Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FLY

Wat doe ik verkeerd ?

Recommended Posts

Hoi , ik heb een vraagje .

 

Ik heb de laatste tijd veel problemen met het ontkiemen van mijn zaad , ff uitleggen hoe ik werk:

(al mijn zaden zitten licht dicht verpakt in dekoelkast)

 

Ik plaats mijn zaden in een glas water , en hou dit op temperatuur (20 gr.)

Na 24 uur liggen al de zaden op de grond van het glas open gebarsten en een klein stukje wortel komt er uit , ik laat deze dan nog 12 u zitten ,

en plaats ze dan super voorzichtig in een spongepot en plaats deze dan in de prognator op een temp van 25-30 gr.

 

Na 2dagen staan er 2 van de 6 mooi fier recht en de rest laat geen teken van leven meer horen :rolleyes: .

 

WAT DOE IK VERKEERD ??

 

Help ik heb al talloze zaden verneukt en wil dit voorkomen want dit zou een duur grapje kunnen worden aan zaden alleen.

Alle zaden zijn aangekocht in sannie shop .

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je temperatuur wel wat naar beneden mag, graadje of 22 is mooi.

Verder gaat er weinig verkeerd volgens mij.

 

heb je die verneukte zaden al eens opgegraven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

25/30 is aan de warme kant zoals fritzl zegt is mooie temp..

 

zaden in glas water ontkiemen gaat, maar wat naar de bodem zinkt direct er uit halen....zaadje heeft zuurstof nodig :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt aan het zaad .... :rolleyes: geintje

 

zaadjes na uit de koelkast gehaald te hebben eerst op kamer temp laten komen

en zaadjes direct in spongepot niet eerst ontkiemen

nergens voor nodig met sannie seeds

 

tot nu to altijd 100% op komst met sannie seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de spongepots nog droog? of houd je ze te nat? dat kan ook nog.

 

of gewoon een keer proberen in vochtige zaai en stekgrond.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi fly

 

je kunt het beste eerst de spongepot inwateren met bacto.

daarna de zaden erin. en de spongepotjes wegzetten in een propogator.

de propogator moet nu wegezet worden in een omgeving met stabiele temparatuur.[ca 24 graden]

dit kan bv door het in je hokkie weg te zetten met 1 lampje aan 24 uur totdat de zaden opkomen.

dit zorg voor een stabiele omgeving. in de propogator kun je onderin ook nog hydrokorrels leggen

en deze nat maken. [geen zwembad] dit geeft voldoende vochtiheid in je propogator.

als de zaden opgekomen zijn zo snel mogelijk met hun voeten in de aarde.

 

gallery_7751_14754_673181.jpg

 

gallery_7751_14754_1002674.jpg

 

succes sshorty :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na 24 uur liggen al de zaden op de grond van het glas open gebarsten en een klein stukje wortel komt er uit , ik laat deze dan nog 12 u zitten ,

 

dit doe je dus verkeerd :rolleyes:

gezien de ontkiem snelheid is het regulier zaad en niet feminized ?

 

als de wortel zolang natblijft

rot hij gewoon weg in de grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch veruit het beste forum die ik ken , direct een pro antwoord en veel reactie een bewijs dat dit leeft.

 

Shorty ik ga u raad opvolgen en heb zonet de grote prognator boven gehaald en de zaden in spongepot en onder tl lamp, temp enz is ook inorde.

Laat ons hopen dat dit lukt .

 

@Alucard , fem seeds .

 

@ Black : Dit deed ik niet , direct uit koelkast en in water , lesje geleerd, cheers .

 

@ Gobru : Ik had ergens gelezen dat je ze moest op de grond houden dat ze dan pas goed zijn :s .

 

@ Frtiz : Ja ze en ze zien er zelfde uit als het moment ik ze in graaf geen verandering.

 

Ik heb ook ergens gehoord van een grower dat een Bodemverwarmde stekbak wonderen doet , misschien mezelf zoiets aan schaffen

 

Greetz fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees Ah nee he, eerst snappen ze je humor niet en nu willen ze ook al niet meer tegen je praten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet andere vrienden gaan zoeken denk ik, verder gaan met m'n leven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach amnees voor dat je verder gaat,is dat nou een pica van je reet of zijn dat tiete zonder uiers?

