Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cabis

Kamperen met Hericules

Recommended Posts

zien er mooi uit :P

 

alleen als er maar 2 vertakkingen groeien hebt je getopt, bij fimmen groeien er 4 :wacko:

 

veel succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ze nu groeien wordt het een mooi volle tent! Goed bezig!

Even een vraagje mbt je lichtschema: Hoe lang heb je ze onder TL gezet? en houdt 24/24 in dat ze 24 licht en 24 donker hebben gestaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wolfie,

 

07.10.2012 Gezaaid in propagator met 3 leds

13.10.2012 Onder TL, 24/24 moet 24/0 zijn, scherp opgemerkt!

17.10.2012 HPS 600W 18/6

13.11.2012 HPS 600W 12/12

 

Ze hebben dus maar heel kort onder de TL gestaan en was meer een kunstgreep omdat m'n bulb kapot was en ik op een nieuwe moest wachten. Normaal gesproken zou die TL dus helemaal niet in beeld zijn gekomen.

 

Als ik het begin over zou mogen doen dan zou ik ze laten ontkiemen in de huidige potten en meteen onder de HPS gooien. Dat scheelt me zeker een week schat ik en geen overpotten.

 

Aan de andere kant is dat gemakkelijk geschreven maar denk ik daar weer anders over nadat ik het een keer gedaan heb.

 

Als alles goed gaat en deze 1e ronde eind januari klaar is wil ik wel alweer 5 kandidaten klaar hebben staan. Die moet ik dus onder TL voorbereiden. Na 2 rondes is het dan weer een jaartje rust want dan is hier binnen niet te growen i.v.m. temperatuur.

 

Buiten gaan dan wat later de autoflower zaadjes direct de grond in en hoop dat 2x te doen voordat het licht weer aangaat.

 

gallery_17791_14866_1331447.jpg

Gewoon een sfeerfoto

 

Cabis heeft besloten om, mede na het lezen van ervaringen op dit forum, Tropf Blumat te gaan gebruiken. Het is ook een geknoei met een gietertje en een stukje tuinslang dat weer niet goed past en lekt en het blijft lastig de achterste planten goed te gieten. En als het dan toch moet lekken, dan maar vanuit Blumats.

 

Daarnaast, als de gieter bijna helemaal leeg was dan hoorde je een luid slurpend geluid zoiets als dit, eerste geluidje. Daar maak je geen vrienden mee.

 

Nu wilde ik eigenlijk een bruissteentje gebruiken voor het watervat (30L emmer), maar nu lees ik dat een circulatiepompje beter is. Is beide dan nog beter of is het in beweging houden van het water het belangrijkste en voegt de bruissteen niets extra's toe (buiten het verhogen van de EC)?

 

Of het water via de circulatiepompt over een vlak laten lopen?

 

145141_luckykitty_neu_1.jpg

Zoiets als dit. Kan natuurlijk ook het water weer van boven de emmer in laten vallen, maar dat geeft weer het geluid van een buurman die de hele dag loopt te pissen.

 

Iemand met een 'been there done that' en wat zinnigs kan zeggen hierover?

 

Vraag met trouwens net af of het geen idee zou zijn om koolzuurhoudend water in het vat te doen. Deksel erop zodat het niet weg kan en er geen onderdruk ontstaat. Wat zal het bruisen als de blumats open gaan, een waar feest voor de dames :P

 

Ik heb trouwens wel een goede oplossing gevonden om het geluid van de ventilators wat te temperen. Na het lezen van dit artikel staan ze hier ook 12/12 bloot aan de golven en als die maar sterk genoeg zijn overstemmen die alles :wacko: . Geen nare geluidjes meer en de dames zijn er maar wat blij mee.

 

Geeft ze rust. Voorheen schrokken ze regelmatig van plotselinge geluiden, zeker in het donker. Weet je hoe het geluid van een SJ ritst klinkt als je de frontflap in 1 beweging openritst? Sta je daar lekker in het zonnetje weg te chillen, ritzzzzzzzzzzzzzz ahhhhhhhh. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen.

 

Rust, een lekker briesje onder een warm zonnetje, uitstekende limonade, altijd in voldoende mate aanwezig, met op de achtergrond het lichte geruis van de HURICANE en zachte klanken van Mozart.

