Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the quick one

eerste poging voor zadenkweekje

Recommended Posts

diikke stam nr.8 :)

 

voor de rest ziet alles er goed ;)

 

keep on going

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen veldje ziet er netjes uit hoor.

En ja t geslacht zie je heel goed als ze het laten zien.

Succes met de kweek.

Ik kijk mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vrees dat er onder de tneon alleen maar mannekes zijn :) ben daarjuist gaan kijken wat een tegenslag zeg

de enigste dame is nr 8 op het eerste zicht en die staat onder het zonneke

 

om zeker te zijn ga ik nog paar dagen afwachten en anders word deze ronde afgesloten en beginnen we opnieuw

ik blijf nog hopen op een dame natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou wel even tegenvallen zeg :) talk about bad luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga zondag nog eens pics trekken dan zal het wel allemaal duidelijk zijn en vrees dat nr 8 ook ventje is of ik moest zo verkeerd zien en het verschil niet zien ;) :)

dus zondag zal ik de bakken er eens uitnemen uit de kast en dan eens goed bekijken en proberen goeie pics te nemen met men oude cam

 

1 ding weet ik zeker men volgende zaden kweekje word terug in potten zal veel makkelijker zijn dan die bakken :)

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt.. met het knakken,buigen ,en een oerwoud creeren :)

 

ik ben benieuwd naar de foto`s ;)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

i know ;) maar daar is het nu te laat voor vrees ik

kan er alleen maar van leren natuurlijk dus volgende keer terug potten in de kast zal het ook al een stuk makkelijker maken en kan ik meer soortjes zetten ook

 

soms moet een mens eens dom doen he en daar ben ik altijd de eerste voor :)

 

achja moeilijk gaat ook natuurlijk, 1 dame zou wel mooi zijn, dan kan de rest eruit en zal het ook al makkelijker zijn, blijf ik maar met 1 bak zitten en een mooi ventje zet ik dan ergens anders

 

paar topjes bestuiven met top44 zelf en al de rest met de bleu berry dan

 

we zien wel, opgeven doen we niet snel, alleen als het allemaal ventjes zijn natuurlijk :) dan houden we de mooiste bij maar mag dan afbloeien onder spaarlampen om stuifmeel op te vangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 dagen boven

25 dagen 18/6 licht

15 dagen 12/12 licht

 

ze krijgen een heel minieme dosis bloei voeding mee van bac

 

de pics

 

bak rechts staan nog maar 2 plantjes in de nr 6 en de nr 4 die nog gaat verdwijnen trouwens

bak links nog 3 plantjes

 

gallery_35292_14971_10031.jpg

 

gallery_35292_14971_86195.jpg

 

gallery_35292_14971_198482.jpg

 

gallery_35292_14971_150453.jpg

 

gallery_35292_14971_88429.jpg

 

gallery_35292_14971_180911.jpg

 

gallery_35292_14971_306441.jpg

 

gallery_35292_14971_107897.jpg

 

gallery_35292_14971_168561.jpg

 

gallery_35292_14971_184446.jpg

 

gallery_35292_14971_238426.jpg

 

gallery_35292_14971_20964.jpg

 

gallery_35292_14971_72169.jpg

 

gallery_35292_14971_130796.jpg

 

gallery_35292_14971_109823.jpg

 

gallery_35292_14971_130999.jpg

 

gallery_35292_14971_188209.jpg

 

gallery_35292_14971_109850.jpg

 

gallery_35292_14971_191893.jpg

 

11 dagen 12/12

 

gallery_35292_14971_63188.jpg

 

15 dagen 12/12

 

gallery_35292_14971_313705.jpg

 

nr 8 en nr 1

 

gallery_35292_14971_191892.jpg

 

gallery_35292_14971_175695.jpg

 

gallery_35292_14971_131539.jpg

 

gallery_35292_14971_130408.jpg

 

en zoals elmo al zei is het een oerwoud en erg onhandig om nog te weten welke plant welke nr heeft, les geleerd en de volgende ronde werken we terug gewoon met potten, ook beter voor men rug

 

kga nog steeds moeten afwachten wat het word, sorry voor de onduidelijke pics is echt met een oude cam getrokken maar vrees meer ventjes dan dames denk ik, als ik goed kan zien

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kwikki!