 

Ze doet me wel aan iemand denken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de originele foto zag je uiers, maar denk photoshop er een bikini bij zodat de mods me niet gaan bannen. dat bannen is niet zo erg maar precies in die 9 maanden dat ik destijds gebant was werd ik constant anoniem gebeld, en pakte ik op, hingen zij op. ook veel poederbrieven ontvangen, schoonmoeders zelfs belaagd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk in de arme grond zetten..kokos is de beste (vol met NIETS ! )..steriele potten..niet te nat..3-5mm diep..om 15-22°C

Larven en bacteriën vreten aan wortels..dus..NIETS en STERIEL !

Succes

PS: Ik was ooit zaad aan het selecteren en slechte exemplaren heb ik in mijn afwasbak weggegooit..vol met vet, afwasmiddel etc. Na 2 weken weg geweest, waren ze allemaal ontkiemd !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat de zaden wel allemaal uitkomen maar dat sommige hierna niet meer doorgroeien. Dit komt waarschijnlijk omdat ze te lang onder water hebben gezeten. Je zaadje heeft zuurstof nodig.

 

Het komt ook vaak voor dat zaden helemaal niet uitkomen in een glas water, dit ligt vaak aan de ph-waarde.

Omdat de ph van het kraanwater in iedere woonplaats anders kan zijn is het raadzaam deze te meten.

Als je niet over een ph-meter beschikt of geen zin hebt om af te zuren e.d. kan je ook spa blauw gebruiken, dit heeft een ph van rond de 6.

 

Gr. Goof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem mijn zaadjes op een schoteltje met vochtige watjes en keukenpapier met daaroverheen vershoudfolie.

 

Dit zet ik op mijn aquarium,die is zon 22 graden,af en toe folie ff lossen voor de verse lucht,meestal binnen anderhalve dag ontkiemt en in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het komt ook vaak voor dat zaden helemaal niet uitkomen in een glas water

, dit ligt vaak aan de ph-waarde.

 

Nouuu in denk dat het ten eerste aan de kiemkracht ligt!

 

Een zaadje heeft geen enkel prob met ph van 8 ofzo.

In de natuur is de ph meestal +-7

Ze moet ook alleen maar uitkomen B) ,de wortels hebben wel een voorkeur aan een zuurtegraad.

 

 

Komen niet alle zaadje op of gaan ze niet open is de kiemkracht gewoon slecht.

En dat kan weer verschillede reden/oorzaken hebben :P

 

@amnees,vreemde tijdsduur 9maanden...... :rolleyes:

Wouden ze er wat mee zeggen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee stukken keukenpapier,twee schoteltjes,keukenpapiertje op schoteltje,natspuiten,zaadjes erop,keukenpapiertje erop,natspuiten en schotel erop.

Op een plaats leggen waar het continu rond de 20/22 graden is,elke 6 uur even natspuiten.Niet laten uitdrogen,ik gebruik gewoon kraanwater van pH8.2.

 

Binnen 48 uur zie je de eerste wortels vaak al,maar zeker binnen vier dagen....met pincetje zaadje 1cm onder de aarde poten en knallen.

Op deze manier heb ik 99.99% opkomst gehad met zaden.

 

Ik gebruik nooit Spongepots e.d. omdat deze manier voor mij werkt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hupla nog wat zeeeeeeer goeie raad.

 

@ amnees : Stekjes nah , ik ben super tevreden over mijn weed (als die uit komt) uit zaad , wie weet later maar nu nog ff zo verder doen en ervaring opdoen.

Ben momenteel aan het genieten van vorige kweek , shiva Haze en Choc rain , 2 ZALIGE soortjes !

Ik schakel binnenkort over naar LED met hydro , maar eerst nog paar x op aarde .

 

Cheers voor alle raad (y) keep up the good work !!! :rolleyes:

 

Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze na 24 uur in water al een worteltje laten zien is er niks mis met de kiemkracht

ondertussen al aardig wat geprobeerd.

als ik zaadjes in het water laat liggen als de worteltjes al tonen dan komt niet alles boven de grond

 

zodra het zaadje naar de bodemzakt mag hij al uit het water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...