Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leila

Voorbereidingen outdoor 2013

Recommended Posts

Hoi

 

Ik ben van plan om een kas van 2,5 bij 6 te kopen en deze gedeeltelijk te vullen met ons geliefde plantje, de kas komt te staan in mijn achtertuin dus denk ik dat t handig is om wel aftezuigen met filter voor onderdruk in de kas ivm met geurtjes en de buren die eea niet moeten ruiken. Maar nu twijfel ik aangezien mijn tuin op t noorden ligt en ik niet heel veel zon zal krijgen tenminste niet zoveel als op t zuiden dus vraag ik me af of t wel zin heeft.?? Boerenkool groeit als kool in mijn tuin maar of ons geliefde plantje ook toppen zal aanmaken in een tuin op t noorden dat vraag ik mij af..? Mocht ik eea toch doorzetten vraag ik mij af en hoeveel planten ik op een vierkante meter moet zetten? Ik ga werken met zelfgemaakte herijana stekken en ben van plan om wat ww*northernlight en royal dane*typhoon te planten, de laatste 2 zijn zaadjes. Ik ben van plan om nog voordat maart begint in het komende jaar voor te groeien binnen zodat ik lekker grote planten krijg en een lekker "te vol" kasje krijg.

 

Ik hoor jullie mening graag, heb nog nooit een buiten kweek met succes afgerond dus wil ik graag goed voorbereid zijn..

 

Jullie zullen wel denken wat is ie vroeg maar beter goed voorbereid dan slecht en onwetend aan de gang gaan....

Oook vind ik t zonde van de stekken als veel van jullie slechte ervaringen hebben met een tuin op t noorden zonder al te veel zon.

 

Ik hoor graag van een ieder wat ie ervan vind.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat het veel zin heeft als je tuin op het noorden ligt , meet eens hoeveel licht/tijd de zon schijnt op de plek waar je een kas wilt hebben

succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

THnx voor je reactie pacman, t is moeilijk meten nu de zon niet door de bewolking komt. Zijn er geen soortjes die in vergelijking met andere wat minder zonlicht nodig hebben en toch een lekker rokertje zijn..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is outdoor geen guerilla.

 

Noorden is wel ongunstig maar hoeft niks te zeggen. Als je huis verder weinig zon blokkeert is er weinig aan de hand

Als je planten maar zoveel mogelijk zon vangen is het goed.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat om zoveel mogelijk uren direct zon licht.....die uren weet je toch wel doordat je buiten zit in de zomer?

 

wat ook helpt is bv een muur op het noorden wit maken....net als binnen geeft dat reflectie...

 

als je toch een kas van die size maakt..met filter en afzuiging...dan kan je overwegen om te gaan verduisteren.... ;)

 

dan heb je top kwaliteit... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Leila,

 

Ik heb zelf een rijtjeshuis met tuintje op noorden(NNO) en dit jaar een eerste probeerkweekje gedaan. Middenin de tuin een groenstrook gemaakt van 30X250 en met 50cm tussenruimte geplant. Ze groeiden als kool. Ik heb echt moeten snoeien omdat ze anders boven de daken van schuurtjes uitgroeiden. Daardoor kreeg ik veel zijtakken met kleine toppen. De bloei begon pas in de 4e week van augustus en 20 oktober heb ik geoogst omdat de toprot toesloeg. Naarmate de dagen korter worden en de zon niet meer zo hoog komt, krijgen mijn plantjes eind september nog maar zelden direct zonlicht. Misschien daardoor gaven ze ook geen sterke geur af terwijl de gedroogde toppen erg goed ruiken. Het is een relaxed wietje geworden. Niet erg stoned of high maar vooral ontspannend ;) Per plant ongeveer 200gr.

 

Voor komend seizoen ben ik een groter stuk aan het voorbereiden. Ik zet dan 1 plant per m2 met een scrogrek op 1 meter hoogte en ik ga verduisteren zodat ik eind september kan oogsten.

 

Of het zinvol is om op zo'n plek te kweken? Voor mij wel. Ik wilde een wietje dat ik puur kan roken. Genieten van het roken van een flinke joint en daarna nog in staat zijn om "iets" te doen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

op het zuiden is beter, natuurlijk. toch op het noorden gaat best. toppen zijn minder dik, das het enige en als je pech hebt drogen ze behoorlijk in, als de zomer niet al te best is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op Het noorden kweekt moet je zorgen dat er geen opjecten zijn die de zon blokkeren, dat is het enige. Het maakt eigenlijk geen zak uit op welke richting je kweekt de zon komt overal.

 

Als ik op het zuiden kweek maar net achter een schuurtje of een schutting die mij het zonlicht ontneemt dan kan ik net zo mooi op het zuiden liggen maar dan schiet het geen moer op dus de richting van je kweek zegt niks.

 

Een flatwoning op het noorden dan kan je het wel vergeten dan heb je geen direct zonlicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ga verduisteren! Carpe zei het al en ik wil je er graag even aan herinneren. Met verduisteren win je zó verschrikkelijk veel....... :lol:

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...