Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

Hoelang nog?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb 2 White Russians staan (DHS Huismerk) onder een 400w hps in een 65 liter bak met gewone universele potgrond. Ik denk dat de rechter misschien al klaar is maar ik weet het niet zeker vandaar dit topic met de vraag: Is de rechter plant klaar voor de bijl?

 

De foto is wel wat overbelicht maar dit is het beste wat ik kon maken met een iPhone. (mischien een handige app voor?)

foto3.jpg foto1.jpg

 

Upredictable :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die is nog niet klaar, nog veel te veel witte haren.

 

voor het echte oogsten te bepalen moet je ff met een loepje( microscoopje) zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je nog voeding mee of ben je al overgestapt op alleen water?

 

Rechter is bezig met 3e internode bloei en gaat langer duren dan de linker, die is met wk of 2 klaar.

Als je kunt altijd trichomen checken en nav je gewenste uitwerking oogsten, sommige soorten produceren amper amber trichomen... ja ergens in week 12 waar ze met 10 al om moesten :)

 

zien er gezond uit je plantjes, goed gedaan tot nu toe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, dat doorgroeien gebeurt wel maar dat zijn foxtails want ik had eerst een mooi puntig topje zoals bij de linker maar toen had ik de hps lamp erbij gedaan (ben namelijk al in de bloeitijd overgestapt van warmwhite tl buizen naar hps lamp) werd de boven kant verschroeid en bleef dit een stompe punt, daarna kreeg ik heftige temperatuurs problemen en ik had gezien dat je foxtails krijgt als je de EC niet goed hebt of een te hoge temperatuur. En ik ben al alleen water aan het geven, later wilde ook nog gaan klieven.

 

Foxtails zijn volgens mij niet slecht maar is dat stuk dan minder snel klaar als de onderste kant van de hoofdtop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails hoeven niet slecht te zijn, wel als ze als de plant al aan het afbloeien is nog opduiken, gaat energie en veoding naartoe waar ze nooit meer afbloeien en door de extra internodes heb je ook meer kans op rot, helemaal als de foxtails komen door te hoge ec wat je kunt herleidden aan nog diepgroen blad aan het eind vd periode.

 

Zelf knip ik de foxtails weg als ze nog opduiken als de plant nog max 3wk moet, vaak worden dat irritante uitschietertjes waardoor waardeloos knippen nadien ook nog eens :P

 

Klieven?

Niet bewezen dat dat werkt en beter alle energie naar de toppen en blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn foxtails zijn wel laat opgekomen, net na het midden van de bloeitijd of is dat nog lang genoeg voor het afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ken ik de term foxtail wel, maar had nooit precies begrepen hoe het eruitziet,

maar dat is zeg mar da groene puntje blad ? bovenin bij 2e foto?

 

kvind het een prezierlijke top omte zien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow Weed foxtails zijn toppen die eigenlijk wat langwerpig van vorm zijn ipv een dikke top. Ze groeien aan kleine stokjes uit je top. Maar als je pas laat foxtails krijgt terwijl je eerst een "normale" dikke ronde top hebt dan is het niet goed omdat het dan door de EC waarde of termperatuursproblemen komt. Sommige sativa´s hebben van zichzelf als een foxtail top opbouw. Hieronder een plaatje van duidelijke foxtails:

 

FoxTails4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow Weed, bedankt voor t compliment overigens :P @el pendejo, jahoor als ze maar wel afgebloeid zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...