Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aard Appel

micro kweek adh47 / lowryder2

Recommended Posts

Ik had ook zo'n kappen op men spaarlampjes,

maar dan van opengesneden spuitwater blikjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lowrider heeft er zin in, ziet er goed uit. De zaadjes die niet ontkiemt zijn geef k weinig kans na 1week.. K zou er nog een paar te kiemen leggen..

 

Grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateeee! Vandaag 14 ak47 zaadjes in de post! :wacko: bedankt he kiki ^_^ heb de zaadjes gewoon laten liggen, en jawel vanochtend stonden er 2 open. Helaas staat m'n lowryder bij een vriend voor een week, ivm met woningstichting over de vloer :P hoop dat ie er een beetje goed voor zorgt. Morgen begin ik met een kastje. Ik wil een kastje gaan maken van 75 x 50 x 95 met een dikke laag isolatie aan de binnenkant, brandwerende natuurlijk, want veiligheid gaat voor alles. Wil er ook een brand alarm in hebben enzo. En nee geen aarding in mn fitting :s zit overigens wel een aansluiting voor maar kabel bevat gaan aardedraad. Groetjessss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je aarde draad aan je lampen kap vast maken mischien ???? wel zo leuk als aleen de stop door slaat als jij met je handen aan die kap komt,

en er zou maar even tueel its niet goed zijn gaan zitten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag gedaan aard appel :P

en na een week toch nog 2 zaadjes geopend, die hebben wel hun tijd genomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Grow Weed zegt: aarden die handel!

 

Het menselijk lichaam is een goede geleider, maar we zijn er niet voor gemaakt. Dus zorg ervoor dat je jezelf niet binnekort tot geleider promoveert...

 

Zou toch ook niet gaan skydiven zonder je parachute vast te gespen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag begonnen aan een kastje voor m'n 2 plantjes ;)

 

gallery_36070_14992_2887.jpg

gallery_36070_14992_8526.jpg

 

ga de randen af kitten, dan waterdicht plastic er in denk ik, dan 5 cm dik kingspan isolatie materiaal aan de binnenkant. elke zijde dus. In de achterkant een gat voor de fan in het midden. of van af boven, wat is het beste? en dan in de voorkant, deurtje dus een roostertje voor de lucht circulatie. zat te denken aan een stopcontact in het kastje. maar ik ga natuurlijk geen schakel kast maken voor ong. 80 watt in totaal :tu Moet m'n planten verhuizen naar de schuur. vandaar de dikke isolatie. en misschien komt er een halogeen lampje in voor de warmte want de schuur kan behoorlijk koud zijn. maar ik verwacht dat iemand me gaat vertellen dat dit geen slim idee is om welke reden dan ook :P wil er ook een brandmelder in hangen. en zo'n automatische brandblusser die afgaat als het te warm wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen kingspan gebruiken, is zonde mag niet gebruikt worden met hoge lv, dan zal het kingspan gewoon ontbinden en als schuim weglopen,

je kan beter rockwool gebruiken, is ook brandwerend, betere geluids isolatie, en gelijkwaardige temp isolatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel kingspan gebruikt :tu maar dat moet het wel aan kunnen hoor.

 

hier het kastje met de achterkant geisoleerd

gallery_36070_14992_1149083.jpg

 

hier de kingspan platen ;)

gallery_36070_14992_21511.jpg

 

kastje helemaal geisoleerd,

gallery_36070_14992_27501.jpg

 

hier komt de stroom straks binnen,

gallery_36070_14992_28405.jpg

 

eerste laag wit, komen nog 1 of 2 lagen overheen. + gat waar de fan in komt

gallery_36070_14992_2364.jpg

 

en tja zo zagen m'n handen er uit na een dagje klootviolen

gallery_36070_14992_25964.jpg

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die zullen het niet koud krijgen! ;)