 

Ze leven dan maar een ronde, maar wat voor 'n ronde. En zelfs nog lang (in Cabis geval kort) als al het leven uit ze weg is gedroogd genieten wij van het genot dat zij in die ronde genoten.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit, mooi groen en groeien goed, zal een vol net worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update. Soms vraag ik me wel eens af voor wie ik het eigenlijk allemaal doe gezien de weinige reacties maar we gaan stug door.

 

Het verloopt niet helemaal zoals verwacht, maar niks ernstigs nog (toch?), later meer.

 

gallery_17791_14866_2153040.jpg

 

De huricane draait tegenwoordig alleen als het licht aan is. De aktieve invoer die momenteel door de temperaturen buiten passief is, geeft nu voldoende beweging van de lucht die onder de planten vandaan komt. Er zijn geen plannen om de inkomende lucht vanaf boven te laten komen zodat het dan naar beneden valt en opgewarmd de potten bereikt. Ik heb namelijk hele sterke twijfels of die lucht de bodem wel bereikt in zo'n klein vacuüm tentje.

 

Temperatuur naast de potten is (licht aan/licht uit) 26/24, bij de toppen 30/24. Rlv 40/32

 

Ze groeien momenteel een cm of 2 a 3 per dag en hebben vandaag de 44 cm bereikt op de 5e dag bloei.

 

gallery_17791_14866_115322.jpg

Huh. Zie ik daar nu al bloeiverschijnselen?

 

gallery_17791_14866_735585.jpg

Veldje begint al aardig vol te raken

 

En dan nu de problemen.

Ik heb de dames op dag 1 bloei al bac bloom meegegeven en eigenlijk ook een beetje te veel (en te vroeg). Dat is inmiddels 5 dagen geleden. Daarna hebben ze nog 3x water gehad. Een litertje per dag p.p. lusten de dames wel.

 

gallery_17791_14866_1520799.jpg

Resultaat van teveel voeding?

 

De gele puntjes komen alleen maar voor bij nieuw klein blad en het lijkt in ieder geval niet erger te worden de afgelopen 3 dagen maar erg fraai ziet het er niet uit.

 

Een ander issue doet zich maar voor bij een plant. Dat is de plant die moeite had met ontkiemen en een handje geholpen moest worden. Er zijn twee bladeren die iets vreemds hebben, kijk zelf maar.

 

gallery_17791_14866_775016.jpg

 

gallery_17791_14866_1003988.jpg

 

Nu zou ik zelf waarschijnlijk gokken op vraat van een of ander rupsje, maar het gaat te langzaam en ik zie geen ongedierte. Ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien en het zijn uitsluitend twee bladeren van dezelfde plant.

 

Een ander blad, maar dan ook alleen dat blad, van een plant zag er plotseling zo uit.

 

gallery_17791_14866_534339.jpg

Geknoeid met bacto?

 

Ze beginnen ook al een paar dagen dat typische luchtje af te geven. Dat zal straks wel lekker gaan ruiken :tu . Buiten de ruimte ruik ik gelukkig niks van de planten.

 

Wat kleine probleempjes dus, maar ik maak me nog geen zorgen. Volgende week gaan als het goed is de blumats erin. Met de gieter met slang blijft het knoeien, zeker met dat stuk gaas er ook nog boven. De dames doen wel moeite het gaas te bereiken, maar ik hang hem dan stiekem een stukje hoger. Ze moeten er namelijk nog een keertje uit voor de druppelaars.

 

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel je moet het vooral voor jezelf doen, is altijd leuk om terug op te blikken later.

En fouten of verbetering toe te passen.

 

Ze gaan zeker dat netje bereiken, heb zelf 2 hericules staan, 2 verschillende pheno, eentje is wat aan de kortere kant met golfbal nuggets ruikt wat fruitig haartjes 70% bruin 7.5weken, de andere lijkt meer op de shack qua toppen, ruikt een beetje naar..een of ander product om verf ofzo te verdunnen, heel weird :tu maar heeft wel lange dikke toppen allemaal witte haartjes mss 5% bruin

 

ben benieuwd naar de smaak van beide ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad wel leuk om oude kweekverslagen weer eens terug te lezen.

Dat netje hadden ze vandaag al bereikt en die heb ik weer een paar centimeter omhoog gehangen, net als de lamp.