 

Goed bezig. Waarom knip je nummer 1 bijvoorbeeld niet weg? Dat wordt nooit wat.

 

Streng zijn hoor! Anders wordt t niks.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk mitsz krijg dat moeilijk over men hart :) zolang het leeft wil ik dat een kans geven en wie weet word het een dame en als ik daar een heel klein knopje van kan afkrijgen waarom niet ;)

 

heb er al een deel verwijderd want was begonnen met 9 en in de bakken staan er nog 5 en dan nr 8 en nr 1 te samen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik goed heb gekeken heb ik 1 mooie dame :) die staat in de linkse bak heel de rechterkant van die bak

de rest zijn mannekes, de nr 6 die alleen staat is ook een manneke

 

dus de mannekes mogen nog even in de bakken blijven staan om verder ballekes aan te maken en dan worden ze verwijderd uit de bakken en mogen ze elders hun stuifmeel lossen, ga het wel goed in de gaten houden dat ze geen stuifmeel op voorhand lossen

 

wil de dame bestuiven met bleu berry stuifmeel en een aantal topjes met de top 44

 

dus binnen kort gaan we nog maar verder met 1 bak ipv 2

 

ben al blij dat ik 1 dame heb ;) kan ik dit verslag toch afmaken en de volgende ronde worden het gewoon terug potten veel makkelijker :)

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Dame! Das al een begin hé. :wacko:

Mixed stuifmeel op 1 plant....Interessante benadering.

Ben benieuwd naar naar de opbouw van de bloemen Kiki.

Ik kijk verder mee. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat het maar 1 dame is, maar beter dan geen dame, tegen eind deze week worden alle mannen verwijderd en mogen ze elders wat verder bloeien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwik een kleine tip.

plak een stikker aan de takken met daarop waar het mee bestoven is

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip :P

en was ik trouwens van plan ook, anders ga ik het me nog moeilijker maken :wacko: wat niet de bedoeling is

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect :wacko: idd zou later zonde zijn als je zelf niet meer zou weten welke top44 is en welke niet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb juist een zware klus achter de rug :P

 

heb de mannekes verwijderd uit de kast nr 6 was het mooiste ventje en mag nu ergens anders zen stuifmeel lossen

 

nr 7 was de enigste dame en gelukkig ook de mooiste dus die staat heel alleen in die grote bak onder 220w

 

heb nog wel wat liggen knakken nu ze meer ruimte tot haar haar beschikking heeft

 

zal dit weekend nog eens een upje doen

 

mijn excuses dat er niet teveel pics komen voorlopig maar sukkel enorm met mijn gezondheid

 

al de rest met spijt in men hart de vuilbak in :wacko:

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kiki,

dat is balen! :P

Een mannetje was al voldoende geweest.

 

Ik hoop dat je toch nog voldoende zaad mag oogsten!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is de eerste keer dat ik dit doe, dus kan het als een test kweekje bekijken en bekijken hoe het verloopt

 

de dame is wel een reuze dame met vrij veel vertakkingen dus dat is nog mooi, vult heel die bak op in haar eentje :P

 

en we zien wel hoe het verder verloopt

 

vind het natuurlijk ook jammer dat ik zoveel ventjes had, maar dat is reg zaad zeker :wacko: en heb nu wel het mooiste ventje bij gehouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gaan niet veel upjes meer komen, sorry voor degene die het gevolgd hebben

 

het zaden kweekje gaat nog steeds verder maar de dame en de heer wonen nu ergens anders en die persoon gaat het verder afwerken

