Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gysmo

bladprobleem

Recommended Posts

en spot elke dag nieuwe bladeren met deze verschijnselen

gallery_35904_15062_1008660.jpg

gallery_35904_15062_3819837.jpg

 

het is voorlopig wel maar 1plant, hopelijk blijft het zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie op foto 1 toch echt eitjes op het blad liggen! :lol:

 

kijk ook eens onder het blad zitten daar witte plekjes of zwarte puntje?

 

zo ja dan is spint!

 

oplossingen: bayer masen of andere middelen zijn te krijgen bij tuin centra en of growshop

 

suc6

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt het meest op K tekort.

 

ga ik in mee, die bolletjes op blad.. echt geen eitjes :lol:

vraatschade ziet er iets anders uit.

 

te koud medium helpt mee bij dit verschijnsel (bemoeilijkte opname) alles moet 1st opwarmen en als je dan te vroeg water geeft wordt het water wel opgenomen maar de voeding niet, keer erop weer doen.. hebbie ineens een tekort terwijl er wel genoeg voeding gegeven is/aanwezig is in medium nog los van de temperatuur vh water dat je geeft: is je medium koud dan iets verwamt water maar niet te en lauw water aan je hand waarvan de meesten denken dat het 20-25C is is werkelijk 32C

heb je het weer een beetje op orde zit je dan ineens met een zware overvoeding want alles zat nog id pot en je gaf weer :rofl

 

volgens mij heb je ook wel flink voeding lopen geven?

iets verbrand puntje maar verder ook dat het blad zelf lichte tekenen van overvoeding/te nat staan vertoont.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt het meest op K tekort.

 

ga ik in mee, die bolletjes op blad.. echt geen eitjes :lol:

vraatschade ziet er iets anders uit.

 

te koud medium helpt mee bij dit verschijnsel (bemoeilijkte opname) alles moet 1st opwarmen en als je dan te vroeg water geeft wordt het water wel opgenomen maar de voeding niet, keer erop weer doen.. hebbie ineens een tekort terwijl er wel genoeg voeding gegeven is/aanwezig is in medium nog los van de temperatuur vh water dat je geeft: is je medium koud dan iets verwamt water maar niet te en lauw water aan je hand waarvan de meesten denken dat het 20-25C is is werkelijk 32C

heb je het weer een beetje op orde zit je dan ineens met een zware overvoeding want alles zat nog id pot en je gaf weer :rofl

 

volgens mij heb je ook wel flink voeding lopen geven?

iets verbrand puntje maar verder ook dat het blad zelf lichte tekenen van overvoeding/te nat staan vertoont.

bedankt voor de tip, sluit beestjes volledig uit omdat er helemaal geen te vinden zijn. maar overvoeding kan ik niet begrijpen :rofl geef ze niet meer dan 3keer per week voeding :) en waarom is het dan maar 1 plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat er niet om hoe vaak je voeding geeft maar om het ec van je voeding. (hoe sterk is de oplossing)

 

 

 

deficiency, betekent nog altijd tekort en dus geen overvoeding.

 

verbrande bladpuntjes kunnen daar wel op duiden, maar kan ook uit een eerder stadium komen of een andere oorzaak hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teveel van de ene stof verdringt de andere.

 

als je nu maar die ene stof aan blijft bieden kan de rest niet meer opgenomen worden en krijg je een tekort, dit gaat ook nog eens samen met ph waarden, zijn erg mooie stickies over hoe eea nu werkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...