Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bromsnor

Opticlimate 15000 met 15 lampen?

Recommended Posts

Zo das snel! :rofl

 

Ruimte is ca 4m x 3m = 12m2 x 2,5 hoog = 30m3 doen we dat weer keer 5 = 150M3. Dan moet het theoretisch wel goed komen met die 300m3....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bromsnor/Racker,..

moet je erg technisch onderbouwd zijn om zo'n opticlimate aan te sluiten? (en hem goed in gebruik te hebben..)

Op hun site zeggen (youtube) ze heel leuk stekker erin en draaien maar, maar ik heb van mijn GS documentatie van een opticlimate.

(ik heb een installatie boekje, en een mapje met opstellingen in diverse ruimtes)

Het lijkt erop dat het verre van plug en play is....

 

Kijk thyleenslangetje aansluiten, wat licht loodgieterswerk verrichten kan ik nog wel.

Aansluiten van luchtslangen, of eventueel zo'n plenumbox, moet ook geen probleem zijn.

Maar het technische gedeelte van zo'n ding houd mij een beetje afzijdig nog

 

Ik heb wel het topic van (volgens mij jou) Racker door zitten lezen, maar daar lijkt het topic zijn doel voorbij te streven, het testen van de opticlimate.

Een sticky over aansluiten en gebruik zou helemaal geweldig zijn op dit forum (ik denk dat veel forumleden hier wel wat aan zouden hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al bekend ben met licht loodgieterswerk zoals afvoertje maken en PE koppellingen aansluiten dan moet het voor jouw een fluitje van een cent zijn. Voor het elektronisch gedeelte moet je gewoon de handleiding doornemen. Hierin staat alles netjes en duidelijk in... Valt best mee. Stroomkabel en afstandbediening aansluiten en een alarmcontact.

 

Heb je er eenmaal een keer mee gedraaid, dan wil je niets anders meer! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een smartphone kan bedienen dan kun je zeker een opticlimate bedienen, kun je echter geen smartphone bedienen....begin er dan in godsnaam niet aan.

 

Aansluiten bestaat uit,

 

-Fase + nul + aarde of 3fase +nul+aarde.

-2 draadjes naar de waterklep aansluiten.

-Event 2 draadjes op je klokkie in je bord aansluiten

-2 x 16mm pe op de unit aansluiten met snelkoppelingen.

 

Een wateraansluiting en waterafvoer heeft iedereen eigenlijk al in zijn ruimte

De hygrostaat, lichtcel, afstandsbediening en temperatuursensor zijn al aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een smartphone kan bedienen dan kun je zeker een opticlimate bedienen, kun je echter geen smartphone bedienen....begin er dan in godsnaam niet aan.

Ik zit nu aan mijn 4e generatie iPhone..... goed genoeg? :rofl

 

Aansluiten bestaat uit,

 

-Fase + nul + aarde of 3fase +nul+aarde.

-2 draadjes naar de waterklep aansluiten.

-Event 2 draadjes op je klokkie in je bord aansluiten

-2 x 16mm pe op de unit aansluiten met snelkoppelingen.

 

Een wateraansluiting en waterafvoer heeft iedereen eigenlijk al in zijn ruimte

De hygrostaat, lichtcel, afstandsbediening en temperatuursensor zijn al aangesloten.

Ok, dat moet niet moeilijk zijn dan... Waterklep heb ik nog nooit ge(dé)monteerd, dus zou ik ff moeten kijken hoe dat in elkaar zit enzo.

Is het niet beter om koud aanvoer op PE te zetten en water afvoer op koper?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, das meer werk.

 

stukje pe van 16mm en hup je riool in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een smartphone kan bedienen dan kun je zeker een opticlimate bedienen, kun je echter geen smartphone bedienen....begin er dan in godsnaam niet aan.

 

Aansluiten bestaat uit,

 

-Fase + nul + aarde of 3fase +nul+aarde.

-2 draadjes naar de waterklep aansluiten.

-Event 2 draadjes op je klokkie in je bord aansluiten

-2 x 16mm pe op de unit aansluiten met snelkoppelingen.

 

Een wateraansluiting en waterafvoer heeft iedereen eigenlijk al in zijn ruimte

De hygrostaat, lichtcel, afstandsbediening en temperatuursensor zijn al aangesloten.

 

 

die vlieger gaat niet altijd op racker....

 

met me opti red ik me prima,alleen met me smartphone is het nog steeds een drama :)

 

het ligt er maar net aan waar je intresses liggen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een sticky over aansluiten en gebruik zou helemaal geweldig zijn op dit forum (ik denk dat veel forumleden hier wel wat aan zouden hebben)

 

 

Ff geluid uit.

 

 

 

@pietje, bij een opti zit een boekje, bij een smartphone niet. Misschien zit t um daarin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bromsnor en @racker

 

maakt die opticlimate nou een hoop geluid ? Ik hoor verschillende verhalen van hard als in wasmachine....Tot zelfs stiller dan een gemiddelde afzuiger...

 

Ik wil er misschien 1 kopen als het in een rijtjes huis zou kunnen met hout en gips muren(jaren 30 woning). maar ik vind het een beetje zonde als ze te veel lawaai maken... Waar kan ik het mee vergelijken ?

 

Ik hoor ook verhalen dat ze regelmatig stuk zouden gaan, klopt dit ?

 

Wat is jullie ervaring ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fan in het grootste model is 2500m3. Vergelijk het windgeluid dus maar met een box van 2500m3

 

De compressor maakt het geluid van een dikke koelkast of cola-apparaat.