 

De blumats moeten er van de week nog in, dan kan ik het net op definitieve hoogte hangen. Hoop dat de blumats een beetje bestand zijn tegen de bac bloom. Het is in ieder geval niet zo'n stroop die ik outdoor gebruik.

 

gallery_17791_14866_1318678.jpg

Ben benieuwd hoe lang ze nog doorgroeien, ze zitten op dag 6 bloei hier en gaan ongeveer gelijk op.

 

gallery_17791_14866_1540881.jpg

Hier en daar nog wel wat ruimte. Dag 6 bloei.

 

De gele puntjes zijn een stuk minder geworden. Ze hebben ook geen voeding meer gehad na die 1e keer.

Ik denk dat ik goed ben weggekomen. Oppassen dus met de bac bloom dosering, maar dat wist ik eigenlijk wel. Heb nu in ieder geval goede ml bekertjes, gratis bij de apotheek. Wel plastic, dat dan weer wel.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er naar uit dat ze het net wel gaan halen. waarschijnlijk komt het netje dan goed vol komt te staan!

ziet er goed uit! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17791_14866_1321728.jpg

Dag 10 bloei, ze groeien flink.

 

gallery_17791_14866_1733505.jpg

Laatse voeding was 10 dagen geleden. Daar lijken ze nog genoeg aan te hebben.

 

gallery_17791_14866_815106.jpg

Alles boven het net mag horizontaal verder groeien.

 

gallery_17791_14866_1819894.jpg

Enorm veel blad, niet normaal meer. Over een weekje maar eens onder het net het e.e.a. weghalen of beter wat eerder?

 

gallery_17791_14866_1876621.jpg

De blumats

 

Dat is wel een verademing die blumats. Iedere pot heeft naast 1 sensor 5 verdeel druppelaars. Eerst iedere 25L pot 5 liter water gegeven en toen de blumats erin die daarvoor een paar uur in een emmer met water hadden gelegen. Als watervat gebruik ik een 50L emmer met een waterpompje en bruisteen. De vatdoorvoer aan de onderkant heb ik op een hoogte geplaatst zodat er altijd een laag onder in de emmer blijft staan. Genoeg om ervoor te zorgen dan de watercirculatiepomp niet droogloopt.

 

Temperatuur van het vat zal zo rond de 22-24oC zijn (kamertemp) en die is weer gelijk aan de temperatuur rond de potten dus een koudwater shock zullen de dames niet krijgen. Voor mijzelf is dat nog te koud. Ik stap uitsluitend in blauw water van minimaal 28oC

 

Alles laten druppelen, toen zo afgesteld dat er geen druppels meer kwamen. Dat is inmiddels 4 dagen geleden en ze hebben sindsdien een litertje of 12 verbruikt.

De tensio loopt steeds minder snel op en staat nu op 90. Ik schat in dat ik hem nog een keer bij moet stellen, maar dat zie ik pas over een paar dagen.

 

Twee weken insteltijd klopt dus wel, zoals ik hier op het forum gelezen heb. Nu nog afwachten of ze tegen de bac bloom kunnen.

 

gallery_17791_14866_1513155.jpg

Waar is de Huricane?

 

Ik was niet tevreden over de Herriecane. Omdat die dingen zo klein zijn maken ze relatief veel toeren en dan nog heb je er eigenlijk meerdere nodig om de boel echt in beweging te houden.

Voordeel is wel dat je ze gemakkelijk aan de buizen van de tent kunt klemmen, nadeel is dan weer dat je de trillingen via de buizen kunt voelen. Daarom had ik hem al aan een ketting gehangen.

 

De grotere fan die er nu hangt kan de boel wel in z'n eentje in beweging houden, draait met minder toeren en is dus stiller. Ook zorgt hij ervoor dat de temperatuur een graad of 3 (!) lager is dan met de Hurricane. Hierdoor is de actieve inlaat momenteel weer passief en kan de 1000m3 op 30% de zaak onder de 29oC houden.

 

Hoe minder bewegende onderdelen hoe rustiger maar nu stoor ik me weer aan het aquarium compressortje van de bruissteen.

De softbox die ik gebruik heeft een 250mm uitgang. Als ik nou eens in die uitgang (in de slang) een trechtertje hang met een slangetje die naar de bruissteen in het vat loopt?

Zou dat werken? Ga ik morgen gewoon proberen.

