Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the quick one

katten en wiet

Recommended Posts

Wat hebben katten nu toch met wietplanten?

 

Elke keer als ik men kop draai voor een paar seconde zijn er weer afgeknabbelde blaadjes, dat is het 2de plantje al op korte tijd en ik heb menne kater op heterdaad betrapt nu, dus weet wie den bandiet is.

Op men vensterbank staat een kleintje af te bloeien maar is ook al een hele tak verdwenen met knopje en al aan B)

 

Is dit eigenlijk schadelijk voor een kat of niet en hebben nog meer mensen met verslaafde katten :)

 

Ik kan hier amper iets doen met men plantjes of ze zitten er tussen met hunne neus, kweek maar eens rustig met 3 katten in huis :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) haha zal een feest zijn bij jou thuis dan

Kan je de planten niet op een kamer zetten waar de katten niet snel komen?

 

en op de vensterbank?

verraders slapen niet he... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het probleem mijn katten komen overal :)

maar van zodra ik de tent of de kast even open laat, zitten ze erin en knabbel knabbel en het gaat vlotjes binnen ook

precies sluwe vossen zo on op gemerkt dat ze zijn en lekker dat ze het vinden, maar het bazinneke vind dat niet zo leuk B)

 

ik heb katten kruid staan en katten gras maar vinden ze van belange niet zo interessant als mijn plantjes

 

afleren zal onmogelijk gaan zekers?

ik zal voor een paar extra ogen moeten gaan kijken denk ik, kan die dan op men gat plakken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

de katten simpelweg een alternatief bieden , en dat is kattengras .

ze verkopen ook spuitbussen 'kattenschrik' dit kan je bv op je sofa sprayen als je niet wilt dat je katten op de zetel gaan liggen of aan de zetel gaan krabben . dit ruikt heel erg onaangenaam voor het beesje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kiki, ik had eens vernomen dat katten niet houden van een koffie- en fruitgeur. Dus als ik jou was zou ik eens wat koffieresidu in je potten doen. En als ik mij niet vergis is dat zelf helemaal niet slecht voor je plantje..? Nou ja het kan ook bijgeloof zijn dat ik ergens eens opgevangen heb B) Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
de katten simpelweg een alternatief bieden , en dat is kattengras .

ze verkopen ook spuitbussen 'kattenschrik' dit kan je bv op je sofa sprayen als je niet wilt dat je katten op de zetel gaan liggen of aan de zetel gaan krabben . dit ruikt heel erg onaangenaam voor het beesje B)

 

 

dat werkt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
de katten simpelweg een alternatief bieden , en dat is kattengras .

Nee Kattenkruid (Nepeta cataria).Is trouwens ook goed te combineren met wiet in een jointje.:)

 

Nepeta_cataria_Sturm24.jpg

 

Actinidia polygama van de Kiwi familie is een andere optie.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat nee... ga jij nu beweren dat kattengras niet goed is , wat je overigens in bijna elke supermarkt kan kopen en waar katten dol op zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik had kattenkruid ooit eens in de tuin staan.De hele kattenbuurt kwam op visite.Ze lagen helemaal in de struiken te rollen.Actinidia polygama is nog sterker qua geur, maar klimt ook.

Heb zelf ook katten gehad, maar kattenkruid vonden ze toch het lekkerste.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De katten zijn zo dol op cannabis omdat de blaadjes zo lekker de maag schrapen (haarballen).

Bekijk blad van bijv. kamerplant en cannabisblad maar eens onder loep of vergrootglas :)

 

Bladeren en takken kunnen niet zoveel kwaad voor katten, (cannabis) bloemen echter.... vergif en minste geringste en je kat is 3dgn stoned/vd werled.

 

Wat je kunt doen is sterke wietgeur (waar ze vast niet van houden voor ze koppelen aan de plantgeur zodat ze de benen nemen als ze ook maar iets van die geur vernemen, zo heb ik het probleem met mijn 2 schatten opgelost al heeft 1 nog wel eens de neiging om de tent in te sluipen en daar lekker in het zonnetje op een pot te gaan liggen ofzo, gewoon omdat het haar wel een lekker plekkie lijkt daar, plant of niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katten vinden beide kruiden heerlijk B)

 

Van kattenkruid worden ze wel degelijk high,

van de wietblaadjes niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katten worden wild van kattenkruid,dat ze je struiken aanvallen komt door de geur van en de samenstelling van t blad welke zoals gezegd goed is om de maag te schuren.

