Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

kweeken op zolder

Recommended Posts

Hey medekweekers

IK heb zelf een kast in elkaar gestoken van 60cmx80cmx150cm.Na 2 rondes met deze kast op mijn slaapkamer te doen ben ik nu genoodzaakt om te gaan kweeken op mijn zolder.Het is geen optie om verder te kweeken in de slaapkamer...Nu is het probleem dat die zolder boven mijn garage is en er dus geen verwarming is.En ik vindt het ook niet de moeite om de zolder te gaan isoleren volledig juist voor die 5 plantjes dat ik houw.Dus ben ik nu verder aan het uitzoeken hoe ik dit het best aanpak.Ik zou de kast beter kunnen isloren maar aan gezien dat ik dan toch koude lucht moet aanzuigen uit de zolder denk ik dat het niet veel zin heeft.Ik heb ook al gedacht om een kleine ruimte te maken en daar een verwarming te zetten en die lucht aante zuigen.Snachts zal het niet echt een probleem zijn denk ik omdat dan het licht aan is en met die 400watt zal er genoeg warmte zijn.En ik heb ook nog een 600watt liggen die ik ook zou kunnen gebruiken moest het te koud zijn dus tijdens de lichtperiode is er geen probleem.Maar tijdens de donkere peroide ga ik een oplossing moeten zoeken.Zijn er nog mensen die een tent of hokje hebben staan op zolder die niet geisoleert is?ik weet dat het wel niet vriest ofzo in de garage tijdens putje winter.Heb er een termometer ingelegt dus zal het weete hoe koud het nu wordt morgen.Hou lossen jullie dat op??

 

hieronder 2 foto's van de kast..

 

gallery_33873_14344_1148375.jpg

 

gallery_33873_14344_703167.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op een onverwarmde zolder met een klein hokkie ( 70 x 65 x 200)

Om de wortelsop temperatuur te houden heb ik verwarminsmatten onder de kluit.

Als ik 12/12 ga ( over tien dagen) stel ik de afzuiger in op 4 afzuigmomenten gedurende de hele nacht.

Ik zuig dan om de 3 uur een paar minuten af.

Het belangrijkste is dat de kluit op temperatuur blijt 9 19 a 20 graden).

Als de stelen/bladeren akoelen maar dewortels blijven warm , dan is dat nog geen grote negatieve invloed op de oogst.

 

Op deze manier koelt het in het hokkie niet zo extreem af.

Om de temperatuur verder omhoog te krijen blaas ik met en kleine zwenkventilator warme lucht het trapgat omhoog.

 

Bij iets koelere temperaturen is het handig om ietsje langer voor te groeien : de planten worden iets minder groot bij lage temperaturen.

 

Ik overweeg een camping straalkacheltje te kopen ( 200 watt) als ik die non stop op de luchtingang van mijn hokkie zou richten weet ik zeker dat de inblaas temp richting 20 graden kan gaan.

 

 

kleine truukjes, en koppie erbij houden , en het zal je lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kliener hokje er voor bouwen. Hier de kachel in en dan door naar je groei hok. Zo word de koude lucht eerst verwarmd. en je hokje isoleren. Dan hoeft die kachel niet continue aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook een zelfgemaakte kast op een niet geisoleerde zolder, waar't in de winter goed vriest.

Wortels worden constant warm gehouden (17-22 °C) door verwarmingsmat en grondkabel.

 

Had nog gedacht om een kanaalverwarmer voor m'n inlaat te plaatsen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gewoon een kacheltje van 500 watt per tent van 1,2 x 2,4, die staat ook gewoon in de tent.

Alleen als het heel koud is dan red die het niet om het op 20 graden te houden, maar in zon klein hokje moet een 500 watt kacheltje met thermostaat ruim voldoende zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lucht-lucht warmtewisselaar bouwen. De uitgaande lucht verwarmt dan de ingaande lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

sorry voor de laate reactie maar kost even niet op het forum..

 

@meneer jansen:dat zou een goede optie zijn om de 3 uureen paar minuten afzuigen maar ik denk dat je dan veel kans maakt op toprot als je kiest om niet voldoende afteblazen.Heb je daar geen last van??

 

@markie:dat was ik ook aan het denken om een klein hokje voor te bouwen en om mss wat warmte van de afblaas te hergebruiken

 

@bugzl:heb je genoeg aan die grondmat en die verwarmingskabel.krijg jij zo je hog goed op temeratuur??ik dacht dat ik met een grondmat nooit het op temp zou kunnen houden.toch niet als het juist die grondmat is denk ik.mss dat het beter in combinatie werkt met bv een kanaalverwarmer

 

@zwemvis:als ik de uitgaande lucht de ingaande lucht verwarm kan dat dan geen kwaad dat die lucht hergebruikt is?,

 

Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga doen.Maar heb wel al wat gedachten in mijn hoofd met wat jullie zeggen.Ik denk dat het een combinatie gaat worden van de 3.Een klein hokje voorbouwen en daar de afgewerkte lucht laaten inkomen en ook nog een gat maken voor verse lucht en het verschil proberen bijwarmen met een grondmat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ganja, misschien is dit wel wat, zie het topic vorstverwarmer, is een topic van me, heb ongeveer zelfde temp situatie en formaat kwwekhok, bovendien zie ik dat je met hout werkt, dat is dan weer handig met montage oplossingen.

Bij mij werkt het erg goed, mocht je vragen hebben, hoor ik t wel. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...