Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

heyco12345

Tl verlichting

Recommended Posts

Beste kwekers!

 

Ik ben sins kort begonnen met het kweken van wiet. ik ben nu een (nog) onbekend ras wietplant aan het kweken.

Het is plantje staat binnen aan mijn kamerraam. het gaat er goed met het plantje.

 

Mijn vraag: ik zit er aan te denken om een tl bak te kopen waar ik 2 tl balken in kan doen. mij vraag is welke tl balken moet ik hier in doen voor de bloei en de groei in een? ik ben radeloos.

 

 

 

 

Gr H.L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi heyco12345,

 

Zou je jezelf nog even willen voorstellen zals je in de welkomstmail is gevraagd.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

 

En ik denk dat je beter even wat tijd kunt besteden aan het lezen in de micro sectie. klik

niet om geen antwoord te willen geven, maar omdat ik even niet weet waar te beginnen.

 

TL buis met de kleur 865 of 840 voor de groei, en 827 of 830 voor de bloei. om dan toch maar een begin te maken.

 

Leuk als je ook onder TL gaat kweken.

 

Je vraag ook even naar de micro-sectie verplaatst.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Zal ik vandaag zeker ook even gaan doen! als ik het goed begrijp kan ik dus 2 tl buizen in de de bak doen en is dat dat dan ook voldoende voor de bloei en de groei?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x is scheepsrecht he :P :rofl

 

t neon setje lijkt me beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ja sorry ben nog niet zo handig met dit forum gnegne.

Wat raad jij mij aan om te doen om 2 plantjes goed te laten groeien?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens op je gemak rondkijken in het micro/fluo topic daar vind je genoeg over wat jij wilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Heyco,

 

Ik ben hier ook al ettelijke maanden aan het rondsnuffelen.

Je kan best even verschillende sticky's (belangrijkste onderwerpen) lezen, hierin staat een schat aan info over het groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey heyco

 

Ik kweek sinds 3 weken met T Neon en dit bevalt mij zeer goed;)

 

Ik heb de 2 x 55 W versie;)

 

Kijk is aan! heb je 2 tl's erin zitten? ik ga morgen naar de dierenwinkel om 2 tl voor de groei te halen en 2 voor de bloei.

welke gebruik jij precies?

 

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het als volgt aangepakt.

 

Zaadjes: ik heb 3 zaadjes van auto seeds autoflower auto 1# (lowrider)

Verlichting: ik heb een led paneel besteld van 15w (led grow light)

Plaats: ik heb mijn kast compleet omgebouwd tot een perfect kweekhok.

 

 

Wat denken jullie er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is goed om te gaan proberen met wat zaadjes.

 

Maar dat LED paneel, weet ik zo niet. Het is wel heel erg weinig wattage. Ik weet niet wat die kost, maar volgens mij liggen er al heel van deze lampjes stof te happen bij verschillende WF leden.

 

Ik heb niets tegen LED hoor voor het geval dat je dat zou denken. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ook met 15 Watt aan andere verlichting gaat het ook niet heel vlot.

 

Maar om van alles te leren kun je best hiermee een start maken, als je maar niet veel verwacht, van weinig licht en LR-1 zaadjes.

 

Ik denk dat je beter wat meer tijd kunt nemen om jezelf in te lezen, en dan een weloverwogen besluit nemen wat je wilt gaan doen. Uiteraard wil je nu vlot van start, maar een paar dagen wachten om te weten wat je echt wilt moet toch ook wel lukken.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan is iets gewijzigd. de tl en de led is voor mij nog iets voor later.

 

 

ik ben nu opzoek naar een 250w gloeilamp voor de groei en een 250w bloeilamp voor de bloei.

ik lees verschillende dingen op het internet maar kan nog niet vinden wat ik zoek.

 

Iemand antwoord op deze vraag?

 

M.v.g Heyco

Edited by heyco12345

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jij vraagt vindt je zo met de zoekfunctie, maar goed hpi voor de groei hps voor de bloei

 

google

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat jij vraagt vindt je zo met de zoekfunctie, maar goed hpi voor de groei hps voor de bloei

 

google

 

Bedank!

 

Weetje zo waar je ze kunt kopen?

Alleen via internet of ook bij de welkoop of electronica winkel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

growshop

Share this post


Link to post
Share on other sites
growshop

 

Bedankt! hier mijn laatste vraag.

 

Ik zit ook te denken aan een led paneel van 45-50w is dit geschikt?

 

Hoog efficiënte 10 0.5

w led

112x0.5 w high power leds

paneel voorzien van

wit(20.000kelvin)

blauwe leds(440-470 nanometers)

maten

31x31x4.7

levensduur:50.000 uur

plug&play

inclucief ophang systeem.

 

 

Sorry voor alle vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb den indruk dat je er precies nog niet goed uit bent met welke lamp je wil gaan kweken

is het dan niet verstandig om daar eerst een beslissing in te nemen voor je begint aan kweken te denken

 

koopt u gewoon een tneon armatuur met groei en bloei lampen

al schoon resultaten mee behaald als je hier al wat topics hebt gelezen tenminste en experimenteer daar eerst mee, voor je begint met andere lampen

 

lees eerst eer je begint of je maakt onnodige kosten terwijl het heel simpel kan en maak eerst je beslissing wat je wil!!!

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb den indruk dat je er precies nog niet goed uit bent met welke lamp je wil gaan kweken

is het dan niet verstandig om daar eerst een beslissing in te nemen voor je begint aan kweken te denken

 

koopt u gewoon een tneon armatuur met groei en bloei lampen

al schoon resultaten mee behaald als je hier al wat topics hebt gelezen tenminste en experimenteer daar eerst mee, voor je begint met andere lampen

 

lees eerst eer je begint of je maakt onnodige kosten terwijl het heel simpel kan en maak eerst je beslissing wat je wil!!!

 

grts

kiki

 

Welke lichten heb ik dan nodig voor de groei en de bloei en welke tl bak?

hier help je me enorm mee!

 

M.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij leest de linken hier dan ook niet die ze je meegeven, die mede forummers willen je helpen, maar als je niets leest is het moeilijk om je te helpen

 

zoeken

 

zoeken

 

en vooral heel veel lezen in andere topics en sticky's

 

grts

kiki

 

PS en lees bericht nr 2 in je topic ook nog eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

@heyco

 

Ik heb je een paar dagen geleden een link gestuurd waar je ze zo kunt bestellen :P

 

Kijk even in je inbox :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeee geen led!!!! waarom proberen jullie het nog! pijn in je hoofd pijn in je portemonnee pijn aan je energie rekening en extreme pijn aan je opbrengst.... kut kut en nog eens kut! maar als je het echt wilt proberen ik heb nog een 660 watt power led liggen met iets van 16 ventilatoren er in en een gewicht van circa 15kg ik heb er destijds 1250 euro voor betaalt mag weg voor 300 haha het lijkt heel wat als je het moet tillen en als je hem aan zet weet je niet wat je ziet (ik zou een laskap meenemen) er is alleen een minpunt HET WERKT NIET!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannalogie,

kijk eerst naar de datum van de laatste post in een topic.

Ik denk dat de topicstarter al met zijn deerde of vierde ronde bezig is.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...