 

Als de woute er pur in spuiten is die idd kapot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info, een dikke koelkast naast me slaapkamer ga ik niet blij van worden denk.

 

Nagano is toch hetzelfde apparaat als de opticlimate ? Wat maakt hem nog eenvoudiger dan een opticlimate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat hij stiller is omdat hij in geval van een grotere uitvoering, twee kleine compressoren heeft ipv een grote.

 

Wat betreft herrie, welke je ook kiest, ze zijn beide heel stil te krijgen. Demper op de uitlaat vd ventilator en de stille veren eronder.

Ken iemand die er gewoon mee in een gehorige flat kweekt. niks aan de hand.

 

Die nagano is nieuw en in mijn ogen een welkome concurrent voor de opti. De klantenservice van de opti is dramatisch als je het mij vraagt. Ik begrijp van een aantal winkeliers dat ze hem liever niet aanbieden.

Veel onderdelen weken niet leverbaar, lachwekkende productiefouten etc. en de winkels krijgen de boze klanten...Jammer want het is een mooi product mist goed gepresenteerd.

Je zal maar zo een ding stuk hebben en weken moeten wachten tot je geholpen word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ leuke Hobby Ik deel die mening niet. De service van opticlimate is wat mij betreft uitstekend en heb zelfs bij een specifieke vraag in het weekend antwoord gehad per mail....

 

Maar ik zou als ik jouw een nagano (ligt dat niet in japan? :verrygood ) kopen voordat je daar ook slechte verhalen over hoort... B) :verrygood

 

Volgens mij is iedereen op het forum die een opti gebruikt dik tevreden. Dat zegt mij genoeg!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer even bezig geweest. Ik heb geen haast en helaas te weinig tijd maar alles komt goed! Begint al aardig op een hokkie te lijken.

 

Hierbij nog wat foto's

 

Wazige foto maar de luchtverdeelslang is net te zien!

gallery_32923_13333_1061969.jpg

 

Hier nog een keer en heb een de mv buis geisoleerd!

gallery_32923_13333_886900.jpg

 

De opti, met de waterafvoer geknepen, doet het perfect. Koelt nu de ruimte met 1 lamp aan (met dimlux op 35%) :verrygood

gallery_32923_13333_1013381.jpg

 

Volgende week maak ik ff foto van het elektronische gedeelte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat nog een vraag...

 

Ik heb een Ruck RK125LS fan 330m2 en een carbon-active 500m3 filter. Als ik het strikt het boekje doorleest van het koolstoffilter dan moet de fan min 375m3 afblazen. Gaat dit dan goed komen met deze combi?

 

Er komt nog 5m lengte van sonodeck 127mm tussen met een aantal bochten. Dan heb ik al aardig wat verlies....

 

Moet de fan direct bij het filter worden geplaatst of halverwege de sonodeck?

 

EDIT: zit nu ff de Editorial: Ventilatietechniek Voor Dummies van Whazzup te lezen en zie het volgende staan:

"Hou er overigens rekening mee dat sommige fabrikanten (raar maar waar) hun filters specificeren op fancapaciteit, en niet op daadwerkelijke capaciteit. Zo zag ik laatst een filter dat verdomde veel op mijn 350 kuub filter leek (zelfde maten zelfs!), maar als 500 kuub aangeprezen werd. Vreemd. Een 500 kuub filter zal nooit op 125mm zitten."

Edited by bromsnor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bromsnor De opti's zijn draaiende

 

Maar ik wil je gezicht wel eens zien als er wat aan stuk is en je krijgt te horen dat de onderdelen onderweg zijn uit China...wachttijd 5 weken.

 

Geloof me, ik ben niet voor of tegen de opti, het is een mooi product. Maar als de grotere winkels (en sponsoren van dit forum :verrygood ) gek worden van de belabberde service

geloof ik ze.

 

Hopelijk gaan ze wat harder rennen met een concurrent erbij.

 

Ik ga de nagano testen. De opti ken ik nu op mijn duimpje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha,

 

De Nagano is het beste wat opticlimate kon overkomen... :verrygood Buiten dat zit er 1 jaar garantie op een opti. Scheelt er iets aan dan krijg je een nieuwe. (mits je dat wil)

 

@bromsnor, je weet dat je bij 2,5Mpa een error 12 krijgt?

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites
@bromsnor De opti's zijn draaiende

 

Maar ik wil je gezicht wel eens zien als er wat aan stuk is en je krijgt te horen dat de onderdelen onderweg zijn uit China...wachttijd 5 weken.

 

Geloof me, ik ben niet voor of tegen de opti, het is een mooi product. Maar als de grotere winkels (en sponsoren van dit forum :verrygood ) gek worden van de belabberde service

geloof ik ze.

 

Hopelijk gaan ze wat harder rennen met een concurrent erbij.

 

Ik ga de nagano testen. De opti ken ik nu op mijn duimpje :verrygood

 

Heb je aandelen of zo. Kan je toch totaal niet verglijken.

PS mooie kopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen aandelen :verrygood

 

Maar wel wat irritatiedingetjes gehad. Niet dat dat niet bij die Nagano kan gebeuren maar nu kan ik eens testen.

Principe is hetzelfde, prijs ook ongeveer.

 

En ik heb een folder van BTT die hem oa. levert.

Van BTT heb ik een goede indruk, die verkopen over het algmeneen geen slechte producten.

 

De opti is bijna overal uitverkocht dus een mooie kans om niet te hoeven wachten.

 

Welke beter is, het maakt me niet uit..ik heb ze beide :verrygood

 

@racker

Op de nagano krijg ik 3 jaar garantie

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig maar....

 

Edit, principe is hetzelfde?

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...