Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Bezind eer u begint...

Recommended Posts

Na een opstelling met een opticlimate geproefd te hebben met dimlux ballasten 400V en daar geen mankementen aan gehad te hebben (so far :) )

kreeg ik het aanbod van een vriend die 'bij de groothandel kan inkopen ivm werkgerelateerd' om via hem mijn spullen te halen voor een project.

 

25% onder de winkelprijs (van de duurdere winkels laten we eerlijk zijn, de mannen van PUK zijn heel schappelijk :lol: )leek me een goed idee.

 

Nu heb ik nog even gedacht aan Gavita 1000 watters maar de gedachte aan hoe dat dan moest met een stroombord voor 1000watters enzo en of het licht wel goed uitkwam op de oppervlakte, heeft me doen besluiten om toch maar weer dimlux te nemen.

 

Nu kreeg ik eerst een wegtrekker toen de opticlimate uitverkocht was :) kan gebeuren wegens succes maar als fabrikant zie je toch dat je voorraad op raakt en zorg je op tijd voor nieuwe...

 

Een paar weken gewacht en uiteindelijk was hij er dan.

 

Ondertussen al de andere materialen aangeschaft waaronder de dimluxen etc.

 

Toen alles eenmaal klaar was moest als laatste, het was niet anders, de opti erin. Speciaal plekkie ervoor gemaakt zodat hij eenvoudig (wat zeg ik 125kgs :) ) op zijh plek getild kon worden.

 

Alles aangesloten zoals in de papieren staat en proberen maar. NOU DAT GING LEKKER...die mongolen die dat ding nakijken in China of welk derde wereld land ze vandaan komen hadden de bypas niet dichtgedraaid. De bypass is de middelste aansluiting, geen gebruiksaanwijzing die rept over dat je die moet aansluiten ofzo.

Holéé 50 liter water over de vloer, wat zeg ik tegen de muur. Het spoot eruit met een kolere straal. Nu ligt er duur EPDM folie op de vloer maar dat het via de muur naar beneden komt verwacht je ook niet. De houten vloer onder het EPDM is dus ook wat vochtig geworden. Gelukkig kost die maar 200 eur/m2 dus dat valt mee :)

 

Uiteindelijk dat hele ding nagekeken en zelf afgesteld. Je mag toch aannnemen dat zoiets word nagekeken voordat het geleverd word...

 

Vervolgens ging verlichting aan voor de test...ALLES OK.

 

Toen prikte ik de temperatuurmeter in de Dimlux controller. PATS..hele kastje viel uit (+de verlichting).

Alles opnieuw aangezet en nog een keer geprobeerd. PATS weer...

 

Ik een nieuwe controller opgehaald bij de fabrikant en jawel...hetzelfde euvel.

 

Ik weer naar de fabrikant, krijg ik het leuke verhaal dat ie weet dat sommige temp voelers niet op bepaalde kastjes kunnen. WAAROM KRIJG JE HEM DAN UBERHAUPT ERBIJ?

 

Nieuwe voeler meegehad en tadaa! Alles werkt...

 

Doen opeens twee VSA's het niet meer. Althans, ze geven een rood knipper lampje en de groen is aan : OPEN zegt de storing.

Alles nagekeken en er was een extra ***star kap dus die ook omgeruild...helaas niks hielp.

 

Bericht aan de fabrikant gestuurd die me verteld ze om te ruilen want dit gebeurde wel vaker :lol:

 

Ik weer op pad om ze om te ruilen bij de fabrikant (100km heen, 100km terug). Kom ik daar :lol: alle 400V ballasten op!!!

 

Nu wachten tot week na sinterklaas.

 

 

Niet echt overtuigend dit allemaal.

 

Nu ben ik een paar keer bij Gavita geweest (DOC). Wat een verschil in werkwijze.

 

Doc buk ff dan krijg je een veer :)

 

Zo frustratie van me af getypt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als kweken makkelijk was deed iedereen het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amai! Pechvogeltje!

 

Fijn dat je het even neerzet, kunnen wij van leren en behoeden dat het bij ons ook gebeurd.

 

Wel klote dat je denkt kwaliteitsspul aan te schaffen en blijkt dat het "normaal" is dat e.e.a. soms niet werkt...

 

Wel voldoening als het straks eenmaal draait.

 

Ik lees niets over je Co2. Pas je daar mee op? Dat je niet straks als aanvulling op dit verhaal vermeld dat de fles een nacht heeft opengestaan ivm defect ventiel? Of erger nog, dat iemand names jou dat hier vermeld :lol:

 

Nee, gaat vast goed komen! :lol: Succes! En grtz aan Henkiepenkie (erg veel geleerd van zijn verslagen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu datwasikniet over henkie begint, ik dacht er net aan toen ik leuke hobby zag posten. Komt er nog eens zo'n mooi verslag?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu kreeg ik eerst een wegtrekker toen de opticlimate uitverkocht was

Niks mis met een mooie wegtrekker:

 

IM000710-border.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

worden al die evsa's in dezelfde fabriek gemaakt? meeste merken hebben blijkbaar last van uitvallers,iedereen terug naar magneet ballasten? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach bij mij gaat het wel lekker met mijn dimlux spullen. :lol:

En juist niet met Gavita spullen :lol:

Zo heeft iedereen wel eens problemen en pech het belangrijkste is dat je snel en goed geholpen word.

En zeg ik weer 2x :rolleyes: voor dimlux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...