Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drips

Drone van politie vindt wiet tussen maïs in Hamont-Achel

Recommended Posts

media_xll_5270813.jpg

 

Dankzij een drone, een elektrisch helikoptertje met daarop een camera gemonteerd, heeft de politie in Hamont-Achel een wietplantage kunnen opsporen. De drone maakte beelden vanuit de lucht en stuurde die door naar een laptop.

 

 

De plantage bevond zich in een maïsveld. "De drone is makkelijk manoeuvreerbaar en kan stil blijven hangen ter hoogte van een vast punt in de lucht. Op deze manier wordt zelfs een kleine plantage in een groot maïsveld makkelijk te vinden", zegt politiewoordvoerder Stephan Van Liempt.

 

"De lokale politie Hano blijft zich engageren in de strijd tegen de aanmaak en verspreiding van verdovende middelen. In de toekomst zal deze problematiek een prioritaire aandacht krijgen en zullen we de nodige middelen en mensen inzetten", luidt het.

 

bron: hln.be

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje met helicoptertjes spelen

 

 

en dat noemt zich politie agent :verrygood ... dan schaam je je toch kapodt ....als je savonds thuis komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter dan de straat op om zielige bekeuringen uit te delen, is denk ik best lache voor een agent...

Wel kut voor de buiten kwekers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben de sportschutters weer een nieuw doelwit.

 

Straks krijgen we een tijdperk dat kwekers luchtafweer geschut installeren tussen de plantjes voor die vliegjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laats ze toch lekker spelen in zoeen maaisveld

Dit bericht is allen maar goed voor je gezondheid

Lach me de ballen uit me broek

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die canna copter was toch ook een lulverhaal

zou er niet raar van staan te kijken als dat bij deze ook het geval is. Mensen bang proberen te maken :verrygood

en wie heeft er nu nog op 25 oktober wiet in de mais staan?... ik zeg bullshit story

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als het aan mij ligt wel. 25 oktober kan nog.

 

Die late velden worden ook later ongezaaid en zijn later op de juiste hoogte dat je kan zetten

zonder het gevaar te lopen van inkijk vanaf de zijkant.

 

Ik dacht vorige week dat ik nog een laat veld gevonden had maar dat was niet meer dan een veld

wat gewoon verzaakt word om te oogsten want de rot hangt al in de kolven her en der.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die late velden die jij bedoeld dat is dorsmais. die laten ze langer staan om ALLEEN de pitten eruit te winnen.Veevoer mais word geoogst als het een klein beetje begint te verkleuren . en dorsmais laten ze helemaal rijp worden (kijk de kleur in 2e filmpje hier onder en vergelijk dat met filmpje 1)

het kan nog wel. maar het is wel risico er word nu al op veel plekken gedorst

 

 

veevoer mais

 

Dorsmais

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technisch gezien kan het perfect.

 

Het is redelijk gemakkelijk om zelf een multicopter te bouwen, er bestaan kant en klare kitjes voor de doe het zelver...

Multicopter forum

Dan nog een live video link en vliegen maar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die canna copter was toch ook een lulverhaal

zou er niet raar van staan te kijken als dat bij deze ook het geval is. Mensen bang proberen te maken :lol:

 

 

plus 1....

 

...en met een zuchie wind kunnen ze al niet meer vliegen...

 

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

Ook de Genkse politie heeft sinds dit jaar een drone.© photo news....

 

///

 

GENK... :verrygood ... :D ...

daar zijn toch pas die mensen ontslagen bij die Ford fabriek...

 

...dat zijn er dus zeker weer 2000 kwekers erbij....toch :) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jongens,

Ik kan beamen dat dit geen Hoax of bangmakerij is.

Helaas zal de Drone in de toekomst vaker ingezet worden, misschien wel met warmtebeeld camera.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar een stukje schuur huren bij de boer, is iedereen weer blij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een opticlimate :verrygood ....

 

en iedereen wordt binnenkort gechipt met gps chip :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja . als dat zo is krijgen we natuurlijk wel oorlog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DE reden waarom ik geen planten buiten heb....Dit is grensgebied, mijn achtertuin....en ze jagen hier op volle kracht op kwekers..

Dankzij die wietpas ben je noodgedwongen zelf te kweken, maar ondertussen wordt er serieus op je plantjes gejaagd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zijn het inderdaad dorsvelden, weer iets geleerd. Ik dacht dat de boer dan zijn veld liet verotten en er geen oogst meer in ziet ofzo.

Maar hoe kan men bepalen wanneer het dorsmais geoogst gaat worden?

 

Is er een manier om dorsmais te herkennen voordat het er zo uitziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk als ik ooit zo een herlicoptertje zie vliegen mep ik het met mijn veegborstel neer =) leuk speelgoedje denk ik wel =D vooral voor men hond kan die er lekker op knagen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan zijn het inderdaad dorsvelden, weer iets geleerd. Ik dacht dat de boer dan zijn veld liet verotten en er geen oogst meer in ziet ofzo.

Maar hoe kan men bepalen wanneer het dorsmais geoogst gaat worden?

 

Is er een manier om dorsmais te herkennen voordat het er zo uitziet?

 

 

dat zal je wel wille weten heh.. :huh:

 

ze kijken gewoon naar de korrel....net zoals jij naar je wietzaadjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok voor de liefhebbers. Ik heb even op youtube gesnord naar filmpjes van een bekend simpel dronetje.

Dit zijn filmpjes gemaakt met een simpele drone van een paar honderd euro (ardrone 2.0). Besturing met een smartphone. Kan inderdaad maar weinig wind hebben. Het filmpje laat ik zien omdat je dan zelf kunt beoordelen of het bruikbaar is voor het terugvinden van je wietplantjes.

Het dingetje maakt niet alleen filmpjes, maar kan ook foto's maken (iets van 900 x 700)

Als je hier je plantjes nog niet mee terug vindt dan zoek je op de verkeerde plek. Dan helpt alleen een hele winter omroep MAX kijken en meespelen met het geheugen spelletje.

 

Komen ze:

 

nog 1

 

en de laatste

 

Snel zijn, misschien staat er nog wat van over ..............

 

Overigens Oom Wout heeft meer iets zoals dit:

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat zal je wel wille weten heh.. :D

 

ze kijken gewoon naar de korrel....net zoals jij naar je wietzaadjes :D

 

jah! dat zou ik wel willen weten ja, die kutkorrel altijd :huh:

 

 

Mogen ze zomaar boven het veld van de boer vliegen? Is dat geen inbreuk op de privacy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach... de milieu politie vliegt ook vaak over en maakt constant fotos van boerengebieden en industrieterreinen...

ze kwamen eens langs met haarscherpe fotos van een afgesloten terrein...ze wilden even die vaten zien die daar lagen....dr bleek niks aan de hand...ze doen hun werk...

 

ze controleren op alles... ook illigale giflozingen van boeren...een paar plantjes zal ongetwijfeld wel eens een bijvangstje zijn... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk speelgoed zon apparaat,...maar in dit geval,.. de grove korrel erop :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...