Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aard Appel

lekker lekker

Recommended Posts

Dus jij komt een lekker stuk tegen bij de slager en dan koop je rosbief... :D

 

ja ik was even samen met de miss gegaan :P

 

:D :) :)

 

Een echte ridder. :P

 

Ik kan zo gauw ook niet bedenken wat ik niet lust Blowsterke. Alles wat goed bereid is, kan lekker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wel,zuurkool! :P

Hoe je dat ook maakt,je zal het bij mij echt niet door mijn strot krijgen. :D

 

Ik eet vanavond lekker verse pasta met wat hamblokjes,verse knoflook,ouderwetse tomatenpuree,klontje salieboter(met room) met wat additioneel kookroom en daar op het bord nog wat parmezaans schaafsel eroverheen.

Allemaal van de marqt(op de Del Monte puree na).

Yummie!

 

Grtz. Aad

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan probeer eens bigog Aad dan lust je het vast wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsz: "Ik denk vier minuten aan iedere kant jong."

 

Jr.: " Ik denk drie pap"

 

Uiteindelijk drie en een halve minuut voor onze bio kipfilets. :D Broccoli, piepers en jus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomatensoep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope,ook op de poolse manier vind ik zuurkool niet te vreten,maar dat zegt niet veel hoor,vind ik van haast alle groentes... :D

Zometeen gaat hier een lekkere moot schotse sockeye wilde zalm in de pan(behoorlijk heet met olijfolie en dan op in de laatste minuut/minuten nog klontje boter erbij volgens Herman. :) )

Ik hou het bij hooguit 3 minuutjes op de velkant en dan nog 1 minuutje op de andere.

Zoals de visboer mij al talloze malen heeft verteld,verse vis zou je altijd gewoon rauw moeten kunnen eten.

(De visboer verteld mij ook vaak,dat wortelen lekker bij vis passen,maar daar ben ik het dus echt niet mee eens... :P :) )

Wel erbij wat gebakken aardappelschijven(met schil) met rozemarijn uit de oven.

De zalm op zich is lekker genoeg,dus geen behoefte aan bearnaisesaus oid,maar misschien wel een kwak dille-mosterdsaus op het bord voor een beetje extra 'oemph'. :D

 

Yep,it's kokkerelentijd! :P

 

Grtz. Aad

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou er hier ook wel ingaan, klinkt goed :D

 

smakelijk daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar eens die tempeh soya geprobeerd. Die vielen de laatste keer uit de smaak. Nu heb ik ze tot blokjes gesneden en gefrituurd/gebakken in kokosolie. Daarna een deftige marinade gemaakt met wat ketjap ketchup knoflook suiker citroensap beetje sesamolie en sambal en ze daar een halve dag in laten sooken. Nu zijn ze lekker knapperig en smakelijk. Beter als de vorig keer en goed binnen te houden.

 

EetZe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik een tip voor je miramar.

 

Ik heb alle soorten tempeh geprobeerd, maar degene die ik kocht in de natuurvoedingswinkel (bio) was verrweg suprieur.

 

Door de oorsprong van het product bakt iedereen altijd "the living daylight" uit het product.

Ik ben op den duur de tempeh gaan bakken in boter. Plakjes van 5-7 mm 2-3 minuten aan iedere kant. En niet te hard.

 

Sindsdien krijg ik zelfs complimenten van mensen die het normaal niet lusten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben zuurkool met spek op vandaag, vanwege Aad, zal ik maar geen foto plaatsen vandaag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope,ook op de poolse manier vind ik zuurkool niet te vreten

 

 

krijg jij allen de worst...

 

hier was het lasagne, gemaakt door 2 dames :P :D , maar nu moet ik de afwas doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ik het niet hoef op te eten,heb ik geen problemen met afbeeldingen ervan hoor. :P

De zalm was heerlijk! :D

 

Lasagna...mmmmm....das te lang geleden,doen we binnenkort weer een keer.

Nu knoop los en ff uitbuiken hoor. :)

:D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope,ook op de poolse manier vind ik zuurkool niet te vreten

 

 

krijg jij allen de worst...

 

hier was het lasagne, gemaakt door 2 dames :D :) , maar nu moet ik de afwas doen :P

 

Hihi.. de volgende keer 1 aan tafel houden, dan hoef je het niet alleen te doen. :D

 

Doe ik elke dag Gobru. Op den duur krijg je eelt op je ziel. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je tip onthouden Mitsz voor de volgende keer , ik vroeg al of dat morgen was maar helaas :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. De tempeh was deze keer bio en smaakte beter als die van de vorige keer. Next time in butta, lekker lekker.

 

 

Edit, kan je een linkje doen van het recept voor die gans (als je die hebt) en anders de hoeveelheden ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bouten gaar ik altijd apart. Daar kun je mee doen wat je wil. Je kunt er goulash van maken,

of iets met rode wijn, spekjes en champignons. Hachee-style zijn ze ook erg lekker, of stoven met geroosterde knoflook.

 

Da´s echt een aanrader.

 

De filets wegen meestal zo´n 250-300 gram, dus 1 per persoon is ietwat aan de ruime kant.

Ik combineer het meestal 1 filet voor twee personen met ieder een boutje.

 

Controleer de filets goed op hagel. Als ze err in geschoten zijn zullen er blauwe plekjes te vnden zijn.

Smeer ze in met zout en wat peper en pak ze in folie. Half uurtje laten liggen buiten de koelkast.

Bak ze 4-5 minuten aan iedere kant, verpak in alufolie en laat ze tien minuten rusten.

 

I plakken snijden en op je bordje leggen. Spruije erbij of een andere kool is lekker.. Zuurkool ook een aanrader..

 

eet ze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gans slaat wel erg snel door dan krijgt het een nare leversmaak.

 

Ik heb laatst gans gerookt. (...)

Gerookt in de houtoven maar ook in een electrische wok met groene thee en rijst erin en de gans zwevend erboven op een rooster (deksel erop). Dat is binnen 5 minuten gepiept en een groot succes.

In dunne plakjes snijden en dopen in geroosterde sesam en sesam- of walnootolie, of zeezout, of cranberry, je kunt er alle kanten mee op.

 

Het volgende gans project wordt de bitterbal van gans.

Ganzenfilet wordt hier in de buurt bijna voor niks aangeboden, er lijkt wel een overschot te zijn. :D

 

gallery_7512_11569_17140.jpg

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Mitsz, had ik nog niet bij stilgestaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker februari BBQ-pijp aan vandaag buiten en vanaaf slappen we deze erop:

gallery_9016_10741_1573853.jpg

Pofaardappel erbij :D , komkommer, courgette,,,,,,,,,lekkerrrrrr

 

 

en idd, hier zie ik ook steeds meer gans,,,gratis :P

Roken is goed te doen en idd: tis zo weeig.

 

Laatst kreeg ik een pannetje ganzencurry,,,,was best goe!!

 

greets,

Hupsel

Edited by hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er van alles mee doen, met die vogels.

 

Curry lijkt me ook wel wat. Doen we met de volgende.

 

Ziet er lekker uit Hupla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees bbq...nu wil ik al helemaal dat de zomer snel komt :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heeft de bbq al 2x gebrand dit jaar :P

 

anders kan je geen spareribs maken :D

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...