 

Wees gerust katten zullen nooit iets eten wat heel slecht voor ze is,of wat ze niet vertrouwen,

 

Denk aan t voor beeld van t worstje met een pilletje dr in, worst weg pilletje netjes i t bakkie....

 

Rook is echter wel schadelijk voor ze dus laat ze niet meesmoken....

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat filmpje,

Zo'n bordje ga ik volgend jaar ook in de tuin zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de oplossingen maar in mijn 3de post had ik al gezet dat ik kattenkruid en katten gras had staan, maar toch komen ze er niet aan, die plantjes zijn veel interessanter voor hun, ze durven zelfs al eens proberen om die kast open te krijgen.

 

ik denk dat ik mij is zo een productje ga aanschaffen waar ze helemaal niets van moeten weten :) mss dat dat gaat werken

 

en in de tent of op de tent doen ze ook, vooral voor de warmte, maar bazinneke heeft dat ook niet graag, katten en hun nagels geen goeie combinatie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwikki, :)

 

Mijnkatten zijn ook erg op de planten. Als ze in de buurt komen, pak ik de plantenspuit (pas op dat er geen vertimec in zit B) ) en krijgen ze een douche.

Dat helpt al enorm. Ze vinden het -op den duur- blijkbaar niet meer zo leuk.

 

Hier onze `Wortel`@ 17 weken. Staat op wacht naast een trainwreck...

 

med_gallery_24830_14596_3347484.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

hey Mitsz,

 

heeft zich precies ook geamuseerd zo te zien :), je kan er wel eens om lachen maar leuk is iets anders

bij mijne grootste gangster zou het nog lukken met een plantenspuit, maar mijne rosse is zot van water en springt zelfs mee in bad, dus daar gaat het niet bij lukken vrees ik

 

katten zijn toch speciaal beesten ze :( B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol kwikikweek t zijn idd speciaal beesten, gelukkig lijkt die van mij er totaal geen interesse in te hebben.

 

Mijn idee was ook met water, er bestaan verklikkers die telkens als er iets voor het oog loopt een spray

van lucht of water spuit maar als die van u graag in bad duikt zal dat ook ni werken vrees ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zegt iedereen tegen mij die hier over de vloer komen dat ik geen normaal katten heb :P

 

broer en zus beide 5 jaar das precies kat en hond en eten graag men planten op terwijl ze kattengras hebben staan en kattenkruid dat echt aar wiet ruikt maar moeten ze niet van weten <_< men kleinste de rosse een hyperactief beestje is zot van water een echte waterrat, maar heb nu zo'n middeltje om katten van iets weg te houden en voorlopig werkt het ;) wat een wonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n kat doet dat niet meer

Sinds ik cactussen had staan in de deur naar me planten en de 1 keer aan had geprikt bleef ze 2 meter weg bij die kast en nu nog komt ze dr niet meer bij

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwikki, <_<

 

Mijnkatten zijn ook erg op de planten. Als ze in de buurt komen, pak ik de plantenspuit (pas op dat er geen vertimec in zit :P ) en krijgen ze een douche.

Dat helpt al enorm. Ze vinden het -op den duur- blijkbaar niet meer zo leuk.

 

Hier onze `Wortel`@ 17 weken. Staat op wacht naast een trainwreck...

 

med_gallery_24830_14596_3347484.jpg

 

 

hoi Mitsz,

 

Wist je trouwens dat kattegras het zelfde is als tarwegras waar wij het wel eens over gehad hebben?

 

even off-topic......waardevolle tip voor de smokers die op hun gezondheid letten: ga eens googlen op Tarwegras Slowjuicen.

 

enne, wel zelf verbouwen en natuurlijk bio.....elke dag een "shotje" tarwegras is spotgoedkoop en vreselijk gezond...katten zijn zo gek nog niet....

 

groene groet,

 

Ponykid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 20 jaar geleden een kat die meeblowde, als je haar dit weigerde was ze o zo verbolgen en keek ze je de hele avond treurig aan...

En bij mijn moeder woont er nog steeds een kat van mij die tot in de kasten op jacht ging als ze space cake rook... die was er gek op...

:P

Naar het kattengras heeft nog nooit een van mijn poezen/katers omgekeken... Al mijn andere planten waren/zijn echter onveilig <_<

Maar de blaadjes eten ze idd om hun maagje te reinigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me meer zorgen maken over de plant dan over de kat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn katten waren meer geintresseerd in de goudvissen in de vijver van de buurman, vogels en de ganzeveren van een een andere schilderende buurman. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...