop op het bord wel bruin draad.

 

wie weet meer.

 

gallery_23854_15067_245946.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde is duidelijk denk ik.

 

Blauw (nul) gewoon op blauw

 

Fase (bruin) aan de onderkant van het blok met de zekering erin. Ook nog even bepalen naar de juiste smeltveiligheid hierin. En het juiste aantal lampen daarna.

 

wel even opletten dat de aansluiting van de fase dan is afgeschermd, maar zo te zien ziet er al een plastic kapje op. Dan ook even een trekontlasting aan de kabel maken die erop aangesloten wordt.

En dat werkt dan qua aanraakveiligheid alleen als je zeker weet dat de blauwe ook echt de nul is.

Dus als je dit met stekker en snoer gaat aansluiten, weet je nog niet wat de nul is. Dus denk dan hier ook om juiste afscherming van de kroonsteen.

 

Verder is er niet echt veel te zeggen over de werking.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey oké , dat klint wel logisch, alle fase gaat i.d.d. verder vanuit de zekering, en er zit een klem op voor het aansluiten van kabel.

punt is dat er geen opening zit in de transparante beschermingskap, dus ik zag het in eerste instantie niet, maar met een soldeerbout gaat dit wel lukken, bedankt voor de info.

Had eigenlijk verwacht dat er een driedubbele kroonsteen op zat en de rest intern verwerkt was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eerst even de behuizing van de zekering na, misschien zie je wel een schroefje of een kliksysteem als je de zekeringhouder eruit schroeft.

Normaal gesproken moet er een mogelijkheid zijn om de kabel in te voeren.

 

 

Maak ander de componenten ook even open voor dat je wat gaat aansluiten, wie weet is het wel een showmodel of zo geweest en zit er niets aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Controleer ook even of alle schroefjes wel goed aangedraaid zijn. Als dit niet zo is dan kan het op die plekken te heet gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft zou ik zeggen.

Of anders maak betere foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...