Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

g-o

Geluidsoverlast..!

Recommended Posts

Beste mede growers!

 

Op het forum heb ik rond gezocht maar vond niets gelijkwaardig gezien mijn situatie over geluidsoverlast.

 

Ik heb een kamer op een zolder waardoor men niet naar binnen kan kijken maar wel geluid doorkomt. Dit komt onder ander door open gaten boven in en het feit dat deze kamer aansluit aan iemands anders zijn zolderhok. Dit is vergrendeld met planken maar niet goed.

 

Nu wil ik in deze kamer een tent van 1.20 x 2.40 x 2.00 zetten. 2x 600 W en een filter van 1200m3. De buisventilator komt buiten de tent. Dit wil ik in zo'n geluidsdemper doos doen. Met van die schuimen eierdoos laag aan de binnenkant. Ik hoop dat dit genoeg het geluid dempt/isoleert. Nu wil ik ook iets van triplex platen tegen de muur plaatsen. Of is er beter materiaal voor?

 

Denken jullie dat dit zo voldoende is? Ben bang dat die afzuiger toch te veel herrie maakt, of zijn er meerdere manieren om het geluid te dempen?

 

Thanks!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor de silent-box gaan en gewoon idd ophangen aan iets....

 

zien dat die niets raakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kansloos met een buis B) ....neem de aller beste softbox die er is....de merk-naam schiet me ff niet te binnen... :rolleyes:

 

en deze

 

http://www.growcenter-noord.nl/flexibele-d...-mm-p-2018.html

 

of

 

http://www.growcenter-noord.nl/geluiddempe...-250-p-828.html

 

en iso slangen...

 

 

en de wanden geluid isoleren....na vragen bij praxis / gamma...zeg maar dat je een drummer ben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!! :D

 

Die softbox is de door met die eiererwand zoals ik hem omschreef? :rolleyes: B)

En die flexibele demper gooi je om je filter of hoe moet ik dat zien? :P

 

Gaan er een bunker van maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het merk is Lemmens :rolleyes: ...de rolls onder de afzuigerts.. B)

 

en een demper zet je tussen de afzuiger en je uitblaas....

 

Gaan er een bunker van maken!

 

 

Je kweek ruimte isoleren tegen kou/warmte is sowieso aan te raden....want anders kan je geen aanbevolen nacht temp houden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

 

Ga eens uitzoeken wat die boxen zijn en welke materialen het beste dempen :rolleyes:

 

Die demper gaat dus om de slang heen als ik het goed begreep. Heb ook al gelezen dat je je slangen zo kort mogelijk moet maken en zo glad mogelijk om luchtwrijving te vermijden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee.. de geluiddemper zit in je slang naar buiten...

 

 

dus....filter...slang....afzuiger....slang....demper...slang...afblaas naar buiten...

 

ook grotere diameter slang geeft minder lucht ruis/herrie...want de luchtsnelheid is dan lager...

 

 

ps geluid isolatie is wat anders als warmte isolatie...maar laat je maar voorlichten bij gamma/praxis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de gammel liggen ze naast elkaar, laatste foto in m'n topic, 13,95 heb je een flink pak, dempers zijn er ook voor die prijs. Het scheelt behoorlijk qua geluid. Maar bij de shops kun je voor wat meer de wat professionelere oplossingen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je kan als extratje natuurlijk de houten wand naar het hokje van de buren isoleren en er nog een geïsoleerd wandje voorzetten.

Massa isoleert de lage tonen en isolatie de wat hogere tonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der zijn zo van die ong 5 cm dikke matten. Zijn zo gespikkeld in alle kleuren, das puur geluidsdempend materiaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties en het meedenken allemaal! B) :lol:

 

Duidelijk ook met die foto in je laatste topic.

 

En: ''dus....filter...slang....afzuiger....slang....demper...slang...afblaas naar buiten... '' is me duidelijk! :)

 

Zelf denk ik alleen dat de afzuiger en filter het meest geluid maken. Daar heeft die demper (http://www.growcenter-noord.nl/flexibele-demper-1-meter-flens-250-mm-p-2018.html) weinig mee te maken toch?

 

De afzuiger/buisventilator komt in een softbox. Daar pak ik denk ik de meeste winst mee. De slangen goed strekken om de luchtweerstand te minimaliseren en een flink pak isolerend materiaal tegen de muur van de buren dan moeten we een eind komen denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Afzuiger

 

verdiep je nog even in het verschil tussen een een buis en een slakkehuis afzuiger...de beste slak is een lemmens...in een iso box uiteraard... :D

 

ik heb een ook een flinke demper en dat scheelt een jas... het kan mij niet stil genoeg zijn... :lol:

 

en mijn buuf heeft een gehoorapparaat wat altijd uitslaat... B) ...alleen als ze bezoek heb.. gaat tie aan ;) ...maar das beneden... :D

 

 

ps mijn filter maakt geen herrie hoor :D

 

nog meer vervelend geluid...trillingen... kan zijn een vatpompje en of een staande circulatie ventilator....kijk uit met beide... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

Ik heb me deze box aangekocht hier een paar maand geleden en ben er neig content van.En van het geluid valt het goed mee bijna stil.En aangezien jij nog een maatje groter nodig hebt en als je die dan dempt met een fancontroller ga hij nog stiller zijn dan die van mij.En dan er een goede geluidsdichte slang op van en je hebt geen probleem meer.Het beetje geluid dat ik hoor van mijn box is vooral geluidsverplaatsing denk ik en dat los je op met zo een slang.Ik heb ook eerst een ruck buisventilator gehad en dat ding krijg je nooit stil....Ruck=BROL (naar mijn mening)