 

ik sukkel teveel met men gezondheid en in zo'n grote bak was het wat moeilijk om ermee verder te gaan :P vind het zelf jammer dat ik deze ronde niet zelf kan afwerken, maar heb nu wel geleerd dat de volgende ronde terug in potjes zal worden, zal handiger zijn voor ze te wegen ook

 

binnenkort start ik dus weer met een zaden kweekje wel met verschillende soortjes dan en zonder er een oerwoud van te maken :wacko:

 

al stond de dame er wel heel mooi bij, had de bak mooi opgevuld in haar eentje ^_^

 

ga eerst men kast volledig terug in orde maken en mooi opkuisen vooraleer ik terug begin en soortjes kiezen natuurlijk wat moeilijk zal worden :( met zoveel keuze

 

ben van plan om 4 soortjes te zetten en van elk soortje 5 stuks en we beginnen in een 2 liter potje 11x11x21 en word uitgebreid tot 4 liter

de soortjes waaruit ik zou kunnen kiezen zijn :

 

- California orange bud Bloeitijd: ~ 66 dagen deze lijkt me wel leuk samen

- Jack herrer Bloeitijd: ~ 60 dagen

- Double fun Bloeitijd: ~ 60 dagen

- Somango Bloeitijd: ~ 66 dagen met deze

- Sweet tooth Bloeitijd: ~ 50 dagen

- The purps Bloeitijd: ~ 53 dagen deze

- Lemonberry Bloeitijd: ~ 63 dagen en deze ???

deze zitten qua bloeitijd ongeveer hetzelfde

 

dan heb ik ook nog deze en nog veel andere ook

- The big

- Parvati deze wil ik zeker niet kruisen!

- Diesel Ryder

- Super skunk

- Lowryder 2

- Kronocaine

 

+ dat ik stuifmeel heb van de bleuberry en binnenkort ook stuifmeel van de top44

 

wat denken jullie ervan?

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig om te horen dat je er niet zelf mee verder kunt Kiki.

Was de bak te zwaar? Dan zijn potjes idd wel beter.

Gaan die potjes niet te klein zijn voor de wortels? Of komen ze na de 4 L nog in grotere?

Veel keuze heb je wel...en dan stuifmeel van 2 planten.

Ja wadde de mogelijkheden zijn GROOT :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit al een tijdje met een verschot in men rug ( versleten ruggenwervel ) enigste oplossing is een operatie maar zie ik voor de moment niet direct zitten en dat heeft zo zijn redens

dus het was onmogelijk om verder te gaan met die dame in de bak en gelukkig heb ik iemand gevonden die dit verder wil afronden, zou het anders zonde gevonden hebben

ipv 220 w staat ze nu wel onder 2x75w tneon en het ventje staat onder 2 x 36w tneon ieder apart

 

ik heb hier al verslagen gezien met nog kleinere potjes om een zadenkweekje te doen, dus veronderstel dat dit geen probleem gaat zijn, ze moeten ook geen meters worden :wacko: wat ik toch niet kan bereiken ^_^

en de afmeting 11x11 is ideaal want heb armatuur van 2x55w en kunnen er dan juist 5 naast elkaar , de diepte van de pot is 21cm en kan worden uitgebreid met 1l potjes tot 4 liter

 

lijkt mss raar maar is eigenlijk goed te doen en zo behoud ik de afmeting voor onder de lamp maar worden ze wel dieper en dieper

 

kan het eens testen natuurlijk en zien wat het geeft, maar zal nog niet voor direct zijn, eerst beetje beter worden of zal eerder op de operatie tafel liggen dan ik denk en zie dat echt :P zitten ( voorlopig nog niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan heb ik ook nog deze en nog veel andere ook

 

- Parvati deze wil ik zeker niet kruisen!

 

dat ben ik nou precies wel van plan, een mooie parvati papa zoekken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...