 

Moet je nou alwéér wat bouwen hoor ik in de verte geïrriteerd roepen :lol:

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit en dat net zal mooi vol worden ook

bac bloom geef je meestal mee in 3de week bloei

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, of het goeie shit wordt is nog even afwachten.

Ze zijn toch een stuk langer geworden dan ik had gehoopt en heb te weinig tijd gestoken in het scroggen toen de stengels nog zacht en buigzaam waren.

De straf daarvoor was dat een paar scheuten te hoog werden.

 

De lamp hangt inmiddels op maximale hoogte waardoor er 55 cm overblijft tussen lamp en toppen.

 

gallery_17791_14866_1432954.jpg

De Bloei zit er al goed in. Hier zitten we op 21 dagen bloei.

 

gallery_17791_14866_807440.jpg

Dit willen we zien!

 

gallery_17791_14866_4520.jpg

De straf voor het niet willen luisteren en toch gewoon doorgroeien.

 

De foto is gemaakt kort na het masseren en knakken van de dames die sky high wilde. Nu maar even afwachten of het allemaal in leven blijft boven de knak.

Verwacht het eigenlijk wel, maar je weet maar nooit. Een andere optie was er niet. Heb nog wel even gedacht om er gewoon een stuk stam tussenuit te halen en ze dan weer aan elkaar te enten. Eerst maar eens kijken of ze me het knakken vergeven er zijn nog een paar kandidaten die voor een enting in aanmerking komen.

 

Ik heb wel eens losgescheurde takken gehad buiten die ik met tape weer een beetje fixeerde en dat kwam ook weer goed. Da's toch eigenlijk ook enten.

 

Verder gaat alles z'n gangetje. Nou ja.... Nadat de ton voor de blumats leeggeraakt was kreeg ik de blumats niet meer lekker op gang. Straks bij de 2e ronde heb ik wat meer ruimte om ze wat beter te positioneren en te trainen zonder dat er allemaal takken in de weg zitten. Ze lusten wel een litertje per dag en de gieter is weer in gebruik genomen nu ik aan de onderkant wat takjes heb weggehaald.

 

Hoe die ton leegraakte? Gewoon een plant te voordelig afgesteld met een mini overstroming zonder overlast tot gevolg. Die heeft een week geen water nodig gehad.

 

De temperatuur is ook wat listiger geworden. 18/24 en de RLv blijft zo'n beetje rond de 40. Zal de datalogger weer eens een keer uitlezen. Remote kunnen uitlezen is toch wel een stuk prettiger. Helaas zie ik remote alleen de temp op stamhoogte van de planten en die geeft momenteel 20.9 aan. Maar goed, hier kan ik nog wel het e.e.a. doen om het iets warmer te krijgen.

 

Ik heb nog niet gemeten hoeveel de 2000W radiator verbruikt op een dag, maar als die 3,6 uur op 2000W zou draaien dan had ik net zo goed een 2e tent met een 600W kunnen zetten. Om en om. Kunnen ze elkaar lekker warm houden en krijg je er ook nog wat extra's voor terug. Maar ja, dan zit je weer met 10 planten en heb je een 2e set nodig. En als je er dan toch tien hebt dan kun je er net zo goed 9 x 2 zetten, maar ja, dan zit je alweer op 18 :lol: .

 

Ongedierte ben ik gelukkig nog niet tegengekomen in het tentje. Heb een half pantybeen aan de slang vastgemaakt en dat been wordt dus naar binnen gezogen. Dus niet strak over de slang opening gespannen als filter. Hierdoor zal er meer lucht de slang in gezogen worden en zal er minder zuigkracht per gaatje in de panty zijn, er is tenslotte meer oppervlakte waar de lucht door kan. Hierdoor hoef ik de panty ook niet zo vaak schoon te zuigen en eventueel ongedierte kan de sok niet meer verlaten omdat ze niet meer uit de voet kunnen komen. Door de mindere zuigkracht per gaatje worden ze ook minder gemakkelijk door de gaatjes naar binnen getrokken. Bij een strak filter zouden ze eraf kunnen lopen en sneaky afwachten totdat ik de tent open zou doen. Ik schijn dan ook altijd eerst met een zaklamp rond in de donkere kamer voordat ik de tent openrits. Ik heb nog geen oplichtende insectenoogjes gezien dus het werkt :rofl

 

Goed, de planten gaan dus z'n gangetje. Er was er 1 bij die wat dingen in sommige oksels had die de andere niet hadden. Zou zo maar een hermatrekje kunnen zijn, maar ben niet helemaal zeker. Het waren een soort mono knopjes die je er zo af kon wrijven. Die plant krijgt dus iets meer aandacht.