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je in de ruimte zelf uitblaast dan kan je beter wat extra slang nemeen en ze krullen met veel bochten zodat het een langer traject moet afleggen en dat tegen dan de snelheid van de luchtverplaatsing vermindert is en als je de buis steeds groter kan maken door bv aan de uitblaas een 200mm aantesluiten en dan na 2 meter naar een 250mm te gaan en dan naar 300mm ofzo...Zodat er steeds minder weerstand is.Ik kan me voorstellen als je een je afblaas een zeer lange slang met bochten aanbrengt dat het veel helpt.Je hebt mss al gemerkt als er een bocht in je slang is dat de luchtstroom veel minder is en minder geuid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou als ik jou was sonarex tegen je muren zette dan is er 0 geluids overlast :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonorex is inderdaad ook een goeie optie. Wel wat duurder maar dat is het waard :lol:

 

De filter maakt toch nog steeds het meeste geluid/herrie lijkt mij? Want ik hoor de meeste reageren over de buisventilator (softbox oplossing) of de slangen die te veel herrie produceren...?

 

Filter weinig tegen te doen dus..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een filter maakt geen herrie... :lol: ..dr zit toch niks mechanisch in... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dan vergis ik me joh... heb toch wel het gevoel dat het geluid veroorzaakt wordt omdat het hard door de filter wordt getrokken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lucht keihard door je filter "getrokken" wordt, heb je wellicht een te klein filter. Dit kan inderdaad geluid produceren. Je zei al dat je een filter hebt van 1200 kuub. Ik kan er overheen gelezen hebben maar hoeveel kuub is je buisafzuiger? Neem je filter altijd wat groter dan je afzuig capaciteit.

 

Buisafzuigers maken meer herrie dan soft-boxjes, maar zijn wel sterker. Daar waar een softbox weerstand ondervind, beukt een buisafzuiger gewoon door. Daarom maakt hij bij jouw denk ik wat meer geluid dan bij een softbox. Het filter geeft weerstand, maar je afzuiger trekt het er gewoon doorheen en dat hoor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

softbox + geisoleerde slangen moet je zeker gebruiken.

ook zal ik dat wand die grenst met je buurman evt isoleren met laagje studio-geluidsisolatie (van dat golvende zachte spul)

 

 

su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel wat leuks maar klinkt omslachtig...

 

Spoor via marktplaats een oud drumstel op en ga een paar avonden lang flink beuken met dat ding.

Geloof me, dit maakt enorm kabaal.

 

Je buren zullen smeken om je zolder te isoleren en dat doe je natuurlijk.

 

:verrygood

 

Als het een huurhuis betreft zou ik deze moeite niet nemen maar als het een koop woning is, is het de investering waard en kan je jaren leuk je gang gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de lucht keihard door je filter "getrokken" wordt, heb je wellicht een te klein filter. Dit kan inderdaad geluid produceren. Je zei al dat je een filter hebt van 1200 kuub. Ik kan er overheen gelezen hebben maar hoeveel kuub is je buisafzuiger? Neem je filter altijd wat groter dan je afzuig capaciteit.

 

Buisafzuigers maken meer herrie dan soft-boxjes, maar zijn wel sterker. Daar waar een softbox weerstand ondervind, beukt een buisafzuiger gewoon door. Daarom maakt hij bij jouw denk ik wat meer geluid dan bij een softbox. Het filter geeft weerstand, maar je afzuiger trekt het er gewoon doorheen en dat hoor je.

Die gegevens hierboven zijn de gegevens hoe ik hem WIL in richten. Ik heb nu een klein tentje staan met een 500Kuub filter en een 330Kuub buisventilator. Bij deze opstelling produceert de filter een wat hard geluid... Zie je hier een logica in?

 

En > ''Buisafzuigers maken meer herrie dan soft-boxjes, maar zijn wel sterker. Daar waar een softbox weerstand ondervind, beukt een buisafzuiger gewoon door. Daarom maakt hij bij jouw denk ik wat meer geluid dan bij een softbox. Het filter geeft weerstand, maar je afzuiger trekt het er gewoon doorheen en dat hoor je''

 

Ik denk dat dat het inderdaad is... Bij het tentje waar dit topic over gaat, wil ik dit dus voorkomen. Wat voor capaciteit zou je rekenen voor je filter en afzuiger als je niet wilt dat je de lucht hoort die er door getrokken wordt?

 

 

Voor de rest neem ik:

 

- een softbox

- geisoleerde slangen

- geisoleerd piepschuim tegen de muur

- geluid dempend materiaal (eierdoos schuim :verrygood)

 

Denk dat dit wel de meeste voorzorgsmaatregelen zijn die ik kan nemen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt alleen maar aan het geluid....

 

Lucht die opwarmt zet uit...

 

Als je zolder gaten heeft... ga je de zolder van de buurman verwarmen.

Krijg de indruk dat het onverwarmde zolders zijn.

 

Wanneer het normaal in de winter hardstikke koud is op de buurman zijn zolder, en nu jou tentje er straks staat is het 15-20 graden dan denkt hij ook van huhhhh.

Dat + dat je geluid gaat veroorzaken welke je ondanks een softbox diep in de nacht toch gaat horen.

Zorgt ervoor dat dit een mislukking word.

 

maar, toch succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook erg irritant kunnen vat cirkulatie pompjes zijn en.... zwenkvents....

maar dr zijn ook echt muisstille :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...