nu de rotzooi van je handen!! Thinner wellicht, en volgende keer iets eerder met pur, is t een groot feest! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook niet dat die plantjes het koud krijgen. Het hokje is precies groot genoeg voor 2 12 liter bouw emmers. Heb die troep van mn handen proberen te halen :tu zonder succes, maar jammer dan hoor ;) slijt van zelf. Ik denk toch dst er een halogeen lampje bij komt voor de warmte die een paar keer per dag aan springt omdat het anders te warm word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een donkerstraler, geen licht wel warmte. kan in gewone lampenfitting, kopen bij reptielenwinkel. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

met dit soort isolatie, zou het bijna niet mogen dat het afkoeld denk dat je lampjes inprinciepe genoeg moeten zijn voor de 18.6 periode, en owja autoflowers, kan desnoods nog 20/4 draaien als je de temp tog telaag vind komen :tu

 

hoe ga je de deur doen trouwens ? ook met kingspan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zoek wat dunners voor de deur, anders passen de potten niet meer :tu dus denk een laag vloer isolatie ofzo, dat reflecteerd sowieso al. Heb een strook rooster gekocht van 40 cm lang en 5 cm hoog. Komt onderin de deur, en zorgt dat de lucht goed kan circuleren. Maar het vervelende is dat als het buiten -15 wordt. Het in de schuur ook -15 is. Is totaal niet geisoleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou aardappel, zet je kist dan maar op een laag piep in de schuur, en er wat omheen, dan ben je er moegelijk wel uit, en evt snachts zo,n lamp! beetje krappe kast naar mijn gevoel , onder zulke omstandigheden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zat ook al aan een stuk piepschuim te denken. Ik wil eigenlijk de schuur eens een opknapbeurt geven. Is echt een grote armoedzooi nu. Dat wordt het volgende project als het hok klaar is. En inderdaad, zo'n wamrmte straler aanschaffen, zat al te kijken maar weet niet of ik 40 of 60 watt moet hebben. Kastje is precies groot genoeg voor 2 autoflowers. Heb ik express gedaan zodat de warmte niet onnodig verbruikt word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou leuk plan hoor! Gewoon ervaren wat beste is. Ja 2 planten moet gaan!

Ja , kan je niet echt raden wat het beste wattage is van die lampen, maar denk zeker dat jouw isolatie, ook zeer goed is, en het beperkte volume zal gunstig uitpakken op je klimaat. zo op gevoel zou ik 60 watt nemen , en alleen in de donkeruren toepassen, zal je nog altijd onder je lampuren /lichturentemperatuur. zitten, dus dat lijkt me goed ! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, heb wel 3 meter geaarde kabel gehaald. Maar wil nog niks aanleggen ivm met de juiste lebgte. Ikkijk eerst even of alles past als 't er in zit. En dan kijk ik hoeveel centimeter ik nodig heb. Anders wordt het een grote bende met kabels in dat ding :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga een stopcontact in het kastje aanleggen. heb dus draden doorgetrokken. heb een aparte lasdoos voor mijn stopcontact.

 

dit is de centraal doos

gallery_36070_14992_35006.jpg

 

Dit is mijn lasdoos

gallery_36070_14992_32928.jpg

 

en dit was het plantje maandag. ben vandaag weer wezen koekeloeren, en is weer gegroeit. had alleen geen camera bij me. morgen komt tie weer naar huis

gallery_36070_14992_20440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

of dit zo handig is weet ik niet.

de centrale electra in je schuur kan nu gezien worden als deel van de kweek instalatie. had beter gewoon een 2.5 mm kabel met stekker in een stopcontact gestoken

 

plantje staat er goed bij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update! blaadjes zijn gekronkelt. komt waarschijnlijk doordat die 2 dagen onregelmatig licht heeft gehad. maar de nieuwe blaadjes zien er goed uit dacht ik zo. gallery_36070_14992_39192.jpg

 

ohh en misschien dat mensen mij verder kunnen helpen in m'n andere topic

http://www.wietforum.nl/lampen-kap-t97047.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...