 

Ik heb wel het idee dat dit soortje veel kan hebben. Toppen, de benen scheren, het maakt niet veel indruk op de dames, ze blijven maar gaan.

Precies dat wat ik van ons geliefde onkruid verwacht.

 

En als ze nu al lekker ruiken dan kan ik gerust straks zeggen dat ze lekker roken, of ze nou lekker roken of niet! Huh? Wat?

 

Zullen ze het knakken doorstaan? Is dat voldoende om ze weg te houden bij de lamp? Lees het allemaal in de volgende update!

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehe leuke lap tekst!

jammer van je mini overstoming.. gelukkig niks ernstigs

knakken overleven ze wel

nu hopen dat die ene geen herma word, anders zou ik hem er gewoon tussenuit halen

zonde als die de rst gaat bestuiven

 

k heb ooit een herma te lang laten staan hopende dat ik het wel in de hand kon houden

had op het einde gwn dik spijt dat ik hem er niet meteen had uitgehaald toen ik hem had gespot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog af en toe een reactie. Dank daarvoor en hopelijk volgen er meer want gelezen wordt er genoeg.

 

gallery_17791_14866_1034351.jpg

Ze hebben het knakken overleeft en toppen lekker verder rolleyes.gif

 

Meteen nog even een andere geknakt. Het werkt in ieder geval een stuk sneller dan door ze op het scrognet te binden, zeker als je niet overal goed bij kunt komen of even een paar dagen niets aan het binden gedaan hebt.

 

gallery_17791_14866_513449.jpg

Toppen genoeg!

 

gallery_17791_14866_73867.jpg

Ze beginnen ook al lekker te plakken.

 

En dan nu het gedoe met de herma's.

 

gallery_17791_14866_847381.jpg

Het onderste deel van de bloem is geen banaantje. Mannelijke bloem of niet?

 

Ik trof ook op een 2e plant een knopje aan die ik deze maal voorzichtig heb verwijderd om hem onder de USB aldi microscoop te kunnen bekijken:

 

gallery_17791_14866_5084.jpg

10x vergroot

 

gallery_17791_14866_179039.jpg

60x vergoot

 

Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Ze komen alleen voor onder het bladerdek.

 

De logger heb ik ook maar weer eens uitgelezen. De blauwe verticale lijn is het moment dat ik de kachel uit had gezet en niet meer aan. De gele uitschieter is de overstroming.

Als het licht aan is is de RLv hoger dan tijdens de nacht periode. Dat komt omdat ze altijd water krijgen als het licht net aan is en dus veel verdampen

 

 

gallery_17791_14866_188840.jpg

De temperatuurpieken in het begin en einde van een lichtcyclus komt omdat rond die tijd de CV meedoet.

 

Verder weinig te melden. De groei is er nu wel een beetje uit dus zal het wel wat rustiger worden.

Beetje water, ze lusten inmiddels meer dan een liter per dag, beetje voeding op z'n tijd. Vandaag trof ik ze nog net niet happend naar water aan. Heb ik goedgemaakt met een lekker drankje van 4 liter voor ieder.

 

Nu nog de temperatuur in de nacht weer wat opkrikken.

 

Tot de volgende update en .... vergeet de add reply knop rechts onder niet :lol:

 

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi zuur dat je 2 hermafrodiet hebt

 

dat bloemmetje is een mannelijk stuifmeel bloemetje, die al heeft gestoven!

dat balletje is zegmaar een bloempje in vroeg stadium

 

lichtstress?

je hok wel goed licht dicht?

 

of ze zijn door het knakken wat me erg sterk lijkt de stress in geschoten

 

anyway.. je gaat zaad oogsten :lol:

 

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de planten die geknakt zijn heb ik (nog) geen mannelijke bloem(en) gevonden. Las elders op het forum dat de femenized Hericules wel vaak last lijkt te hebben van herma's.

