Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Bolliex

De toekomst voor kwekers is rooskleurig !

Recommended Posts

Guest Bolliex

Er zouden ongeveer volgend jaar lampen uitkomen die 90 procent van een 600 watter licht produceren, minder warm worden en slechts 300 watt verbruiken.

Bron: Growshop alien, ijsendijk.

 

Heb er voorlopig nog niets over gevonden, maar mss dat iemand anders meer weet ?

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff zitten rekenen

Dan zou die lamp 293 lm per watt leveren .tegen nu hps 130/160 lm de watt

Het enige is dat CREE in het lab een led heeft die 250 lm de watt levert bij 4000k

En dat Seoul semiconductor. De nPola led heeft geïntroduceerd 500lm de watt

Ook dit is alleen nog in het lab zover ik heb kunnen googlen

Maar voor dat die uitkomen duurd nog wel ff denk

 

Maar als er volgend zoeen lamp komt dan kan je zoiets een game changer noemen

We zullen zien wat het komendevjaar brengt

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al enkele jaren volg ik met teleurstelling "de nieuwe ontwikkelingen" die "het kweken voorgoed zouden veranderen".

 

Ik noem :

- high output tl buizen ;in combinatie met een stapelrek - veel teveel gedoe...3 keer zoveel planten zetten voor hetzelfde resu;taat als hps

- watergekoelde lampen ( totaalfaal)

-de eerste /tweede/derde generatie Leds ( ja ze worden vast wel ooit helder genoeg qua verlichting , maar tot nu toe een verspilling van geld)

-compact fluorescent ( van die spaarlampen ter grootte van een rugbybal) : wederom totaalfaal : strelkkende planten , veel blad, weinig toppen.

-"Omega gardens" = ronddraaiende wastrommel met stekken , waar midden in een lamp is geplaatst. 360 graden rondom belichte planten..

veel gelek van voedingswater, en daardoor barsten in de cooltubes...

 

Kijk we dromen allemaal van een simpel super efficient systeem..en dat weten de fabrikanten.

Verlangen om goedkoper te kweken , met minder hitte : dat creeërt bij de consument " Het voordeel van de twijfel"

 

pas als de oogsten/plantgroei/eenvoud van HPS lampen overtroffen of makkelijk geëvenaard worden hebben we een Game Changer te pakken.

-De plasma lamp is geloof ik wel een van die ontwikkelingen die veelbelovend lijken....

-Opticlimate is ook een blijvende verbetering.

-Co2 toevoeging is niet verkeerd

-Verwarmde wortelmatten is de moeite waard om te hebben

-UV -bestraalde inkomende binnenkomende lucht kan ik iedereen aanraden

 

als je met bovenstaande zaken al ervaring hebt , en / of er mee bezig bent ...dan ben je op een goed spoor...

Maar nieuwe LEDs serieus nemen zonder dat je er ook maar een topje onder hebt gekweekt vind ik voorbarig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder warm worden? ik moet nu al 5000Watt bijstoken om een HPS hok warm te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zo'n stekkerdimmer tussen die opti zetten en je hoeft minder te stoken! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit al aan de 9000w aan kachels brrrr tering kouw

Share this post


Link to post
Share on other sites
minder warm worden? ik moet nu al 5000Watt bijstoken om een HPS hok warm te houden.

 

 

Volgens mij spreken we hier dan idd over een HOK.. !

Oh nee , amnees die kweekt niet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek riet.. das wa anders.

 

mwa net wat minder wattage aan kachels dan verlichting, dus valt mee deze keer. En zonder opti overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees en Gappie : Doe jullie dan een buitenkweek met kachels? Ik denk dat het nog niet op het forum staat, dus even als losse opmerking: Na 1 december proberen we buiten wat minder te kweken om het klimaat te ontlasten. Als we allemaal buiten verder zouden kweken met kachels komt er nooit meer een 11 stedentocht. :rolleyes: :lol: :lol: :lol: :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-) Grapjas,

 

Nee aanzuig rechtstreeks van buiten en de box op minimaal 30% laten draaien dan verzet zich behoorlijk wat

lucht wat verwarmt moet worden

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...