Buiten heb ik altijd wel hier of daar een zaadje, maar het zou inderdaad zonde zijn als de hele oogst zou mislukken. Daar ga ik echter niet van uit.

 

Lichtstress. Tja.... Of zo'n tentje echt lichtdicht voldoende is....

M'n ervaring met de tent komt aan het einde van de rit in een apart topic.

 

Maar buiten staan ze ook nooit helemaal in het donker, daar zie ik de planten 's nachts in het donker in het licht van de maan en sterren. In m'n tentje zie ik niks, zelfs geen hand voor ogen.

 

De volgende ronde toch maar eens niet femenized zaad gebruiken dan.

 

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je volledige oogst zal toch niet door 1 gesprongen bal naar de kloten zijn? Wel jammer inderdaad dat er herma's tussen zitten.

Aan de andere kant: met twee niet vrouwelijke planten kom je nog goed weg. mijn vorige en tevens eerste ronde hield ik van de 10 planten maar 1 vrouw over... Dat was ook uit "regulier" zaad.

Plantjes zien er mooi uit man. Hoop dat je strax een lekker vol netje mooie toppen of een mooi vol netje lekkere toppen hebt! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is balen. Ik ga voor het eerst 24 fem zaadplantjes van sannie in mn tent plaatsen. Ga me nu toch eens verdiepen hoe ik die herma's tijdig kan herkennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma`s uit fem zaad, ik heb er veel hoofdpijn van gehad, als ze eenmaal gaan is er weinig houden aan, en het kleinste ongemak bij een plant kan het triggeren,.

Meestal uit het zich al in de vroege bloei, ballen bij de oksels van de hoofdstam, die pluk je weg en klaar zou je denken, dan gaat de plant ze bij elke vertakking en onder de topjes aanmaken, plukken als een maniac, dan tussen de toppen ook mvia banaantjes, nee dat gevecht win je niet, ik heb `t al 3x verloren.

`t beste is gewoon weghalen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze heel goed in de gaten houden en als ze inderdaad mannelijke bloemen blijven ontwikkelen dan gaan de herma's de kliko in.

Momenteel zijn het er twee. Ik kan ze helaas niet uit de tent halen om ze wat beter te kunnen inspecteren.

 

Het zou me niets verbazen of de trigger is de temp geweest. Van 24/31 naar 17/28.

 

Een beetje zaad is niet zo erg, maar voor je weet zit heel de handel vol met zaad waar je ook niet zo veel aan hebt.

 

Als ik vanavond weer mannelijke bloemen zie gaan we wat ruimte maken :lol:

 

@Wolfie, als ik uit 10 zaden maar 1 female zou hebben zou ik daar stekken van trekken. Duurt dan wel wat langer, maar dan zit je niet met maar 1 plant.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele plant weghalen ja.....pure ellende die herma`s :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gesprongen bal zal indd niet je hele oogst verneuken

maar hoelang je hem laat staan hoemeer hij gaat bestuiven

de plant gaat dan zn energie in het aanmaken van zaden stoppen inplaats van het opbouwen van toppen

en je wiet word een stuk minder lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17791_14866_1554846.jpg

De foto zegt genoeg denk ik.

 

Na nog eens goed gekeken te hebben bleek herma drie zich aan te kondigen. Om te zien hoe erg het nu werkelijk was heb ik eens even flink zitten schudden en das was voldoende om de hele handel weg te halen.

 

Ik ken de frustratie van zaadwiet dus dan maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

 

Erg jammer, maar onderdeel van onze anders leuke hobby.

 

Inmiddels staan bijna klaar om gezaaid te worden:

 

gallery_17791_14866_521066.jpg

 

Moet nog wel even uitzoeken wat voor een soortje het precies is voordat ze in aanmerking komen, maar zodra er weer iets de grond in gaat volgt een nieuw topic.

Wellicht dat ik toch met 10 zaden start, wel een andere soortje, want zul je net zien dat bij die 5 Chocolate's 4 mannen zitten.

 

Wat ik in ieder geval ga doen:

 

* Blumats beter monteren

* 2 in plaats van 4 weken groei

* potten op een kleine verhoging zetten (paar pvc pijpjes) zodat water dat onder de potten komt (overstroming) sneller weer verdampt is

* Nog eens controleren of de tent lichtdicht is

 

Bedankt voor het lezen, de replies en tot het volgende verslag.

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...